A Mercedes a téli tesztelés 10.napjáig nem használta a lágy keverékű gumikat, amelyek kevésbé tartósak a keményebbeknél, de pár körön sokkal gyorsabbak. Az utolsó teszt második napján Nico Rosberg számára eljött a pillanat, amikor a sárga betűs abroncsok az autóra kerültek, és ezzel egy időben eljött az igazság pillanata a Mercedes babérjaira törő riválisok számára is.
Rosberg 1:22.7 perces kört futott, hét tizeddel gyorsabbat, mint a Williamsszel versenyző Felipe Massa egy nappal korábban. Ez két és fél másodperccel volt jobb Lewis Hamilton tavalyi pole pozíciós körénél, amelyet az angol közepesen kemény gumikon ért el, igaz, a tavasz második felében.
A Mercedes tempója lehangoló lehet a riválisok számára, kell még dolgozniuk annak érdekében, hogy utolérjék. Főleg, hogy Toto Wolff csapatfőnök elmondta, a csapat a tesztelés tíz napján ugyanazt a motort használta – az évi négyes limit pilótánként nem lehet gond a stuttgartiak számára.
A Williamsnél pénteken Valtteri Bottas ment lágy gumis gyors kört, de 1:23.9-ig jutott, azaz Massánál is fél másodperccel lassabb volt.
A tesztnap az összes csapat számára kielégítő lehetett (a legtöbb kört Sebastian Vettel tette meg a Ferrarival, sikeres versenyszimulációt hajtott végre a Sauber és a Lotus is), talán a Red Bull az egyetlen kivétel, Danyiil Kvjat utolsó tesztnapján egyszer leállt a pályán a fekete-fehér autó, amely így is 84 körig jutott. Volt már jobb is, és minden bizonnyal lesz is jobb.
Piros zászlós leállást okozott még Jenson Button McLaren-Hondája, amely előtte 101 kört tett meg Jenson Buttonnal. A McLaren és a Honda újjáalakuló munkakapcsolatának messze ez volt az eddigi legtermékenyebb tesztnapja.
A McLarennél is boldogabbak lehetnek a Force India vezetői, az új autó első tesztnapja kiválóan sikerült, Nico Hülkenberg már az ebédszünet előtt kipróbálta az autót, és végül 77 körig jutott.
A Manor Marussia is jó híreket kapott, a 2015-ös rajtlistán ott szerepel a csapat neve.
FORMULA–1-ES TESZT, BARCELONA
2. NAP
1. Rosberg (német, Mercedes) 1:22.792 (106 kör)
2. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:23.995 (90)
3. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari) 1:24.071 (141)
4. Vettel (német, Ferrari) 1:25.339 (143)
5. Button (brit, McLaren-Honda) 1:25.590 (101)
6. Maldonado (venezuelai, Lotus-Mercedes) 1:26.705 (140)
7. Verstappen (holland, Toro Rosso-Renault) 1:26.766 (139)
8. Kvjat (orosz, Red Bull-Renault) 1:26.965 (84)
9. Hülkenberg (német, Force India-Mercedes) 1:28.412 (77)
A TESZTNAP PERCRŐL PERCRE
18.00 Még egy piros zászló, a kockás helyett ezzel intették le a tesztnapot. Maldonado Lotusa állt le a boxutca bejáratánál. Ezzel vége a napnak.
17.59 A Force India az eredménylista alján maradt, de a közel 80 megtett kör óriási bravúr az istállótól a 2015-ös autó első napján.
17.58 Hülkenberg 1:28.7-re javított, majd 1:28.4-re.
17.54 Rosberg, Nasr, Vettel, Maldonado, Kvjat és Hülkenberg is a pályára hajtott.
17.52 Újra a boxban a McLaren, zöld a lámpa. Nyolc perc maradt.
17.47 A Williams mára lehúzta a rolót. A McLarent lassan teszik fel a platós kocsira, a többieknek talán jut 10 percük a tesztre.
17.43 A platós kocsi a helyszínen, legalább most nem baleset történt. A McLarennek más sem hiányozna…
17.40 Mintha az örgöggel kötöttek volna egyezséget: kitűnő tesztnap, gyors kör, kerékcsere-gyakorlatok, de amint meglett a 100 kör, leállt a kocsi.
17.39 Piros zászló. Csak a 100 körös Button van a pályán.
17.37 Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke újabb elkeserítő részletet osztott meg, amely miatt aggódniuk kell ariválisoknak: a gyári csapat egyetlen motort használ a jerezi teszt kezdete óta. Ez több mint 5000 kilométer. „Néhány alkatrészt azért kicseréltünk benne" – mondta mosolyogva Wolff.
17.32 Eric Boullier, a McLaren csapatfőnöke az első jerezi tesztnapon irigykedve beszélt arról, hogy a Mercedes már kerékcsere-gyakorlatokat végez. Tessék, a harmadik teszt második napjának utolsó órájában a McLaren is eljutott erre a szintre.
17.27 Rosberg 100 körnél jár, Button négyre van tőle, Bottas 11-re. A félnapos lemaradásban lévő Force India (amely valójában 26 nappal a többiek után kezdte el tesztelni gépét…) 73-nál jár.
17.21 AZ ÁLLÁS
1. Rosberg (német, Mercedes) 1:22.792 (97 kör)
2. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:23.995 (89)
3. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari) 1:24.071 (136)
4. Vettel (német, Ferrari) 1:25.339 (133)
5. Button (brit, McLaren-Honda) 1:25.590 (95)
6. Maldonado (venezuelai, Lotus-Mercedes) 1:26.705 (130)
7. Verstappen (holland, Toro Rosso-Renault) 1:26.766 (139)
8. Kvjat (orosz, Red Bull-Renault) 1:26.965 (73)
9. Hülkenberg (német, Force India-Mercedes) 1:28.847 (67)
17.17 Rosberg menetre indult, ezúttal közepesen kemény gumikon.
17.09 Felipe Massát kérdezték Alonso balesetéről. „Miért hazudna a McLaren? Az FIA mindent kivizsgál, úgyis kiderülne, hogy hazudnak. Ennek semmi értelme" – mondta a brazil a sajtó találgatásairól.
17.07 Maldonado 1:26.7-tel a 6. helyen. Lágy gumikon megy.
17.03 A Toro Rosso közölte, Verstappen napja véget ért. Elektronikai hiba maitt volt csúnya hangja az autónak. Így sem klehetnek csalódottak 139 megtett kör, azaz két versenytáv után.
17.02 1:22.802 az első mért köre az új készleten. Az első és a harmadik szektorban gyorsabb volt, mint az előző körében, de qa középsőben túl sokat vesztett.
16.59 Rosberg újabb lágy gumis menetre indult.
16.53 A Mercedes nem fog szuperlágy gumis köröket futni ezen a teszten, a csapat ugyanis nem rendelt a Pirellitől abból a keverékből a téli tesztekre.
16.51 A levegő 14, az aszfalt 24 fokos.
16.48 Button 1:25.5-re javított. Rosberg 2.5 másodperccel gyorsabb, mint a tavalyi pole pozíciós Hamilton az időmérőn.
16.46 Az igazság pillanata! 1:22.792 – nem meglepő, a legjobb 2015-ös köridő Barcelonában Rosbergtől. Hét tizeddel jobb, mint Massa a Williamsszel csütörtökön.
16.44 A téli tesztelés során először lágy gumik vannak a Mercedesen! Az igazság pillanata?
16.43 AZ ÁLLÁS
1. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:23.995 (84 kör)
2. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari) 1:24.071 (129)
3. Rosberg (német, Mercedes) 1:25.216 (84)
4. Vettel (német, Ferrari) 1:25.339 (126)
5. Button (brit, McLaren-Honda) 1:26.362 (85)
6. Verstappen (holland, Toro Rosso-Renault) 1:26.766 (139)
7. Kvjat (orosz, Red Bull-Renault) 1:26.965 (56)
8. Maldonado (venezuelai, Lotus-Mercedes) 1:28.013 (120)
9. Hülkenberg (német, Force India-Mercedes) 1:28.847 (50)
16.42 Kvjat először a pályán a korábbi leállása óta.
16.41 Verstappen Toro Rossójának motorhangja nagyon gyanús volt a legutóbbi körében, a holland vissza is ment a boxba.
16.40 A Force India máris a McLaren szintjéhez közelít felkészülésben, Hülkenberg legutóbbi menete kemény gumikon: 1:31.0, 1:31.0, 1:31.2, 1:31.6, 1:31.8, 1:31.7, 1:32.0, 1:32.4, 1:32.4, 1:32.4, 1:32.7.
16.36 Button az 1:26.3-as köre után egy lassabbat is ment, majd 1:26.6-ot, még egy lassút és 1:27.2-t.
16.35 Alonso egy hete 1:25.9-et ment a McLaren-Hondával, szintén lágy gumikon, Button attól még elmarad.
16.28 Button lágy gumikon, 1:26.3-ra javított, ezzel az 5. helyre jött fel.
16.26 Rosberg 1:24.316-ra javított a közepesen kemény gumikon.
16.25 Körszámláló. Négyen száz felett, még hárman eljuthatnak odáig.
Verstappen 131
Nasr 129
Vettel 118
Maldonado 118
Bottas 80
Rosberg 80
Button 78
Kvjat 53
Hülkenberg 41
16.20 Alexander Rossi, a Marussia tavalyi tesztpilótája ma jelentette be, hogy a GP2-ben fog versenyezni. Az amerikai 2014-ben többször is közel került ahhoz, hogy versenyen induljon, elszalaszthatta élete esélyét.
16.18 A Red Bull közölte, Kvjat egy órával ezelőtti leállása elővigyázatosságból történt, az egyik szenzor hibát jelzett, ezt vizsgálják most a garázsban.
16.16 A Lotus túl van a mai nagydíj-szimulációján, amely sikeres volt Maldonadóval.
16.13 Töretlen a napsütés, 14 fok van, az aszfalt 26 fokos.
16.08 Az FIA kiadta a 2015-ös hivatalos rajtlistát, amelyen szerepel a Manor Marussia is. Ferrari-motorral mennek, Will Stevens lesz az egyik pilótája. Az FIA szerint az angolnak nincs szuperlicence, ami már csak azért is furcsa, mert rajthoz állt a tavalyi Abu-dzabi Nagydíjon.
16.00 Button a boxban, 78 kör az eddigi termése. A legutóbbi etapja közepesen kemény gumikon: 1:30.6, 1:30.9, 1:31.0, 1:31.0, 1:30.9, 1:31.0, 1:31.0, 1:31.4, 1:31.3, 1:31.4, 1:31.4, 1:31.8. A Honda-motor nincs csúcsra járatva, és az üzemanyagokról sincs információ. A pálya mellett szemlélődők elmondásai alapján nagyon szépen kanyarodik az autó, nem lehet olyan bizonytalanságokat észrevenni, mint a Toro Rossónál vagy a Ferrarinál.
15.57 AZ ÁLLÁS
1. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:23.995 (75 kör)
2. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari) 1:24.071 (112)
3. Rosberg (német, Mercedes) 1:25.216 (75)
4. Vettel (német, Ferrari) 1:25.339 (108)
5. Verstappen (holland, Toro Rosso-Renault) 1:26.766 (113)
6. Kvjat (orosz, Red Bull-Renault) 1:26.965 (53)
7. Maldonado (venezuelai, Lotus-Mercedes) 1:28.013 (108)
8. Button (brit, McLaren-Honda) 1:28.052 (77)
9. Hülkenberg (német, Force India-Mercedes) 1:28.847 (32)
15.50 Vettel a boxba állt, Rosberg a közepesen kemény gumikon 1:25-1:26-os köröket megy.
15.49 Button 71 körnél jár, a Spanyol Nagydíj 66 körös, ennek tükrében biztató a McLaren mai napja.
15.48 Csak Bottas és Kvjat a boxban. Vettel a piros zászló óta (kemény keveréken): 1:30.2, 1:34.3, 1:29.6, 1:29.2, 1:29.7, 1:29.5, 1:29.9, 1:29.6, 1:30.1.
15.45 Rosberg először pályán az ebédszünet óta. Majdnem két órát kellett várnia, azok után, hogy Hamilton csütörtök délután ki sem jött, izgulhatott a német.
15.43 Hülkenberg 1:28.8-cal közeledik Buttonhoz az eredménylista alján.
15.40 Nasr, Vettel és Verstappen egyszerre tette meg 100. körét.
15.35 Nasr, Vettel és Verstappen a pályán, mind a hárman 98 körnél járnak, Maldonado 94-nél. A Sauber folytatja a versenyszimulációt.
15.33 Szabad a pálya, visszakerült a boxutcába az egyes kanyarból.
15.30 A délelőtti négy órában 467 kört tettek meg az autók, csütörtökön csak 257-et. Ez a csütörtöki eső mellett a McLaren javuló formájának is betudható, és néhányat a Force India is hozzátett.
15.20 Piros zászló, csak Kvjat nincs a boxban, a Red Bull robbanhatott le.
15.14 A Sauber jelezte, Nasr boxkiállása a versenyszimuláció része volt. Ericsson tegnap ilyenkor szintén nagydíjgyakorlatot hajtott végre.
15.13 Bottas lágy gumikon 1:23.995-tel átvette a vezetést.
15.11 Button 14 körös etap után hajtott a boxba. Ez már biztató menet volt a McLaren-Hondától. A körök (a boxból kivezető és a bevezető körben nincs időeredmény): 1:30.9, 1:30.8, 1:30.9, 1:31.1, 1:30.8, 1:31.0, 1:31.2, 1:31.1, 1:31.3, 1:31.3, 1:31.3, 1:31.5.
15.08 Nasr a 18. körét fejezte be ugyanazon a készlet a közepesen kemény gumin, kiegyensúlyozott a tempója, az abroncsokon nem látszik kopás nyoma.
15.06 AZ ÁLLÁS
1. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari) 1:24.071 (87 kör)
2. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:24.944 (69)
3. Rosberg (német, Mercedes) 1:25.216 (65)
4. Vettel (német, Ferrari) 1:25.339 (94)
5. Verstappen (holland, Toro Rosso-Renault) 1:26.766 (87)
6. Kvjat (orosz, Red Bull-Renault) 1:26.965 (51)
7. Maldonado (venezuelai, Lotus-Mercedes) 1:28.013 (84)
8. Button (brit, McLaren-Honda) 1:28.052 (61)
9. Hülkenberg (német, Force India-Mercedes) 1:29.287 (18)
15.03 Vettel legutóbbi etapja a kemény keverékű gumikon: 1:29.1, 1:29.1, 1:29.0, 1:29.1, 1:29.6, 1:32.4, 1:29.5, 1:29.8, 1:30.5, 1:37.5.
15.01 Bottas feljött a második helyre 1:24.9-cel, a közepesen kemény gumikon. Hülkenberg is javított.
14.54 A Mercedesen kívül mindegyik autó a pályán.
14.51 Maldonado és Nasr lassabb Vettelnél, régóta köröznek, könnyen lehet, hogy versenyszimulációkat futnak – bár annyira nyíltan egyik csapat sem teszi, mint a Red Bull a múlt héten a köröket visszaszámláló táblákkal.
14.45 Vettel a Ferrari ígéretéhez híven hosszú meneten van, már majdnem 20 kört megtett az ebédszünet óta. 1:29 és 1:32 közötti köröket fut.
14.39 Hülkenberg 1:30 alatt.
14.37 Bottas és Kvjat gyorsult, de maradt a 4. és a 6. helyen.
14.36 A Force India is kész az ellenőrzésekkel, Hülkenberg újra a pályán, két és fél napja van a csapatnak a felkészülésre.
14.33 Button túl az 50. körén. A McLaren-Honda délután is működik.
14.27 Az első falnak ütközéskor 31 G erő hatott az autóra, 16 Alonso fejére. Amikor másodszor a falnak ütközött az autó, arra 18 G hatott, Alonso fejére 8. A német Auto Motor und Sport csapattól származó információi szerint energiaátalakító mindvégig hibátlanul működött, áramütést nem szenvedett Alonso.
14.25 Nyilvánosságra kerültek a GPS-adatok Alonso vasárnapi balesetéről. Ezek szerint 135 kilométer per órás sebességnél csúszott meg, és 105-tel ment a falnak.
14.22 A következő körében még gyorsabb, 1:27.2 az orosz ideje.
14.19 Kvjat máris javított délelőtti idején, 1:27.4-gyel a 6. helyre ugrott előre a Red Bull-lal.
14.14 Maldonado és Kvjat a pályán, Vettel 1:29-es köröket megy.
14.08 Vettel is a pályán.
14.06 Nasr szánta el magát elsőként.
14.04 A levegő 13, az aszfalt 26 fokos. A felhők eltűntek, süt a nap, ideális délután a tesztelésre. Nem csoda, hogy senki sem igyekszik a pályára.
14.00 Zöld a lámpa a boxutca végén.
13.56 Alonso korábbi csapata, a Ferrari Barcelonában délutánra is hosszú meneteket tervez Vettellel.
13.54 „Ahogy látják, teljesen jól vagyok. Szeretnék ott lenni a teszten Barcelonában, de az orvosok azt tanácsolták, várjak egy kicsit, néhány napot. Ezen a héten még pihenek, és a jövő héten értesítelek titeket arról, hogy halad a felépülésem.Hamarosan találkozunk a pályán, köszönöm a támogatásotokat" – mondta Alonso saját YouTube-csatornáján.
ALONSO VIDEOÜZENETE
13.50 Újra itt vagyunk, Fernando Alonso azt mondta egy videoüzenetben, hogy szívesen tesztelt volna ezen a héten, de az orvosok nem tanácsolták neki.
13.06 A teszt 14 órakor folytatódik.
13.05 Nasr és Vettel lágy gumikon futotta mért körét, a többiek közepesen keményeken.
13.04 AZ ÁLLÁS AZ EBÉDSZÜNETBEN
1. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari) 1:24.071 (59 kör)
2. Rosberg (német, Mercedes) 1:25.216 (65)
3. Vettel (német, Ferrari) 1:25.339 (69)
4. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:26.032 (59)
5. Verstappen (holland, Toro Rosso-Renault) 1:26.766 (78)
6. Maldonado (venezuelai, Lotus-Mercedes) 1:28.013 (50)
7. Button (brit, McLaren-Honda) 1:28.052 (44)
8. Kvjat (orosz, Red Bull-Renault) 1:29.294 (36)
9. Hülkenberg (német, Force India-Mercedes) 1:31.165 (5)
13.01 Leintették a délelőtti szakaszt, az utolsó autók is visszatértek a boxba a zsúfolt utolsó óra után.
12.58 Hülkenberg 1:31.165-ös mért körrel felkerült az eredménylistára.
12.55 Button újra a pályán, Hülkenberg is.
12.53 Rosberg 1:25.2-vel megelőzte Vettelt, ezzel második. Közepesen kemény gumikat használ.
12.50 Button eddigi legtermékenyebb napja az utolsó jerezi tesztnap volt, azon 35 kört tett meg. Ma már 38-nál tart, ez az angol idei csúcsa.
12.46 A Force India második ellenőrző körét is megtette, ezúttal jelöletlen, teljes nyomású gumikon. Ekkor csak Rosberg és Nasr volt a boxban.
12.44 Bottas közepesen kemény gumis menetének köridői: 1:28.2, 1:28.2, 1:28.2, 1:28.3, 1:28.7, 1:29.2, 1:29.0, 1:28.8, 1:29.1, 1:28.9.
12.42 A Pirelli közölte, hogy a Force India bal hátsó kerekén rosszul volt a felnire szerelve a gumi, ezért csökkent benne a levegő nyomása. Nem az abroncs sérült meg.
12.41 Nasr újabb lágy gumis gyors köre 1:24.071. Majdnem olyan gyors, mint Grosjean vasárnap a szuperlágyakon (1:24.067).
12.39 Óriási a forgalom: Nasr, Vettel, Rosberg, Bottas, Verstappen és Button egyszerre a pályán.
12.33 Fotók tanúskodnak arról, hogy Hülkenberg Force Indiája az első körében defektet kapott. A bal hátsó kereke volt lapos.
12.31 Nasr 1:24.479 perccel az élen.
12.28 A levegő 13, az aszfalt 19 fokos. Nasr lágy gumikon a pályán.
12.26 Sokat érhet ez a kör (s ha lesznek továbbiak, azok főleg), hiszen az ebédszünetben elemezhetik a próbakör adatait a mérnökök.
12.23 Sikeres próbakör után újra a boxban Hülkenberg.
12.20 Vettel 1:25.339-cel átvette a vezetést. Lágy gumikon érte el ezt az eredményt.
12.19 Nasr tovább javított a Sauberrel.
12.18 Kvjat 1:29.3-mal először az időlistán. Hülkenberg pedig a pályán!
12.17 Rajtra kész a Force India.
12.15 Tegnap ilyenkor szemerkélt az eső, és most is megvastagodott a felhőzet a pálya felett. Az ebédszünetig hátra lévő 45 percet ki kell használni, ki tudja, milyen idő lesz délután?
12.11 Rosberg, Bottas, Nasr és Verstappen a közepesen kemény gumikon érte el a legjobbját, Vettel a lágyon. A ferraris 6.5 kilométer per órával lassabb volt a célegyenesben, mint Bottas.
12.09 AZ ÁLLÁS
1. Rosberg (német, Mercedes) 1:25.365 (42 kör)
2. Vettel (német, Ferrari) 1:25.901 (54)
3. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:26.032 (41)
4. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari) 1:26.408 (45)
5. Verstappen (holland, Toro Rosso-Renault) 1:26.766 (53)
6. Maldonado (venezuelai, Lotus-Mercedes) 1:28.013 (39)
7. Button (brit, McLaren-Honda) 1:28.052 (29)
Kvjat (orosz, Red Bull-Renault) idő nélkül (20)
12.06 Vettel ideje pontosan 1:25.901 volt. A következő 1:25.902.
12.04 Vettel lágy gumikat kapott, s 1:25.9-cel feljött a 2. helyre.
11.58 Button 29 körnél jár. A múlt héten is a pénteki volt a legjobb tesztnapja a McLarennek, akkor a mostani tesztet kihagyó Alonso ült a volánnál.
11.54 Verstappen 1:26.766-ra javította egyéni legjobbját, maradt a 3. helyen. A közepesen kemény gumikat használja.
11.50 Az FIA ma kihirdeti a 2015-ös rajtlistát, amelyen minden bizonnyal rajta lesz a Marussia is. Két hete ezt nagyon kevesen gondolták volna.
11.48 Button 1:28.0-ra javította legjobbját, a pályán Vettelt megelőzte.
11.43 A levegő 12, az aszfalt 16 fokos.
11.41 Rosberg gond nélkül köröz az 1:26-os zónában, 1:26.0 és 1:26.6 között.
11.36 Kvjat és Rosberg a pályán, az előbb Vettel is kinézett, de két kör után visszament a boxba.
11.35 Pálya széli megfigyelése alapján a Toro Rosso a legnehezebben vezethető autó a mezőnyben – a sikánban szinte minden körben más ívre csúszik, a kigyorsítás sem egyszerű vele. Az autót teljesen átalakították a múlt heti teszt óta, ez benne van a finomhangolás elején.
11.33 A Force India garázsában felbőgött egy Mercedes-motor. Lehet, hogy a 13 órakor kezdődő ebédszünet előtt kigurul a pályára?
11.29 Button két hétkörös etapon van túl, ami szép a McLarentől, de még mindig kevésnek tűnik ahhoz, hogy az autó teljesítsen egy versenytávot. Miközben a többiek az autó beállításait finomítják, a wokingiak még azon izgulnak, meddig megy az autó.
11.27 Csak hiányolni kellett Kvjatot, kétkörös mini etapra kijött a boxból. Nasr jelöletlen gumikon köröz, megjavította eddigi legjobbját, amelyet szuperlágyon ért el.
11.25 Éles szeműek kiszúrták Sebastian Vettel édesapját, amint a pálya mellett áll, és figyeli az eseményeket. Norbert Vettel tudta, mikor kell kimenni, fia már 42 körnél tart, a legtöbbnél a mai mezőnyben.
11.22 Kvjat a boxkiállás-gyakorlatai óta, már egy órája nem jött ki a boxból.
11.21 AZ ÁLLÁS
1. Rosberg (német, Mercedes) 1:25.365 (30 kör)
2. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:26.032 (36)
3. Verstappen (holland, Toro Rosso-Renault) 1:26.957 (31)
4. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari) 1:27.965 (32)
5. Maldonado (venezuelai, Lotus-Mercedes) 1:28.013 (36)
6. Button (brit, McLaren-Honda) 1:28.646 (22)
7. Vettel (német, Ferrari) 1:29.456 (42)
Kvjat (orosz, Red Bull-Renault) idő nélkül (14)
11.14 Vettel körei: 1:30.6, 1:29.6, 1:29.6, 1:29.8, 1:29.8, 1:29.8, 1:30.0, 1:30.2, 1:30.0, 1:30.5.
11.13 Bottas 1:26.0-ra javított a közepesen kemény gumikon, ezzel faragott a hátrányából. Továbbra is a 2. helyen áll a Williams-Mercedesszel. Button is javított, 1:28.6-tal még mindig a 6.
11.11 A héten kiderült, hogy Michael Schumacher családja kétmillió euróért eladta a família norvégiai nyaralóját – oda azért szeretett járni a hétszeres világbajnok, mert Európa egyetlen pontja volt, ahol még karrierje csúcsán sem ismerték fel.
11.08 Állítólag Stephen Fitzpatrick energetikai mágnás 50 millió euróval támogatja a Manor F1-es projektjét. A csapat állítólag az idén is Marussia néven indul, s Will Stevens mellett Kevin Magnussen lesz a másik pilótája – ez a McLarennel kötött szakmai együttműködés egyik velejárója.
11.04 Vége Rosberg menetének, Vettel és Nasr maradt kint a pályán.
11.01 Rosberg 1:26-os körök sorát futja, nagyon kiegyensúlyozott a Mercedes. És körről körre látványosan közeledik Vettel Ferrarijához. Persze könnyen lehet, hogy Vettel több üzemanyaggal megy.
10.54 Jos Verstappen, Max édesapja ma sajtóbeszélgetésen megerősítette, hogy fia tegnap üléspróbán volt a Red Bullnál. Azt is elmondta, amit korábban a csapat, hogy a Red Bull családon belül ez bevett szokás, a Toro Rosso pilótáinak van Red Bull-os „mintájuk”, mert ha oda be kell ugrani váratlan helyzetben, ők az elsők, akiket hívnak.
10.51 Rosberg 1:25.365-re javította legjobbját. Közepesen kemény gumikon megy.
10.45 AZ ÁLLÁS
1. Rosberg (német, Mercedes) 1:25.730 (18 kör)
2. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:26.790 (28)
3. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari) 1:27.965 (24)
4. Maldonado (venezuelai, Lotus-Mercedes) 1:28.153 (23)
5. Verstappen (holland, Toro Rosso-Renault) 1:28.408 (23)
6. Button (brit, McLaren-Honda) 1:28.868 (15)
7. Vettel (német, Ferrari) 1:29.456 (23)
Kvjat (orosz, Red Bull-Renault) idő nélkül (14)
10.38 Buttonnak mért köre is van, 1:28.8. És már 14 körnél jár! Sokkal jobb ez a nap a McLaren számára, mint az előző.
10.35 A csütörtöki nap nagy sztorija volt, hogy az autós karrierje során egyetlen futamgyőzelmet sem arató, 44 GP3-as rajtja során pontot sem szerző Carmen Jordá lett a Lotus egyik tesztpilótája. A mutatós spanyol hölgyről korábbi kollégáinak is megvan a véleménye. 2012-es csapattársa, Rob Cregan azt írta a Twitterre, „Carmen egy filmszalagot sem tud beállítani, nemhogy egy hibrid F1-es autót.” Richie Stanaway elintézte egy „LOL”-lal, míg Mitch Evans, a sorozat 2012-es bajnoka azt írta: „Máris április elseje van?”
10.29 Maldonado 1:28.1-gyel a negyedik helyen. A mért kört futók közül Vettel van leghátrébb, általános vélekedés, hogy a Ferrari jerezi formája csalóka volt, s bár Räikkönen szerint jobb az idei autó a tavalyinál, a sebességével probléma lehet.
10.22 Button nyolc körnél tart, de mért köre még nincs. Kvjat a másik, akinek első időeredményére még várunk.
10.19 Gyorsulnak az autók, Rosberg 1:25.730-cal első, Bottas 1:26.9-et ment kemény keverékű gumin. A Mercedes, a Williams és Vettel Ferrarija egymás mögött halad a pályán.
10.12 Rosberg 1:26.483-mal az élen. Közepesen kemény gumik a Mercedesen.
10.11 Button megkezdte hetedik körét. Csütörtökön eddig jutott összesen.
10.10 Nasr, Rosberg, Vettel és Kvjat a pályán. A Red Bull pilótájának nincs mért köre, boxkiállásokat gyakorol.
10.07 A Times szerint megfeneklettek a tárgyalások Lewis Hamilton és a Mercedes között. A menedzser nélkül tárgyaló angol három évre 150 millió eurót kér, amit sokall a csapata. Ugyanakkor a lap szerint a Mercedes vezetőségében vannak tagok, akiknek tetszik, amilyen hozzáértéssel és részletességgel Hamilton az ügyeit intézi, és három évnél hosszabb szerződést kínálnának a világbajnoki címvédőnek.
10.01 Vettel is az időlistán az új első légterelővel felszerelt Ferrarival. 1:31.1 az első mért köre, majd 1:30.0-val harmadik.
9.58 Maldonado 1:30.7-es körrel kezdett a Lotusszal.
9.57 A Force India közölte, megérkezett a pályára a VJM018-as, amelyen a garázsban dolgoznak, s remélhetőleg az ebédszünet után kigurulhat a pályára Nico Hülkenberggel.
9.51 Button újabb ellenőrző köröket tett meg a McLaren-Hondával.
9.50 AZ ÁLLÁS
1. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari) 1:27.965 (9 kör)
2. Verstappen (holland, Toro Rosso-Renault) 1:28.408 (9)
3. Rosberg (német, Mercedes) 1:42.315 (8)
Bottas (finn, Williams-Mercedes) idő nélkül (13)
Kvjat (orosz, Red Bull-Renault) idő nélkül (7)
Button (brit, McLaren-Honda) idő nélkül (5)
Maldonado (venezuelai, Lotus-Mercedes) idő nélkül (3)
Vettel (német, Ferrari) idő nélkül (3)
9.45 A levegő 8, az aszfalt 12 fokos, Verstappen jelöletlen gumikon (lehet kemény és közepesen kemény is) 1:28.4-es kört ment.
9.43 Verstappen 1:31.3-ra, Rosberg 1:42-re javított. Bottas 10 körnél tart, de a célegyenes helyett minden alakalommal a boxutcát választja.
9.38 A nap szomorú eseménye, hogy elkezdődött a Caterham internetes árverése. Innen már tényleg nincs visszaút.
9.35 „Ellenőrizzük a próbakörök adatait, aztán indulhat a tesztelés!” – a mindig derűlátó Honda Twitter-bejegyzése.
9.34 Nasr mellett Bottas és Kvjat a pályán.
9.30 Fél óra telt el a mai tesztből, és Button már négy kört megtett a McLaren-Hondával. A tegnapi hét kör után ez kifejezetten biztató kezdet.
9.27 Csapattársa, Marcus Ericsson csütörtökön szuperlágy gumikon érte el 1:24.2-es eredményét.
9.25 Nasr 1:31-es körrel kezdett, majd szuperlágy gumikon 1:27.965-öt ment.
9.21 Vettel is egy kört ment. Kvjat és Nasr a következő két vállalkozó.
9.18 Csend van most, Maldonado ment ki egy körre, de visszatért a boxba, ahonnan éppen Vettel indult útnak.
9.10 Rosberg Mercedesén nagy műszer méri a levegő áramlását, több kört is megtett, de 2:03-as idején nem „javított”.
9.09 Bottas és Kvjat nem fejezte be gyors körét. Button a pályán. A McLaren eddigi tesztnapjait látva korán ki kell érniük a tesztnapra azoknak, akik látni szeretnék a Honda-motoros autót.
9.08 „A technikai hibák ellenére is tanultunk néhány dolgot. Az autó összességében nem rossz, de van még néhány terület, amelyeken fejlődnünk kell. Még vár ránk néhány tesztnap, de csak Melbourne-ben derül ki, hol tartunk az erősorrendben” – mondta csütörtök este Kimi Räikkönen, aki nem akart erősorrendet felállítani, hiába kérdezték tőle, ki milyen erős.
9.05 Rosberg, Bottas és Verstappen kint maradt második körre is, a holland 1:56-os, a német 2:03-as időt ment.
9.03 Bottas és Nasr is útnak indult. Utánuk Kvjat hajtott ki.
9.01 Elkezdődött a tesztnap, Vettel, Rosberg, Verstappen és Maldonado máris a pályán.
8.59 Max Verstappen, aki tegnap este üléspróbán vett részt a Red Bullnál, ma szintén autóba ül – a Toro Rossónál.
8.52 Az előző héten szinte minden reggel látható volt, hogy valamelyik csapat a garázsa előtt kerékcserét gyakorol, ma csend van a boxban.
8.50 Lewis Hamilton csütörtökön csak délelőtt körözött a Mercedesszel, de nagyon elégedetten nyilatkozott a nap végén.
„A csapat lenyűgöző munkát végez, az előkészületek és a fejlődési ütem még a tavalyinál is jobb. Az akkor tanultakat alkalmazzuk most, úgyhogy jól haladunk. A technikai hiba nem aggaszt, inkább most jöjjön elő, mint az első versenyen – mondta Hamilton. – Már most azt mondhatom, hogy felkészültem az idényre, a szombati tesztnap viszont nagyon fontos lesz. Óriási lenne, ha százötven kört megtehetnék, van még mit finomítani a kocsin, és nem árt felkészülni, mi a teendő, ha valami nem alakul tökéletesen.”
8.46 Emlékeztetőül a csütörtöki eredménysor:
FORMULA–1-ES TESZT, BARCELONA
1. NAP
1. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:23.500 (103 kör)
2. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:24.276 (122)
3. Hamilton (brit, Mercedes) 1:24.881 (48)
4. Kvjat (orosz, Red Bull-Renault) 1:25.947 (75)
5. Grosjean (francia, Lotus-Mercedes) 1:26.177 (75)
6. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:26.327 (80)
7. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:27.261 (86)
8. Button (brit, McLaren-Honda) 1:31.479 (7)
8.42 Csütörtökön Felipe Massa volt a leggyorsabb, szerinte muszáj volt már mutatnia valamit a Williamsnek.
„A lágyabb gumikon futottam néhány gyors kört, úgy érzem, nyomatékosítanunk kellett, hogy ott küzdhetünk az élen – mondta Massa. – Ha nem is a Mercedesszel, a többi riválissal biztosan felvesszük a versenyt. Elégedett vagyok, de még mindig korai szakaszában járunk az évnek.”
8.40 Köszöntjük olvasóinkat az F1-es tesztidény utolsó hetének második napját végigkísérő élő tudósításunkban!
A Circuit de Barcelona-Catalunya felett csütörtökhöz hasonlóan ma is közepesen felhős az ég, azaz nem lehet kizárni, hogy csapadék bosszantja a csapatokat a tesztnap során.
A tegnapi nyolcautós mezőny ma kilencre bővül, a Force India először próbálja ki 2015-ös autóját, a VJM08-ast, amelynek volánja mögé Nico Hülkenberg ül. A mai nap a Force Indiának a tesztelés kezdetét jelenti, Danyiil Kvjat viszont ma ül utoljára autóba az Ausztrál Nagydíj első szabadedzése előtt.
Csütörtök | Péntek | Szombat | Vasárnap | |
MERCEDES | Hamilton | Rosberg | Hamilton | Rosberg |
RED BULL | Kvjat | Kvjat | Ricciardo | Ricciardo |
WILLIAMS | Massa | Bottas | Massa | Bottas |
FERRARI | Räikkönen | Vettel | Räikkönen | Vettel |
McLAREN | Button | Button | Magnussen* | ? |
TORO ROSSO | Sainz | Verstappen | Sainz | Verstappen |
LOTUS | Grosjean | Maldonado | Grosjean | Maldonado |
SAUBER | Ericsson | Nasr | Ericsson | Nasr |
FORCE INDIA | nem tesztel | Hülkenberg | Hülkenberg | Pérez |
*tesztpilóta |