Nico Rosberg tisztában van vele, hogy az Abu-dzabi Nagydíjra megszerzett pole pozíció nagyon kis lépés a világbajnoki cím felé, főleg annak fényében, hogy Lewis Hamilton a 2. helyen zárta az időmérőt.
„Jó eredmény, elégedett vagyok, de ez csak egy kis lépés. A nagy cél a világbajnoki cím, nem az abu-dzabi pole – mondta Rosberg, akinek az idén az időmérő volt az erőssége, de eddigi tíz pole-jából csak hármat tudott győzelemre váltani. – Csak arra figyelek, hogy megtegyem, ami tőlem telik, a brazíliai formámban versenyezzek. Nagy csata lesz közöttünk, de remélem, nemcsak a győzelmem lesz meg, hanem Valtteri is csodát tesz a Williamsszel Lewis ellen. Megígértem neki, hogy fizetek egy teljes ellátásos élményfürdőt neki, ha legyőzi Lewist.”
Abu-Dzabiban a győztes 50, a második helyezett 36, a harmadik 30, a negyedik 24, az ötödik 20, a hatodik 16, a hetedik 12, a nyolcadik 8, a kilencedik 4, a tizedik 2 pontot kap. |
Lewis Hamilton világbajnok lesz, ha Abu-Dzabiban... ...több pontot szerez, mint Rosberg. ...Rosberg legfeljebb a hatodik. ...Rosberg nyer, ő pedig a 2. helyen ér célba. ...Rosberg 2. lesz, ő pedig befér az első ötbe. ...Rosberg a 3. helyen ér célba, Hamilton pedig legalább 6. ...Rosberget negyedikként intik le, az angol pedig nem rosszabb nyolcadiknál. ...Rosberg 5., Hamilton pedig négy pontot szerez, azaz legalább 9. lesz. ...egyikük sem ér célba pontszerző helyen. |
Nico Rosberg a világbajnok, ha... ...nyer, Hamilton pedig legfeljebb 3. ...2. lesz, Hamilton pedig legfeljebb 6. ...3., Hamilton pedig nem fér be az első hatba. ...4., miközben csapattársa kiszorul az első nyolcból. ...5., és Hamilton csak két pontot szerez. |
„Reméltem, hogy valamelyik Williams befér közénk a rajtrácson, most nem sikerült, de a versenyen még összejöhet. Nem sok dologban bízhatok, az egyik a Lewisra nehezedő nyomás, és hogy ez alatt megtör, hibázni fog. Úgy tudom, a mai időmérőn is hibázott, a Brazil Nagydíjon is, ez az, amire számítok. Amit lehet, én is megteszek ennek érdekében" – mondta Rosberg, aki az eddigi öt Abu-dzabi Nagydíjából tavaly szerepelt a legjobban, a 3. helyről indulva 3. lett.
Lewis Hamilton még mindig kedvezőbb helyzetben van, mint csapattársa, ha megtartja 2. helyét a versenyen, világbajnok lesz. Ám vasárnap rengeteg forgatókönyv bekövetkezhet. Megnyerheti a futamot Rosberg előtt, és stílusosan, győzelemmel ünnepelheti világbajnoki címét, esetleg Rosberget a célig kísérve taktikus bajnok lehet. Vagy Ayrton Senna és Michael Schumacher után ütközéssel szerezheti meg vb-elsőségét. Ugyanakkor az is előfordulhat, hogy a szimpatikus vesztes szerepe jut neki, akit vagy műszaki hiba sújt, vagy az ütközés során húzza a rövidebbet.
Hamiltonnak természetesen a futamgyőzelemmel ünnepelt vb-cím verziója tetszik, és azon dolgozik, hogy ez össze is jöjjön, ugyanakkor a biztos célba érést szem előtt tartva vigyáznia kell az autójára.
„Nem mondanám, hogy különösen csalódott lennék. Persze, az ember mindig a pole pozíciót akarja az időmérőn. Az első két szakaszban nagyon jó volt a köröm, a harmadikban egyikben sem tudtam igazán jól összerakni a szektorokat" – mondta Hamilton, aki 2007-ben, 2008-ban és 2010-ben is úgy indult el az idényzárón, hogy legalább matematikai esélye volt a vb-címre. Az első két alkalommal vb-éllovasként várta a rajtot, a 2007-es bukás után 2008-ban, ha nehezen is, megnyerte a vb-t.
„Nem sok mindenre emlékszem 2008-ból, csak arra, hogy fantasztikus idény volt. A mostani helyzet más, öregebb és talán bölcsebb lettem, rengeteget tanultam hat év alatt, s az sem mellékes, hogy ezúttal a csapattársam a riválisom. Az első kanyarba ugyanúgy megyek bele, mint bármelyik másik versenyen" – fogalmazott Hamilton.
Az angol nem érzi nagy jelentőségét a pole elszalasztásának – csapatának vezetői szerint azonban érezni lehet, hogy nem százszázalékos. Hogy ez a túlzott óvatosság miatt van, vagy elizgulta a harmadik szakaszt, más kérdés.
„A harmadik szakaszban Lewis több hibát is elkövetett a gyors körében, ami azért meglepő, mert a korábbi szakaszokban jó köröket futott – mondta Toto Wolff csapatfőnök. – Nem fogok már beszélni velük, már a saját világukba zárkóztak, csak a versenyre összpontosítanak. Békén hagyjuk őket, hadd készüljenek."
„Hihetetlen, amit Nico művelt, négy tizeddel megverte Lewist. Ő biztosan jól fog aludni, Lewis kevésbé, de a versenyen mindketten tiszta lappal indulnak – így Niki Lauda. – Nem beszélnek egymással, amin nem is csodálkozom. Lewis helyében én sem hívnám meg Nicót vacsorára. A holnapi értekezleten együtt fognak dolgozni, de azt nem várhatjuk el tőlük, hogy a gumik kíméléséről tippeket adjanak egymásnak."
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:40.480 | átlag: 198.227 km/ó |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:40.866 | 0.386 mp h. |
3. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:41.025 | 0.545 |
4. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:41.119 | 0.639 |
5. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:41.267 | 0.787 |
6. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:41.893 | 1.413 |
7. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:41.908 | 1.428 |
8. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:41.964 | 1.484 |
9. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:42.236 | 1.756 |
10. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:42.866 | 2.386 |
11. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes | 1:42.198 | |
12. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault | 1:42.207 | |
13. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:42.239 | |
14. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:42.384 | |
15. | Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari | 1:43.074 | |
16. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:42.819 | |
17. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Renault | 1:42.860 | |
18. | Kobajasi Kamui | japán | Caterham-Renault | 1:44.540 | |
19. | Will Stevens | brit | Caterham-Renault | 1:45.095 | |
20. | Romain Grosjean* | francia | Lotus-Renault | 1:42.768 | |
*20 rajthelyes büntetés, plusz áthajtásos büntetés a versenyen |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Lewis Hamilton | 10 | 15 | 15 | 334 |
2. | Nico Rosberg | 5 | 15 | 16 | 317 |
3. | Daniel Ricciardo | 3 | 8 | 15 | 214 |
4. | Sebastian Vettel | – | 4 | 15 | 159 |
5. | Fernando Alonso | – | 2 | 16 | 157 |
6. | Valtteri Bottas | – | 5 | 16 | 156 |
7. | Jenson Button | – | 1 | 12 | 106 |
8. | Felipe Massa | – | 2 | 10 | 98 |
9. | Nico Hülkenberg | – | – | 14 | 80 |
10. | Kevin Magnussen | – | 1 | 12 | 55 |
11. | Kimi Räikkönen | – | – | 12 | 53 |
12. | Sergio Pérez | – | 1 | 11 | 47 |
13. | Jean-Éric Vergne | – | – | 7 | 22 |
14. | Romain Grosjean | – | – | 2 | 8 |
15. | Danyiil Kvjat | – | – | 5 | 8 |
16. | Pastor Maldonado | – | – | 1 | 2 |
16. | Jules Bianchi | – | – | 1 | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 651 – már világbajnok |
2. | Red Bull-Renault | 373 |
3. | Williams-Mercedes | 254 |
4. | Ferrari | 210 |
5. | McLaren-Mercedes | 161 |
6. | Force India-Mercedes | 127 |
7. | Toro Rosso-Renault | 30 |
8. | Lotus-Renault | 10 |
9. | Marussia-Ferrari | 2 |