Pénteken futótűzként terjedt el a hír Monzában, hogy nagy bejelentésre készül Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke, aki nem lesz többé a Ferrari elnöke. A pletykák szerint a sikeres üzletember az Alitalia légitársaság vezetését venné át, s az autógyártól való távozását akár a hét végén Monzában bejelentheti, de az is lehet, hogy jövő csütörtökön a Ferrari elnökségi ülésén áll fel, és közleményt ad ki a Ferrari.
A váltást cáfolták a Ferrarinál, de a hírek Fernando Alonsóhoz is eljutottak, aki látszólag meglepetten nyilatkozott erről.
„Nem tudok erről, csak pletykákat hallottam. Montezemolo nekem semmit sem mondott – mondta Alonso az olasz Ansa hírügynökségnek. – Amióta itt vagyok, ő az elnök, ha távozna, teljesen új helyzet állna elő. Akkor beszéljünk erről, ha tényleg megtörténik."
Alonso sejtelmesen fogalmazott, de azt sugallta, hogy Montezemolo döntése a saját jövőjére is hatással lehet. Bár 2016 végéig szerződést köti a Ferrarihoz, állítólag a szezon végén szabadon távozhat, amennyiben a Ferrari kikerül a konstruktőr-vb első három helyezettje közül. Marco Mattiacci ezt cáfolta, de sokan fenntartásokkal fogadták a nyilatkozatát, hiszen nagyobb füllentések is elhangzottak már az F1 történetében.
Az olasz sajtó szerint Mattiacci lenne Montezemolo utódja a Ferrari elnöki székében, s egyes vélemények szerint ez esetben Ross Brawn térne vissza Maranellóba, méghozzá csapatvezetőként. Ez azonban még a jövő zenéje, Brawn visszatérése maradásra bírhatná Alonsót, ha elbizonytalanodna Montezemolo távozása miatt.
Ráadásul – ha hinni lehet Romain Grosjeannak – mivel Alonso kezében van a pilótapiac kulcsa, a változások miatti huzavona más istállók következő éveire is hatással lehetnek.
BRIATORE SZERINT A CSAPATOK TÚLBONYOLÍTJÁK AZ F1-ET
PÉNTEK |
1. szabadedzés: Hamilton az élen, három csapattársa mögötte |
2. szabadedzés: Rosberg egyórás előnye 61 ezredre volt elég Hamilton ellen |
Hatalmasat kockáztatott a Williams, de be fog jönni |
SZOMBAT |
11.00–12.00: 3. szabadedzés |
14.00–15.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
14.00: a verseny rajtja |
Az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be. |
Hamilton: Bizonytalanná vált, meddig lehet elmenni egy csatában |
Alonso: Jelenleg nem tervezem, hogy csapatot váltsak |
Rosberg a britektől, Lauda Rosbergtől kért bocsánatot |
Hamilton és Rosberg az állásával játszik, ha így folytatja |
A pilóták kérték, enyhítsenek a híres monzai kanyaron |
A Magyar Nagydíj hétvégéjén szóba került, hogy Flavio Briatorét is meghívják abba a testületbe, amelynek a feladata a Formula–1 izgalmasabbá tétele lenne. Aztán ezt a hírt cáfolta Bernie Ecclestone, s a Monzába látogató Briatore is azt mondta, ő nem oldhatja meg az F1 problémáit, csak a csapatok képesek erre.
„A csapatoknak kell összeülniük, ezt a problémát csak ők orvosolhatják, nem olyasvalaki, aki kívülről érkezik – mondta Briatore, aki most is tartja magát korábbi szemléletéhez, miszerint az F1 szereplői nem értik, min van a hangsúly. – Lehet, hogy a mai F1 jobb, mint a régi, de az emberek nem értik. A nézőket csak az érdekli, amit a pályán látnak, hogy a pilóták hatvan körön keresztül padlógázzal mennek, nem az a technológia, ami az autókban belül van."
Briatore szerint őrület, hogy amíg a topcsapatok 200-300 millió eurót költenek el évente, a versenyhétvégéken azt hirdetik, hogy spórolni kell az üzemanyaggal és a gumikkal. „A végén még a pilóták tűzálló ruházatán is spórolni fognak" – ironizált Briatore.
HAMILTON MÉGIS HASZNÁLNI FOGJA ROSBERG AUTÓINAK ADATAIT
Az olasznak egy valami tetszik igazán, a két Mercedes-pilóta közötti nyílt csata.
„Ez tényleg jót tesz az F1-nek, hiszen itt tényleg a két pilóta egymás elleni csatája van a középpontban. Ez a tévénézők és a helyszínen szurkolók számára is érdekessé teszi a sportot. Semmi rosszat nem látok abban, hogy két pilótának eltérő véleménye van és vitatkoznak" – mondta Briatore.
A két Mercedes-pilótának a belgiumi baleset utáni csapatvezetői dorgálás miatt a következő hetekben szorosabban kell együttműködniük, mint korábban, így Hamilton olyanra szánta el magát, amitől korábban elzárkózott.
„Megpróbálom megérteni, mit tanult Nico a hosszú menetei során, ezért alaposan elemezni fogom az autójának az adatait – mondta az angol, aki korábban állította, ő képtelen más versenyzők telemetriai adataiból rájönni arra, milyen vezetési stílusban mennek. Persze könnyítheti a helyzetet, hogy Monta az egyenesek és a sikánok miatt viszonylag egyszerűen elemezhető pálya. – Hasonlít a vezetési stílusunk, mert bár van némi különbség, az alapok szinte azonosak. A mérnökeink is együtt dolgoznak, ez is segíthet. Nem aggódom amiatt, hogy keveset voltam a pályán, máskor is megoldottam."
VETTEL: NEM LETT GYORSABB A PARABOLICA AZ ASZFALTOZOTT BUKÓTÉRTŐL
Sebastian Vettel szerint nem lett gyorsabb a Parabolica-kanyar attól, hogy leaszfaltozták a bukóteret a külső ívén. A pilóták egy része és a szurkolók szerint a célegyenesre fordító legendás kanyar már nem jelent akkora kihívást, mint régen.
„Természetesen megpróbáltam új módszerrel bevenni a Parabolicát, megnézni, hol a határ, hiszen erre való az edzés. Ám egyáltalán nem lettem gyorsabb" – mondta Vettel.
Valtteri Bottas, a Williams pilótája elégedett volt az autón végrehajtott fejlesztésekkel.
„Új aerodinamikai csomagot teszteltünk, amely egyértelmű előrelépés, hosszú távon nagyon gyorsak vagyunk, az időmérőn is esélyesnek érzem a csapatot, hatalmas csata lesz szombaton" – mondta a finn, aki az idén szerzett négy dobogós helyezésével ugyanannyit termelt, mint a csapat a legutóbbi nyolc idényben összesen.
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:26.225 | átlag: 241.864 km/ó | 41 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:26.286 | 0.061 mp h. | 16 |
3. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:26.331 | 0.106 | 31 |
4. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:26.565 | 0.340 | 26 |
5. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:26.758 | 0.533 | 34 |
6. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:26.762 | 0.537 | 34 |
7. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:26.762 | 0.537 | 27 |
8. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes | 1:26.881 | 0.656 | 44 |
9. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:26.935 | 0.710 | 33 |
10. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:26.992 | 0.767 | 37 |
11. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:27.079 | 0.854 | 42 |
12. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:27.227 | 1.002 | 39 |
13. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:27.476 | 1.251 | 37 |
14. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:27.840 | 1.615 | 33 |
15. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault | 1:27.929 | 1.704 | 33 |
16. | Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari | 1:28.029 | 1.804 | 35 |
17. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Ferrari | 1:28.659 | 2.434 | 34 |
18. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Renault | 1:28.700 | 2.475 | 42 |
19. | Max Chilton | brit | Marussia-Ferrari | 1:28.786 | 2.561 | 29 |
20. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:29.085 | 2.860 | 29 |
21. | Kobajasi Kamui | japán | Caterham-Renault | 1:29.178 | 2.953 | 32 |
22. | Marcus Ericsson | svéd | Caterham-Renault | 1:29.275 | 3.050 | 37 |
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:26.187 | átlag: 241.971 km/ó | 25 kör |
2. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:26.810 | 0.623 mp h. | 27 |
3. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:26.995 | 0.808 | 26 |
4. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:27.169 | 0.982 | 23 |
5. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes | 1:27.228 | 1.041 | 30 |
6. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:27.271 | 1.084 | 27 |
7. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:27.493 | 1.306 | 27 |
8. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:27.687 | 1.500 | 13 |
9. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:27.741 | 1.554 | 33 |
10. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:28.112 | 1.925 | 23 |
11. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:28.114 | 1.927 | 21 |
12. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:28.148 | 1.961 | 20 |
13. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:28.150 | 1.963 | 21 |
14. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault | 1:28.300 | 2.113 | 30 |
15. | Giedo van der Garde* | holland | Sauber-Ferrari | 1:28.429 | 2.242 | 19 |
16. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:28.487 | 2.300 | 12 |
17. | Daniel Juncadella* | spanyol | Force India-Mercedes | 1:29.192 | 3.005 | 10 |
18. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Renault | 1:29.512 | 3.325 | 24 |
19. | Max Chilton | brit | Marussia-Ferrari | 1:30.017 | 3.830 | 25 |
20. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Ferrari | 1:30.081 | 3.894 | 27 |
21. | Charles Pic* | francia | Lotus-Renault | 1:30.125 | 3.938 | 23 |
22. | Roberto Merhi* | spanyol | Caterham-Renault | 1:30.704 | 4.517 | 29 |
23. | Marcus Ericsson | svéd | Caterham-Renault | 1:30.948 | 4.761 | 16 |
*tartalék pilóta, csak ezen az edzésen vett részt. |