Az első hat két tizeden belül zárta a Malajziai Nagydíj második szabadedzését, ráadásul négy csapat pilótái remekeltek, ami izgalmas folytatást ígér. Nico Rosberg zárt az élen a Mercedesszel, megelőzve a ferraris Kimi Räikkönet és a Red Bull-lal száguldó Sebastian Vettelt. A hatodik helyen a williamses Felipe Massa zárt, úgy, hogy csapattársa is az élmezőnybe került volna, ha nem rontja el leggyorsabbnak szánt körét.
Az első 11 így is egy másodpercen belül zárt, csak az a kérdés, altat-e a Mercedes. Voltak rádióüzenetek, amelyek erre utalnak, de biztosak csak a szombati időmérőn lehetünk ebben.
Az eső egyelőre elkerülte a sepangi pályát, de a versenyzők így is sokat csúszkáltak, a malajziai ring ívei óriási kihívás elé állították a pilótákat, akik látványos manőverekkel próbálták meg az úton tartani autóikat – sokszor eredménytelenül. Fantasztikus ez a fajta látvány, amely valóban a korábbi turbókorszakot idézi, és ezen a pályán jóval látványosabb, mint az Albert Parkban.
A Lotus és a caterhames Kobajasi Kamui ezúttal sem élvezhette ezt, a japán pilóta és Pastor Maldonado el sem hagyta a boxutcát, míg Romain Grosjean csak szenvedett a Lotusával.
A Malajziai Nagydíj programja szombaton magyar idő szerint 6 órakor a 3. szabadedzéssel folytatódik, időmérő 9 órakor.
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:39.909 | átlag: 199.729 km/ó | 30 kör |
2. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:39.944 | 0.035 mp h. | 30 |
3. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:39.970 | 0.061 | 30 |
4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:40.051 | 0.142 | 32 |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:40.103 | 0.194 | 29 |
6. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:40.112 | 0.203 | 34 |
7. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:40.276 | 0.367 | 29 |
8. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:40.628 | 0.719 | 28 |
9. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:40.638 | 0.729 | 35 |
10. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:40.691 | 0.782 | 34 |
11. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault | 1:40.777 | 0.868 | 33 |
12. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes | 1:41.014 | 1.105 | 20 |
13. | Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari | 1:41.257 | 1.348 | 28 |
14. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:41.325 | 1.416 | 32 |
15. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:41.407 | 1.498 | 34 |
16. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:41.671 | 1.762 | 25 |
17. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:42.531 | 2.622 | 14 |
18. | Max Chilton | brit | Marussia-Ferrari | 1:43.638 | 3.729 | 20 |
19. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Ferrari | 1:43.752 | 3.843 | 29 |
20. | Marcus Ericsson | svéd | Caterham-Renault | 1:45.703 | 5.794 | 31 |
Maldonado és Kobajasi nem hagyta el a boxutcát. |
AZ EDZÉS TUDÓSÍTÁSA
8.31 Leintteték az edzést, amelynek végén Ricciardo hosszú kitérőt tett a bukótérben.
8.29 Ricciardónak azt mondták, váltson vissza korábban, így hatékonyabban spórolhat az üzemanyaggal.
8.25 Räikkönen a hátsó gumijaira panaszkodott, és 12 kör után bement a boxba a kemény gumikért. Ericsson Caterhamjének első kerekéről cafatokban vált le a gumi.
8.22 Chilton mellett Kobajasi és Maldonado van a boxban – ők ki sem mentek a második edzésen. A többiek legfeljebb gyors kerékcserére jönnek be, majd mennek tovább.
8.21 Chilton úgy érzi, nem jól rögzítették a bal első kerekét, a be is jött a boxba. Vizsgálják a kocsit.
8.20 Pérezzel közölték, olyan lassan megy Hülkenberghez képest (főleg az 5-ös és a 12-es kanyarban), hogy csak a gumik lassabb kopásában bízhat.
8.17 A francia, akárcsak az első edzésen, egy robogón tér vissza a boxba.
8.14 Grosjean Lotusában megint tönkrement a váltó, kettesben ragadt a francia, megállította az autóját a pályán. 14 kört tett meg.
PÉNTEK |
1. szabadedzés: Hamilton az élen Malajziában, a Lotus tovább szenved |
SZOMBAT |
6.00–7.00: 3. szabadedzés |
9.00–10.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
10.00: a verseny rajtja |
Az időpontok magyar idő szerint értendők, az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be. |
Vettel: Sz.r az új hang; Button: El lehet menni, ha nem tetszik |
Bottas: Még sohasem élveztem ennyire autóversenyt |
8.12 Alonsót arról tájékoztatta a versenymérnöke, hogy jelenleg ő a leggyorsabb a nehéz autóval körözők között.
8.10 Grosjean el tudott mozdulni a két Marussia mögül, a Pérez és Chilton közötti két másodperces űr kellős közepébe került, a 17. helyre.
8.08 Az utóbbi körökben Rosbergé volt a gyorsabb Mercedes. Vettel szerint gyorsan kopnak a közepesen kemény gumik, azt tanácsolták neki, óvatosabban vezessen.
8.07 Akárcsak Ausztráliában, itt is 3.4 másodperc az elmaradás a tavalyi szabadedzés legjobb ideje (1:36.569) és a mostanié között. A kemény és a közepesen kemény gumi között 1-1.2 másodperc a különbség körönként.
8.05 Grosjean először próbálja ki a közepesen kemény gumikat a Lotusszal.
8.04 Hamilton hosszú menetében jobb köröket fut, mint Rosberg, akinek azt javasolták, később fékezzen a célegyenes végén és a négyes kanyar előtt.
8.03 Fél óra sincs hátra, a többség a pályán köröz, Grosjeant azonban régóta nem láttuk, s Magnussen is csak 9 kört teljesített.
7.59 Nehéz autókkal hosszabb meneteket teljesítenek a pilóták. Többen a boxutca végén végeznek rajtgyakorlatot. Hamilton a 4-es kanyarban lesodródott az útról, de folytatta. Rosberg a menet4e elején a gumik túlhevülésével küzdött, de túljutott a problémán.
7.49 Ezzel nagyjából meg is vagyunk a gyors körökkel, az első hat bő két tizeden belül van egymáshoz képest, bár a két Mercedesnek azt mondták, a mért körüket a „csoda” nélkül tegyék meg. Hogy ez a kód mire vonatkozott, egyelőre rejtély. Az viszont beszédes, hogy Rosberg és Hamilton a második edzésen lassabb volt a kemény gumikon, mint az elsőn, míg Alonso 1.2 másodpercet javult.
7.47 Ricciardo és Button is kijött a lágyabb gumikon, Vettel mögé, a 7. és a 8. helyre jöttek be. A német ezt követően 1:39.970-nel a harmadik helyre száguldott Rosberg és Räikkönen mögé.
7.46 A Red Bullnál jogosan érezhetik, hogy az egyenesekben időt veszítenek, az első edzésen a hét legnagyobb végsebességű autó Mercedes-motoros volt – a nyolcadik, Pérez pedig nem ment mért kört.
7.42 Alonso a 4. helyre jött fel, az éllovas Rosberg és a 6. Vettel között három tized sincs. Chilton újra a pályán.
A helyszín: Sepang, Kuala Lumpur A pálya hossza: 5543 méter Kanyarok száma: 16 (5 bal és 10 jobb) A verseny hossza: 58 kör (310.408 km) Gumitípusok: Kemény, közepesen kemény |
Körrekord: 1:32.582 (Fernando Alonso, Renault, 2005) Tavalyi pole pozíció: 1:49.674 (Sebastian Vettel, Red Bull) Tavalyi leggyorsabb kör: 1:39.199 (Sergio Pérez, McLaren) Tavalyi dobogó: 1. Sebastian Vettel (Red Bull), 2. Mark Webber (Red Bull), 3. Lewis Hamilton (Mercedes) |
Eddigi versenyek Sepangban: 15 Győzelmek a pole-ból: 8 Győzelem a legrosszabb rajthelyről: Fernando Alonso (2012) 8. |
7.40 Räikkönen 35 ezreddel Rosberg mögött a 2. helyre jött fel. Bianci a 7/8-as kombinációban lefutott az útról, de továbbment.
7.39 Bottas fél másodperccel elmaradt Massától, de a 4. helyre jött fel, miközben több nagy hibát is vétett mért körében.
7.36 Rosberg is a fehér mintás abroncsokkal van a pályán, a 1:39.909-cel az élre állt. Hamilton feljött mögé a 2. helyre. Magnussen az 5.
7.35 Massa 1:40.112-t ment a közepesen kemény gumikon.
7.33 Magnussen a közepesen kemény gumikon jött ki a pályára, Ericsson és Massa is azokon köröz. A McLaren pilótája a 15. helyre jött be.
7.30 Az első nyolc – a két-két Ferrari, Mercedes, Williams és Red Bull fél másodpercen belül van egymáshoz képest. A kemény gumikon Magnussentől várhatunk olyan kört, amivel javít eddigi legjobbján – ami neki még nincs is.
7.28 Vettel már a harmadik Alonso és Hamilton mögött. Chilton és Magnussen még mindig idő nélkül, Kobajasi és Maldonado ki sem ment. A Caterham sem néz ki úgy, hogy elkészül az edzés végére. Chilton autóját visszatolták a boxba.
7.25 A Sky Sports Bernie Ecclestone-nal készített interjút (már amennyire a Szingapúri GP bolondozó igazgatója engedte), és az F1 gazdasági vezetője elmondta, hogy amíg a tévén keresztül borzasztó a hanghatás, élőben nem is olyan rossz. Azt is hozzátette, rövid időn belül megoldódhat a probléma. „Bárcsak megtehetném, hogy feljebb tekerjem a hangot" – tette hozzá Ecclestone, aki az Ausztrál Nagydíjra nem utazott el.
7.22 Ricciardo az 5., Vettel a 8. helyre jött be a Red Bull-lal.
7.19 A két Ferrari nagyon gyors a középső szektorban. Alonso 1:40.737-tel az élre állt. Hamilton, aki a pálya elején ment csúcsidőt, a második helyre jött fel.
7.17 Räikkönen, Rosberg és Alonso jött fel az élmezőnybe, de a két Williams mögé. Grosjean Lotusában elromlott a váltó, azt mondták neki, menjen vissza a garázsba.
7.15 Grosjean lefutott az útról a 4-es kanyarban, de nem esett baja a Lotusnak.
7.13 Massa három ezredre megközelítette csapattársát.
7.12 Button ismét az élen 1:41.635-tel, de megint csak rövid ideig, Bottas ugyanis 1:41.072-t ment.
7.11 Vergne pördült meg az utolsó kanyarban, de a pályán maradt, és ment tovább.
7.09 Hülkenberg vette át a vezetést 1:42.293-mal. Grosjean tovább köröz, már öt körnél tart.
7.08 Arra várt az angol, hogy megtolják, de a pályabírók daruval érkeztek, így a pilóta leállította a Marussiát, és kiszállt belőle. Button 1:42.445-tel az élre állt.
7.06 Chilton, aki délelőtt csak 10 kört ment, kicsúszott, és bár jár a motorja, az autó nem mozdul a fűben a 3-as kanyar mellett.
7.04 Grosjean 1:44.005-tel kezd, ez az első mért kör a Lotustól a hétvégén.
7.02 Pérez és Magnussen is kiment, hogy pótolja az első tréningen elvesztegetett időt.
7.01 Elindult az óra, Grosjean Lotusa az első autó a pályán. Mivel Maldonado autójában turbót cserélnek, nem biztos, hogy a másik Lotus időben elkészül – nem is nagyon dolgoznak a 13-as rajtszámú autón.
7.00 A pálya időjárás-előrejelző rendszere szerint ezen az edzésen már van rá esély, hogy esni fog az eső.
6.59 Pérez Force Indiája csak két kört bírt az első edzésen, az üzemanyag-adagoló nem működött megfelelően.
6.56 Az első edzésen Marcus Ericsson tette meg a legtöbb kört (24-et), ebbe legalább kapaszkodhat a Caterham.
6.52 A Caterham kezd kifutni a hajtómű alkatrészeire vonatkozó ötös kvótából, ami az egész idényre vonatkozik:Kobajasi Kamui autójában már a harmadik elektronikai vezérlőt és energiatárolót használják, Marcus Ericsson kocsijában is a harmadik vezérlő működik. Felipe Massa a második vezérlőjével megy a Williamsben, míg Pastor Maldonado Lotusában a turbó ment tönkre úgy, hogy nem lehet megjavítani.
6.51 A levegő 33, az aszfalt 50 fokos Sepangban.
6.50 A hőség a várt hűtési problémák mellett meglepetéssel is szolgált egyes csapatoknak az első szabadedzésen, Kevin Magnussen McLarenje például a boxba tartva azért állt le, mert az egyik szenzor túlmelegedést érzékelt a motortérben, és automatikusan lekapcsolta a hajtóművet. Utóbb kiderült, téves riasztás volt, a dán túl lassan ment a levezető körében ahhoz, hogy lehűljön a kocsija – ez a jelenség azonban felveti, hogy ha biztonsági időszak lesz a versenyen, másoknál is túl magassá válhat a hőérték. Vagy a szenzorokat kell átprogramozni.
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Nico Rosberg | 1 | 1 | 1 | 25 |
2. | Kevin Magnussen | – | 1 | 1 | 18 |
3. | Jenson Button | – | 1 | 1 | 15 |
4. | Fernando Alonso | – | – | 1 | 12 |
5. | Valtteri Bottas | – | – | 1 | 10 |
6. | Nico Hülkenberg | – | – | 1 | 8 |
7. | Kimi Räikkönen | – | – | 1 | 6 |
8. | Jean-Éric Vergne | – | – | 1 | 4 |
9. | Danyiil Kvjat | – | – | 1 | 2 |
10. | Sergio Pérez | – | – | 1 | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | McLaren-Mercedes | 33 |
2. | Mercedes | 25 |
3. | Ferrari | 18 |
4. | Williams-Mercedes | 10 |
5. | Force India-Mercedes | 9 |
6. | Toro Rosso-Renault | 6 |