A csapatoknak egy éjszakájuk és egy délelőttjük volt arra Malajziában, hogy elemezzék a pénteki szabadedzéseken a gumikról szerzett adatokat, és felkészüljenek a szombati folytatásra. Az első napon na legmeggyőzőbb teljesítményt mutató Kimi Räikkönen azonban az első szombati körétől szenvedett a Lotusával, a finn korán panaszkodni kezdett rá, és később is sűrűn járt vissza vele a boxba, hogy állítsanak rajta.
A tréninget az 5. helyen zárta, és így is sokkal tovább bírták a gumijai, mint a Red Bull párosának. A nehézségekről pénteken panaszkodó Sebastian Vettel az edzés legjobb időeredményével vigasztalta magát, így legalább az időmérőre esélyesként érkezik.
A német mögött szorosan feltorlódott a mezőny, hat csapat kilenc pikótája bő fél másodpercen belül zárt. Lewis Hamilton a Mercedesszel ismét nagyon gyorsnak tűnik, s ez elmondható Adrian Sutilról és a Force Indiáról is.
A Ferrari ebben az órában szürkébb teljesítményt nyújtott, de a McLaren számára mindenképpen biztató az a tempó, amit Jenson Button a kemény és a lágy gumin mutatott a sepangi hőségben.
Az időmérőt magyar idő szerint 9 órától tartják meg.
PERCRŐL PERCRE
6.00: helyi idő szerint 13 órakor, 32 fokos levegőben, 42 fokos aszfalton kezdődött meg az edzés, amelynek elején mindenki kihajtott a pályára egy-egy körre.
Pénteken a kemény keverékű gumin 15 kör alatt több mint két másodperccel romlottak az időeredmények, annak ellenére, hogy könnyebbé váltak az autók. És ez a tartósabb keverék, a közepesen kemény hosszabb távú tesztelésére nem volt lehetőségük a csapatoknak a második szabadedzést megzavaró eső miatt.
6.05: a két-két McLaren és Caterham nem ment vissza a boxba egy próbakör után, s Webber is kint maradt a pályán, hogy megkezdjen egy mért menetet.
6.06: Webber befejezte a körét, 1:44.486-ot ment. A két Caterham is körbeért, Van der Garde 1:41.3-at futott.
A Red Bulltól nem szokatlan, hogy a szombati szabadedzés programját teletankolt autóval indítja, a pénteki gumigondok után szombaton különösen érthető volt, hogy kíváncsiak rá, mit bír a gumi nehéz autóval.
6.08: Vettel 1:43.9-cel kezdett. A Caterhamek három másodperccel gyorsabbak voltak, s sok-sok kilóval könnyebbek is.
6.11: többen csatlakoztak a körözéshez, Räikkönen gyorsan letaszította az élről a két Caterhamet, 1:38.474-gyel állt az élre.
6.13: Rosberg 1:38.2-vel megelőzte a finnt, és mindenki mást.
Räikkönen a csapatrádión: „Az autó rossz, de nem tudom megmondani pontosan, mi a baj vele." A finn vissza is tért a boxba.
6.17: Sutil átvette a vezetést, de Rosberg visszaállt az élre (1:37.916-tal). Di Resta is Räikkönen elé került.
6.18: Hamilton 1:37.527-tel az élre állt.
6.20: Sutil felzárkózott a Mercedesre, Grosjean a Lotusszal feljött a 4. helyre. Alonso is mért körbe kezdett a Ferrarival.
A két Red Bull a hosszú menetét folytatja, de köridőik egyre rosszabbak. Ha ebből indulunk ki, nem találtak megoldást a gyors kopásra, ami miatt pénteken panaszkodtak.
6.21: Alonso első körével a 6. helyre jött be, Hamilton, Sutil, Grosjean, Di Resta és Rosberg mögé.
Heikki Kovalainen a Carterham garázsában beszélgetett Tony Fernandes csapatfőnökkel és a mérnökökkel. A finn az előző három évet a malajziaiaknál töltötte, s a jelek szerint nem haragban váltak el.
Ami a gumikat illeti: Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója leszögezte, a Malajziai Nagydíjat képtelenség lesz két kerékcserével végigversenyezni.
6.25: Vettel csúnyán megcsúszott a kopott gumijain, de megfogta az autót a bukótérben, és folytatta a körözést.
6.27: Räikkönen visszatért a pályára, és 75 ezredes hátránnyal feljött a 3. helyre Hamilton és Sutil mögé.
6.30: Button a kemény gumikon feljött a 6. helyre, csupán 281 ezredre volt Hamiltontól. Bottas 4 tizedes lemaradása a Melbourne-ben a McLarenhez hasonlóan leszerepelő Williams számára is reményt jelentett.
Räikkönennek a mérnöke felajánlotta, hogy menjen egy hosszabb menetet a kemény gumikon, de a finn inkább a boxba állt, hogy még állítsanak a Lotuson.
6.32: Rosberg a lágyabb gumikon 1:36.949-et ment.
6.34: Button feljött a 2. helyre, a McLaren kemény gumikon is gyorsnak tűnt. Valóban elmúltak a gondok?
Az FIA közölte, hogy akárcsak Ausztráliában, Malajziában is megszűnt a telemetriai összeköttetés a versenyigazgatóság és az autók között. A pilóták így nem kapnak figyelmeztetést a fedélzeti kijelzőn arra. hogy használhatják-e a DRS-t, illetve, hogy hol van veszély a pályán.
Massa és Alonso is hosszabb menetet futott a Ferrarival, de könnyebb autóval és sokkal jobb köridőkkel, mit a Red Bull.
6.38: Hamilton is gyors körbe kezdett a lágyabb gumikon.
6.39: az angol 1:36.568-cal átvette a vezetést. Webber is közepes gumikkal hajtott a pályára. Räikkönen a kemény gumikon körözött teli tankkal, a 12. körében ment olyan köridőt (1:43.5), mint a Red Bullok a másodikban, mielőtt lelassultak volna.
6.42: Webber 45 ezreddel lemaradt Hamiltontól, feljött a 2. helyre.
6.45: Vettel is új gumikon ment körbe, a közepesen azonban 980 ezreddel elmaradt Hamiltontól, és csak a 6. helyre jött be.
Hamilton legjobb köre egy ezreddel jobb, mint amit Räikkönen pénteken futott a közepesen kemény gumikkal.
6.49: Button is megkapta a lágyabb gumikat, feljött a 3. helyre, 282 ezredre Hamilton mögé.
6.50: Sutil a Force Indiával 20 ezredre került az éllovastól.
Tíz perccel az edzés vége előtt a Lotusok és a Ferrarik lágyabb gumis gyors köreire várunk. Az Ausztrál Nagydíjon autója hibája miatt el sem induló Hülkenberg állt a lista alján, de 18 kört már megtett. Ő is a versenyre hangolt.
6.54: Button a második lágy gumis gyors körén (a gumikímélő körrel együtt a harmadik mérten) javítani tudott.
6.55: Massa a 6. helyre jött fel a lágyabb gumikon, Hamilton, Sutil, Webber, Di Resta és Button mögé.
Négy perccel az edzés leintése előtt csak Sutil volt a boxban.
6.56: Vettel autóján állítottak a boxban, visszajött a lágyabb gumikon, és 1:36.435-tel az élre állt. Grosjean a nap leggyorsabb első szektora után elrontotta a másodikat.
6.58: Räikkönen az 5. helyre érkezett a lágy gumikon, Alonso a 10. helyen állt, 3 tizeddel Massa mögött.
Az első 11 egy másodpercen belül volt, az első kilenc 514 ezreden belül – utóbbi hat különböző autót rejtett.
7.00: leintették az edzést, amelyet Vettel zárt az élen Hamilton és Sutil előtt.
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:36.435 | átlag: 206.924 km/ó | 20 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:36.568 | 0.133 mp h. | 17 |
3. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:36.588 | 0.153 | 19 |
4. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:36.613 | 0.178 | 20 |
5. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:36.806 | 0.371 | 19 |
6. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:36.807 | 0.372 | 18 |
7. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:36.822 | 0.387 | 16 |
8. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:36.946 | 0.511 | 14 |
9. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:36.949 | 0.514 | 25 |
10. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:37.302 | 0.867 | 14 |
11. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:37.359 | 0.924 | 11 |
12. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes | 1:37.538 | 1.103 | 12 |
13. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:37.685 | 1.250 | 23 |
14. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:37.690 | 1.255 | 14 |
15. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1:37.936 | 1.501 | 16 |
16. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:38.294 | 1.859 | 17 |
17. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:38.376 | 1.941 | 16 |
18. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:38.425 | 1.990 | 15 |
19. | Charles Pic | francia | Caterham-Renault | 1:38.995 | 2.560 | 18 |
20. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Cosworth | 1:39.717 | 3.282 | 21 |
21. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault | 1:40.209 | 3.774 | 18 |
22. | Max Chilton | brit | Marussia-Cosworth | 1:40.495 | 4.060 | 18 |
DRS-ZÓNA
A Nemzetközi Automobil-szövetség két DRS-zónát jelölt ki a sepangi pályán a Malajziai Nagydíjra. A zónákhoz (amelyek az aktiválási ponttól az első fél távig tartanak) külön mérési pontok tartoznak, aki ezeken a pontokon (DRS detection) a versenyen egy másodpercen belül van az előtte haladóhoz képest, kinyithatja a hátsó légterelőjét, hogy nagyobb legyen a végsebessége. S ha a versenyhelyzet úgy hozza, a hátsó egyenesben megelőzött versenyző a célegyenesben visszaveheti a pozícióját. Az előző évekhez képest újítás, hogy az idén az edzéseken is már csak ezeken a szakaszokon lehet használni a DRS-t.