Rég volt ilyen: Lewis Hamilton szinte mindennel elégedett (Fotók: Reuters) |
Lewis Hamilton az első és a második szabadedzést is az élen zárta a Dél-koreai Nagydíj pénteki napján, így nem csoda, hogy jókedvűen nyilatkozott.
A pénteki nap legjobb híre a dél-koreaiak számára, hogy az eddig egyenesen a félsziget felé tartó Fitov tájfun lelassult és irányt változtatott, azaz jelen állás szerint egyáltalán nem fogja érinteni az országot, hanem elfordul Kína felé (a legfrissebb jelentés az útvonaláról ide kattintva tekinthető meg). A szervezők attól féltek, hogy a tájfun telibe kapja Dél-Koreát, és a verseny helyszínén a nagy vihar mellett áradás és esetleg földcsuszamlás is lesz. |
„Jó kis nap volt ez, elégedett vagyok azzal, ahogy az edzések alakultak. Persze van még tennivalónk a beállításokkal, de úgy tűnik, versenyképesebbek vagyunk, mint Szingapúrban – mondta Hamilton. – Stabilabb alapokról kezdtük meg ezt a hétvégét, nem is emlékszem, mikor voltunk ennyire erősek a pénteki edzésen. Remélem, ez a lendületünk megmarad a hétvége hátralévő részére.”
A Mercedes számára a konstruktőr-vb 2. helyezése a fő cél ebben az idényben, s mivel jelenleg hét ponttal a Ferrari mögött áll, nem mindegy, hol végeznek pilótái a versenyeken. Nico Rosberg is úgy véli, hogy Jongnamban lehet faragni a hátrányból, sőt meg lehet fordítani az állást.
„Biztosak vagyunk benne, hogy a Red Bull nagyon gyors lesz, de hátha versenyben leszünk velük. Reménykednünk lehet” – mondta a német.
Vettel a Szingapúri Nagydíjon aratott fölényes győzelmét követően nem a legszerencsésebb módját választotta annak, hogy elmondja, nem véletlenül nyeri egymás után a versenyeket. Emlékezetes nyilatkozata („Amíg sokan a golyóikat áztatva ülnek a medencében pénteken, mi késő estig keményen dolgozunk”) több vetélytársánál is kiverte a biztosítékot. „Sebastiannak nem mások golyóival kellene foglalkoznia, hanem a sajátjaival. Helytelen nyilatkozat volt. A mi csapatunk speciel szétdolgozza a se..ét. És ha minden igaz, nem tudja összehasonlítani a két csapat munkával töltött idejét. Ha ilyeneket nyilatkozik, el fogja veszíteni a riválisai megbecsülését” – mondta Nico Rosberg. „Rosszindulatú, sportszerűtlen nyilatkozat volt Sebastiantól. Keményen dolgozunk, nem ezen múlik, hogy nem tudjuk felvenni vele a versenyt” – tette hozzá Jenson Button. Vettel aztán Dél-Koreában hangsúlyozta, senkit sem akart megbántani, csak arra utalt, hogy nem a szerencsén múlik az idei eredménysorozata. |
Honfitársa, Sebastian Vettel a második edzés után a Sky Sportsnak adott interjúja során viccelődött a csapat állítólagos titkos kipörgésgátló rendszeréről („Van még min javítanunk, de majd szombaton bekapcsoljuk a kipörgésgátlónkat”), amelyről Christian Horner csapatfőnök már korábban elmondta, hogy képtelenség megvalósítani. A vb-éllovas persze komolyan is értékelte az első napot.
„Szingapúr kivételes volt, egyszeri alkalom, most sokkal szorosabb a verseny – mondta Vettel, aki a Brit Nagydíj óta először egyik pénteki tréninget sem zárta az élen. – Nem tudhatjuk, ki mennyi üzemanyaggal ment, de még akkor is szoros a verseny, ha tíz kiló plusszal vagy mínusszal számolunk a köridőkben. Szoros időmérő lesz, főleg a Mercedes ellen.”
Mark Webber tavaly elhappolta a pole pozíciót Vettel elől, és az idén is közel van csapattársához, de nem szabad elfelejteni, hogy neki tíz rajthelyes büntetéssel kell számolnia a szingapúri „kihágása” miatt. Az ausztrál elégedetlen volt az első edzésnappal.
„Nem mondanám, hogy óriási formában vagyunk, még dolgozni kell ezen – mondta Webber. – A gumikat nem igazán sikerült megértenünk, pedig nagyon fontos lenne, hogy a telitankolt kocsival tökéletes legyen az egyensúly, mert a középmezőnyből fogok rajtolni. Erős autó kell, főleg az első szektorban, ahol előzni lehet.”
Webber végsebessége a legjobbak között volt az edzéseken, azaz nem állították meredekre a hátsó légterelőjét, a Red Bull abban bízik, hogy ezzel segíthetik az előzésekben. Vettellel hasonlót próbáltak meg tavaly Abu-Dzabiban, ahol a német megvalósította a tervet, a mezőny végéről a dobogóra tornázta fel magát.
Az ausztrál az átalakított, nagyon hepehupás boxkijáratról is beszélt. „Minősíthetetlen, de ilyen lett, ezen kell átmennünk, már semmit sem tehetünk. Biztosan megjavítják majd, és jó lesz, ha valaha még visszatér ide az F1” – mondta Webber.
Fernando Alonso szerint a Ferrari nemigen szólhat bele a Red Bull és a Mercedes csatájába.
„Nem történt nagy meglepetés, az eredményeket elnézve ugyanaz a felállás, mint a legutóbbi versenyeken, azaz vasárnap nem lesz könnyű a feladatunk. A két gumitípus között nincs akkora különbség, mint Szingapúrban, a szuperlágy gyorsan kopik, de ez változhat vasárnapra. Abban bízunk, hogy szokásunkhoz híven a versenyen megint sikerül előretörnünk" – mondta Alonso.
PÉNTEK |
1. szabadedzés: Hamilton a két Red Bull előtt, Räikkönen összetörte a Lotust |
2. szabadedzés: Hamilton a szuperlágy gumikon is Vettel előtt maradt |
SZOMBAT |
4.00–5.00: 3. szabadedzés |
7.00–8.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
8.00: a verseny rajtja |
Az időpontok magyar idő szerint értendők. Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. |
GUMIK. A Pirelli a Szingapúri Nagydíjhoz hasonlóan a közepesen kemény és a szuperlágy gumikat szállítja. Itt is hasonlóan nagy eltérésre lehet számítani a két keveréken elért köridők között, mint két hete, de kérdés, hogy az időmérőn és a versenyen szükség lesz.-e a száraz pályára való gumikra? |
BÜNTETÉS. Mark Webber tíz rajthelyes büntetést kap, Szingapúrban ugyanis megrótták a Fernando Alonsótól a verseny után kapott fuvar veszélyessége miatt, és mivel ez volt a harmadik figyelmeztetése 2013-ban, jött az automatikus büntetés. |
Csapattársa, Felipe Massa úgy véli, erősebb a Ferrari, mint két hete.
„Úgy tűnik, gyorsabbak vagyunk, mint Szingapúrban, remélem, ez így is lesz, majd az időmérőn kiderül – mondta a brazil, akinek az első edzésen lassú defekt miatt alig volt lehetősége száguldani. – A második tréningen mindent bepótoltam, kipróbáltam mindkét gumitípust. Nincs meglepetés: a szuperlágy gyorsabb az első körökben, de hamarabb el is kopik.”
Kimi Räikkönen miatt aggódhattak szurkolói, bírni fogja-e a dereka a Dél-koreai Nagydíj hétvégéjét, és bár a finn az első edzés végén a falnak ütközött, azt mondja, minden rendben van a hátával.
„Elvesztettem a kocsi hátulját, és kicsúsztam. Semmi különös nem történt, az ilyen balesetek előfordulnak – mondta a finn. – Szerencsére a srácoknak sikerült megszerelniük a kocsit a második edzésre, így nem veszítettünk sok időt. Rövid idő volt a szerelésre, a kormánymű nem lett tökéletes. Semmi baj a hátammal, de az idény után tenni kell vele valamit, hogy kizárjuk a szingapúri problémát.”
Räikkönen rámutatott, a pálya új rázókövei kibabrálhatnak a pilótákkal, sokan meg is csúsztak amiatt, hogy ha valaki rájuk fut, akkor kissé kilöki az autót – az építőknek éppen az a célja velük, hogy a pályán tartsák az autókat, és ne szélesítsék ki az ívet. A finn meg is fogadta, hogy inkább szűkebben kanyarodik.
A McLarennél Jenson Button mindkét edzést Sergio Pérez előtt zárta, ami nem véletlen. A csapat Dél-Koreába elhozta legújabb fejlesztésű első légterelőjét, amely körönként három tizedet jelent, viszont csak egy darab készült el belőle időben. Martin Whitmarsh csapatfőnök az edzések előtti értekezleten pénzfeldobással döntötte el, melyik pilóta kapja meg a légterelőt, és Button volt a szerencsés.
A Williams mindkét autójára hozott első légterelőt, de hatalmas csalódás érte az istállót, hiszen így is csak a két kiscsapat versenyzőit sikerült megelőzni a második szabadedzésen.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:38.673 | átlag: 204.858 km/ó | 31 kör |
2. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:38.781 | 0.108 mp h. | 30 |
3. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:38.797 | 0.124 | 32 |
4. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:38.844 | 0.171 | 35 |
5. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:39.114 | 0.441 | 30 |
6. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:39.226 | 0.553 | 34 |
7. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:39.444 | 0.771 | 31 |
8. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:39.757 | 1.084 | 33 |
9. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:39.774 | 1.101 | 29 |
10. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:40.006 | 1.333 | 34 |
11. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:40.007 | 1.334 | 34 |
12. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes | 1:40.152 | 1.479 | 31 |
13. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:40.186 | 1.513 | 33 |
14. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:40.210 | 1.537 | 34 |
15. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:40.446 | 1.773 | 30 |
16. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:40.552 | 1.879 | 26 |
17. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:41.117 | 2.444 | 35 |
18. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1:41.289 | 2.616 | 34 |
19. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault | 1:42.461 | 3.788 | 36 |
20. | Charles Pic | francia | Caterham-Renault | 1:42.798 | 4.125 | 35 |
21. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Cosworth | 1:43.108 | 4.435 | 31 |
22. | Max Chilton | brit | Marussia-Cosworth | 1:43.441 | 4.768 | 29 |
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:39.630 | átlag: 202.890 km/ó | 20 kör |
2. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:39.667 | 0.037 mp h. | 20 |
3. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:39.816 | 0.186 | 19 |
4. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:40.117 | 0.487 | 20 |
5. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:40.215 | 0.585 | 22 |
6. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:40.374 | 0.744 | 18 |
7. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:40.396 | 0.766 | 19 |
8. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:40.677 | 1.047 | 15 |
9. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes | 1:40.860 | 1.230 | 20 |
10. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:40.880 | 1.250 | 13 |
11. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:40.899 | 1.269 | 20 |
12. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:41.432 | 1.802 | 18 |
13. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:41.482 | 1.852 | 22 |
14. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:41.626 | 1.996 | 21 |
15. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:41.924 | 2.294 | 19 |
16. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1:42.002 | 2.372 | 20 |
17. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:42.043 | 2.413 | 18 |
18. | James Calado* | brit | Force India-Mercedes | 1:43.008 | 3.378 | 21 |
19. | Charles Pic | francia | Caterham-Renault | 1:43.660 | 4.030 | 20 |
20. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault | 1:43.883 | 4.253 | 19 |
21. | Max Chilton | brit | Marussia-Cosworth | 1:44.100 | 4.470 | 14 |
22. | Rodolfo González* | venezuelai | Marussia-Cosworth | 1:46.810 | 7.180 | 10 |
*tartalék pilóta, csak ezen az edzésen vett részt. |