A Brazil Nagydíj pénteki edzésnapjának mindkét tréningjét az első helyen záró Nico Rosberg úgy érzi, ha esős marad a Sao Pauló-i hétvége, lehet esélye Sebastian Vettel legyőzésére.
„Nagyon jól éreztem magam a kocsiban, de semmit sem tudtunk meg a többiekről. A Red Bull bizonyára gyorsabb annál, mint amit mutatott, de derűlátónak kell lennem. Bízom benne, hogy esős marad az idő a hétvégén, mert így nyerhetek – mondta a háromszoros futamgyőztes német. – Most még csak nagyjából körvonalazódtak az erőviszonyok, nem tudom, vizes pályán lehet-e esélyem a pole-ra, de mindent megteszek, nekem és a csapatnak is jó döntéseket kell hoznunk szombaton és vasárnap."
PÉNTEK |
1. szabadedzés: A Mercedes duója Vettel előtt zárta az esős edzést |
2. szabadedzés: A második edzést is Rosberg zárta az élen Brazíliában |
SZOMBAT |
14.00–15.00: 3. szabadedzés |
17.00–18.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
17.00: a verseny rajtja |
Az időpontok magyar idő szerint értendők. Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. |
GUMIK. A Pirelli az Amerikai Nagydíjhoz hasonlóan a két legkeményebb keverékét hozza el Interlagosba, ahol az aszfaltot a pálya több pontján csíkokkal barázdálták, hogy elfolyjon a víz, amiből várhatóan rengeteg hullik majd az égből… |
IDŐJÁRÁS. Csütörtökön hatalmas zuhé kíséretében 15 fokkal hűvösebb idő lett Intzerlagosban, mint a hét közepén. Pénteken egész nap esik az eső, és szombaton, valamint vasárnap is számítani lehet némi csapadékra. Annyira heves nem lesz, mint az első edzésnapon, de az intermediate gumik az időmérőn és a versenyen is előkerülhetnek. |
Érdekes, hogy a korábban esőmenőnek elkönyvelt Lewis Hamilton teljesen másképp vélekedik a csapadékos időről, mint társa. Pedig nem ment rosszul, délelőtt a 2., délután az 5. helyen zárt.
„Ebben az autóban futottam a legrosszabb évemet vizes pályán az F1-ben – mondta lesújtva az angol, aki 2008-ban több mint egyperces előnnyel nyerte meg a szakadó esőben megrendezett Brit Nagydíjat. – Ha visszatekintek az eddigi karrieremre, mindig az esős versenyekre emlékezem a legnagyobb örömmel, olyan körülmények között voltam képes kiemelkedő teljesítményre. De ezzel az autóval ez reménytelen, örülök, hogy a pályán tudom tartani. Nem tudom, mi van, mit nem tudtunk jól beállítani, de meglenne a sebesség, hiszen Nico képes rá."
Sebastian Vettel volt az egyetlen, aki pénteken kipróbálta a 2014-es slick gumikat, délelőtt az esőben hajtott ki rajtuk, két kört ment úgy, hogy köztük a boxutcán hajtott át. A szakértők szerint ezzel semmivel sem kerülhetett beljebb a Red Bull, hiszen sem a tapadását, sem az aerodinamikai tulajdonságait nem ismerhette meg, és Vettel is lehangoltan nyilatkozott erről a kísérletről – még ha mérnöke azt is mondta neki akkor a rádión, hogy megszerezték azokat az adatokat, amelyekre szükségük volt.
„Tudtuk, hogy nehéz nap lesz, egyértelmű volt, hogy esni fog. A 2014-es kerekeket mindenképpen ki akartuk próbálni, a teljesen leegyszerűsített autóval ki is mentem, de lehetetlen volt – mondta Vettel. – Délután pedig alig történt valami, hiszen mindenki spórolt a gumikkal, és attól tartott, hogy kicsúszik és összetöri az autóját. Láttuk, hogy néhányan hibáztak, velem is megtörtént, de a szurkolókat lehet leginkább sajnálni."
Vettellel Hamilton is egyetértett, az angol szerint ostobán érezték magukat a boxutcában, hogy a gumikkal kellett spórolniuk a helyett, hogy akár esőben is száguldhattak volna.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint Mark Webber számára kedvező helyszínen ér véget a 2013-as idény, az Interlagosban 2009-ben és 2011-ben is győző ausztrál itt legyőzheti Sebastian Vettelt – a csapat és a német segítsége nélkül. „Sebet az elmúlt hónapok formája alapján nagyon nehéz lesz legyőzni, de soha se mondd, hogy soha. Mark itt mindig is erős volt, nem csak a két győzelme alkalmával. Az eső is bizonytalanságot csempészhet a versenybe" – mondta Horner, akinek kapcsán a Red Bull közleményt adott ki, méghozzá Bernie Ecclestone ama nyilatkozata kapcsán, hogy Horner lenne az ideális utódja a sportág élén. Az istálló leszögezte, hogy a 40 éves sportvezetőnek hosszú távú szerződése van, és ki is fogja tölteni. Horner azt mondta, örül Ecclestone szavainak, de nem hiszi, hogy egy ember pótolni tudná a 83 éves F1-gurut. |
Heikki Kovalainen mindkét szabadedzésen megelőzte Romain Grosjeant, s bár ezzel nem szerzett pontokat a Lotusnak, valamelyest javított az Amerikai Nagydíj utáni megítélésén. Kovalainenről Flavio Briatore azt mondta, Texasban egyértelművé vált, hogy rossz döntést hozott a Lotus az alkalmazásával, ugyanis Davide Valsecchi lett volna az igazi.
„Nincs problémám Flavióval, nem is akarok szembekerülni vele. Joga van a saját véleményéhez, és olaszként természetes, hogy Valsecchit szerette volna az autóban látni. Könnyű okosat mondani, ha egy verseny nem a legjobban alakul, csak abban bízom, hogy ha a Brazil Nagydíj jól sikerül, a dicsérete se maradjon el" – mondta Kovalainen, hozzátéve,m nem csodálkozik Kimi Räikkönen és Romain Grosjean idei eredményein, hiszen nagyon stabil az autó, könnyű vezetni.
A Ferrari idei autójára a nyár második fele óta nem sok jót tudott mondani Fernando Alonso, aki ezen a hétvégén is legfeljebb az esőben bízhat. A spanyol azonban nem a pályán történtekről beszélt nagy hévvel, hanem inkább arról, hogy Luca di Montezemolo elnök a minap elmondta, tízes skálán nyolcasra értékeli pilótája idei teljesítményét.
„Én nem osztályozgatok. Tettem a dolgomat, és csak abban bízom, hogy ezt elismerik" – mondta Alonso a spanyol EFE hírügynökségnek. Az As ezt idézte a kétszeres világbajnoktól: „Én szívesebben beszélek a pályán mutatott teljesítményemmel. Büszke vagyok a második helyezésemre, mert a mezőny hetedik vagy nyolcadik legjobb autójával értem el. Tavaly szomorúbb voltam, mert az utolsó versenyen dőlt el a vébé-cím, de az idén büszkébb vagyok a második helyezésre."
Alonso azt is elmondta, az ideinél jobb teljesítmény és sokkal gyorsabb autó kell ahhoz, hogy jövőre a világbajnoki címért csatázzanak, míg Montezemolo jelezte: a pályán dől el, hogy Alonso vagy Räikkönen lesz az első számú pilóta.
A Ferrarihoz kapcsolódó hír, hogy a legfrissebb pletykák szerint a Mercedestől távozó, korábban a Williamsszel és a McLarennel is szóba hozott Ross Brawn lehet a Scuderia következő csapatfőnöke. Montezemolo ugyanis megunta, hogy Stefano Domenicalival nem jut előrébb a csapat, és visszahívná a legutóbbi sikerkorszakot megalapozó angolt.
A jövőre Daniel Ricciardo helyén a Toro Rossóval versenyző orosz Danyiil Kvjat az Amerikai Nagydíj után Brazíliában is lehetőséget kapott arra, hogy az első szabadedzésen az autóba üljön, és Interlagosban a 8. helyen zárta a 90 perces tréninget. A 19 éves orosz is meglepődött azon, milyen jól sikerült a napja.
„Mivel az F1-es autó teljesen más, mint a GP3-as, amellyel az idén versenyeztem, nem tudhatod, milyen gyors leszel. Austint egyáltalán nem ismertem, csodálkoztam, hogy néhány kör alatt megszoktam a vonalvezetését, és csak három tizeddel kaptam ki Danieltől. Itt, Brazíliában csak egyszer mentem ki a pályára, de sok kört futottam, és a legjobbért szép elismerés a nyolcadik helyezés" – mondta Kvjat, kiemelve, hogy ez a két edzés sokat használt az önbizalmának, és most nem kell azon rágódnia, milyen lehet az autót vezetni. Persze azt elismeri, hogy a 2014-es idényre sok mindent újra kell tanulni.
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:27.306 | átlag: 177.678 km/ó | 12 kör |
2. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:27.531 | 0.225 mp h. | 10 |
3. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:27.592 | 0.286 | 18 |
4. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 1:28.129 | 0.823 | 13 |
5. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:28.147 | 0.841 | 9 |
6. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:28.405 | 1.099 | 11 |
7. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:28.540 | 1.234 | 9 |
8. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:28.560 | 1.254 | 20 |
9. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:28.739 | 1.433 | 20 |
10. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:28.891 | 1.585 | 12 |
11. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:28.928 | 1.622 | 10 |
12. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:29.049 | 1.743 | 17 |
13. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:29.174 | 1.868 | 11 |
14. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:29.717 | 2.411 | 13 |
15. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:29.783 | 2.477 | 7 |
16. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1:30.425 | 3.119 | 15 |
17. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes | 1:30.748 | 3.442 | 8 |
18. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Cosworth | 1:31.061 | 3.755 | 18 |
19. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault | 1:31.118 | 3.812 | 16 |
20. | Charles Pic | francia | Caterham-Renault | 1:31.165 | 3.859 | 15 |
21. | Max Chilton | brit | Marussia-Cosworth | 1:31.211 | 3.905 | 19 |
22. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:31.770 | 4.464 | 6 |
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:24.781 | átlag: 182.970 km/ó | 14 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:25.230 | 0.449 mp h. | 13 |
3. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:25.387 | 0.606 | 17 |
4. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:25.391 | 0.610 | 25 |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:25.593 | 0.812 | 13 |
6. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:25.797 | 1.016 | 17 |
7. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes | 1:25.946 | 1.165 | 15 |
8. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Ferrari | 1:26.064 | 1.283 | 17 |
9. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 1:26.133 | 1.352 | 31 |
10. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:26.232 | 1.451 | 17 |
11. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:26.248 | 1.467 | 15 |
12. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:26.326 | 1.545 | 28 |
13. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:26.570 | 1.789 | 28 |
14. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:26.593 | 1.812 | 22 |
15. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:27.115 | 2.334 | 25 |
16. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1:27.269 | 2.488 | 23 |
17. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:27.358 | 2.577 | 23 |
18. | James Calado | brit | Force India-Mercedes | 1:27.436 | 2.655 | 9 |
19. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault | 1:28.107 | 3.326 | 18 |
20. | Charles Pic | francia | Caterham-Renault | 1:28.199 | 3.418 | 17 |
21. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Cosworth | 1:30.004 | 5.223 | 24 |
22. | Rodolfo González | venezuelai | Marussia-Cosworth | 1:32.646 | 7.865 | 19 |