Lewis Hamilton mindig is nagyon gyors volt, de a korábbi években az a kritika érte, hogy túlságosan nyers erő, s nem tudta kordában tartani a gumijait, amelyek túlságosan hamar elkoptak. Az idén a Pirelli változtatott korábbi filozófiáján, tartósabbá tette az abroncsokat, ami jókor történt Hamilton számára, hiszen a Mercedes éppen az idén érkezett meg a mezőny elejére. A legutóbbi három versenyt megnyerő 2008-as világbajnok pedig a nagy fölényében már arra is tud figyelni, hogy spóroljon a gumikkal.
„Túlságosan hosszú idő telt el a Kínai Nagydíj óta, de szerencsére nem tört meg a lendületünk, az autó még jobb, mint a múltkor, és elmondhatom, hogy nagyon régóta nem volt ennyire sima pénteki edzésnapom – mondta Hamilton. – A barcelonai pálya nagyon igénybe veszi a gumikat, ezért az edzés nagy részében arra figyeltünk, hogyan vigyázhatnánk rájuk, meddig bírják. Délután sikerült olyan részleteken változtatni, amelyek jó irányba terelték ezt a folyamatot. Itt lehetetlen előzni, ezért sorsdöntő, hogy honnan rajtolok. Utána pedig csak az számít, hogy vigyázzak a gumikra."
PÉNTEK |
1. szabadedzés: Hamilton az élen, Vettel elektronikai hiba miatt leállt |
Hamilton külön kategória, Vettel kihagyta a 2. szabadedzést |
A Renault nem kap pénzt a motorjaiért, fenyegetőzik |
F1, az éhezők viadala – Vergne ájulása után a Sauber pilótája sem kapott enni |
SZOMBAT |
11.00–12.00: 3. szabadedzés |
14.00–15.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
14.00: a verseny rajtja |
Az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be. |
Alonso: A pálya többet segít, mint a fejlesztéseink |
FORMULA-1 2014, ADATBANK |
Nico Rosberg csütörtökön eltökélten beszélt arról, hogy Barcelonában már meg kell fékeznie Hamiltont, mert a vb-pontversenybeli előnye három futam óta csökken csapattársával szemben, és ha nem állítja meg a tendenciát, üldözöttből üldözővé válik. Ám pénteken az energiaátalakító rendszer hűtésének meghibásodása miatt délelőtt alig körözött.
„A Kínai Nagydíj óta legyártott fejlesztési csomagunk nagyon jól bevált, ismét nagyon gyorsak vagyunk, igaz, nekem valahogy nem esett jól a vezetés, nem éreztem kényelmesen magam az autóban – mondta a német vb-éllovas. – Ennek köze lehet ahhoz,. hogy az első szabadedzésen keveset köröztem. Este sokat fogok beszélgetni a mérnökökkel, hiszen csak velük együtt sikerülhet megtalálni a jó beállításokat."
Daniel Ricciardo került a legközelebb a két Mercedeshez, de a Red Bull ausztrál pilótája szerint ez nem elég.
„Fejlődünk, de sajnos a Mercedes sem lassul. Még mindig nagyon gyors, túl messze van, ami bosszantó, legalábbis meglepő. Nem is tudom, eddig is ennyivel jobbak voltak, de arra számítottam, hogy ezen a pályán sikerül valamelyest felzárkózni. Így meg kell elégedni a biztos harmadik hellyel, de jobb lenne hamarosan inkább a győzelemért csatázni. A mai edzések alapján a harmadik hely a maximum tőlünk" – mondta Ricciardo, aki legalább annak örülhetett, hogy körözhet az autóval.
Legalábbis ezt gondolhatja Sebastian Vettel, aki az első szabadedzésen négy kört tett meg, a másodikon annyit sem. Teljesen újra kell kábelezni a motor elektronikáját, ami az idei erőforrások esetében bizony félnapos munka – ezzel már a teszteken is szembesült a Red Bull.
„Egészen apró meghibásodás történt, egészen hatalmas következményekkel. Ki kellett cserélnünk a teljes kábelezést, ami nagyon sokáig tart. A vezeték megrongálódik, jön a rövidzárlat, az autó leáll, a rengeteg szenzor miatt egy ilyen újrakábelezés rengeteg ideig tart, mert a teljes autót szét kell szedni – magyarázta Vettel, aki maga is az RB10-es alá feküdt a második szabadedzés alatt. – Remélem, van visszaút, mert ha nincs, nagyon szomorú leszek. Bizakodom, mert Daniel remek munkát végzett, jó helyzetből folytathatjuk szombaton, mindennek rendben kell lennie."
Fernando Alonsónak a hazai versenyén szembesülnie kellett vele, hogy a Mercedes és a Red Bull mögött újfent harmadik erő a Ferrari
„Nagyon csúszós volt a pálya, aminek több oka is volt. Nem szoktunk hozzá, hogy ennyire kevés gumi legyen az aszfaltra rakódva Barcelonában. A leszorítóerő kevesebb, mint az előző években, a Pirelli pedig túlságosan óvatosan választott abroncsokat erre a hétvégére, lehetett volna agresszívabb is. Meg kell találnunk az autó megfelelő egyensúlyát, és okosabbnak kell lennünk a riválisainknál, mert csak így teremthetünk esélyt a győzelemre" – mondta a spanyol, aki éppen egy éve, a tavalyi Spanyol GP-n nyert legutóbb versenyt.
Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke Barcelonában van, s amikor megjelent, arra lehetett gondolni, hogy Alonso elvágyódását csillapítsa – a spanyol sajtó szerint a Ferrariból kiábrándulva a Mercedesnél tapogatózik a kétszeres világbajnok. Más források szerint viszont Adrian Neweyt próbálja a Ferrarihoz csábítani. Az olasz a verseny helyszínén beszélt az újságírókkal, és elmondta, a pilótapárossal továbbra sincs baj a Ferrarinál, ha Alonso jó autót kap, újra mindenki boldog lesz. Hozzátette, az idén közelebbről figyeli a csapat működését, olyan lesz, mint a hetvenes években, amikor még csapatfőnökként segítette Niki Laudát a vb-címeihez.
Pastor Maldonado úgy érzi, ez az első hétvégéje 2014-ben, amikor minden összejöhet, és végre igazolhatja, hogy jól döntött, amikor a Williamstől távozva a Lotust választotta.
„Jó volt az autó, érezhető a javulás. Nagy megkönnyebbülés, hogy problémamentes edzésnapot zártam, a beállításokkal jól haladtunk, és a leggyorsabb körömet is akkor értem el, amikor a pálya a legrosszabb állapotában volt, azaz van még rejtett tartalék az autóban" – mondta a barcelonai versenyt 2012-ben megnyerő venezuelai.
A délelőtti edzést a 2. helyen záró Jenson Button szerint csalóka volt az eredménye, a délutáni 7. helyezés hűebben tükrözi a McLaren formáját.
„Javult az autó erre a versenyre, de az délelőtti helyezésem csalóka. Hidegebb volt az aszfalt, az autó éppen abba a kis komfortzónájába került, amely hőmérsékletben a legjobban működik, és amelyre már nem lesz többé példa ezen a hétvégén. Ha melegebb az idő, már nem vagyunk ennyire versenyképesek, a Mercedes, a Red Bull és a Ferrari mögött vagyunk, de a Williamsszel és Force Indiával versenybe szállhatunk azért, hogy a negyedik legjobb csapat legyünk" – mondta Button.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:25.524 | átlag: 195.944 km/ó | 33 kör |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:25.973 | 0.449 mp h. | 36 |
3. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:26.509 | 0.985 | 38 |
4. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:27.121 | 1.597 | 33 |
5. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:27.296 | 1.772 | 33 |
6. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes | 1:27.788 | 2.264 | 37 |
7. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:27.811 | 2.287 | 29 |
8. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:27.824 | 2.300 | 31 |
9. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Renault | 1:27.866 | 2.342 | 42 |
10. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:28.049 | 2.525 | 35 |
11. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:28.074 | 2.550 | 31 |
12. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault | 1:28.246 | 2.722 | 30 |
13. | Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari | 1:28.284 | 2.760 | 33 |
14. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:28.698 | 3.174 | 33 |
15. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:29.105 | 3.581 | 24 |
16. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:29.129 | 3.605 | 34 |
17. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:29.493 | 3.969 | 26 |
18. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Ferrari | 1:29.991 | 4.467 | 26 |
19. | Max Chilton | brit | Marussia-Ferrari | 1:31.148 | 5.624 | 28 |
20. | Kobajasi Kamui | japán | Caterham-Renault | 1:31.338 | 5.814 | 38 |
21. | Marcus Ericsson | svéd | Caterham-Renault | 1:31.586 | 6.062 | 39 |
Sebastian Vettel (német, Red Bull-Renault) nem vett részt az edzésen |
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:27.023 | átlag: 192.569 km/ó | 17 kör |
2. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:27.891 | 0.868 mp h. | 26 |
3. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:27.973 | 0.950 | 21 |
4. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:28.128 | 1.105 | 23 |
5. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:28.168 | 1.145 | 9 |
6. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:28.337 | 1.314 | 19 |
7. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes | 1:28.423 | 1.400 | 27 |
8. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Renault | 1:28.744 | 1.721 | 34 |
9. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:28.779 | 1.756 | 18 |
10. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:28.791 | 1.768 | 13 |
11. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:28.792 | 1.769 | 24 |
12. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:28.828 | 1.805 | 17 |
13. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault | 1:28.859 | 1.836 | 24 |
14. | Luiz Felipe Nasr* | brazil | Williams-Mercedes | 1:29.272 | 2.249 | 15 |
15. | Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari | 1:29.688 | 2.665 | 16 |
16. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Ferrari | 1:29.820 | 2.797 | 22 |
17. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:29.944 | 2.921 | 21 |
18. | Giedo van der Garde* | holland | Sauber-Ferrari | 1:30.440 | 3.417 | 22 |
19. | Max Chilton | brit | Marussia-Ferrari | 1:30.748 | 3.725 | 19 |
20. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:30.942 | 3.919 | 4 |
21. | Kobajasi Kamui | japán | Caterham-Renault | 1:30.997 | 3.974 | 22 |
22. | Marcus Ericsson | svéd | Caterham-Renault | 1:31.421 | 4.398 | 22 |
*tesztpilóta, a többi edzésen nem vesz részt |