A Mercedes mindkét szabadedzést az élen zárta pénteken Malajziában, de előnye egy körön és hosszabb távon sem volt annyira meggyőző, mint Melbourne-ben. Nico Rosberg és Lewis Hamilton hosszabb menetében körönként legfeljebb fél másodperccel volt jobb, mint Sebastian Vettel a Red Bull-lal, és a Ferrari, a Williams, valamint a McLaren is jó tempót mutatott.
Rosberg szerint ez a hétvége inkább a gumikról fog szólni, és nem biztos, hogy a Mercedes uralni tudja a helyzetet – legalábbis száraz pályán.
„Rendben volt a nap, de nagyon forró volt az autóban, az autó és a gumik is megszenvedték ezt az időjárást. Nem gondoltuk, hogy ilyen gyorsan kopnak a gumik, óriási kihívás lesz ez. A gumi ismét kulcsfontosságú tényező lett, érdekesek lehetnek a stratégiák – mondta Rosberg. – Az üzemanyag nem probléma, ez a pálya egyébként sem zabálja úgy a benzint, mint a melbourne-i. Ezen a hétvégén ugyanúgy kell vezetnünk, mint tavaly, csak a gumikra kell vigyáznunk.”
PÉNTEK |
1. szabadedzés: Hamilton az élen Malajziában, a Lotus tovább szenved |
2. szabadedzés: Rosberg az első, de nagyon szoros az élmezőny |
SZOMBAT |
6.00–7.00: 3. szabadedzés |
9.00–10.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
10.00: a verseny rajtja |
Az időpontok magyar idő szerint értendők, az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be. |
Vettel: Sz.r az új hang; Button: El lehet menni, ha nem tetszik |
Bottas: Még sohasem élveztem ennyire autóversenyt |
Rosberg elmondta, a legfőbb célja, hogy csapattársa, Hamilton előtt maradjon. „Szoros lesz, de ha megszerzem a pole-t és és a rajtnál előtte maradok, megkönnyítem a feladatomat” – tette hozzá.
Lewis Hamilton próbált nem foglalkozni a riválisaival.
„Nem figyelek másokra, csak arra, hogy kényelmes legyen az autó, jól lehessen vezetni, és végigbírja a versenytávot. A gumikkal van a legfőbb gond, a nagy melegben nagyon kopnak, még ezek a kemény keverékek is, de ezzel mindenkinek problémája lesz, nemcsak nekünk” – mondta Hamilton, akinek az Ausztrál Nagydíj elején a kiesését okozó motorja remekül működött, úgyhogy használhatja a hétvége hátralévő részében.
A Ferrari a kettős pontszerzéssel záruló, mégis lehangoló Ausztrál Nagydíj után versenyképesebbnek tűnik, rövid és hosszabb távon is biztató eredményeket produkáltak a pilótái, főleg Kimi Räikkönen, aki különösen küszködött Melbourne-ben.
„Össze sem lehet hasonlítani ezt a pénteki edzésnapot a melbourne-ivel.Sokkal jobb az autó, sokkal magabiztosabbnak érzem magam benne – mondta Räikkönen. – Igaz, annak ellenére, hogy ez jó nap volt, tudjuk, még rengeteg a teendőnk, mert még mindig messze vagyunk a célunktól.”
Fernando Alonso nemcsak a Ferrari formájáról, az F1 divattémájáról, a hangokról is tartalékol a véleményével.
„Nagyon kényelmetlen most az autók hangjáról beszélni – mondta Alonso. – Ha azt mondom, szeretem, a szurkolók nagy része elpártol tőlem, mert szerintük ez már nem az igazi F1. Ha azt mondom, nem tetszik, a szurkolók szintén nekem esnek, mert azt mondják, csak akkor szeretem, ha nyerek. A legbölcsebb, ha még kivárok, időt kérek, néhány versenynek el kell telnie, hogy mindenkiben rendeződjön a helyzet. Az idénynyitó nem volt izgalmas, de lehet, hogy egy jó show mindent helyre tesz.”
A Ferrari azt is elismerte, hogy az Ausztrál Nagydíj elején nem várt elektronikai gond hátráltatta mindkét pilótát. A verseny első szakaszában Alonso és Räikkönen is nélkülözte az energiaátalakító kinetikus egységét (MGU-K), ami kigyorsításkor 120 lóerővel csökkentette a motor teljesítményét. A probléma a rajtnál adódott, az FIA rendszere ugyanis addig nem engedi bekapcsolni az MGU-K-t, amíg az autó az induláskor el nem éri a 100 kilométer per órás sebességet – a Ferrarinál sokáig úgy érzékelte a szoftver, hogy nem érték el az autók ezt a tempót, így passzív maradt az eszköz. A harmadik körben kézzel aktiválta a rendszert a két pilóta, de így is csak az első boxkiállás után működött tökéletesen. A Ferrari szerint Alonso dobogóra állhatott volna, ha az első körben nem kerül Nico Hülkenberg mögé.
A Red Bull újabb biztató edzésnapon van túl, de az istálló továbbra sem hunyászkodik meg az üzemanyag-áramlás mérésének ügyében. Christian Horner csapatfőnök elmondta, a csapat új mérőeszközöket hozott Malajziába, de azok nem működtek Daniel Ricciardo autójában az első edzésen. A csapatfőnök azt továbbra is kizártnak tartja, hogy a csapat a riválisaihoz hasonlóan az FIA eszközét használja – ebben az esetben ugyanis többek szerint biztosan elbukná Ricciardo ügyét.
Ám az FIA is jelezte, hogy semmiképp sem változtat az áramlás mérési módszerén, azaz ha a Red Bull új eszköze is fals értéket mutat, újabb kizárásokat kockáztat a világbajnok istálló, amely, mondhatni, csapdába került.
A Sky Sports Bernie Ecclestone-nal készített interjút a második szabadedzés alatt, és az F1 gazdasági vezetője elmondta, hogy amíg a tévén keresztül borzasztó a hanghatás, élőben nem is olyan rossz, hangosabb, mint gondolta, de a lelátóról még mindig kevésbé élvezetes, mint a régi V8-asok. „Bárcsak megtehetném, hogy feljebb tekerjem a hangot, de a mérnökök azt mondták, ez nem lehetséges” – tette hozzá Ecclestone, aki a teszteket és az Ausztrál Nagydíjat is kihagyta, most látja először élőben az autókat. |
Jenson Button úgy vélte, a szabadedzés szoros végeredménye ellenére óriásiak lehetnek a különbségek a versenyen, szerinte az sem elképzelhetetlen, hogy az első körönként három másodperccel gyorsabb lesz a tizediknél. Persze továbbra is kérdéses, hogy lesz-e eső. Pénteken helyi idő szerint 16.30-kor eleredt az eső Sepangban, és negyedórán belül hatalmas felhőszakadás zúdult a pályára. Az időmérő szombaton és a verseny vasárnap egyaránt 16 órakor rajtol (Magyarországon órát állítunk, ezért lesz eltérés a kettő között), hasonló eső esetén minden előzetes számítás borulhat.
Sebastian Vettel is ebben bízik.
„Az időjárás az egyik legfőbb tényező ezen a hétvégén. Sokszor láttuk, hogy itt bármi megtörténhet. Ha esik az időmérőn, könnyen megszerezhetem a pole pozíciót, ha száraz lesz a pálya, nehezebb lesz a feladatom – mondta a pénteket a 3. helyen záró német. – Az időeredmények pénteken nem mérvadóak, de jólesik, hogy ott vagyok az élmezőnyben. Napról napra jobbak vagyunk, és ha a megbízhatóság is rendben lesz, még erősebbé válunk.”
Vettel autójával akadt némi probléma, ami miatt szombatra elektronikus vezérlőt cserélnek benne (immár a harmadikat kapja meg a 2014-ben lehetségest ötből) – Ausztráliában a biztató pénteki edzések után szombaton és vasárnap rengeteg problémája volt a címvédőnek, aki abban bízik, ez nem ismétlődik meg.
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:39.909 | átlag: 199.729 km/ó | 30 kör |
2. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:39.944 | 0.035 mp h. | 30 |
3. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:39.970 | 0.061 | 30 |
4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:40.051 | 0.142 | 32 |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:40.103 | 0.194 | 29 |
6. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:40.112 | 0.203 | 34 |
7. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:40.276 | 0.367 | 29 |
8. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:40.628 | 0.719 | 28 |
9. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:40.638 | 0.729 | 35 |
10. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:40.691 | 0.782 | 34 |
11. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault | 1:40.777 | 0.868 | 33 |
12. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes | 1:41.014 | 1.105 | 20 |
13. | Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari | 1:41.257 | 1.348 | 28 |
14. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:41.325 | 1.416 | 32 |
15. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:41.407 | 1.498 | 34 |
16. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:41.671 | 1.762 | 25 |
17. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:42.531 | 2.622 | 14 |
18. | Max Chilton | brit | Marussia-Ferrari | 1:43.638 | 3.729 | 20 |
19. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Ferrari | 1:43.752 | 3.843 | 29 |
20. | Marcus Ericsson | svéd | Caterham-Renault | 1:45.703 | 5.794 | 31 |
Maldonado és Kobajasi nem hagyta el a boxutcát. |
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:40.691 | átlag: 198.178 km/ó | 19 kör |
2. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:40.843 | 0.152 mp h. | 20 |
3. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:41.028 | 0.337 | 19 |
4. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:41.111 | 0.420 | 20 |
5. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes | 1:41.274 | 0.583 | 18 |
6. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault | 1:41.402 | 0.711 | 15 |
7. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:41.523 | 0.832 | 9 |
8. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:41.642 | 0.951 | 19 |
9. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:41.686 | 0.995 | 23 |
10. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:41.830 | 1.139 | 22 |
11. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:41.923 | 1.232 | 14 |
12. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:42.117 | 1.426 | 20 |
13. | Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari | 1:42.365 | 1.674 | 21 |
14. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:42.869 | 2.178 | 21 |
15. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:42.904 | 2.213 | 23 |
16. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Ferrari | 1:43.825 | 3.134 | 18 |
17. | Marcus Ericsson | svéd | Caterham-Renault | 1:45.775 | 5.084 | 24 |
18. | Max Chilton | brit | Marussia-Ferrari | 1:46.911 | 6.220 | 10 |
19. | Kobajasi Kamui | japán | Caterham-Renault | 1:51.180 | 10.489 | 5 |
20. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | idő nélkül | 2 | |
21. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Renault | idő nélkül | 2 | |
22. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | idő nélkül | 4 |