Vettel: Szép a szocsi pálya, de nem a Red Bullnak készült

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2014.10.10. 16:03
null
A szocsi pálya látványát az olimpiai park épületei teszik impozánssá (Fotó: Action Images)
Lewis Hamilton talán az összes F1-es pilóta nevében elmondta, hogy bár nehéz volt Jules Bianchi Japán Nagydíjon történt balesete óta először autóba ülni Szocsiban, az orosz pályán száguldva a versenyzők visszazökkentek az autóversenyzés ritmusába – még ha a Red Bull párosát le is hangholta a kilátástalan tempó. Hamilton örül neki, hogy a McLaren gyors Szocsiban, de buta pletykának tartja, hogy visszatérne korábbi csapatához. Fernando Alonso és Felipe Massa a Japánban történtekre visszakanyarodva támogatja a fedett pilótafülke kipróbálását.

Lewis Hamilton volt a leggyorsabb az Orosz Nagydíj első edzésnapján, de elmondta, nem volt könnyű autóba ülnie Jules Bianchi szuzukai balesete után, de a remek ritmusú szocsi pálya segített rajta.

„A Szuzukában történtek után nem volt könnyű visszaülni az autóba, és fejben összeszedni magam, de amint elkezdtem körözni, és ráéreztem a pálya ritmusára, valamelyest visszazökkentem – mondta Hamilton. – Általában jól érzem az új pályákat, gyerekkorban megszoktam, hogy gyorsan kell tanulni, így az előnyömre van. Az autó is remek, és szinte percről percre gyorsult a pálya a lerakódott gumitól. A McLaren közel van, ami remek hír mindenkinek, nagy verseny lehet. Jenson már Szuzukában is nagyon gyors volt, nem tudom, tényleg előrébb léptek-e. Meglátjuk szombaton.”

A vb-éllovast arról is kérdezték, van-e hozzáfűzni valója a pletykákhoz, amelyek egy része szerint a szezon végén nem marad a Mercedesnél, hanem vagy a Ferrarihoz vagy a McLarenhez szerződik.

„Érdekes időszaka ez a szezonnak, a pilóták, köztük a legjobbak is döntenek arról, hogy csapatot váltanak, sok a súrlódás és rengeteg buta pletyka járja a sajtót – mondta Hamilton. – Nem tudom, kiknek jutnak az eszébe ezek a hülyeségek, de én mindig is igyekszem leszögezni, hogy a Mercedesnél vagyok, méghozzá azért, hogy elérjem a célomat. A következő idény végéig szól a szerződésem, s ha eldől a bajnoki cím sorsa, leülünk, hogy az azt követő időszakról beszéljünk. Tudom, mi megy a háttérben, és azt is, hogy a pletykagyártók megpróbálják összekuszálni a szálakat. Én teszem, amit eddig is, az eredményeim beszéljenek helyettem.”

A vad pletykákat csak szaporítják az olyan hirtelen tett bejelentések, mint Sebastian Vettel szuzukai bombája a Red Bull elhagyásáról. A német sokak szerint a Ferrarihoz tart, de Szocsiban sem árult el semmi konkrétumot.

„Nincs mit mondanom. Remélem, hamarosan megtörténik a bejelentés. Ha minden hivatalos lesz, biztosan elég okosak ahhoz, hogy megértsék, miért kellett várniuk” – szóltak Vettel sejtelmes szavai. Az olasz sajtó szerint csak arról van szó, hogy Vettel érkezésének bejelentésével megvárják a hétfőt, mert akkor lép hivatalosan a Ferraritól távozó Luca di Montezemolo helyére Sergio Marchionne, az új elnök. (Az is beszédes, hogy Vettel Red Bulltól távozó főszerelője, Kenny Handkammer a Ferrarinál folytatja immár 25 éves F1-es karrierjét.)

FELOLDHATJÁK A MOTORFEJLESZTÉSI TILALMAT
A Mercedes ellenállása ellenére feloldhatják a motorfejlesztési tilalmat a Formula–1-ben. Ezt Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke és Marco Mattiacci, a Ferrari irányítója is megerősítette pénteken Szocsiban, az Orosz Nagydíj helyszínén.
Az F1-ben az idén jelentek meg a V6-os turbómotorok, amelyek valójában csak a részei egy komplikált hibrid hajtóműnek. A hajtásláncra vonatkozó szabályok eredetileg úgy szóltak, hogy a fejlesztését 2014. március 1-jén le kellett zárni, és a 2020-as szezon végéig csak a megbízhatóság javítása érdekében lehet módosítani, évről évre egyre szigorúbb keretek között.
Ám a Mercedes teljesítménybeli fölénye miatt a Renault és a Ferrari is lobbizni kezdett a szezon közben a tilalom feloldásáért. A Mercedes, amíg tudott, ellenállt, de a csapatfőnökök pénteken közölték, hogy a szabályalkotó testület végül is elfogadta a módosítási javaslatot, így ha az FIA motorsport világtanácsa jóvá hagyja, a 2015-ös szezonra lehet fejleszteni a motorokat.
A motorfejlesztési tilalmat eredetileg 2006-ban vezették be a V8-as motorokon, költségkímélés céljából.

Másik kérdés, amelyben kikérték Vettel véleményét is, a pilótafülke befedése volt. A négyszeres világbajnok nem tudott mit mondani. „Ha megnézzük az F1 különböző korszakaiban készült képeket, az volt az egyik különlegessége a sportágnak, hogy nyitott volt a kocsi. De őszintén szólva nincs véleményem erről a kérdésről” – mondta Vettel.

Fernando Alonso viszont határozottan kijelentette, hogy megérne egy próbát.

„Kétezer-tizennégyet írunk, adott a technológia, a repülőgépeken sikeresen alkalmazzák ezeket a fedeleket, miért ne tennénk egy próbát vele? Az elmúlt években a legsúlyosabb sérülések a fejsérülések voltak, ez az a pont, amelynél nem vagyunk a helyzet magaslatán. Én is átéltem, a 2012-es Belga Nagydíj rajtjánál tíz centiméterre kerültem a másik autó aljától, talán meghaltam volna, ha közelebb jön. Ha megtehetjük, miért nem próbáljuk ki?” – kérdezte Alonso.

„Érdekes lenne kipróbálni, az én öt évvel ezelőtti balesetemnél tökéletes megoldás lett volna, de azt nem tudom megmondani, hogy Jules-ön segített volna-e” – mondta Felipe Massa, akit a 2009-es Magyar Nagydíj időmérőjén a Rubens Barrichello autójából kirepülő rugó talált fejbe, koponyatörést okozva az akkor ferraris brazilnak.

Visszatérve az Orosz Nagydíjra, Daniel Ricciardo szerint a Red Bull nagyon nehéz versenyre számíthat Szocsiban. Az ausztrál motorja tönkrement a második szabadedzés végén, de ez aggasztja legkevésbé Ricciardót.

„Úgy terveztük, hogy azt a motort most használjuk utoljára, úgyhogy nem nagy érvágás, hogy tönkrement. Ám túlságosan is le vagyunk maradva, ugyanaz a célunk, mint Monzában, kármentesítés a jelszó, ha az első ötbe beférnénk, nagy szó lenne – mondta Ricciardo. – A győzelem szóba sem kerül, azt is ki kell találnunk, hogy állítsuk be az autót. Talán a nagy végsebességre kell rámennünk, a pole úgysem lesz a miénk, így lehetőséget kell teremtenünk arra, hogy előzzünk.”

„Szép pálya, de nem a Red Bullnak készült” – tette hozzá Vettel.

OROSZ NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS
1. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:39.630 átlag: 211.309 km/ó 27 kör
2. Kevin Magnussen dán McLaren-Mercedes 1:40.494 0.864 mp h. 32
3. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:40.504 0.874 32
4. Nico Rosberg német Mercedes 1:40.542 0.912 30
5. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 1:40.573 0.943 33
6. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:40.718 1.088 32
7. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1:40.731 1.101 30
8. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Renault 1:41.108 1.478 32
9. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:41.396 1.766 30
10. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Renault 1:41.531 1.901 33
11. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:41.630 2.000 24
12. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:41.677 2.047 27
13. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault 1:42.061 2.431 25
14. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:42.090 2.460 29
15. Adrian Sutil német Sauber-Ferrari 1:42.233 2.603 31
16. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:42.892 3.262 30
17. Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Renault 1:42.905 3.275 33
18. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 1:43.055 3.425 33
19. Marcus Ericsson svéd Caterham-Renault 1:44.135 4.505 22
20. Max Chilton brit Marussia-Ferrari 1:44.530 4.900 29
21. Kobajasi Kamui japán Caterham-Renault 1:44.952 5.322 27
1. SZABADEDZÉS
1. Nico Rosberg német Mercedes 1:42.311 átlag: 205.772 km/ó 29 kör
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:42.376 0.065 mp h. 25
3. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:42.507 0.196 28
4. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:42.720 0.409 27
5. Kevin Magnussen dán McLaren-Mercedes 1:43.026 0.715 28
6. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:43.129 0.818 26
7. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Renault 1:43.164 0.853 29
8. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:43.212 0.901 23
9. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Renault 1:43.327 1.016 24
10. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 1:43.542 1.231 9
11. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1:43.741 1.430 22
12. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault 1:43.821 1.510 25
13. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:43.976 1.665 21
14. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:44.506 2.195 30
15. Adrian Sutil német Sauber-Ferrari 1:44.625 2.314 26
16. Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Renault 1:44.876 2.565 26
17. Szergej Szirotkin orosz Sauber-Ferrari 1:45.032 2.721 22
18. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:45.190 2.879 25
19. Roberto Merhi spanyol Caterham-Renault 1:46.782 4.471 18
20. Marcus Ericsson svéd Caterham-Renault 1:46.922 4.611 18
21. Max Chilton brit Marussia-Ferrari 1:47.284 4.973 26
A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Lewis Hamilton 8 12 12 266
2. Nico Rosberg 4 12 13 256
3. Daniel Ricciardo 3 7 13 193
4. Sebastian Vettel 4 12 139
5. Fernando Alonso 2 13 133
6. Valtteri Bottas 4 13 130
7. Jenson Button 1 10 82
8. Nico Hülkenberg 13 76
9. Felipe Massa 1 8 71
10. Sergio Pérez 1 10 46
11. Kimi Räikkönen 10 45
12. Kevin Magnussen 1 9 39
13. Jean-Éric Vergne 6 21
14. Romain Grosjean 2 8
15. Danyiil Kvjat 5 8
16. Jules Bianchi 1 2
KONSTRUKTŐRÖK
1. Mercedes 522
2. Red Bull-Renault 332
3. Williams-Mercedes 201
4. Ferrari 178
5. Force India-Mercedes 122
6. McLaren-Mercedes 121
7. Toro Rosso-Renault 29
8. Lotus-Renault 8
9. Marussia-Ferrari 2

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik