„Jules állapota kritikus, csak abban bízom, hogy jó kezekben van. Ott álltam az autója mellett, nem akarom részletezni, mit láttam” – idézi Tobias Grüner, a német Auto Motor und Sport szakírója Sutilt.
„Már lengették a sárga zászlót, de ugyanott, ugyanúgy csúszott meg, de az ő esete másképpen végződött – tette hozzá Sutil egy tévés interjúban. – Minket nem kérdeztek meg arról, előbbre hoznánk-e a versenyt. Az a kanyar nagyon nehéz, ahogy erősödik az eső és sötétedik az ég, még nehezebbé válik, ezért korábban be kellett volna küldeni a biztonsági autót. Minden szempontból nagyon nehéz v
Jules Bianchi édesapja a francia France 3 televíziónak nyilatkozva elmondta, a fiát súlyos fejsérülésekkel szállították a szuzukai pályától 10 kilométerre fekvő kórházba, ahol műteni kezdték. Bianchi apja elmondta, a helyzet nagyon súlyos – nagy vérömlenyt kell eltávolítani a koponyából. A hírt az FIA megerősítette, hozzátéve, az operáció után a pilótát az intenzív osztályon kezelik tovább. Az olasz Autosprint szaklap értesülései szerint Bianchi önállóan lélegzett a mentőautóban- Közben másfél órával a verseny leintése után japán rendőrök jelentek meg a 7-es kanyarnál, és megkezdték a helyszínelést. |
olt a verseny, nem könnyű ilyenkor jó döntést hoznia a versenyigazgatónak.”
A pilóták többsége értetlenül áll az előtt, miért nem rajtolt korábban a verseny, ha úgyis mindenki tudta, hogy megérkezik a tájfun. Egyesek szerint akár szombaton is megtarthatták volna a versenyt. Az FIA közölte, kétszer kérte a verseny japán szervezőjét a korábbi kezdésre, de mindkétszer elutasították az ötletet.
„Ha már ma volt a futam, túl korán indították el, és túl későn intették le. Aggódom Jules-ért, már öt körrel a biztonsági autó beküldése előtt mondtam, hogy ez így túl veszélyes” – nyilatkozta Felipe Massa.
„Nem tudok a versenyről beszélni, aggódom Jules-ért. Abból, amit hallottam, nagyon rossz a helyzet” – mondta a futamot 2. helyen záró Nico Rosberg.
A dobogón Rosberg mellett Lewis Hamilton és Sebastian Vettel is elmondta, hogy imádkozik Bianchiért.
Niki Lauda szerint a baleset miatt nem szabad a Nemzetközi Automobil-szövetséget felelősségre vonni.
„Semmi rosszat sem tett az FIA, a verseny úgy indult el, ahogy kellett, utólag azt mondom, a rajtot előbbre hozhatták volna, de ez sem az FIA döntése volt – mondta Lauda. – Évekig nem történik nagy baleset, aztán ha mégis, mindenki meglepődik. Pedig az autósport igenis veszélyes, ezzel mindig számolni kell. Sutil balesete szokványos volt, el is szállították volna az autóját, és már nem is beszélnénk róla. Akkor jó döntésről beszélnénk, így viszont megkérdőjelezzük, az eset hatalmas balszerencse volt."
„Jules Bianchit eszméletlen állapotában szállították kórházba mentőautóval, a mentőhelikopter az időjárási viszonyok miatt nem kapott felszállási engedélyt – állt az FIA közleményében. – Hamarosan újabb tájékoztatást adunk ki, egyelőre mi sem tudunk többet. Amint kiderülnek újabb részletek, közölni fogjuk.”
„A 42. körben Adrian Sutil elveszítette uralmát az autója fölött, megpördült és a gumifalnak ütközött a 7. kanyar mellett. A pályabírók kettős sárga zászló lengetésével figyelmeztették a többi pilótát a kanyar előtt. Az autó mentésére jármű hajtott a pályára, hogy biztonságos helyre szállítsa azt. Míg a mentés zajlott, a 17-es rajtszámú autó pilótája, Jules Bianchi elveszítette uralmát járműve fölött, majd beleütközött a mentést végző traktor hátuljába. (Az FIA közleménye Jules Bianchi állapotáról a baleset után) UPDATE: A francia L'Équipe híre szerint (melyben a sportnapilap a Ferrari sajtósára hivatkozik) Bianchi átesett a műtéten, nem kellett lélegeztetőgépre kapcsolni. A BBC megerősítette a L'Équipe hírét és tudatta: Bianchi önállóan lélegzik az operációt követően. |