Köszönjük megtisztelő figyelmüket, összefoglaló cikkünket ide kattintva olvashatják el! Köszönjük megtisztelő figyelmüket, összefoglaló cikkünket ide kattintva olvashatják el!
VÉGE, NEM INDÍTJÁK ÚJRA A VERSENYT! Hamilton, Rosberg, Vettel az első három sorrendje, az igazi kérdés azonban az, mekkora a baj Jules Bianchinál.
46. kör: PIROS ZÁSZLÓ! Megszakították a futamot a francia balesete miatt.
Bianchi miatt jött az orvosi stáb, ennyit tudni most.
45. kör: Vettel nem kockáztat, marad az intermediate-en.
Sutil jól van, saját lábán szállt ki az autóból, Bianchiról egyelőre nincs információ.
44. kör: Sőt, jön is a safety car és az orvosi autó is.
43. kör: Sutil a falban, és Bianchi is kicsúszott, sárga zászló.
42. kör: Magnussen bátor, a dán gondolt egy merészet, és felrakatta az esőgumikat. Könnyen lehet, hogy ezzel gyorsabb lesz, az eső ugyanis újra rákezdett.
40. kör: Buttonnak jót tett a kormánycsere, már Ricciardo előtt, a negyedik helyen a brit!
39. kör: Bottas is meglátogatta a szerelőket négy új abroncsért, csapattársa elé ért vissza a finn.
Jön megint egy kis zápor, de ez már meg sem kottyan ma a pilótáknak.
37. kör: Az ausztrál lelassult, Magnussen körbe is autózta, és visszavette a körét.A kör végén ki is jött is Ricciardo, már csak az ötödik így.
36. kör: Hamilton sem úszta meg újabb kerékcsere nélkül, Ricciardo az élen átmenetileg.
34. kör: Rosberg lassult be, jött is ki egy újabb szett intermediate-ért, majd érkezett vissza a második helyre.
32. kör: Button jött ki, és kapott egy új kormányt, ezzel jó pár másodpercet elhagyva. Vettel így már a negyedik, ráadásul még mindig brutálisan gyors…
Hamilton, Rosberg, Button, Ricciardo, Vettel, Bottas, Massa, Hülkenberg, Kvjat, Pérez a sorrend.
Borzalmasan gyors az új gumikon a német, a középső szektorban tönkrevert mindenkit a mezőnyből a német.
30. kör: Vettel jött újra a boxba, majd sietett vissza az ötödik helyre.
28. kör: ÉS MEGVAN! Hamilton újra nyitotta a DRS-t, és most már be is fért Rosberg mellé!27. kör: A Mercedes brit pilótája újra benézett az egyenesben, most azonban csúszkálás lett a vége. Újabb kör, újabb lehetőség.
26. kör: Hamilton nyitja is Rosberg mögött, kis híján befért a célegyenesben!
Eddig is eljutottunk, a DRS engedélyezve!
25. kör: Räikkönen ragadt be a boxba, a finn jobb első kereke nem akart felmenni. Kis késéssel, de újra a pályán a ferraris.
24. kör: Jönnek közben lassan az újabb kerékcserék, Magnussen és Maldonado nézett be a boxba.
Lassult a mezőny, a 15. körben Rosbergé volt a leggyorsabb kör 1:52.551-el, jelenleg 54-es köröket mennek az élen.
21. kör: Egy kicsit most megnyugodott mindenki, az élen továbbra is Rosberg, mögötte egy másodperccel Hamilton.
18. kör: Vettelt nem zavarja a víz, elképesztő lazasággal Bottas mellett is elhúzott a Red Bulltól távozó német, aki így már a negyedik. És jön utána Ricciardo is, pont, mint a „Massa-művelet”…
18. kör: Végre egy kis eső… Az előrejelzések szerint a következő körökben csak visszajön a vihar.
17. kör: Ricciardo is kipipálta Massát, aki látványosan lassabb az élmezőnyél egyelőre.
16. kör: Vettel nem nyugszik, már az ötödik a német Massa megelőzése után.
A 15. kör végén Rosberg, Hamilton, Button, Bottas, Massa, Vettel, Ricciardo, Magnussen, Räikkönen, Hülkenberg az első 10 sorrendje.
15. kör: Hamilton elkezdett csúszkálni, végül ő is beadta a derekát, és jött az új szettért – visszaállt a rend, Rosberg újra az élen.
14. kör: Az élen Hamilton maradt, Rosberg is intermediate-et kapott, és gurul is vissza a második helyre.
13. kör: Vettel megelőzte Magnussent és Ricciardót is a kiállással, már a hetedik. És Rosbergék csak most fognak jönni.
Jön is szinte mindenki, Ricciardo, Räikkönen, Bottas és Magnussen is a boxban…
11. kör: A McLaren angolja úgy tűnik, jól döntött, jó pár másodperccel gyorsabb a mezőnynél. Ricciardót is sikerült meggyőzni, hamarosan mindenki válthat.
10. kör: Button bekeményít, a brit pilóta azonnal kiszaladt intermediate gumikért.
Rosberg az utolsó pillanatig kivárt, majd nekilendült, Hamilton azért bepróbálkozott balról, de inkább nem erőltette, maradt a sorrend az első kanyarok után.
10. kör: És végre elhagyja a pályát a biztonsági autó, elkezdődött a futam!8. kör: Álmosító az idő, Charlie Whiting valószínűleg el is szundított egy kicsit, a pálya már „használható” állapotban, a safety car azonban továbbra is marad az élen.
7. kör: Közben Pastor Maldonado megfutotta a verseny eddigi leggyorsabb körét, apró örömök…
6. kör: A rádiókban elhangzottak alapján a verseny második felére jön az igazán nagy eső, lassan szárad az aszfalt, remélhetőleg a safety car is elhagyja a pályát pár körön belül.
4. kör: Hamilton küzd a fékekkel, ebben a tempóban semmi sem működik megfelelően.
3. kör:Alonso autója viszont nem örült a leállásoknak, a spanyol Ferrarija megállt, számára ennyi volt a Japán nagydíj.
3. kör: Ígéret, szép szó… A boxutcából a biztonsági autó mögött újra nekilendült a mezőny.
A versenyigazgató jelezte, hogy 8.25-kor újra elindul a mezőny.
2. kör: Ennyi ebből elég is volt, piros zászló, a hatalmas eső miatt mindenki visszagurult a boxutcába.2. kör: A Caterhamnek ez is sok, Ericsson pörgött meg.
1. kör: Egyelőre nagy a csúszkálás, pár kört még biztosan Bernd Mayländer Mercedese mögött tesznek meg a pilóták.
A SAFETY CAR MÖGÖTT ELRAJTOLT A MEZŐNY!
Az FIA már emlékeztette is a helyszínen a csapatokat arra, legalább két kört kell megtenni ahhoz, hogy pontokat osszanak, de ha 40 kör előtt leintik a versenyt, csak fél pontok járnak a versenyzőknek.
Aki pedig azt hitte, hogy ezek után már nem jöhet semmi új, hatalmasat tévedett. Vasárnapra, ahogy az várható volt, megérkezett a tájfun Szuzukába, ráadásul a szakadó eső mellé az előrejelzések szerint a verseny felétől a Phanfone nevű tájfun egy „kis” szelet is hoz magával, így könnyen lehet, hogy a féltávnál le is intik a futamot.
„Nem menekülök a Red Bulltól, nagyon jó szakemberek dolgoznak a csapatnál, még most is boldog vagyok itt, de egy ideje dolgozott bennem a vágy, hogy máshol is kipróbáljam magam. Ez a vágy egyre erősebb lett, és végül felülkerekedett. Nem most kerestek meg először más csapatok, de most jött el az idő, és hamarosan az is kiderül, hogy hol folytatom. Ezt most még nem mondhatom el” – mondta Vettel szombaton Szuzukában.
Miután szombat reggel a Red Bull bejelentette, hogy Sebastian Vettel az idény végén távozik, a Japán Nagydíj időmérő edzése a nap második legfontosabb eseményévé fokozódott le Szuzukában. Nem is volt sok izgalom, a Mercedest nem tudták megközelíteni a riválisok, a csapaton belüli csata pedig ezúttal Nico Rosberg győzelmét hozta Lewis Hamiltonnal szemben. A második sor a Williamsé, Fernando Alonso az 5.
Köszöntjük kedves olvasóinkat! Hamarosan felbőgnek a motorok Szuzukában, és kezdetét veszi a 2014-es Formula–1-es szezon tizenötödik futama, a Japán Nagydíj.
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:32.506 | átlag: 225.507 km/ó |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:32.703 | 0.197 mp h. |
3. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:33.128 | 0.622 |
4. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:33.527 | 1.021 |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:33.740 | 1.234 |
6. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:34.075 | 1.569 |
7. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes | 1:34.242 | 1.736 |
8. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:34.317 | 1.811 |
9. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:34.432 | 1.926 |
10. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:34.542 | 2.036 |
11. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault | 1:34.984 | |
12. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:35.089 | |
13. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:35.092 | |
14. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:35.099 | |
15. | Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari | 1:35.364 | |
16. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:35.681 | |
17. | Pastor Maldonado* | venezuelai | Lotus-Renault | 1:35.917 | |
18. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:35.984 | |
19. | Marcus Ericsson | svéd | Caterham-Renault | 1:36.813 | |
20. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Ferrari | 1:36.943 | |
21. | Kobajasi Kamui | japán | Caterham-Renault | 1:37.015 | |
22. | Max Chilton | brit | Marussia-Ferrari | 1:37.481 | |
*Maldonado motorcsere miatt a 22. helyről rajtol, és 5 rajthelyes büntetést átvisz a következő futamra |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Lewis Hamilton | 7 | 11 | 11 | 241 |
2. | Nico Rosberg | 4 | 11 | 12 | 238 |
3. | Daniel Ricciardo | 3 | 7 | 12 | 181 |
4. | Fernando Alonso | – | 2 | 13 | 133 |
5. | Sebastian Vettel | – | 3 | 11 | 124 |
6. | Valtteri Bottas | – | 4 | 12 | 122 |
7. | Jenson Button | – | 1 | 9 | 72 |
8. | Nico Hülkenberg | – | – | 12 | 72 |
9. | Felipe Massa | – | 1 | 7 | 65 |
10. | Sergio Pérez | – | 1 | 9 | 45 |
11. | Kimi Räikkönen | – | – | 10 | 45 |
12. | Kevin Magnussen | – | 1 | 9 | 39 |
13. | Jean-Éric Vergne | – | – | 5 | 19 |
14. | Romain Grosjean | – | – | 2 | 8 |
15. | Danyiil Kvjat | – | – | 5 | 8 |
16. | Jules Bianchi | – | – | 1 | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 479 |
2. | Red Bull-Renault | 305 |
3. | Williams-Mercedes | 187 |
4. | Ferrari | 178 |
5. | Force India-Mercedes | 117 |
6. | McLaren-Mercedes | 111 |
7. | Toro Rosso-Renault | 27 |
8. | Lotus-Renault | 8 |
9. | Marussia-Ferrari | 2 |