Lewis Hamilton volt a leggyorsabb az Orosz Nagydíj első edzésnapján, de elmondta, nem volt könnyű autóba ülnie Jules Bianchi szuzukai balesete után, de a remek ritmusú szocsi pálya segített rajta.
„A Szuzukában történtek után nem volt könnyű visszaülni az autóba, és fejben összeszedni magam, de amint elkezdtem körözni, és ráéreztem a pálya ritmusára, valamelyest visszazökkentem – mondta Hamilton. – Általában jól érzem az új pályákat, gyerekkorban megszoktam, hogy gyorsan kell tanulni, így az előnyömre van. Az autó is remek, és szinte percről percre gyorsult a pálya a lerakódott gumitól. A McLaren közel van, ami remek hír mindenkinek, nagy verseny lehet. Jenson már Szuzukában is nagyon gyors volt, nem tudom, tényleg előrébb léptek-e. Meglátjuk szombaton.”
PÉNTEK |
Rosberg az élen Szocsiban, Bianchi autóját visszaléptették – 1. szabadedzés |
Hamilton nagy fölényben Szocsiban, Rosberg csak a 4. – 2. szabadedzés |
SZOMBAT |
10.00–11.00: 3. szabadedzés |
13.00–14.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
13.00: a verseny (52 kör, 305.344 km) rajtja |
Magyar idő szerint. Az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be. |
Újabb pletykák - Hamilton a McLarené, Alonso a Mercedesé |
A Marussia egy autóval indul az Orosz Nagydíjon |
Nincs megállás, jön az első Orosz Nagydíj |
Jövőre Mercedes-motorral versenyez a Lotus - hivatalos |
Életem legszörnyűbb futama volt a Japán GP - Massa |
A vb-éllovast arról is kérdezték, van-e hozzáfűzni valója a pletykákhoz, amelyek egy része szerint a szezon végén nem marad a Mercedesnél, hanem vagy a Ferrarihoz vagy a McLarenhez szerződik.
„Érdekes időszaka ez a szezonnak, a pilóták, köztük a legjobbak is döntenek arról, hogy csapatot váltanak, sok a súrlódás és rengeteg buta pletyka járja a sajtót – mondta Hamilton. – Nem tudom, kiknek jutnak az eszébe ezek a hülyeségek, de én mindig is igyekszem leszögezni, hogy a Mercedesnél vagyok, méghozzá azért, hogy elérjem a célomat. A következő idény végéig szól a szerződésem, s ha eldől a bajnoki cím sorsa, leülünk, hogy az azt követő időszakról beszéljünk. Tudom, mi megy a háttérben, és azt is, hogy a pletykagyártók megpróbálják összekuszálni a szálakat. Én teszem, amit eddig is, az eredményeim beszéljenek helyettem.”
A vad pletykákat csak szaporítják az olyan hirtelen tett bejelentések, mint Sebastian Vettel szuzukai bombája a Red Bull elhagyásáról. A német sokak szerint a Ferrarihoz tart, de Szocsiban sem árult el semmi konkrétumot.
„Nincs mit mondanom. Remélem, hamarosan megtörténik a bejelentés. Ha minden hivatalos lesz, biztosan elég okosak ahhoz, hogy megértsék, miért kellett várniuk” – szóltak Vettel sejtelmes szavai. Az olasz sajtó szerint csak arról van szó, hogy Vettel érkezésének bejelentésével megvárják a hétfőt, mert akkor lép hivatalosan a Ferraritól távozó Luca di Montezemolo helyére Sergio Marchionne, az új elnök. (Az is beszédes, hogy Vettel Red Bulltól távozó főszerelője, Kenny Handkammer a Ferrarinál folytatja immár 25 éves F1-es karrierjét.)
A Mercedes ellenállása ellenére feloldhatják a motorfejlesztési tilalmat a Formula–1-ben. Ezt Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke és Marco Mattiacci, a Ferrari irányítója is megerősítette pénteken Szocsiban, az Orosz Nagydíj helyszínén. Az F1-ben az idén jelentek meg a V6-os turbómotorok, amelyek valójában csak a részei egy komplikált hibrid hajtóműnek. A hajtásláncra vonatkozó szabályok eredetileg úgy szóltak, hogy a fejlesztését 2014. március 1-jén le kellett zárni, és a 2020-as szezon végéig csak a megbízhatóság javítása érdekében lehet módosítani, évről évre egyre szigorúbb keretek között. Ám a Mercedes teljesítménybeli fölénye miatt a Renault és a Ferrari is lobbizni kezdett a szezon közben a tilalom feloldásáért. A Mercedes, amíg tudott, ellenállt, de a csapatfőnökök pénteken közölték, hogy a szabályalkotó testület végül is elfogadta a módosítási javaslatot, így ha az FIA motorsport világtanácsa jóvá hagyja, a 2015-ös szezonra lehet fejleszteni a motorokat. A motorfejlesztési tilalmat eredetileg 2006-ban vezették be a V8-as motorokon, költségkímélés céljából. |
Másik kérdés, amelyben kikérték Vettel véleményét is, a pilótafülke befedése volt. A négyszeres világbajnok nem tudott mit mondani. „Ha megnézzük az F1 különböző korszakaiban készült képeket, az volt az egyik különlegessége a sportágnak, hogy nyitott volt a kocsi. De őszintén szólva nincs véleményem erről a kérdésről” – mondta Vettel.
Fernando Alonso viszont határozottan kijelentette, hogy megérne egy próbát.
„Kétezer-tizennégyet írunk, adott a technológia, a repülőgépeken sikeresen alkalmazzák ezeket a fedeleket, miért ne tennénk egy próbát vele? Az elmúlt években a legsúlyosabb sérülések a fejsérülések voltak, ez az a pont, amelynél nem vagyunk a helyzet magaslatán. Én is átéltem, a 2012-es Belga Nagydíj rajtjánál tíz centiméterre kerültem a másik autó aljától, talán meghaltam volna, ha közelebb jön. Ha megtehetjük, miért nem próbáljuk ki?” – kérdezte Alonso.
„Érdekes lenne kipróbálni, az én öt évvel ezelőtti balesetemnél tökéletes megoldás lett volna, de azt nem tudom megmondani, hogy Jules-ön segített volna-e” – mondta Felipe Massa, akit a 2009-es Magyar Nagydíj időmérőjén a Rubens Barrichello autójából kirepülő rugó talált fejbe, koponyatörést okozva az akkor ferraris brazilnak.
Visszatérve az Orosz Nagydíjra, Daniel Ricciardo szerint a Red Bull nagyon nehéz versenyre számíthat Szocsiban. Az ausztrál motorja tönkrement a második szabadedzés végén, de ez aggasztja legkevésbé Ricciardót.
„Úgy terveztük, hogy azt a motort most használjuk utoljára, úgyhogy nem nagy érvágás, hogy tönkrement. Ám túlságosan is le vagyunk maradva, ugyanaz a célunk, mint Monzában, kármentesítés a jelszó, ha az első ötbe beférnénk, nagy szó lenne – mondta Ricciardo. – A győzelem szóba sem kerül, azt is ki kell találnunk, hogy állítsuk be az autót. Talán a nagy végsebességre kell rámennünk, a pole úgysem lesz a miénk, így lehetőséget kell teremtenünk arra, hogy előzzünk.”
„Szép pálya, de nem a Red Bullnak készült” – tette hozzá Vettel.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:39.630 | átlag: 211.309 km/ó | 27 kör |
2. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes | 1:40.494 | 0.864 mp h. | 32 |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:40.504 | 0.874 | 32 |
4. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:40.542 | 0.912 | 30 |
5. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:40.573 | 0.943 | 33 |
6. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:40.718 | 1.088 | 32 |
7. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:40.731 | 1.101 | 30 |
8. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:41.108 | 1.478 | 32 |
9. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:41.396 | 1.766 | 30 |
10. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault | 1:41.531 | 1.901 | 33 |
11. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:41.630 | 2.000 | 24 |
12. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:41.677 | 2.047 | 27 |
13. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:42.061 | 2.431 | 25 |
14. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:42.090 | 2.460 | 29 |
15. | Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari | 1:42.233 | 2.603 | 31 |
16. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:42.892 | 3.262 | 30 |
17. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Renault | 1:42.905 | 3.275 | 33 |
18. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:43.055 | 3.425 | 33 |
19. | Marcus Ericsson | svéd | Caterham-Renault | 1:44.135 | 4.505 | 22 |
20. | Max Chilton | brit | Marussia-Ferrari | 1:44.530 | 4.900 | 29 |
21. | Kobajasi Kamui | japán | Caterham-Renault | 1:44.952 | 5.322 | 27 |
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:42.311 | átlag: 205.772 km/ó | 29 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:42.376 | 0.065 mp h. | 25 |
3. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:42.507 | 0.196 | 28 |
4. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:42.720 | 0.409 | 27 |
5. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes | 1:43.026 | 0.715 | 28 |
6. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:43.129 | 0.818 | 26 |
7. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:43.164 | 0.853 | 29 |
8. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:43.212 | 0.901 | 23 |
9. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault | 1:43.327 | 1.016 | 24 |
10. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:43.542 | 1.231 | 9 |
11. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:43.741 | 1.430 | 22 |
12. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:43.821 | 1.510 | 25 |
13. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:43.976 | 1.665 | 21 |
14. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:44.506 | 2.195 | 30 |
15. | Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari | 1:44.625 | 2.314 | 26 |
16. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Renault | 1:44.876 | 2.565 | 26 |
17. | Szergej Szirotkin | orosz | Sauber-Ferrari | 1:45.032 | 2.721 | 22 |
18. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:45.190 | 2.879 | 25 |
19. | Roberto Merhi | spanyol | Caterham-Renault | 1:46.782 | 4.471 | 18 |
20. | Marcus Ericsson | svéd | Caterham-Renault | 1:46.922 | 4.611 | 18 |
21. | Max Chilton | brit | Marussia-Ferrari | 1:47.284 | 4.973 | 26 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Lewis Hamilton | 8 | 12 | 12 | 266 |
2. | Nico Rosberg | 4 | 12 | 13 | 256 |
3. | Daniel Ricciardo | 3 | 7 | 13 | 193 |
4. | Sebastian Vettel | – | 4 | 12 | 139 |
5. | Fernando Alonso | – | 2 | 13 | 133 |
6. | Valtteri Bottas | – | 4 | 13 | 130 |
7. | Jenson Button | – | 1 | 10 | 82 |
8. | Nico Hülkenberg | – | – | 13 | 76 |
9. | Felipe Massa | – | 1 | 8 | 71 |
10. | Sergio Pérez | – | 1 | 10 | 46 |
11. | Kimi Räikkönen | – | – | 10 | 45 |
12. | Kevin Magnussen | – | 1 | 9 | 39 |
13. | Jean-Éric Vergne | – | – | 6 | 21 |
14. | Romain Grosjean | – | – | 2 | 8 |
15. | Danyiil Kvjat | – | – | 5 | 8 |
16. | Jules Bianchi | – | – | 1 | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 522 |
2. | Red Bull-Renault | 332 |
3. | Williams-Mercedes | 201 |
4. | Ferrari | 178 |
5. | Force India-Mercedes | 122 |
6. | McLaren-Mercedes | 121 |
7. | Toro Rosso-Renault | 29 |
8. | Lotus-Renault | 8 |
9. | Marussia-Ferrari | 2 |