Romain Grosjeanra rájár a rúd mostanában a Formula–1-ben. A tavalyi ütközéskirálynak valahogy nem és nem akar kijönni a lépés – mindig a lába elé kerül egy banánhéj, amelyen rendszerint el is csúszik. Ha vele minden rendben, akkor az autó robban le, ha az autó jó, akkor ő karambolozik, amint az történt az elmúlt hét végén Monacóban is. Az edzéseken a francia-svájci pilóta kétszer törte össze az autóját, a versenyen pedig hátulról telibe verte Daniel Ricciardo Toro Rossóját, ami miatt tíz rajthelyes büntetést kapott a soron következő Kanadai Nagydíjra.
Romain Grosjeannak nem sikerült jól a monacói hétvége (Fotó: Action Images)
KOBAJASI LEHET A BEUGRÓ A FERRARINÁL
Felipe Massa kétszer is alaposan összetörte az autóját a monacói versenyhétvégén, és nyilván a balesetek felette sem múltak el nyom nélkül, úgyhogy felvetődött a helyettesítése a Kanadai Nagydíjon – nem meglepő, a Ferrari Kobajasi Kamuit vetné be a brazil helyett, ha erre szükség lesz.
Ennek jegyében a japán pilóta – aki a vörösök GT-csapatát erősíti az idén – hétfőn Fioranóban már tesztelte is a Ferrari három évvel ezelőtti versenygépét. (Az autót eredetileg arra készítették fel, hogy Moszkvában körözzön vele egy utcai parádén.)
„Csodás volt – kommentálta a rövid tesztet a japán pilóta. – Versenyeztem ez ellen az autó ellen, és tudtam, hogy gyors, de nagyon fontos volt, hogy szerezzek is vele némi tapasztalatot.”
„A tavalyi brazil futamon ültem legutóbb Formula–1-es autóban, most pedig az endurance világbajnokságon versenyzek, ami teljesen más. De nem volt nehéz visszaállni, mert sokféle autót vezettem már életemben” – mondta Kobajasi.
Ki tudja, talán nem kell július 21-ig várnia, hanem már jövő hét végén beülhet a legújabb Ferrari volánja mögé.
A történtek miatt egyre többen rebesgetik, a Lotus pihenőre küldi a franciát, hogy kapja össze magát egy kicsit (sőt, a bennfentesek már azt is tudni vélik, hogy az olasz Davide Valsecchi helyettesíti majd). Hivatalos információ persze nincs. Igaz, amikor a csapatfőnököt, Eric Boullier-t arról kérdezték, beültetik-e a tartalékpilótát Grosjean helyett, a válasz az volt: „még nem…” És ez, lássuk be, nem a bizalom legfőbb jele.
Ugyanakkor Grosjean még mindig meg van győződve arról, hogy Ricciardo volt a hibás abban a balesetben, amelyért végül ő kapott büntetést. Egyszerűen túl lassan hajtott.
„A hátsó gumijai teljesen elkoptak, egyáltalán nem volt már tapadásuk, és túl lassan ment. Közel kerültem hozzá az alagútban, és az ominózus ütközés előtt túl korán fékezett a pálya közepén – mondta Grosjean, majd még hozzátette: a hektikus idénykezdet után szerinte képes lesz kiegyensúlyozott teljesítményre a szezon további részében. – Az első három verseny kemény volt, mert nem tudtuk rám szabni az autót. Aztán Bahreinben kezdtek jól alakulni a dolgok, Barcelonában pedig akár a dobogóra is állhattunk volna, ha nincs technikai gondunk. Kanadától minden másképp lesz.”
Talán így lesz. És talán a „minden másképp” nem tetszik majd Grosjeannak. Ha ugyanis Boullier elveszíti a türelmét, könnyen lehet, hogy a GP2-es címvédő, 26 éves Davide Valsecchi ölébe hullik a nagy lehetőség.
„Nem kívánok semmi rosszat Grosjeannak – mondta még decemberben az olasz, akit erre a szezonra „foglalt le” magának a Lotus –, de ha nem lenne ott, akkor én lehetnék a befutó.”
Nos, hamarosan eljöhet az ő ideje, Boullier ugyanis feltétlenül leülteti Grosjeant egy komoly beszélgetésre. „Azt akarjuk, hogy tartsa a lépést a többiekkel, és hogy vegye vissza az irányítást, úgy, ahogy a szezon elején” – mondta Boullier.