Rosberg: Várjunk még, a Williams erősnek tűnik

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2014.11.21. 18:14
null
Nico Rosberg abban bízik, a Williams csodát tesz Abu-Dzabiban (Fotó: Reuters)
Lewis Hamilton tagadja, hogy nagy nyomás nehezedne rá az idényzáró Abu-dzabi Nagydíj pénteki szabadedzései után, próbálja ugyanúgy folytatni a hétvégét, mint bármelyik másik versenyét. Nico Rosberg a Mercedes hatalmas fölénye ellenére bízik benne, hogy korábbi csapata, a Williams kisegítheti a futamon. A Sauber, a Lotus és a Force India csapatfőnökei az edzéseket követő sajtótájékoztató bojkottálásával tiltakoztak az igazságtalan pénzelosztás miatt, a Red Bull pedig a motorok leegyszerűsítését követelte, amiről a Mercedes hallani sem akar – és valószínűleg a Honda sem.

Lewis Hamilton pénteken az Abu-dzabi Nagydíj mindkét szabadedzését az élen zárta csapattársa, Nico Rosberg előtt, de az idényzárón már nem az a fő kérdés, hogy melyik Mercedes nyer, hanem az, hogy kettős győzelmet arat-e a vb-t uraló csapat. Ha igen, Hamiltont az sem fogja megfosztani a vb-címtől, hogy esetleg ő ér másodikként célba.

A Mercedes pénteki – no meg az egész szezonban látott... – fölénye elég meggyőző volt ahhoz, hogy feltételezzük, tiszta versenyben nem lehet megfosztani a csapatot a kettős győzelemtől. Lewis Hamilton persze azt mondja, a győzelemre tör, nem is lenne szabad másképpen hozzáállnia az idényzáró futamhoz, mint bármelyik másikhoz.

„Nem érzem úgy, hogy megbénítana a nyomás, hogy egyáltalán nagyobb nyomás van rajtam, mint máskor. Az időmérőn ugyanúgy kell vezetnem, mint máskor, és meglátjuk, elég lesz-e a pole-hoz – mondta Hamilton. – Az autó nagyon jó, ez az eddigi legjobb kocsim ezen a pályán, van még mit finomítanunk az egyensúlyán, de az időkülönbségekből is látszik, milyen fantasztikus munkát végez a csapat. A hosszú meneteink is nagyon jók voltak, az időlista nem hazudik. A szuperlágy gumik pedig a vártnál sokkal tovább bírták, a szemcsésedés ellenére sem lassult a kocsi."

6. ABU-DZABI NAGYDÍJ
Vettel hároméves szerződést kötött a Ferrarival, Alonso távozik - hivatalos
Bahrein a csúcs, Belgium a mélypont a Merci eddigi vb-csatájában
Hamiltonnak Lauda félpontos példáját kell követnie
Alonso: Már tavaly voltak kételyeim a Ferrariról
PÉNTEK
Egy edzés után úgy tűnik, senki sem fog segíteni Rosbergnek
Továbbra is Hamilton az élen az idényzárón
SZOMBAT
11.00–12.00: 3. szabadedzés
14.00–15.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
14.00: a verseny (55 kör, 305.355 km) rajtja
Magyar idő szerint. Az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be.

Nico Rosberg elsődleges célja csapattársa legyőzése, a többi nem rajta múlik. Az elmúlt tíz évben Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel is lett úgy világbajnok, hogy az idényzáró előtt nem vezette a pontversenyt, de azzal, hogy megnyerte az utolsó futamot, megszerezte a végső elsőséget. A finn és a német példáját próbálja követni a német-finn Rosberg, aki eddig elégedett.

„Sokkal gyorsabb tudok lenni annál, amilyen pénteken voltam, nem igazán raktam össze jól a körömet, de jó érzés a kocsit vezetni – mondta Rosberg, akinek a vb-címhez Hamilton hibája vagy egy nem Mercedes-pilóta bravúrja kellene. – Várjunk még az erőviszonyok felvázolásával, a Williams nagyon jónak tűnik."

Rosberg excsapatának kalandos péntekje volt, az első, kora délutáni edzésen mindkét autó borítólemezei lelazultak, és Valtteri Bottas kocsijáról egy hatalmas rész le is repült. A Williams az első edzés elején körözött, s azt követően csak az esti folytatáskor láttuk a fehér autókat – akkor is módosított oldallemezzel. Bottas szerint nem aggódnak a csapatnál.

„Tudtuk, hogy néhány módosítással biztonságossá tehető az autó, de kipróbáltunk valamit. A borítóelemek rögzítőit még nem próbáltuk ilyen nagy sebességnél, de nem is volt gyorsabb tőle az autó – mondta Bottas. – Ezt leszámítva minden rendben volt, a második edzésen teljesítettük, amit elterveztünk. Többször előfordult, hogy valaki más vezette a kocsimat az első edzésen, ez a pár kör még bónusznak is tűnt."

Az FIA pénteken közölte, hogy mivel Romain Grosjeannak nem a teljes motorját cserélik le, hanem a hat fő elemből hármat, nem a boxból kell rajtolnia, hanem a rajtrácsról. A francia 20 rajthelyes büntetést kapott, így biztosan az utolsó helyről indul, s ezután a fennmaradó rajthelyeket a következőkkel válthatja ki a versenyen: 5 rajthelyig 5 másodperces időbüntetés, 6-tól tízig 10 másodperces időbüntetés, 11-től 20-ig áthajtásos büntetés (ez a legvalószínűbb). 20 felett 10 másodperces stop-ad-go büntetés, de mivel 20-an indulnak a futamon, ez csak elméleti lehetőség.

Az F1 igazságtalan pénzelosztása ellen tüntetett a Lotus, a Force India és a Sauber, amelyek csapatfőnökei bojkottálták a pénteki hivatalos FIA-sajtótájékoztatót, s egyik beosztottjuk képviselte őket.

KI MIKOR LESZ VILÁGBAJNOK?
Abu-Dzabiban a győztes 50, a második helyezett 36, a harmadik 30, a negyedik 24, az ötödik 20, a hatodik 16, a hetedik 12, a nyolcadik 8, a kilencedik 4, a tizedik 2 pontot kap.
Lewis Hamilton világbajnok lesz, ha Abu-Dzabiban...
...több pontot szerez, mint Rosberg.
...Rosberg legfeljebb a hatodik.
...Rosberg nyer, ő pedig a 2. helyen ér célba.
...Rosberg 2. lesz, ő pedig befér az első ötbe.
...Rosberg a 3. helyen ér célba, Hamilton pedig legalább 6.
...Rosberget negyedikként intik le, az angol pedig nem rosszabb nyolcadiknál.
...Rosberg 5., Hamilton pedig négy pontot szerez, azaz legalább 9. lesz.
...egyikük sem ér célba pontszerző helyen.
Nico Rosberg a világbajnok, ha...
...nyer, Hamilton pedig legfeljebb 3.
...2. lesz, Hamilton pedig legfeljebb 6.
...3., Hamilton pedig nem fér be az első hatba.
...4., miközben csapattársa kiszorul az első nyolcból.
...5., és Hamilton csak két pontot szerez.

A tiltakozás csendes volt, nagy szavak nélkül, de Fernley nyílt levelet írt Bernie Ecclestone-nak, amelyben azt kifogásolta, hogy amíg a 11 csapatból négy hozzájut az F1-es istállók között szétosztott 835 millió dollár feléhez, s ezen felül külön bónuszokat is kap, a Lotus, Force India, Sauber hármas évente egyenként 52-64 millió dolláros FOM-bevételhez jut, miközben a motorokért 43 milliót kell fizetniük évente. Azt is kiemeli, hogy a kiscsapatokat nem kérdezték meg a motorok átalakításáról, a gyárak csak a saját érdekeiket vették figyelembe.

Ez utóbbi felvetésbe a pénteki sajtótájékoztatón belekapaszkodott Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke, aki azt mondta, vagy vissza kell térni a V8-as motorokhoz, vagy le kell egyszerűsíteni a jelenlegi erőforrásokat, és a V6-os turbókhoz egységes elektromotort (ERS) kell illeszteni. Érdekes, hogy épp a Red Bull partnere, a Renault volt az, amely távozással fenyegetőzött, ha nem változtatják meg a motorokra vonatkozó szabályokat. Most már a Mercedes ragaszkodik leginkább a szabályokhoz, ami az idei uralmát látva érthető.

„Mit szólna a Honda, ha most visszahoznánk a V8-as motorokat?" – tette fel a jogos kérdést Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke, aki nem alaptalanul feltételezi az F1-be jövőre visszatérő japán vállalatról, hogy a jelenlegi szabályok csábították az F1-be.

Toto Wolff addig örül, amíg a boxutca falán ül, és nem a többi csapatfőnökkel tárgyal
Toto Wolff addig örül, amíg a boxutca falán ül, és nem a többi csapatfőnökkel tárgyal

A másik, Wolff által nem részletezett, de jogos felvetés, hogy nem minden a motor, hiszen négy istálló használja a Mercedes hajtóműveit, de csak egy nyert versenyt közülük.

ABU-DZABI NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS
1. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:42.113 átlag: 195.806 km/ó 33 kör
2. Nico Rosberg német Mercedes 1:42.196 0.083 mp h. 35
3. Kevin Magnussen dán McLaren-Mercedes 1:42.895 0.782 34
4. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:42.959 0.846 31
5. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 1:43.070 0.957 32
6. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault 1:43.183 1.070 29
7. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:43.489 1.376 31
8. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:43.503 1.390 21
9. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Renault 1:43.546 1.433 36
10. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1:43.558 1.445 32
11. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:43.746 1.633 34
12. Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Renault 1:44.005 1.892 35
13. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:44.068 1.955 30
14. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Renault 1:44.157 2.044 37
15. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 1:44.316 2.203 36
16. Adrian Sutil német Sauber-Ferrari 1:44.763 2.650 35
17. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:44.986 2.873 32
18. Kobajasi Kamui japán Caterham-Renault 1:45.505 3.392 36
19. Will Stevens brit Caterham-Renault 1:47.057 4.944 32
20. Fernando Alonso spanyol Ferrari idő nélkül 2
1. SZABADEDZÉS
1. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:43.476 átlag: 193.227 km/ó 31 kör
2. Nico Rosberg német Mercedes 1:43.609 0.133 mp h. 30
3. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:45.184 1.708 21
4. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:45.334 1.858 29
5. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault 1:45.361 1.885 22
6. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Renault 1:45.718 2.242 17
7. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Renault 1:45.835 2.359 31
8. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 1:45.913 2.437 8
9. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:45.983 2.507 22
10. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:46.030 2.554 23
11. Kevin Magnussen dán McLaren-Mercedes 1:46.049 2.573 22
12. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:46.131 2.655 22
13. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1:46.549 3.073 7
14. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 1:46.556 3.080 27
15. Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Renault 1:46.711 3.235 30
16. Esteban Ocon* francia Lotus-Renault 1:47.066 3.590 28
17. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:47.235 3.759 8
18. Kobajasi Kamui japán Caterham-Renault 1:47.971 4.495 23
19. Adderly Fong* kínai Sauber-Ferrari 1:48.269 4.793 25
20. Will Stevens brit Caterham-Renault 1:50.684 7.208 13
*tartalék pilóta, a versenyen nem indul
A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Lewis Hamilton 10 15 15 334
2. Nico Rosberg 5 15 16 317
3. Daniel Ricciardo 3 8 15 214
4. Sebastian Vettel 4 15 159
5. Fernando Alonso 2 16 157
6. Valtteri Bottas 5 16 156
7. Jenson Button 1 12 106
8. Felipe Massa 2 10 98
9. Nico Hülkenberg 14 80
10. Kevin Magnussen 1 12 55
11. Kimi Räikkönen 12 53
12. Sergio Pérez 1 11 47
13. Jean-Éric Vergne 7 22
14. Romain Grosjean 2 8
15. Danyiil Kvjat 5 8
16. Pastor Maldonado 1 2
16. Jules Bianchi 1 2
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik