Hamilton az élre száguldott Melbourne-ben

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2014.03.14. 06:24
null
Lewis Hamiltont nem véletlenül tartják az idény favoritjának (Fotó: Action Images)
Az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésén a Mercedes már megmutatta az előzetesen várt erejét, és Lewis Hamilton, Nico Rosberg sorrendben az első két helyen zárta a tréninget. Az angol autója az első szabadedzésen még csak fél kört ment, de megoldódtak a problémák, és Hamilton zavartalanul száguldott. A harmadik hely a délelőtti leggyorsabb Fernando Alonsóé, a negyedik Sebastian Vettelé lett. A Lotus és a Caterham helyzete továbbra is kilátástalan.

Lewis Hamiltonnak nem kellett sok ahhoz, hogy túllépjen az első szabadedzés problémáin, a második tréningen a lágy gumikon mindjárt a leggyorsabbá vált, és a hosszabb menetek során is a mezőny élén járt a Mercedesszel. Nico Rosberggel együtt csak ketten jutottak 1:30 percen belülre, az első edzésnap alapján kettejük között dőlhet el a vasárnapi verseny.

A délelőtti leggyorsabb Fernando Alonso a harmadik legjobb kört futotta, és a hosszú menetek során átlagosan egy másodperccel elmaradt a Mercedesektől, valamint a szintén nagyon meggyőző Williamsektől. Sőt, A spanyol és finn csapattársa, Kimi Räikkönen még a Red Bullokénál is gyengébb tempóban száguldott – ami azért a nagyobb üzemanyag-mennyiségnek is betudató lehet.

A Red Bull minden szempontból a nap kellemes meglepetése, a gyatra tesztidény után nagyon összeszedte magát a világbajnok istálló, Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo autójának úttartása kiváló, az egykörös tempó miatt nem szégyenkezhet, a hosszabb menetek pedig kifejezetten biztatóak. A két pilóta ma 115 kört tett meg, ez két Ausztrál Nagydíjnak felel meg, s műszaki hibának nyoma sincs. A csapat vezetői azt mondják, két hónap a lemaradásuk – ha így van, két hónap múlva nagyon erős lesz az osztrák istálló.

A Lotus és a Caterham problémái nem oldódtak meg, Pastor Maldonado és Kobajasi Kamui el sem hagyta a boxutcát. Marcus Ericsson egy kört ment, így a Caterham három körrel zárta a napját. A Lotusszal Romain Grosjean délután kiment a pályára, de a 12. nyögvenyelős körben megcsúszott az E22-es, és a falnak ütközés után a kavicságyba sodródott.

A bukótérben zárta a napit Nico Hülkenberg is a Force Indiával, de a német napja azért sokkal jobb volt, a végén akkor csúszott ki, amikor a mérnöke jelezte, nyomhatja, ahogy csak akarja.

Az Ausztrál Nagydíj szombat hajnalban a 3. szabadedzéssel folytatódik. Lehet, hogy akkor sem látunk sokat a Lotusból és a Caterhamből, ha az időmérőn menni akarnak, lehet, nem kockáztatják meg, hogy a szabadedzésen baj történjen.

AUSZTRÁL NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS
1. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:29.625 átlag: 213.007 km/ó 37 kör
2. Nico Rosberg német Mercedes 1:29.782 0.157 mp h. 31
3. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:30.132 0.507 28
4. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:30.381 0.756 41
5. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:30.510 0.885 33
6. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault 1:30.538 0.913 38
7. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:30.898 1.273 32
8. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 1:30.920 1.295 38
9. Kevin Magnussen dán McLaren-Mercedes 1:31.031 1.406 34
10. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:31.054 1.429 33
11. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Renault 1:31.060 1.435 35
12. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1:31.119 1.494 31
13. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:31.283 1.658 36
14. Adrian Sutil német Sauber-Ferrari 1:32.355 2.730 36
15. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 1:32.468 2.843 26
16. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Renault 1:32.495 2.870 36
17. Jules Bianchi francia Marussia-Ferrari 1:33.486 3.861 29
18. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:33.646 4.021 12
19. Max Chilton brit Marussia-Ferrari 1:34.757 5.132 29
20. Marcus Ericsson svéd Caterham-Renault idő nélkül 1

AZ EDZÉS TUDÓSÍTÁSA

8.00 Ezzel vége az edzésnek, a két Mercedes zárt az élen Alonso, Vettel és Button előtt.

7.57 A Lotus hátulja csúnyán kitört féktávon, a pálya mellett húzódó falnak csapódott a bal hátsó kerék, ezután csúszott ki a kocsi a bukótérbe.

7.56 Grosjean visszajött a pályára, és a kavicságyba csúszott. Nem tud továbbmenni, Hülkenberg is a sóderben ragadt a Force Indiával.

7.53 Vettel a 24. körét tette meg a lágy gumikon. A Red Bull egyelőre nagyon jó, a mai nap alapján egyáltalán nem elképzelhetetlen a dobogós helyezés.

7.51 A Mercedes és a Williams tempója nagyon jó és viszonylag kiegyensúlyozott. Rosberg és Hamilton a 10. köre környékén esett vissza a lágy gumikon.

7.50 Legutóbb Pérez látogatta meg a kavicságyat, de tovább tudott menni. A boxba hajtott, ahonnan Grosjean a legutóbbi hosszabb menete óta nem jött vissza újra.

7.47 Räikkönen a 11-es kanyar előtt milliméterekre került a faltól. A finn láthatóan a határon autózik. Ám így is feltartja Hamiltont, aki amiatt panaszkodik, hogy nem tud a saját tempójában autózni a ferraris miatt.

7.46 Magnussennel közölték a rádión, hogy lassan kopnak a lágy gumik, nem kell aggódni miattuk.

A Lotus nagyon rosszul kezdte az Ausztrál Nagydíjat, alig körözött pénteken (Fotó: Action Images)
A Lotus nagyon rosszul kezdte az Ausztrál Nagydíjat, alig körözött pénteken (Fotó: Action Images)

7.44 Rosberget megdicsérték, jól takarékoskodik az üzemanyaggal, Bottasra viszont rászóltak, próbáljon meg spórolni. A versenyt 100 kilogramm üzemanyaggal kell teljesíteni, és a levezető kör után is kell maradni annyi benzinnek, hogy az FIA mintát vegyen belőle.

7.40 Az ausztrálok kihasználják, hogy elsőként láthatják éles körülmények között az új autókat, a lelátók tele vannak, és ezúttal nem panaszkodhatnak, folyamatos körözést láthatnak.

7.39 Vettel és Gutiérrez megmutatta, mire számíthatunk a versenyen: a német a célegyenes végén kívülről előzte a mexikóit, aki nem engedte el a Red Bullt, de a második kanyarban ő került a külső ívre, és le is futott a pályáról.

7.37 A versenyzők hosszú meneteket teljesítenek, ki a lágy, ki a közepesen kemény gumikon száguld. A csapatok megosztják a feladatokat pilótáik között.

7.33 Grosjean csúnyán elfékezte magát a célegyenes végén, küzd a Lotusszal. Kicsit javult az eredménye, de még Bianchi mögött van. A tavalyi futamot Räikkönennel megnyerő csapat még nem jár ott, hogy a beállításokat hangolja. Annak is örülnek, hogy túl vannak tíz körön ezen az edzésen.

7.29 Ennél biztosan többet, egyelőre a két Marussia közé ékelődött be, a 18. helyen áll. Nehezen vezethető a Lotus, sokat kellett korrigálnia Grosjeannak.

7.28 Grosjean a lágy gumikon az idén – a teszteket is beleértve – először mutathatja meg, mit tud a Lotus.

Massa és a Williams stabil, de a teszteken ígért sebességet egyelőre nem mutatta meg (Fotó: Action Images)
Massa és a Williams stabil, de a teszteken ígért sebességet egyelőre nem mutatta meg (Fotó: Action Images)

7.27 Kvjat amiatt panaszkodik a rádión, hogy lehetetlen üzemi hőfokra melegíteni a gumikat a Toro Rossón.

A 30. AUSZTRÁL NAGYDÍJ PROGRAMJA
SZOMBAT
4.00–5.00: 3. szabadedzés
7.00–8.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
7.00: a verseny rajtja
Az időpontok magyar idő szerint értendők, az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be.
FORMULA-1 2014, ADATBANK

Csapatbemutatók, tesztek, rajtlista, versenynaptár – minden egy helyen a 2014-es idényről.

Eső nélkül is kaotikus lenne az új F1, hát még így – újdonságok 2014-ben
Alonso hat, Hamilton hét, Vettel tíz kiesőt jósol vasárnapra
Az összes pilóta várakozása az Ausztrál Nagydíj előtt
A 2014-es idény szurkolói szoftvere - kattintson és töltse le!

7.25 Alig több mint fél óra van hátra az edzésből, a két Caterham és az energiaátalakítóval bajlódó Maldonado ma már nem gurul ki a pályára. Grosjean viszont elhagyta a boxutcát.

7.20 Hamilton bombaerős utolsó szektorával feljött az élre: 1:29.625. Gutiérrez a Toro Rossók közé furakodott, a 15. helyen áll.

7.18 Sutil a lágy gumikon a 12. helyre jött fel, lerázva a Marussiákat, amelyek közé Gutiérrez ékelődött – de a mexikói még nem ment a lágy abroncsokon. Hamilton sem, az angol most jött ki rajtuk.

7.15 Ericsson Caterhamjének hidraulikai meghibásodása súlyosnak tűnik, a délelőtt egy kört teljesítő svéd ezúttal is annyit ment. Kobajasi a délelőtti egy köre után a második edzésen egyet sem tud menni, szétszedték a zöld autót.

7.14 Alonso a lágy gumis körével feljött a második helyre, de 1:30-on kívül maradt.

7.11 Massa autóján látszott a szuperlassításban, milyen hatalmas erők érik az egyes kanyarból kijövet. A brazil nehezen találta meg a kigyorsítási pontot, a hátsó kerték kipörgött, a kerékvetőre futva az egész autó beleremegett.

7.08 Button a középső szektor legjobb részeredményét érte el, de a végén a 3. helyre jött be Vettel mögé. Räikkönen a hatodik a lágy gumikon.

7.07 Vettel a második helyen, hat tizeddel Rosberg mögött. Räikkönen újra a pályán.

7.04 Bottas a 3. helyre jött be, Ricciardo mögé, Hülkenberg elé.

Már kapható az újságárusoknál a Nemzeti Sport Magazin 
100 oldalas Formula–1-es magazinja, benne a csapatok, 
a pilóták és a helyszínek bemutatásával, az új szabályok 
hatásainak elemzésével és a szakírók előzetesével
Már kapható az újságárusoknál a Nemzeti Sport Magazin 100 oldalas Formula–1-es magazinja, benne a csapatok, a pilóták és a helyszínek bemutatásával, az új szabályok hatásainak elemzésével és a szakírók előzetesével

7.03 Massa a 4. helyre jött fel, Bottas is lágyakon van kint.

7.00 Gutiérrez elkezdte a körözést, Grosjean 1:36.5-tel a Marussiák mögött áll. Massa megkapta a lágy gumikat.

6.58 Hülkenberg szintén lágyakon feljött a 2. helyre, amiből 3. lett, amikor Rosberg befejezte a körét, és 1:29.782-vel az élre ugrott. Grosjean ismét a pályán.

6.57 Ricciardo megkapta a lágy gumikat, 1:30.597-tel az élre állt.

6.56 Vergne arra panaszkodik, hogy nem harap az autó. Ha meg harap, fékezéskor jobbra húz – ez okozhatja a kicsúszásokat.

6.54 Räikkönen Ferrarija leállt a boxutca végén. Segítséget kért a rádión, érkeztek is a szerelők, hogy visszatolják. Közben Alonso kikerülte, és ment a maga útjára.

6.52 Az orosz maradt kint egyedül, Ericsson és Grosjean nem ment mért kört, Maldonado, Gutiérrez nem jött még ki a boxból, Kobajasi ki sem fog jönni a Caterham súlyos gondjai miatt.

6.50 Alonso tovább köröz, már a 2. helyen áll, 33 ezreddel Rosberg mögött. Kvjat van még a pályán.

6.46 Vettel sodródott le a pályáról, de tovább tudott menni. Alonsót a rádión az energiatároló túlmelegedéséről tájékoztatták, ennek ellenére a spanyol feljött a 3. helyre.

A Toro Rossók folyamatosan csúszkálnak (Fotó: Reuters)
A Toro Rossók folyamatosan csúszkálnak (Fotó: Reuters)

6.44 Räikkönen a 9. helyre jött fel, a Toro Rosso továbbra is csúszkál, Vergne hagyta el a pályát.

6.43 A ferrarisok is elkezdték első mért körüket.

6.41 Kobajasin kívül Maldonado és Gutiérrez nem jött még ki. Bottas, Button és Vettel bejött Hülkenberg elé.

6.38 Rosberg 1:32.013-mal az élen, Hülkenberg a második. Chilton és Bianchi a Marussiával máris gyorsabb, mint az első edzésen.

30. AUSZTRÁL NAGYDÍJ

A helyszín: Melbourne, Albert Park

A pálya hossza: 5303 méter

Kanyarok száma: 16 (6 bal és 10 jobb)
A verseny hossza: 58 kör (307.574 km)
Gumitípusok: Közepesen kemény, lágy

Körrekord: 1:24.125 (Michael Schumacher, Ferrari, 2004)
Tavalyi pole pozíció:
1:27.407 (Sebastian Vettel, Red Bull)
Tavalyi leggyorsabb kör:
1:29.274 (Kimi Räikkönen, Lotus)
Tavalyi dobogó: 1. Kimi Räikkönen (Lotus), 2. Fernando Alonso (Ferrari), 3. Sebastian Vettel (Red Bull)

Eddigi versenyek Melbourne-ben: 18
Győzelmek a pole-ból: 8
Győzelem a legrosszabb rajthelyről: David Coulthard (2003) 11.
A legjobb helyezés ausztrál pilótától: 4. (Mark Webber, 2012)

6.36 Grosjean megtette első körét a Lotusszal. A mért kört futók között Bottas vezet Massa előtt 1:33.227-tel. Hamilton is a pályán, egyelőre a 4. helyen Vergne mögött.

6.34 Ericssonnak egyedül kell kör9öznie qa Caterhammel, az első tréningen szintén egy kört teljesítő Kobajasi autójából ugyanis ki kellett venni a motort, az üzemanyag-adagoló problémája miatt, és nem lesz kész a csapat a javítással a tréning végéig.

6.33 Az első edzésen Rosberg, Bottas és Massa is túl gyors volt a boxutcában, mind a hárman pénzbüntetést kaptak.

6.32 Sutil, Ericsson és Vergne máris a pályán. A Caterhamnek nagy szüksége van a kilométerekre az első szabadedzésen megtett egy kör után.

6.30 Elkezdődött az edzés. Az első tréningen a Red Bull autói nagyon stabilak voltak, a kanyarba meneti sebesség nagyon meggyőző volt Ricciardo és Vettel esetében is.

6.28 A levegő 23, az aszfalt 29 fokos, erős szél fúj Melbourne-ben. A második edzésen a közepesen kemény gumik mellett a lágyak is felkerülnek az autókra.

6.20 Az első edzésen leállt Lewis Hamilton Mercedese, de nem súlyos a hibája, egy szenzor hibásan jelzett. A W05-ös készen áll arra, hogy az angol a második edzésen a pályára hajtson vele.

6.17 Az első edzésen látható volt, hogy az autók az egyenesekben gyorsabbak, a kanyarokban viszont nehezebben vezethetőek a tavalyiaknál. Sok kisodródást láttunk, de szerencsére senki sem törte össze az autóját.

6.15 Az első szabadedzésen a Toro Rosso 57, a McLaren 51, a Force India 47, a Williams 46, a Ferrari 38, a Red Bull 36,a Sauber 20, a Mercedes 18, a Marussia 10, a Caterham és a Lotus 2-2 kört tett meg.

A legjobb köridő Ferando Alonsóé volt, az 1:31.840-es eredmény négy és fél másodperccel elmarad a tavalyi pole pozíciós köridőtől.

Melbourne-ben az idén is két DRS-zóna lesz
Melbourne-ben az idén is két DRS-zóna lesz
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik