A német lap úgy tudja, hogy a rendszer bevezetését hét csapat támogatta, míg négyen az „új törvények” ellen voltak.
A büntetőpontrendszer bevezetésének értelmében a pilóták szabálysértéseit 1–5 ponttal szankcionálnák, és ha egy versenyző összegyűjt 12 „hibapontot", akkor automatikusan ki kellene hagynia a következő versenyt. A szabályrendszer bevezetésének ellenére a jelenleg is használt boxutca-áthajtásos büntetés, valamint a futam utáni időbüntetés továbbra is érvényben maradna.
A legsúlyosabb, ötpontos büntetést az a versenyző kapná, akit automatikusan eltiltanak egy futamról. Ez azt jelentené, hogy ha egy pilótát valamilyen okból kifolyólag száműznek egy versenyről, akkor öt büntetőpont kerülne a neve mellé, és már csak hét pontot kell „összeszednie” ahhoz, hogy újabb nagydíjat kelljen kihagynia.
Hárompontos büntetést vonna maga után a sebességhatár legalább 20 km/h-val történő átlépése, a fekete zászló figyelmen kívül hagyása, valamint a veszélyes ütközés okozása. Kétpontos büntetést többek között a rajtkiugrás, a biztonsági autó megelőzése és a kék zászló figyelmen kívül hagyása érne.
A hírek szerint ugyanezen a barcelonai értekezleten a csapatok leszavazták a szezon közbeni tesztelés újraengedélyezését.