A 2015-ös Ferrarit nyilvános teszten először kipróbáló Sebastian Vettel volt a leggyorsabb a jerezi teszt első napján, de igazán elégedett a Mercedes lehet az idei nyitánnyal. Nico Rosberget ugyan a lágy gumikon gyors kört futó Marcus Ericsson is megelőzte a Sauber-Ferrarival, a Mercedes azonban 157 kört tett meg, ami több mint két verseny távjának felel meg.
A teszt előtt bemutatott F1 W06-os probléma nélkül száguldott, Rosberg még csak ebédelni sem szállt ki belőle, ott ülve fogyasztotta el a déli étkét. Sokáig az élen állt, csak a délután belelendülő Vettel és a Sauberrel villantó Ericsson tudta megelőzni.
Az év első autója Vettelé volt a pályán, ám a Ferrari a délelőtt alig körözött, gondok támadtak a telemetriával, ami miatt az ebédszünetet is előbbre hozták, és inkább a délutáni programra összpontosítottak. Jól kezdett a Ferrari, de tavaly is az övék volt az első nap legjobb köre…
A Williams egész délelőtt a boxban vesztegelt, aztán délután Valtteri Bottas is belelendült, meggyőző teljesítményt nyújtott.
A Red Bull a nap első köridejét produkálta Daniel Ricciardóval, azonban füstös véget ért a délelőtt. A nap második felében az ausztrál visszatért a pályára. A Toro Rossóban Carlos Sainz Jr. az alapokat gyakorolta, a nap egyetlen megszakítása a délután lerobbanó autója miatt történt.
Délelőtt is meglengették a piros zászlót a megpördülő Ericsson miatt, ám a svéd vissza tudott hajtani a boxba.
Fernando Alonso kipróbálta a McLaren-Hondát, azonban a Renault-ra tavaly jellemző gondokkal küszködő motor miatt csak hat kört tett meg.
A jerezi tesztet múlt évben kihagyó Lotus még meg sem érkezett Jerezbe, de már úton van az autója, hétfőn talán kigurulhat a pályára.
FORMULA–1-ES TESZT, JEREZ
1. NAP
1. Vettel (német, Ferrari) 1:22.620 (60 kör)
2. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:22.777 (73)
3. Rosberg (német, Mercedes) 1:23.106 (157)
4. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:23.338 (35)
5. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:23.906 (73)
6. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:25.327 (46)
7. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:40.738 (6)
február 1. | február 2. | február 3. | február 4. | |
MERCEDES | Rosberg | Hamilton | Rosberg | Hamilton |
RED BULL | Ricciardo | Kvjat | Ricciardo | Kvjat |
WILLIAMS | Bottas | Bottas | Massa | Massa |
FERRARI | Vettel | Vettel | Räikkönen | Räikkönen |
McLAREN | Alonso | Button | Alonso | Button |
TORO ROSSO | Sainz | Verstappen | Sainz | Verstappen |
LOTUS | Grosjean | Maldonado | Grosjean | |
SAUBER | Ericsson | Nasr | Nasr | Ericsson |
A TESZT PERCRŐL PERCRE
17.01 A legjobb szektoridők. 1. szektor: Ricciardo 20.016. 2. szektor: Ericsson 34.293. 3. szektor: Vettel 28.213. Legnagyobb végsebesség a mérőponton: Ericsson 290.3 kilométer per óra.
17.00 Vége az első tesztnapnak. Rosberg két versenytávot teljesített, a köridők tekintetében harmadik lett.
16.56 Úgy tűnik, Rosberg az utolsó percekben sem tör a leggyorsabb körre. Hűl az aszfalt, ez a nap a köridők tekintetében Vettelé. Bár tavaly is a Ferraré volt a legjobb köridő az első napon, aztán a csapat lemaradt a vb-dobogóról…
16.55 Vettel túl az 50. körén, a telemetriai gondok megoldása után erős délutánja volt a Ferrari német pilótájának.
16.54 „Megvannak az első körök, nagyon büszke vagyok a csapatomra" – írta Alonso a Twitteren.
16.51 Rosbergnek megvan a 150. köre. Az első hivatalos tesztnapon ez azért is nagy fegyvertény, mert az idén már nem öt, hanem négy hajtóművet használhat egy-egy pilóta.
16.47 Sikerült megjavítani a műszaki hibás Toro Rossót, az utolsó percekre Sainz csatlakozott a pályán körözőkhöz.
16.42 Vettel 1:22.620-ra javított.
16.41 Az első három, azaz Vettel, Ericsson és Rosberg a pályán.
16.34 Rosberg és Ericsson egymás mellett haladtak a boxutca vége felé, de nem versenyeztek, a német fékezett, és beállt a Sauber mögé.
16.29 A pálya üres, a délután elektronikai gondokkal küszködő McLarennél bőg a motor. A spanyol újságírók szerint hiába várunk, Alonso azt mondta nekik, ma már nem fog körözni.
16.27 A McLaren garázsában megint felbőgött a Honda-motor. Fél órájuk van, hogy kiküldjék még egyszer Alonsót.
16.25 Megvan Rosberg 140. köre is, miközben Bottas 60-nál jár.
16.22 A gumik közötti különbségek nem elhanyagolhatók, de abból, amit ma Ericsson mutatott, látszik, mennyi tartalék lehet a többiekben.
16.18 Ericsson a lágy gumikon 1:22.777-et ment, alig marad el Vetteltől. Az utolsó kanyart elrontotta, első is lehetett volna. Két Ferrari-motoros autó az élen.
16.17 Ron Dennis elismerte, hogy a McLarennek nem ez a végleges festése. Azt nem árulta el, mikor láthatjuk meg az igazi színeket.
16.16 Vettel is újra a pályán.
16.13 Újra szabad a pálya, zöld a lámpa. Bottas, Ericsson és Rosberg a pályán, a Sauberen lágy gumik vannak.
16.11 Még mindig áll az edzés. A Toro Rosso egy platós kocsin visszaérkezett a boxba.
16.02 AZ ÁLLÁS
1. Vettel (német, Ferrari) 1:22.690 (36 kör)
2. Rosberg (német, Mercedes) 1:23.106 (136)
3. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:23.338 (34)
4. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:23.906 (51)
5. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:24.383 (50)
6. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:25.327 (46)
7. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:40.738 (6)
16.00 A Toro Rosso a pálya középső szakaszán állt le.
15.57 Piros zászló. Sainz autója nem jött vissza a depóba. Korábban voltak kisebb megcsúszásai a spanyolnak.
15.56 Vettel 1:22.690-re módosította a nap legjobbját, a közepesen kemény gumikat használta.
NEM SOKAT VOLT ALONSO A PÁLYÁN, ÍME EGY SZÖSSZENET
15.53 Az utolsó órához közeledve Sainz és Vettel van a pályán.
15.39 Hihetetlen, de csak egy piros zászlós megszakítás volt, az is szinte feleslegesen, mert Ericsson megpördülése után túl korán cselekedtek a pályabírók, a svéd egyenesbe tudta állítani az autóját, és visszatért a boxba.
15.38 Némi csend után Ericsson Sauberje a pályán.
15.31 Másfél óra van hátra a mai tesztnapból, továbbra is Vettel a leggyorsabb, Rosberg pedig a legaktívabb. A Williams, ahhoz képest, hogy az első három órában alig láttuk, szintén megbízhatóan köröz.
15.30 AZ ÁLLÁS
1. Vettel (német, Ferrari) 1:22.958 (31 kör)
2. Rosberg (német, Mercedes) 1:23.106 (136)
3. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:23.338 (34)
4. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:23.906 (51)
5. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:24.804 (40)
6. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:25.327 (41)
7. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:40.738 (6)
15.25 A Red Bull elérte célját, Giorgio Piola szakújságíró, aki talán a legélethűbb grafikákat képes készíteni az F1-es autókról, nagyon mérgesen járkál Jerezben, szerinte így a Red Bull-Reanult-t nem lehet hitelesen visszaadni.
15.23 Ricciardo abszolút legjobb első szektor után sem tudott javítani saját időeredményén.
15.21 Vettel, Rosberg, Ricciardo, Ericsson és Bottas egyszerre volt a pályán, mielőtt a Williams finnje visszatért a boxba.
15.15 Rosberg 526 kilométernél jár, a második legtöbb kört teljesítő Bottas 203-nál. Vajon a német jut el előbb két versenytávig, vagy a finn egyig? Most is ők köröznek.
15.14 A McLaren-Honda a riválisok tavalyi kezdéséhez hasonló első napot teljesít.
15.10 Megtévesztő volt a McLaren korábbi tweetje Alonsóval az autóban, a spanyolt azóta sem láttuk, s a csapat közleménye szerint olyan probléma adódott, amely miatt az sem biztos, hogy a 17 órai zárás előtt láthatjuk még az autót.
15.07 A levegő áramlását ellenőrző festékek megjelentek a Mercedesen.
15.04 Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke elárulta, a teszten használt festést Vettel tavalyi monzai sisakfestése inspirálta. Horner azt még nem tudta megmondani, hogy a barcelonai teszten is ez lesz-e az autókon.
15.01 AZ ÁLLÁS
1. Vettel (német, Ferrari) 1:22.958 (27 kör)
2. Rosberg (német, Mercedes) 1:23.106 (118)
3. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:23.338 (30)
4. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:23.906 (38)
5. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:24.804 (33)
6. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:25.327 (41)
7. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:40.738 (6)
15.00 Vettel legutóbbi menete 1:24-es körökkel indult, majd jött egy 1:23.5. A következő körben Vettel a Ferrari garázsába hajtott.
14.55 Vettel, Bottas, Rosberg és Ericsson a pályán. Alonso az autóban, menetre készen.
14.47 A Red Bull pilótája visszavett, a legutóbbi köre már 1:32 volt. Rosberg 1:24-es köröket fut zsinórban. Bottas újra a pályán.
14.43 Tessék! Ricciardo 1:23.338-cal a harmadik helyen!
14.40 Őrségváltás, Bottas és Sainz helyett Rosberg és Ricciardo a pályán. A McLaren garázsában Alonso szinte csak Peter Prodromou főtervezővel beszél, biztosan van mit megtárgyalnia a Red Bulltól érkező szakemberrel, akinek az autója az elmúlt fél évtizedben sok keserűséget okozott a Ferrarinál versenyző spanyolnak.
14.37 Vettel ismét a boxban, ezúttal nem körözött sokáig.
14.35 Amíg Rosberg legjobb köre a közepesen kemény gumikon született, Vettel jelöletlen abroncsokon ment be 1:23 alá.
14.33 A köröz kicsit erős kifejezés volt az ausztrál esetében, egy kör után visszatért a boxba.
14.32 Ricciardo is a pályán, négy autó köröz egyszerre, s egyik sem gyári Mercedes.
14.30 Bottas hosszú menetet teljesít, 1:26-o, kiegyensúlyozott köröket fut. Vettel és Sainz csatlakozott hozzá. A fiatal spanyolt nagyon szeretik a nézők, mindegyik elindulásakor hatalmas ovációval fogadják.
14.23 Bottas törte meg a csendet. A tavalyi vb-t a negyedik helyen záró finn az egyik jelölt a Mercedesnél arra az esetre, ha Hamilton valamiért nem hosszabbítja meg a szerződését. A másik kiszemelt Alonso, de őt a McLaren semmiképp sem akarja elengedni.
14.18 AZ ÁLLÁS
1. Vettel (német, Ferrari) 1:22.958 (20 kör)
2. Rosberg (német, Mercedes) 1:23.106 (102)
3. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:23.906 (22)
4. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:24.641 (22)
5. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:24.804 (30)
6. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:25.327 (34)
7. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:40.738 (6)
14.10 A négyszeres világbajnok visszatért a boxba, üres a pálya.
14.08 A következő körében még gyorsabb a Ferrari: 1:22.958.
14.07 Vettel kijött, és 1:22.999-cel átvette a vezetést!
14.06 Ricciardo versenyfelszerelésben lépett be a Red Bull garázsába. Talán hamarosan visszatér a pályára.
14.03 Rosberg a boxban, csak Sainz köröz.
14.00 „A mai napra a rendszereket ellenőrzése volt a terv, de módosítottuk, a rádiós kommunikáción finomítottunk. Az ebédszünetet előbbre hoztuk,. hogy gördülékenyebb legyen a délután" – közölte a Ferrari.
13.59 „A délelőtti szakasz véget ért. Semmi problémánk nem volt, jó előérzetem van. Hamarosan visszaülök a kocsiba" – írta a Twitterre Ericsson, aki azért egyszer megpördült a Sauberrel.
13.53 És Rosberg elkezdte a 100. körét a téli teszt első napján.
13.51 AZ ÁLLÁS
1. Rosberg (német, Mercedes) 1:23.106 (98 kör)
2. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:23.906 (19)
3. Vettel (német, Ferrari) 1:24.000 (15)
4. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:24.641 (22)
5. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:24.804 (30)
6. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:25.327 (27)
7. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:40.738 (6)
13.46 Vettel 1:24.000-val közeledik Rosberghez és Bottashoz.
13.41 Vettel is javított, 1:24.2-vel a harmadik. A Ferrari szenzorproblémák miatt vesztegelt órák hosszat a boxban.
13.38 Bottas 1:23.906-tal nyolc tizedre megközelítette Rosberget.
13.37 Bottas a pályán, és jön Vettel is, aki alatt újra elindult a Ferrari!
13.34 Sainz újra a pályán, 1:26 perc alá faragta legjobb idejét, majd 1:25.3-mal Vettelt megelőzve feljött az 5. helyre.
13.32 A megtett körök száma. Rosberg: 84. Többiek: 98.
13.28 Vettelt is régen láttuk legutóbb, a Ferrarinál is van némi probléma, nem csak a Red Bullnál.
13.22 Rosberg élvezi a körözést, 78 körnél jár már. Ha ma rendeznék meg az első futamot, biztosan a Mercedes nyerne. Más lesz-e a helyzet március 15-én Melbourne-ben?
13.20 „A McLaren pilótájaként minden januárban joggal hihetsz benne, hogy a szezon során győzelmekért fogsz küzdeni. Az idei tél kicsit más, a Hondának nincsenek meg azok a tapasztalatai a motorral, mint a többi gyártónak,ezért nehéz szezonunk lesz, főleg ez a pár hét februárban" – mondta Jenson Button a Sky Sportsnak.
13.12 Rosberg túl a 300 kilométeren, azaz egy versenytávon. A Mercedes ott folytatja, ahol ősszel abbahagyta.
13.08 AZ ÁLLÁS
1. Rosberg (német, Mercedes) 1:23.106 (68 kör)13.04 Bottas gyorsul, 1:25.1-gyel már a negyedik helyen áll. Visszatért a boxba, így Rosberg az egyedüli a pályán – nem először.
13.03 A Toro Rosso szerény célokkal vágott neki a tesztnek. „A fő célunk, hogy biztossá tegyük, nem kap lángra a motor, mert nagyon szűk helyen van. A gumikat is próbáljuk megismerni, és újonc pilótáinkat felkészíteni a melbourne-i idénynyitóra" – idézte az Autosport James Keyt, a konstruktőr-vb 5. helyét megcélzó olasz kiscsapat technikai igazgatóját.
12.58 Az ebédszünet után Rosberg és Bottas a pályán.
VETTEL KORÁBBI INDULÁSA A BOXBÓL
12.38 Csend van a pályán, íme néhány kép az új autókról!
12.37 A Saubernél elégedettek az első tesztnappal, a Twitteren méltatják Ericssont és a stábot.
12.36 AZ ÁLLÁS
1. Rosberg (német, Mercedes) 1:23.106 (60 kör)12.34 A finn egy mért kör után visszatért a boxba.
12.32 Megvan Bottas első mért köre: 1:28.4.
12.30 A Red Bull garázsából lázas munka hangja szűrődik ki, Ricciardo autóját javítják. Rosberg 60 körnél jár, időeredményén nem javított.
12.28 Bottas indult útnak a Williamsszel. Eddig csak egy próbaköre volt.
12.26 Rosberg még mindig köröz, Ericsson van még a pályán.
12.19 A reggeli bemutatót elmulasztó Niki Lauda is megérkezett, amikor a Mercedes boxfalához sétált, hatalmas ovációval fogadta a szemközti lelátón ülő spanyol tábor. A háromszoros világbajnok kiintegetett nekik.
12.13 Megint Rosberg az egyedüli a pályán. Lassan 50 körnél jár, a Mercedes úgy megy, mintha nem is lett volna téli szünet.
12.06 AZ ÁLLÁS
1. Rosberg (német, Mercedes) 1:23.106 (44 kör)
2. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:24.641 (22)
3. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:24.804 (25)
4. Vettel (német, Ferrari) 1:25.764 (9)
5. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:26.081 (20)
6. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:40.738 (6)
7. Bottas (finn, Williams-Mercedes) idő nélkül (1)
12.02 Ericsson és Sainz csatlakozott Rosberghez a pályán. Ricciardót a füstös visszatérése óta nem láttuk.
11.55 Rosberg újabb hosszú meneten, 1:24-es körökkel kezdett, a legutóbbiak 1:25-ösek voltak.
11.52 A McLaren-Honda óvatosan bánik a motorjával, sokkal alacsonyabb fordulatra van állítva a limiter, mint a riválisok autóiban, az egyenesekben is mélyebben dörmög a hajtómű.
11.48 Bottas egy kör után a boxban, Rosberg újra a pályán a Mercedesszel.
11.47 A Lotus bejelentette, szombaton sikerült beindítani az új, Mercedes-motorral hajtott E23-ast, amelyet repülővel juttatnak el Jerezbe. A többi alkatrész kamuionon érkezik, már a spanyol autópályákon közeledik. Kérdéses, hogy Maldonado ki tud hajtani ma a boxból.
11.45 Bottas a pályán a Williams-Mercedesszel, először a jerezi teszten.
11.43 Utána vissza is tért a boxba.
11.42 Alonso óvatos, 1:40-es körrel kezdett.
11.41 Bottas felvette a bukósisakját – tényleg meglesz az első Williams-kör délelőtt?
11.40 A McLaren boxfalán izgatottan figyelik a szerelők, ahogy Alonso először elhúz a célegyenesben, és kint marad második körre.
11.39 Alonso újabb körre indult.
11.38 AZ ÁLLÁS
1. Rosberg (német, Mercedes) 1:23.106 (31 kör)11.36 Csend van a pályán, senki sem köröz. Az aszfalt 16 fokosra melegedett.
11.34 A McLaren novemberben Abu-Dzabiban próbált túlesni a rendszerellenőrzéseken, de az autó egyszerűen nem indult el, nem lehetett vele egy kört megtenni. Ezek a próbák zajlanak jelenleg.
11.31 Vissza is tért a boxba. Rendszerellenőrzés körről körre a McLarennél, amelynek autóját sokak szerint még át fogják festeni a szezon rajtjáig. A csapat kamionjai szürkék, a pilóták bukósisakján is maradt egy-egy fehéren hagyott sáv az új főszponzornak, amelyre már egy éve várnak Wokingban.
11.30 Alonso újra a pályán ezüst-fekete autójával.
11.28 Sainz menete véget ért, láthatóan próbáról próbára jobb lett a rajtja.
11.18 Sainz újabb rajtgyakorlatot hajtott végre, a Toro Rossónál fontos, hogy a két újonc a tesztidény alatt minden rutint elsajátítson. A spanyol gyakorlatilag mindegyik körében a boxutcán megy végig, újabb és újabb rajtokkal annak végén.
11.15 A Williamsnél abban bíznak, hogy még délelőtt ki tud jönni Bottas az autóval.
11.13 Ron Dennis az első mclarenes próbakör után elégedett ábrázattal sétált a paddockban, a csapat talán még ma megkezdheti a hosszabb körözést. Egyelőre erre nem kerül sor, ez a menet is egykörös volt.
11.10 Ricciardo Red Bulljából kisebb lángok törtek ki, erősen füstöl. Vissza tudott jönni a boxba. Alonso újra a pályán.
11.09 Ericsson 1:24.8-ra javított.
11.07 A Williamsnél még a garázsajtók is zárva vannak. Ha egy csapat kijönni készül, az ajtókat kinyitják, és paravánokat állítanak az autó elé.
11.06 Ericsson a pályára hajtott, Rosberg visszajött a boxba, Ricciardo tovább köröz.
ALONSO A PÁLYÁN
11.00 AZ ÁLLÁS
1. Rosberg (német, Mercedes) 1:23.106 (26 kör)10.57 Ricciardo 1:24.6-ra javított, méghozzá egy hosszabb menetben.
10.56 A tavalyi tesztről sok amatőr videó került nyilvánosságra, az FIA az idén szigorúan figyelmeztette a tesztre akkreditált sajtósokat, hogy ne vegyenek fel ilyen felvételeket, mert ez a tesztek alatt tilos.
10.54 Rosberg és Ricciardo köröz a pályán, mindketten 1:25-ös köröket futnak.
10.52 Ami a köridőket illeti, a Pirelli az idén körülbelül három másodperccel gyorsabb autókra számít, mint tavaly. Ennek következtében az idei gumijai „agresszívabbá” válnak a tavalyiakhoz képest, pedig alig változtat rajta.
10.46 Sikeres volt a próbakör, a McLaren-Honda újra a boxban.
10.44 A Ferrari és főleg a Renault sokat küszködött tavaly ilyenkor, a Mercedesnél minden simán ment. Milyen lesz a Honda első tesztje?
10.43 Csak panaszkodnunk kellett, Alonso a pályán a McLaren-Hondával.
10.41 Ericsson már Vettel előtt, a 3. helyen. Bottas és Alonso autója továbbra is a garázsban, bár a McLaren-Honda motorját időnként egy-két percre beindítják. A rendszerellenőrzés elhúzódik.
10.39 A spanyol visszacsúszott az 5. helyre, Ericsson egy ezreddel megelőzte őt.
10.38 Sainz újra a pályán, rajtgyakorlattal indította menetét.
10.35 AZ ÁLLÁS
1. Rosberg (német, Mercedes) 1:23.106 (20 kör)
2. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:25.131 (9)
3. Vettel (német, Ferrari) 1:25.764 (9)
4. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:26.081 (5)
5. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:26.589 (7)
10.32 A Sauper-pilóta újra a pályára hajtott.
10.31 Kiderült, Ericsson keresztbe pördült a pályán, azért vették elő a piros zászlót a pályabírók. Bravúros megoldás volt a svédtől, hogy nem fulladt le, és visszatért a boxba.
10.30 Ricciardo 1:25.1-re javított. A kemény keverékű Pirelliken megy, Rosberg a közepesen keményeken futotta legjobb körét.
10.27 Rosberg és Vettel újra a boxban, egyedül Ricciardo a pályán, az ausztrál 1:25.7-tel feljött a 2. helyre.
10.25 A Force India nem tesztel Jerezben, így Nico Hülkenberg gond nélkül nézheti Andy Murray és Novak Djokovics Australian Open döntőjét, amelyet ide kattintva élőben követhet az NSO-n! „Pihentető reggel, nagyszerű a meccs Murray és Djokovics között" – írta a Twitterre a német pilóta.
10.22 Vettel ismét a pályán a Ferrarival.
10.20 Rosberg 1:23-as köröket fut, de a legjobbján azóta nem javított. Sainz is kint volt, két mért kör után a harmadik helyen áll 1:26.0-val.
10.15 Egy körrel később megvan Magnussen 2014-es köre is, az 1:23.106egy és negyed órával a teszt kezdete után született meg.
10.14 Rosberg 1:23.325-öt ment, egy tizedre van a tavalyi szezoncsúcstól.
10.13 Alonso régi-új versenymérnöke, az őt a Ferraritól a McLarenhez követő Andrea Stella nincs itt Jerezben, még a felmondási idejét tölti a Ferrarinál, így nem állhat munkába új csapatánál.
10.12 Érdekes, hogy még a Williams-Mercedest sem láthattuk. A Lotusnál tudtuk, hogy lesz késé, a McLarennél is számítottunk rá, de Bottas késése váratlan.
10.11 Ricciardo nem ment mért kört, visszatért a boxba, Rosberg viszont újra útnak indult.
10.07 Ricciardo újra a pályán a Red Bull-lal, a McLaren garázsából Honda-motor hangja hallatszik.
10.01 Újra zöld a lámpa a boxutca végén. Az első 2015-ös megszakítás nem tartott sokáig, mondhatni, vaklárma volt.
10.00 AZ ÁLLÁS
1. Rosberg (német, Mercedes) 1:23.653 (9 kör)
2. Vettel (német, Ferrari) 1:25.764 (6)
3. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:27.073 (5)
4. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:29.141 (4)
9.59 Piros zászló. Ericsson lassan tért vissza a boxba, de mindenki itt van, senki sem ragadt a pályán. Talán leállt a Sauber és újra elindult.
9.56 Rosberg már 1:23. 653-nál jár.
9.53 Rosberg 1:23.986-ot ment, Magnussen tavalyi 1:23.276-as idénycsúcsa is karnyújtásnyira már. Ericsson is a pályán, hárman köröznek egyszerre. Vettel 1:35-ös nyitás után 1:29-et ment.
9.50 1:25.057 a legújabb köridő. Több mint két másodperccel jobb, mint Räikkönen tavalyi 1:27.104-e az első napon.
9.48 Másodjára 1:26.933-mal az élre ugrott. Vettel is a pályán, a levegő már 5 fokos.
9.47 Első mért köre 1.7 másodperccel elmaradt Ricciardóétól: 1:30.841.
9.44 Most Rosberg indult útnak.
9.41 A harmadik köre végén Ricciardo visszatért a boxba.
9.40 A 2014-ben három futamot nyerő Ricciardóé az első mért kör, 1:29.141-gyel kezdett. Az aszfalt már 9 fokos.
9.39 Egyelőre be kell érniük Ricciardóval és a fekete-fehér Red Bull-lal, az ausztrál ismét a pályán.
9.37 Szép számmal jöttek ki a nézők az első jerezi tesztnapra, amelyen a spanyolok két honfitársukat is láthatják, Alonso első köreit figyelhetik a McLaren-Hondával.
9.32 A zebra festés azt sejteti, hogy Adrian Newey nagyon titkol valamit az RB11-esen. Nem véletlenül húzta az utolsó pillanatokig a tervezést. Állítólag ez az utolsó Red Bullja – pár évig legalábbis –, de azt mondta, nem szabad azt várni a csapattól, hogy a világbajnoki címért csatázzon. Akármennyire is bízik benne Ricciardo.
9.29 Ericsson mért körre indult, Sainz elhagyta a boxutcát a Toro Rossóval. A svéd nem fejezte be körét, visszatért a boxba. Továbbra sincs jerezi köridő.
9.27 A Ferrarinál Esteban Gutiérrez, az új tesztpilóta próbál hozzászokni a vörös egyenruhához és a semmittevéshez. Vettellel jól ismerik egymást, nyolc éve a BMW utánpótlásában már együtt dolgoztak.
9.25 Ericsson az első, aki elindul a második menetére. A Sauber-Ferrari újra a pályán.
9.23 A Toro Rossónál Max Verstappen csak hétfőn köröz, de édesapja, Jos itt van vele Jerezben, figyeli, mire megy a csapattárs az STR10-zel.
9.17 A négy próbakör óta csend van, de Carlos Sainz Jr. már felvette a bukósisakját.
9.16 „A motort beindítottuk, most ellenőrizzük a rendszereket" – közölte a McLaren, azaz hamarosan pályára gurulhat a Honda-motoros autó Alonsóval.
9.14 Nagyon hideg van, 3 fokos a levegő és még az aszfalt is. Amint feljebb kúszik a nap az égen (tudjuk, hogy a föld forog…), mindkét érték magasabbra kúszik.
9.08 A Red Bull festésénél kérdés, hogy ezt a színkombinációt csak a tesztekre alkalmazza a csapat, ahogy az autógyáraknál szokás (a keszekusza festés miatt nehéz pontosan megállapítani az autó vonalvezetését), vagy ez lesz a végleges verzió? Az előbbire tippelünk.
9.06 Egy-egy próbakör után mind a négy autó visszatért a boxba.
9.03 Rosberg, Ericsson, Vettel és Ricciardo máris a pályán – igen, készen áll a Red Bull.
9.00 Zöld a lámpa, kezdődhet a gyakorlás. A Red Bull is kitette az első képet autójáról a netre.
8.59 Ericsson már a sárga-kék Sauberben ül, menetre készen.
8.55 Öt perc múlva zöldre vált a lámpa a boxutca végén.
KISFILM AZ ÚJ WILLIAMS-MERCEDESRŐL
8.53 Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke nagy bölcsességgel kezdte a sajtóbeszélgetését: „A 2015-ös szezont a Mercedes is nulla ponttal kezdi." Nem árt az óvatosság, az biztos.
8.50 Az idén a Lotus esete a ritka példa, az első tesztnap várhatóan sokkal gördülékenyebb lesz, mint egy évvel ezelőtt, hiszen már bejáratott motorok – vagy azoknak továbbfejlesztett verziói – brummognak az autókban. Leszámítva persze a McLaren-Hondát…
8.48 A Lotus több alkatrésze úton van még, így már az is bravúr lenne, ha az első napon látnánk az E23-ast, amelyet az első napon Maldonadónak kellene vezetnie.
8.46 „Szép a kocsink, hamarosan ki is próbálom az új gépet" – írta Bottas a Twitteren a Williamsről.
8.40 Húsz perc a teszt rajtjáig, a Red Bull nem tart ilyen fotózást, mint a Mercedes és a Williams.
8.35 Bottas és Massa eltávolította a fekete leplet a Williams-Mercedesről.
8.29 Közben a Williamsnél is kitolták a garázs elé a lepelbe borított FW37-est. Ezt az autót is láttuk már fényképeken.
8.24 A két versenyző egy pillanatra megállt a kocsi mellett, majd a semmittevés helyett szelfikészítésbe kezdett. Aztán leültek a kerekekre, hogy a klasszikus képek is elkészülhessenek.
8.22 Rosberg és Hamilton le is rántotta a leplet az autóról, amelyet képeken és videón már láttunk.
8.21 Kitolták a Mercedes F1 W06 Hybridet a garázsból, de még rajta a lepel.
8.15 Az említett sajtóteremben bekapcsolták az időeredményeket mutató monitorokat, a nap is felkelt.
8.14 A Lotus megérkezett Jerezbe, de a helyi sajtóközpontban a csapatok napi beosztását közlő táblázatban nincs feltüntetve.
8.12 A körözés kilenckor kezdődik, előtte a Mercedes hivatalos bemutatóját tartják meg a boxutcában.
8.04 Bár az első napon még elsősorban az lesz a csapatok célja, hogy egyáltalán megbízhatóan, hosszasan körözzenek a kocsikkal, aki jól áll, már az időeredményeket is nézni fogja. Nekünk, külső szemlélőknek pedig ez az adat lesz, az, amibe kapaszkodhatunk. Tavaly az első tesztnapon Kimi Räikkönen volt a leggyorsabb a Ferrarival, 1:27.104-et ment. A 2014-es jerezi gyakorlás legjobb körideje 1:23.276 volt a mclarenes Kevin Magnussentől.
8.00 Köszöntjük olvasóinkat a 2015-ös Formula–1-es idény első tesztnapjának élő tudósításában! Bár még sötét van Jerezben, a paddockban máris nagy a nyüzsgés. A 2015-ös autók közül eddig a Force India gépét nem láttuk, de a csapat el sem utazik a tesztre, február 19-én Barcelonában csatlakozik riválisaihoz. A másik, eddig ismeretlen autó a Red Bullé, a négyszeres világbajnok istálló az utolsó pillanatokban hajtotta végre a sikeres töréstesztet, amelynek köszönhetően itt van Jerezben. Hivatalos fotózásra nem is lesz idő, az autó egyszerűen kigurul majd a garázsból valamikor.