A Japán Nagydíjon mindenestre már bemutatkozott a többieknek, az első szabadedzésen 22 kört tett meg és csupán négy tizeddel maradt el első szereplése során csapattársától, az orodz Danyiil Kvjattól.
A 12. helyen záró holland tinédzser etapját egy motorhiba zárta a kelleténél rövidebbre, elmondása szerint pedig a sebesség helyett arra ment rá, hogy minél többet vezesse az autót.
„Természetesen még csak meg sem közelítettem a határokat, csak biztonságosan vezettem anélkül, hogy bármilyen őrültséget tettem volna – mondta Verstappen, aki korábban egy hároméves Toro Rossót tesztelt, hogy teljesítse a szuperlicencet. – Számomra ma a legfontosabb az volt, hogy megpróbáljak minél több kört menni. Csak köröztem, hogy szokjam az autót és a pályát, mert ez nem egy könnyű pálya. De amikor megláttam az időm, akkor boldog voltam.”
A 12. helyen záró holland tinédzser etapját egy motorhiba zárta a kelleténél rövidebbre, elmondása szerint pedig a sebesség helyett arra ment rá, hogy minél többet vezesse az autót.
„Természetesen még csak meg sem közelítettem a határokat, csak biztonságosan vezettem anélkül, hogy bármilyen őrültséget tettem volna – mondta Verstappen, aki korábban egy hároméves Toro Rossót tesztelt, hogy teljesítse a szuperlicencet. – Számomra ma a legfontosabb az volt, hogy megpróbáljak minél több kört menni. Csak köröztem, hogy szokjam az autót és a pályát, mert ez nem egy könnyű pálya. De amikor megláttam az időm, akkor boldog voltam.”
„A legnagyobb kihívás az volt, hogy igazán hozzászokjak az autóhoz, eléggé eltér a 2012-estől. Minden rendszer, beállítás, aztán még a csapattal együtt működve kell dolgozni, hogy a kormányon lévő gombokat hogyan használd. Ez elég új volt a számomra, de szerintem minden jól ment” – tette hozzá a 17 éves pilóta, aki számára a kartversenyzésből az F3-ba ugrás nagyobb lépcsőt jelent, mint az F3-ból az F1-be.
„Az nagyobb volt, mert meg kellett tanulni mindent, fékbeállításokat, érezni a versenyautót. Amikor átülsz egy F1-es autóba, az alapjaiban ugyanolyan, mint az F3-as, csak gyorsabb és másképp vezethető, de alapjaiban kisebb az ugrás az F3-asból, mint az F3-asba volt.”
A 17 éves holland nem akart hibázni, Daniel Ricciardo viszont ezt megtette, és alaposan összetörte Red Bullját a második szabadedzésen, ennek következtében félbe is kellett szakítani a gyakorlást.
„Hibáztam – mondta a pályáról lecsúszó Ricciardo. – Végeztem a gyors körömmel, és mindenki hűt ezt követően. Gyors kör, lassú kör, majd ismét gyors. Az én lassú köröm során volt egy sárga zászló, úgyhogy még lassabban mentem, hogy mire elkezdem a gyorsat, feloldják a korlátozást, és nyomhassam neki. A gumik valószínűleg túlságosan lehűltek, az utolsó sikán kijáratánál a gázra léptem és néhány pillanattal később már nem tudtam megfogni.”
Az ausztrál pilóta elmondta, tapasztalta, hogyan változnak a körülmények a lágyabb és a keményebb keverékek esetén, és úgy véli, nagyjából egy másodperc időkülönbség van a kettő között.
„Csináltunk pár változtatást a két szabadedzés között, és bár csak egy gyors kört mentem, határozottan jobbnak éreztem.”
Sebastian Vettel egyből rákérdezett az istállónál, hogy minden rendben van-e a csapattársával. Elmondása szerint Timo Glock 2009-es balesetére emlékeztette a mostani helyzet, ugyanazon a helyen csapódott a falnak, és vetett véget ez a pilóta szezonjának.
„Nem tudtam, hogy pontosan mi történt. Láttam az autót a korláton, és csak le akartam ellenőrizni, de szerencsére rendben volt. Néhány évvel ezelőtt Timo Glocknak volt egy elég csúnya balesete ott, ami bármikor könnyen megismétlődhet, ezért kérdeztem rá” – mondta Vettel.