Lewis Hamiltonnak nem kellett sok ahhoz, hogy túllépjen az első szabadedzés problémáin, a második tréningen a lágy gumikon mindjárt a leggyorsabbá vált, és a hosszabb menetek során is a mezőny élén járt a Mercedesszel. Nico Rosberggel együtt csak ketten jutottak 1:30 percen belülre, az első edzésnap alapján kettejük között dőlhet el a vasárnapi verseny.
A délelőtti leggyorsabb Fernando Alonso a harmadik legjobb kört futotta, és a hosszú menetek során átlagosan egy másodperccel elmaradt a Mercedesektől, valamint a szintén nagyon meggyőző Williamsektől. Sőt, A spanyol és finn csapattársa, Kimi Räikkönen még a Red Bullokénál is gyengébb tempóban száguldott – ami azért a nagyobb üzemanyag-mennyiségnek is betudató lehet.
A Red Bull minden szempontból a nap kellemes meglepetése, a gyatra tesztidény után nagyon összeszedte magát a világbajnok istálló, Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo autójának úttartása kiváló, az egykörös tempó miatt nem szégyenkezhet, a hosszabb menetek pedig kifejezetten biztatóak. A két pilóta ma 115 kört tett meg, ez két Ausztrál Nagydíjnak felel meg, s műszaki hibának nyoma sincs. A csapat vezetői azt mondják, két hónap a lemaradásuk – ha így van, két hónap múlva nagyon erős lesz az osztrák istálló.
A Lotus és a Caterham problémái nem oldódtak meg, Pastor Maldonado és Kobajasi Kamui el sem hagyta a boxutcát. Marcus Ericsson egy kört ment, így a Caterham három körrel zárta a napját. A Lotusszal Romain Grosjean délután kiment a pályára, de a 12. nyögvenyelős körben megcsúszott az E22-es, és a falnak ütközés után a kavicságyba sodródott.
A bukótérben zárta a napit Nico Hülkenberg is a Force Indiával, de a német napja azért sokkal jobb volt, a végén akkor csúszott ki, amikor a mérnöke jelezte, nyomhatja, ahogy csak akarja.
Az Ausztrál Nagydíj szombat hajnalban a 3. szabadedzéssel folytatódik. Lehet, hogy akkor sem látunk sokat a Lotusból és a Caterhamből, ha az időmérőn menni akarnak, lehet, nem kockáztatják meg, hogy a szabadedzésen baj történjen.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:29.625 | átlag: 213.007 km/ó | 37 kör |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:29.782 | 0.157 mp h. | 31 |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:30.132 | 0.507 | 28 |
4. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:30.381 | 0.756 | 41 |
5. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:30.510 | 0.885 | 33 |
6. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:30.538 | 0.913 | 38 |
7. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:30.898 | 1.273 | 32 |
8. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:30.920 | 1.295 | 38 |
9. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes | 1:31.031 | 1.406 | 34 |
10. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:31.054 | 1.429 | 33 |
11. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault | 1:31.060 | 1.435 | 35 |
12. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:31.119 | 1.494 | 31 |
13. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:31.283 | 1.658 | 36 |
14. | Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari | 1:32.355 | 2.730 | 36 |
15. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:32.468 | 2.843 | 26 |
16. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:32.495 | 2.870 | 36 |
17. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Ferrari | 1:33.486 | 3.861 | 29 |
18. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:33.646 | 4.021 | 12 |
19. | Max Chilton | brit | Marussia-Ferrari | 1:34.757 | 5.132 | 29 |
20. | Marcus Ericsson | svéd | Caterham-Renault | idő nélkül | 1 |
AZ EDZÉS TUDÓSÍTÁSA
8.00 Ezzel vége az edzésnek, a két Mercedes zárt az élen Alonso, Vettel és Button előtt.
7.57 A Lotus hátulja csúnyán kitört féktávon, a pálya mellett húzódó falnak csapódott a bal hátsó kerék, ezután csúszott ki a kocsi a bukótérbe.
7.56 Grosjean visszajött a pályára, és a kavicságyba csúszott. Nem tud továbbmenni, Hülkenberg is a sóderben ragadt a Force Indiával.
7.53 Vettel a 24. körét tette meg a lágy gumikon. A Red Bull egyelőre nagyon jó, a mai nap alapján egyáltalán nem elképzelhetetlen a dobogós helyezés.
7.51 A Mercedes és a Williams tempója nagyon jó és viszonylag kiegyensúlyozott. Rosberg és Hamilton a 10. köre környékén esett vissza a lágy gumikon.
7.50 Legutóbb Pérez látogatta meg a kavicságyat, de tovább tudott menni. A boxba hajtott, ahonnan Grosjean a legutóbbi hosszabb menete óta nem jött vissza újra.
7.47 Räikkönen a 11-es kanyar előtt milliméterekre került a faltól. A finn láthatóan a határon autózik. Ám így is feltartja Hamiltont, aki amiatt panaszkodik, hogy nem tud a saját tempójában autózni a ferraris miatt.
7.46 Magnussennel közölték a rádión, hogy lassan kopnak a lágy gumik, nem kell aggódni miattuk.
7.44 Rosberget megdicsérték, jól takarékoskodik az üzemanyaggal, Bottasra viszont rászóltak, próbáljon meg spórolni. A versenyt 100 kilogramm üzemanyaggal kell teljesíteni, és a levezető kör után is kell maradni annyi benzinnek, hogy az FIA mintát vegyen belőle.
7.40 Az ausztrálok kihasználják, hogy elsőként láthatják éles körülmények között az új autókat, a lelátók tele vannak, és ezúttal nem panaszkodhatnak, folyamatos körözést láthatnak.
7.39 Vettel és Gutiérrez megmutatta, mire számíthatunk a versenyen: a német a célegyenes végén kívülről előzte a mexikóit, aki nem engedte el a Red Bullt, de a második kanyarban ő került a külső ívre, és le is futott a pályáról.
7.37 A versenyzők hosszú meneteket teljesítenek, ki a lágy, ki a közepesen kemény gumikon száguld. A csapatok megosztják a feladatokat pilótáik között.
7.33 Grosjean csúnyán elfékezte magát a célegyenes végén, küzd a Lotusszal. Kicsit javult az eredménye, de még Bianchi mögött van. A tavalyi futamot Räikkönennel megnyerő csapat még nem jár ott, hogy a beállításokat hangolja. Annak is örülnek, hogy túl vannak tíz körön ezen az edzésen.
7.29 Ennél biztosan többet, egyelőre a két Marussia közé ékelődött be, a 18. helyen áll. Nehezen vezethető a Lotus, sokat kellett korrigálnia Grosjeannak.
7.28 Grosjean a lágy gumikon az idén – a teszteket is beleértve – először mutathatja meg, mit tud a Lotus.
7.27 Kvjat amiatt panaszkodik a rádión, hogy lehetetlen üzemi hőfokra melegíteni a gumikat a Toro Rossón.
SZOMBAT |
4.00–5.00: 3. szabadedzés |
7.00–8.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
7.00: a verseny rajtja |
Az időpontok magyar idő szerint értendők, az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be. |
FORMULA-1 2014, ADATBANK Csapatbemutatók, tesztek, rajtlista, versenynaptár – minden egy helyen a 2014-es idényről. |
Eső nélkül is kaotikus lenne az új F1, hát még így – újdonságok 2014-ben |
Alonso hat, Hamilton hét, Vettel tíz kiesőt jósol vasárnapra |
Az összes pilóta várakozása az Ausztrál Nagydíj előtt |
A 2014-es idény szurkolói szoftvere - kattintson és töltse le! |
7.25 Alig több mint fél óra van hátra az edzésből, a két Caterham és az energiaátalakítóval bajlódó Maldonado ma már nem gurul ki a pályára. Grosjean viszont elhagyta a boxutcát.
7.20 Hamilton bombaerős utolsó szektorával feljött az élre: 1:29.625. Gutiérrez a Toro Rossók közé furakodott, a 15. helyen áll.
7.18 Sutil a lágy gumikon a 12. helyre jött fel, lerázva a Marussiákat, amelyek közé Gutiérrez ékelődött – de a mexikói még nem ment a lágy abroncsokon. Hamilton sem, az angol most jött ki rajtuk.
7.15 Ericsson Caterhamjének hidraulikai meghibásodása súlyosnak tűnik, a délelőtt egy kört teljesítő svéd ezúttal is annyit ment. Kobajasi a délelőtti egy köre után a második edzésen egyet sem tud menni, szétszedték a zöld autót.
7.14 Alonso a lágy gumis körével feljött a második helyre, de 1:30-on kívül maradt.
7.11 Massa autóján látszott a szuperlassításban, milyen hatalmas erők érik az egyes kanyarból kijövet. A brazil nehezen találta meg a kigyorsítási pontot, a hátsó kerték kipörgött, a kerékvetőre futva az egész autó beleremegett.
7.08 Button a középső szektor legjobb részeredményét érte el, de a végén a 3. helyre jött be Vettel mögé. Räikkönen a hatodik a lágy gumikon.
7.07 Vettel a második helyen, hat tizeddel Rosberg mögött. Räikkönen újra a pályán.
7.04 Bottas a 3. helyre jött be, Ricciardo mögé, Hülkenberg elé.
7.03 Massa a 4. helyre jött fel, Bottas is lágyakon van kint.
7.00 Gutiérrez elkezdte a körözést, Grosjean 1:36.5-tel a Marussiák mögött áll. Massa megkapta a lágy gumikat.
6.58 Hülkenberg szintén lágyakon feljött a 2. helyre, amiből 3. lett, amikor Rosberg befejezte a körét, és 1:29.782-vel az élre ugrott. Grosjean ismét a pályán.
6.57 Ricciardo megkapta a lágy gumikat, 1:30.597-tel az élre állt.
6.56 Vergne arra panaszkodik, hogy nem harap az autó. Ha meg harap, fékezéskor jobbra húz – ez okozhatja a kicsúszásokat.
6.54 Räikkönen Ferrarija leállt a boxutca végén. Segítséget kért a rádión, érkeztek is a szerelők, hogy visszatolják. Közben Alonso kikerülte, és ment a maga útjára.
6.52 Az orosz maradt kint egyedül, Ericsson és Grosjean nem ment mért kört, Maldonado, Gutiérrez nem jött még ki a boxból, Kobajasi ki sem fog jönni a Caterham súlyos gondjai miatt.
6.50 Alonso tovább köröz, már a 2. helyen áll, 33 ezreddel Rosberg mögött. Kvjat van még a pályán.
6.46 Vettel sodródott le a pályáról, de tovább tudott menni. Alonsót a rádión az energiatároló túlmelegedéséről tájékoztatták, ennek ellenére a spanyol feljött a 3. helyre.
6.44 Räikkönen a 9. helyre jött fel, a Toro Rosso továbbra is csúszkál, Vergne hagyta el a pályát.
6.43 A ferrarisok is elkezdték első mért körüket.
6.41 Kobajasin kívül Maldonado és Gutiérrez nem jött még ki. Bottas, Button és Vettel bejött Hülkenberg elé.
6.38 Rosberg 1:32.013-mal az élen, Hülkenberg a második. Chilton és Bianchi a Marussiával máris gyorsabb, mint az első edzésen.
A helyszín: Melbourne, Albert Park A pálya hossza: 5303 méter Kanyarok száma: 16 (6 bal és 10 jobb)A verseny hossza: 58 kör (307.574 km) Gumitípusok: Közepesen kemény, lágy |
Körrekord: 1:24.125 (Michael Schumacher, Ferrari, 2004) |
Eddigi versenyek Melbourne-ben: 18 |
6.36 Grosjean megtette első körét a Lotusszal. A mért kört futók között Bottas vezet Massa előtt 1:33.227-tel. Hamilton is a pályán, egyelőre a 4. helyen Vergne mögött.
6.34 Ericssonnak egyedül kell kör9öznie qa Caterhammel, az első tréningen szintén egy kört teljesítő Kobajasi autójából ugyanis ki kellett venni a motort, az üzemanyag-adagoló problémája miatt, és nem lesz kész a csapat a javítással a tréning végéig.
6.33 Az első edzésen Rosberg, Bottas és Massa is túl gyors volt a boxutcában, mind a hárman pénzbüntetést kaptak.
6.32 Sutil, Ericsson és Vergne máris a pályán. A Caterhamnek nagy szüksége van a kilométerekre az első szabadedzésen megtett egy kör után.
6.30 Elkezdődött az edzés. Az első tréningen a Red Bull autói nagyon stabilak voltak, a kanyarba meneti sebesség nagyon meggyőző volt Ricciardo és Vettel esetében is.
6.28 A levegő 23, az aszfalt 29 fokos, erős szél fúj Melbourne-ben. A második edzésen a közepesen kemény gumik mellett a lágyak is felkerülnek az autókra.
6.20 Az első edzésen leállt Lewis Hamilton Mercedese, de nem súlyos a hibája, egy szenzor hibásan jelzett. A W05-ös készen áll arra, hogy az angol a második edzésen a pályára hajtson vele.
6.17 Az első edzésen látható volt, hogy az autók az egyenesekben gyorsabbak, a kanyarokban viszont nehezebben vezethetőek a tavalyiaknál. Sok kisodródást láttunk, de szerencsére senki sem törte össze az autóját.
6.15 Az első szabadedzésen a Toro Rosso 57, a McLaren 51, a Force India 47, a Williams 46, a Ferrari 38, a Red Bull 36,a Sauber 20, a Mercedes 18, a Marussia 10, a Caterham és a Lotus 2-2 kört tett meg.
A legjobb köridő Ferando Alonsóé volt, az 1:31.840-es eredmény négy és fél másodperccel elmarad a tavalyi pole pozíciós köridőtől.