Bottas az utolsó tesztnap legjobbja, de a Mercedes a favorit

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2015.03.01. 08:41
null
A Williams zárta az élen a téli tesztidényt, de a Mercedes a szezon favoritja (Fotók: Action Images, AFP, Twitter)
Valtteri Bottas és a Williams-Mercedes volt a leggyorsabb a téli F1-es tesztidény záró napján Barcelonában. A finn pilóta két tizeddel ért el jobb időt, mint Felipe Massa szombaton, de a két Mercedes lágy gumis körétől így is elmaradt – szuperlágy gumikon. Sebastian Vettel lett a második, emellett megszakított versenyszimulációt is teljesített. A  McLarennek újabb rossz napja volt, ezek után kell a két hét múlva esedékes Ausztrál Nagydíjra utaznia.

A Formula–1 téli tesztidényének utolsó napján a Mercedes nem törődött a köridőkkel, így a Williams-Mercedesszel szuperlágy gumikon időmérős próbát futó Valtteri Bottasé lett a leggyorsabb kör Barcelonában (1:23.063). A finn így is elmaradt attól, amit Rosberg pénteken (1:22.792) és Lewis Hamilton szombaton (1:23.022) lágy gumikon teljesített – azaz a Mercedes az idény toronymagas favoritja.

Saját számításai szerint mögötte három csapat autói fognak szoros csatát vívni, a Williams, a Ferrari és a Red Bull 8-8 tizedre van egy körön, majd újabb szakadék, és jön a Lotus, Sauber, Toro Rosso hármas, valamint némi lemaradással a Force India.

Az indiaiak először pénteken bevetett új autója megbízhatóság terén remek, két és fél nap alatt csak 15 körrel maradt el a McLaren-Honda 12 napos teljesítményétől. A wokingiaknak nagyon össze kell szedniük magukat, de ők sem számítanak arra, hogy a májusi Spanyol Nagydíj előtt versenyképessé válnak.

A Red Bullnak a viszonylag jó tesztidénye műszaki hibás nappal zárult, és a végén Daniel Ricciardo leggyorsabb köre elmaradt a Toro Rossót hajtó Max Verstappenétől. A Red Bull a következő két napon Barcelonában köröz – filmforgatás céljából legfeljebb 100-100 kilométere lehet –, és állítólag a végleges festésű autóját is leleplezi.

A Lotus napja Pastor Maldonado kicsúszásával ért véget, de a csapat jelezte, hogy nem vezetői, hanem fékhiba volt.

FORMULA–1-ES TESZT, BARCELONA
4. NAP

1. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:23.063 (89 kör)
2. Vettel (német, Ferrari) 1:23.469 (129)
3. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari) 1:24.023 (159)
4. Verstappen (holland, Toro Rosso-Renault) 1:24.527 (85)
5. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:24.638 (72)
6. Pérez (mexikói, Force India-Mercedes) 1:25.113 (130)
7. Rosberg (német, Mercedes) 1:25.186 (148)
8. Button (brit, McLaren-Honda) 1:25.994 (30)
9. Maldonado (venezuelai, Lotus-Mercedes) 1:28.272 (35)

A TESZTNAP PERCRŐL PERCRE

18.00 Vettel a kockás zászlóig futotta versenyszimulációja második felét. Itt a vége a téli tesztidénynek.

17.54 A teszt záró perceiben Verstappen 1:25.5-re javított, ezzel 4., és a Red Bull előtt áll.

17.44 A Pirelli vezetői hetekkel ezelőtt azt mondták, a tavalyi gumik minimális változtatása ellenére sokkal nehezebb lesz kezelni őket az idén, az autók ugyanis annyival gyorsabbak lettek, hogy amiken tavaly kényelmesen köröztek, azok most olyan ütemben kophatnak, mint 2012-ben. Ez a félelme Pat Symondsnak, a Williams technikai igazgatójának is. Ez azonban változatosságot hozhat a versenyekbe.

Vettel a megszakítás után folytatott versenyszimulációja végéhez közeledik
Vettel a megszakítás után folytatott versenyszimulációja végéhez közeledik

17.40 Verstappen 1:24.7-tel az 5. helyre jött fel.

17.39 Verstappen szuperlágy gumikat kapott, Nasr 157 köre után egyre van Hülkenberg szombati szezoncsúcs-beállításától.

17.36 Feladta a Lotus, Maldonado már nem megy ki a pályára. A csapat így is sikeresnek mondhatja téli tesztszezponját.

17.34 Verstappen 1:25.4-re javított, Rosberg használt lágy gumikon rajtgyakorlatokat végez.

17.30 A Lotus elárulta, Maldonado kicsúszását fékhiba okozta, nem a venezuelai rontott.

17.27 Verstappen lágy gumikon 1:25.7-re javított. Button újra a pályán a McLaren-Hondával. Legutóbb vízszivárgás miatt állt sokáig a boxban.

17.25 A Mercedes élvezi a tesztet: „Csodás délután Barcelonában. Biztosan haza kell mennünk? Nem mintha nem szeretnénk azt a sarkát a világnak…”

17.24 Verstappen újra a pályán a Toro Rossóval.

17.21 AZ ÁLLÁS

1. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:23.063 (89 kör)
2. Vettel (német, Ferrari) 1:23.469 (104)
3. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari) 1:24.023 (147)
4. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:24.638 (56)
5. Pérez (mexikói, Force India-Mercedes) 1:25.113 (120)
6. Rosberg (német, Mercedes) 1:25.186 (131)
7. Button (brit, McLaren-Honda) 1:25.994 (29)
8. Verstappen (holland, Toro Rosso-Renault) 1:26.267 (68)
9. Maldonado (venezuelai, Lotus-Mercedes) 1:28.272 (35)

17.20 Vettel második etapja a közepesen kemény gumikon 17 körös volt, a boxba tartó köre előtti eredményei: 1:29.7, 1:29.7, 1:29.8, 1:29.8, 1:30.2, 1:30.1, 1:30.0., 1:30.6, 1:30.6, 1:31.1, 1:30.9, 1:30.7, 1:31.0, 1:31.0, 1:31.9, 1:31.7. Jelöletlen közepesen kemény gumikat kapott a boxkiállásakor.

Button eddig csak 29 körig jutott
Button eddig csak 29 körig jutott

17.17 Button a legutóbbi szuperlágy gumis köre óta nem volt a pályán. Az aszfalt 23 fokos.

17.16 A Toro Rosso szerint biztosan kijut a pályára az autó Verstappennel, de még nem tudni, mikor.

17.12 A Mercedes a Sky Sportsnak is megerősítette azt a korábbi értesülést, miszerint a teljes tesztidényt egyetlen motorral teljesítette, olykor frissítve egy-két alkatrészt. Ez több mint 6000 kilométer.

17.10 Rosberg a boxba hajtott, ahol visszakapta a korábban már használt lágy gumikat. 1:32-es kört ment rajtuk.

17.07 Rosberg a pályán körről körre közeledik Vettelhez. Kevesebb üzemanyag lehet a Mercedesben, de eleve gyorsabb.

17.03 Egy óra sincs hátra a 2015-ös téli tesztidényből. Bár a Red Bull még két napig marad, filmforgatás céljából. Napi 100 kilométert mehet a várhatóan végleges festésű autójával.

16.57 Vettel tábláján folytatódik a visszaszámlálás. 41 köre van hátra, egy óra maradt a tesztből.

16.53 Vettel először a pályán a megszakított szimuláció óta. Első köre 1:29.7, közepesen kemény gumikon megy.

A Mercedesnél az utolsó simításokat végzik
A Mercedesnél az utolsó simításokat végzik

16.48 Button szuperlágy gumikat kapott, 1:25.3-ra javított, ezzel maradt a 7. helyen.

16.42 Sokat elmond, hogy miközben a Lotus és a Toro Rosso azon igyekszik, hogy autója még kijöjjön, a Williams önszántából végzett jóval a kockás zászló meglengetése előtt.

16.40 Bottas ma 89 kört tett meg, 1:23.063-as köre a legjobb. Egész télen csak Rosberg és Hamilton volt gyorsabb nála, igaz, ők egy fokozattal lassabb gumin.

16.38 A Williams e heti szokásához híven korai véget vetett a tesztnapjának, így az egész téli tesztjének. „Remek munka volt, a következő állomás az Ausztrál Nagydíj” – írták a Twitteren. Nagyon magabiztosak, akárcsak a Mercedes.

16.36 A Sauber utolsó etapjának körei a kemény gumikon: 1:29.9, 1:29.8, 1:30.6, 1:30.5, 1:30.3, 1:30.3, 1:30.0, 1:30.1, 1:30.2, 1:30.0, 1:30.6, 1:30.2, 1:30.1, 1:30.0, 1:30.5, 1:30.2, 1:30.1, 1:30.6, 1:30.6, 1:30.3, 1:30.5, 1:30.1.

16.35 Nasr versenyszimulációja véget ért.

16.31 A Sauber remek jerezi kezdés után problémás első barcelonai négy napot zárt, de úgy tűnik, a zárás pazar lesz, Nasr már a 144. körében jár.

16.28 Ma ne számítsunk friss lágy gumis körökre Rosbergtől, a csapat mind a négy készletet elhasznált, amit rendelt a télre. Szuperlágyakat pedig egyáltalán nem rendelt.

Még másfél óráig köröz a Red Bull fekete-fehérben, mielőtt holnap a forgatós tesztnapon végleges festésébe borul
Még másfél óráig köröz a Red Bull fekete-fehérben, mielőtt holnap a forgatós tesztnapon végleges festésébe borul

16.20 AZ ÁLLÁS

1. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:23.063 (89 kör)
2. Vettel (német, Ferrari) 1:23.469 (81)
3. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari) 1:24.023 (136)
4. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:24.638 (32)
5. Pérez (mexikói, Force India-Mercedes) 1:25.113 (100)
6. Rosberg (német, Mercedes) 1:25.186 (106)
7. Button (brit, McLaren-Honda) 1:25.994 (26)
8. Verstappen (holland, Toro Rosso-Renault) 1:26.267 (68)
9. Maldonado (venezuelai, Lotus-Mercedes) 1:28.272 (35)

16.17 Räikkönen első etapja jobb volt, mint Vettelé azonos típusú gumikon. Viszonylag csend van a pályán, csak Nasr és Pérez rója a köröket.

16.12 Vettel körei, amiket a boxba állása előtt megtett: 1:30.7, 1:30.5, 1:30.6, 1:30.6, 1:30.3, 1:30.6, 1:30.6, 1:31.8 (forgalomban), 1:31.1, 1:31.4, 1:31.3, 1:31.2, 1:31.1, 1:31.4, 1:31.1, 1:31.5.

16.09 Vettel tábláján 47 kör van hátra, a Ferrarit mégis betolták a garázsba. Nem sikerül olyan sima versenyszimulációt futnia, mint Räikkönennek.

16.05 A Red Bull és a McLaren is rója a köröket, előbbi 26, utóbbi 23 körnél tart.

16.00 Nasr első 24 köre kemény gumikon: 1:31.4, 1:31.2, 1:31.0, 1:30.8, 1:30.8, 1:31.0, 1:31.0, 1:31.2, 1:31.2, 1:31.2, 1:31.6, 1:31.7, 1:31.8, 1:317, 1:31.8, 1:31.9, 1:31.9, 1:31.9, 1:32.3, 1:32.1, 1:32.0, 1:32.1, 1:32.4, 1:32.0, 1:32.4.

15.55 Vettel versenyszimulációjának eredményeit Räikkönenéhez hasonlíthatjuk. A finn köridői: 1.30.6, 1.30.6, 1.30.2, 1.30.3, 1.30.4, 1.30.7, 1.31.7, 1.30.7, 1.30.9, 1.31.0, 1.31.2, 1.31.1, 1.31.4, 1.31.4, 1.32.0, 1.31.8, 1.31.8, 1.32.3, boxba be, boxból ki, 1:29.5, 1:29.7, 1:29.9, 1:29.3, 1:30.0, 1:30.4, 1:29.4, 1:30.2, 1:30.9, 1:30.7, 1:30.8, 1:30.8, 1:31.1, 1:31.0, 1:32.5, boxba be, boxból ki, 1:27.2, 1:28.3, 1:28.1, 1:28.2, 1:28.1, 1:28.5, 1:28.2, 1:28.0, 1:28.3, 1:28.6, 1:28.4, 1:28.8, 1:29.9 (forgalomban), 1:28.6, 1:28.5, 1:28.7, 1:28.6, 1:29.1, 1:29.7, 1:29.1, 1:29.2, 1:29.1, 1:29.4, 1:29.5. Gumijai: közepes, kemény, majd a végén jelöletlen.

15.52 Pérez közepesen kemény gumis menetének köridői: 1:31.8, 1:31.7, 1:32.1, 1:32.2, 1:32.1, 1:32.3, 1:32.5, 1:32.5, 1:32.1, 1:33.6, 1:33.0, 1:32.8, 1:32.8, 1:33.0, 1:32.9, 1:33.1. A boxba állt a mexikói.

15.50 Vettel most már biztosan versenyszimulációt fut, az első etapját közepesen kemény gumikon teljesíti, összesen 60 köre van hátra.

15.48 A Toro Rosso közölte, Verstappen autója motorhiba miatt állt le. Abban bíznak, a holland még kimehet a pályára, nem adják fel.

15.41 Button 1:25.9-re javított.

15.40 Vettel végighajtott a boxutcán, amelynek végén rajtgyakorlatot hajtott végre.

Hamilton közben Monte-Carlóból azt üzeni rajongóinak, legyen olyan szép a vasárnapjuk, mint az övé
Hamilton közben Monte-Carlóból azt üzeni rajongóinak, legyen olyan szép a vasárnapjuk, mint az övé

15.37 Bottas, Nasr, Pérez, Vettel és Button köröz.

15.35 A Lotus javításáról nincs hír, de Nick Chester technikai igazgató elmondta, a csapat meglepően könnyen dolgozik együtt a Mercedesszel, s műszaki hibák sincsenek. Hozzátette, ez után a nyilatkozata után ciki lenne, ha kiesnének Melbourne-ben.

15.31 Vettel a boxban, még nem kezdte el a versenyét.

15.30 Újabb gyors kör lágy gumikon Ricciardótól, ezúttal 1:24.6 perces.

15.28 Nasr az első 100 körös versenyző.

15.26 Vettel versenyszimulációba kezdett, a legutóbbi körében egy másodpercet vesztett, amikor a 10-es kanyarban csúnyán elfékezte magát.

15.23 Ricciardo és Button viszonylag rövid etapokat fut.

15.21 Verstappenen és Maldonadón kívül mindenki a pályán az ideális vasárnap délutánon.

15.19 Ricciardo 1:25.0-ra javított lágy gumikon. Button 1:26.3-at ment, szintén lágyakon.

15.16 Azok után, hogy a Red Bull és a McLaren délelőtt az autó megjavításán dolgozott, a Toro Rosso és a Lotus szerelői futnak versenyt az idővel. A tesztidény bő két és fél óra múlva véget ér.

15.14 Ricciardo és Rosberg is kiment.

15.12 Újra szabad a pálya. Nasr és Pérez nem késlekedik, a pályára hajt.

A lepel alatt a Red Bull végleges festésbe borított második kasztnija lehet
A lepel alatt a Red Bull végleges festésbe borított második kasztnija lehet

15.11 Ha valaki reménykedett volna, hogy a Red Bull megtartja fekete-fehér festését a szezonra, mondjon le róla, megérkezett a csapat sötétkék alapszínű gépe a holnapi filmforgató napra, amelyen a második kasztnit, immár a végleges festésében is beveti a csapat. Legalábbis egyesek ezt állítják…

15.08 AZ ÁLLÁS

1. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:23.063 (63 kör)
2. Vettel (német, Ferrari) 1:23.469 (54)
3. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari) 1:24.023 (91)
4. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:25.103 (16)
5. Pérez (mexikói, Force India-Mercedes) 1:25.113 (67)
6. Rosberg (német, Mercedes) 1:25.186 (82)
7. Verstappen (holland, Toro Rosso-Renault) 1:26.267 (67)
8. Button (brit, McLaren-Honda) 1:26.832 (13)
9. Maldonado (venezuelai, Lotus-Mercedes) 1:28.272 (35)

15.00 Ezúttal Verstappen Toro Rossója állt le. Műszaki hiba lehet, az egyik menekülőútra parkolt.

14.58 Újabb piros zászló.

14.56 Ricciardo 1:25.1-re javított a lágy gumikon a Red Bull-lal.

Vettel felkészült a versenyszimulációra
Vettel felkészült a versenyszimulációra

14.52 Rosberg kemény keverékű gumikon megy. A csapatok erre a hétre 30-30 készlet gumit rendelhettek. A Mercedes négy készlet lágyat kért, amelyet már elhasznált pénteken és szombaton. Mint ismert, szuperlágyat nem is rendelt. „Semmi értelme túl lágy gumikon körözni" – mondta Andrew Shovlin vezető versenymérnök, jelezve csapata magabiztosságát.

14.48 Button 1:26.8-cal elmozdult a lista aljáról, már Maldonado előtt van.

14.47 A Lotus Twitter-üzenete: „Nem tervezett munka a garázsban egy kicsúszás után. A csapat azt vizsgálja, van-e esély visszamenni a pályára.” Maldonado nekicsapódott a gumifalnak, amelyen nagy fekete folt keletkezett.

14.46 Button, Bottas, Nasr és Verstappen a pályán.

14.42 Adrian Newey azt mondta, aggasztóak a Renault meghibásodásai. Pont ezért akar saját csapatot a francia gyár – ha baj van, a Red Bull vezetői egyből a Renault-t emlegetik.

14.39 Ricciardo 1:26.4-re javított lágy gumikon. Az aszfalt már 31 fokos, a levegő 19.

14.35 Nagy a mozgás, 5-6 autó folyamatosan a pályán van egyszerre,több versenyszimulációra lehet számítani.

14.34 A délelőtt 10 körig jutó Ricciardo újra a pályán. Button 1:28.3-ra javított.

14.31 Button első mért köre: 1:28.782.

14.30 Nem akartunk viccelni Maldonado balesetével, de van egy ilyen oldal: http://hasmaldonadocrashedtoday.com.

Maldonado Lotusának mentése
Maldonado Lotusának mentése

14.28 Szabad a pálya, Vettel és Button máris kihajtott a boxból.

14.23 Maldonado sértetlenül szállt ki a Lotusból, amelyet feltettek a platós kocsira. Kérdés, mekkora kár esett rajta, azaz ez a malőr a csapat tesztidényének végét jelenti-e.

14.19 Sok pályabíró vette körbe az arany-fekete autót, a platós kocsi már a helyszínre érkezett.

14.15 Pontosabban a Lotus a gumifalnak csúszott a 4. kanyarban.

 

14.13 Piros zászló. Maldonado Lotusa állt meg.

14.12 Rémy Taffin, a Renault műszaki vezetője elmondta, a 2015-ös motor a fogyasztás terén nagyot lépett előre, az idén már egyik versenyzőnek sem kell arra figyelnie, hogy a verseny alatt az üzemanyaggal spóroljon. Az sem lehetetlen, hogy a Mercedes-motort használókhoz hasonlóan be sem kell tölteni a verseny előtt mind a 100 liter üzemanyagot.

14.07 Rosberg és Button is a pályán. Az angolnak nagyon kell egy jó délután azt követően, hogy délelőtt csak két kört tett meg.

14.06 Bob Fernley, a Force India megbízott csapatfőnöke megerősítette, hogy a Force India, a Sauber és a Lotus is előleget kért Bernie Ecclestone-tól az F1-es jutalmakból a gördülékenyebb működése érdekében. A Force India a második autója még a gyártási folyamatban tart, de készen lesznek a Melbourne-be induló repülők felszállásáig. A Sauber és a Lotus is megerősítette, hogy a rémhírekkel ellentétben biztosan ott lesz az idénynyitón.

14.02 Bottas és tavalyi williamses kollégája, Nasr a pályán.

14.00 Elkezdődött a 2015-ös F1-es téli tesztidény utolsó, négyórás etapja.

Nem egyszerű a Lotus első légterelője, de ennél bonyolultabbak is vannak
Nem egyszerű a Lotus első légterelője, de ennél bonyolultabbak is vannak

13.59 Kellemes idő van, a levegő 18, az aszfalt 29 fokos.

13.56 A Ferrari nem meglepő módon bejelentette, hogy Räikkönen tegnapi versenyszimulációja után vasárnap Vettel is lefutja első „nagydíját”.

13.54 Hamarosan folytatódik a körözés. Az ebédszünetben a német Auto Motor und Sport James Vowlesszal, a Mercedes szimulációs vezetőjével beszélgetett. A szakember elmondta, a csapatok fejlett szimulációs programjaiknak köszönhetően a GPS-adatokból nagyjából fel tudják állítani az erősorrendet a csapatok között.

A Mercedes mérései szerint az előnye körönként nyolc tizedmásodperc Barcelonában a Ferrari, a Williams és a Red Bull előtt. A három üldöző egy tizeden belül lehet egymáshoz képest. Újabb szakadék után következik a Lotus, a Toro Rosso és a Sauber, s némi lemaradásban van a Force India.

Vowles felhívta a figyelmet a Ferrari feljavulására, a tavaly 1.9 másodperces lemaradásban lévő Scuderia 1.1 másodperccel csökkentette a hátrányát a 2015-ös tesztidényre.

13.06 A tesztelés 14 órakor folytatódik.

13.04 Bottas, Vettel, Nasr és Pérez szuperlágy gumikon érte el legjobb körét.

13.03 AZ ÁLLÁS AZ EBÉDSZÜNETBEN

1. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:23.063 (45 kör)
2. Vettel (német, Ferrari) 1:23.469 (52)
3. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari) 1:24.023 (72)
4. Pérez (mexikói, Force India-Mercedes) 1:25.113 (54)
5. Rosberg (német, Mercedes) 1:25.186 (69)
6. Verstappen (holland, Toro Rosso-Renault) 1:26.267 (49)
7. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:26.587 (10)
8. Maldonado (venezuelai, Lotus-Mercedes) 1:28.272 (35)
Button (brit, McLaren-Honda) idő nélkül (2)

13.00 Ezzel vége a délelőtti szakasznak, Bottas az élen Vettel előtt, Button két kört tett meg, mindkettőt az utolsó öt percben.

12.58 Vettel második szuperlágy gumis kísérlete során az első szektorban abszolút legjobb részidőt ment, de a teljes körének eredménye végül elmaradt a korábbitól.

12.55 Button ma először a pályán. Sikerült kijönnie az ebédszünet előtt ellenőrző körre.

12.53 Massa és Räikkönen tegnap szuperlágy gumikon majdnem azonos időt futott. Ma Bottas a Williamsszel két tizeddel gyorsabb, Vettel a Ferrarival két tizeddel lassabb csapattársánál. De a német kijön még egy készlet piros festésű gumin.

12.51 Vettel megkapta a szuperlágy gumikat, 1:23.469-re javított rajtuk. 4 tizeddel elmarad Bottastól.

12.43 Közben Rosberg és Verstappen kemény keverékű abroncsokon rója a köröket.

12.40 Vettel lágy gumikon 1:24.078-at ment, alig maradt el Nasr szuperlágyas körétől.

Pérez is az autóban ülve élvezi a remek vasárnap déli időjárást
Pérez is az autóban ülve élvezi a remek vasárnap déli időjárást

12.36 A szombatihoz hasonló, ebédszünet előtti tűzijáték folytatódik. Pérez a 3. helyen 1:25.1-gyel, szuperlágy gumikon. 27 fokos az aszfalt.

12.34 Vettel lágy gumikon 1:25.5-re javított, ezzel negyedik.

12.33 Egy kis jó hír a McLaren miatt aggódóknak, Kevin Magnussen tegnap esti nyilatkozata.

„Teljesen más az autó, mint Abu-Dzabiban, semmi köze a tavalyihoz. Kiegyensúlyozottabb, kiszámíthatóbb, nem olyan bizonytalan, mint a tavalyi. Nagyon jó alap, ha sikerül kigyógyítani a kezdeti problémákat, a versenyképes lesz" – mondta az egy hete történt balesete után lábadozó Fernando Alonso helyére beugró dán.

12.30 Nasr szuperlágy gumikon 1:24.023-at ment.

12.25 AZ ÁLLÁS

1. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:23.063 (40 kör)
2. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari) 1:24.715 (62)
3. Rosberg (német, Mercedes) 1:25.186 (55)
4. Pérez (mexikói, Force India-Mercedes) 1:26.074 (44)
5. Verstappen (holland, Toro Rosso-Renault) 1:26.267 (34)
6. Vettel (német, Ferrari) 1:26.501 (36)
7. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:26.587 (10)
8. Maldonado (venezuelai, Lotus-Mercedes) 1:28.272 (35)
Button (brit, McLaren-Honda) idő nélkül (0)

12.19 Bottas kemény keveréken köröz, Nasr újabb szett lágyon 1:24.7-re javított.

12.11 Pérez is lágyakon jött ki, Maldonado és Rosberg közepesen keményeken.

12.07 A brazil 1:24.8-cal a második helyen.

12.05 Nasrt lágy gumis gyors körre küldte ki a Sauber.

11.59 Üres a pálya. A McLaren még mindig az állványon van, légterelők és kerekek nélkül.

A Sauber minikamerával vizsgálja az első gumi deformálódását menet közben
A Sauber minikamerával vizsgálja az első gumi deformálódását menet közben

11.53 A McLaren garázsában még mindig a motoron dolgoznak. Bő egy órájuk van, ha még az ebédszünet előtt ki akarnak jönni a pályára. Elkeserítő a helyzet. Tegnap versenyszimulációt emlegettek.

11.51 Pérez ezt kihasználva feljött a harmadik helyre. Lágy gumikon 1:26.0-t ment.

11.50 Kisütött a nap, 25 fokosra „hevült” az aszfalt.

11.47 Újabb csendes perc a pályán, aztán Pérez hajtott ki.

Bottas szuperlágy gumikon az élen – a hét harmadik leggyorsabb körét futotta
Bottas szuperlágy gumikon az élen – a hét harmadik leggyorsabb körét futotta

11.43 AZ ÁLLÁS

1. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:23.063 (32 kör)
2. Rosberg (német, Mercedes) 1:25.186 (45)
3. Verstappen (holland, Toro Rosso-Renault) 1:26.267 (34)
4. Pérez (mexikói, Force India-Mercedes) 1:26.414 (30)
5. Vettel (német, Ferrari) 1:26.501 (36)
6. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:26.587 (10)
7. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari) 1:27.353 (52)
8. Maldonado (venezuelai, Lotus-Mercedes) 1:28.272 (27)
Button (brit, McLaren-Honda) idő nélkül (0)

11.42 Bottas szuperlágy gumikon 1:23.063-ra javított. Két tizeddel gyorsabb, mint Massa ugyanezen a keveréken szombaton.

11.40 Nem sokáig volt csend, Bottas a pályán a Williamsszel. Szuperlágy gumikat használ.

11.39 Az aszfalt 21 fokosra melegedett, az eddig egyedül köröző, 50 kör fölé jutó Nasr is a boxba hajtott.

Közben Melbourne-ben már folynak a két hét múlva esedékes Ausztrál Nagydíj előkészületei
Közben Melbourne-ben már folynak a két hét múlva esedékes Ausztrál Nagydíj előkészületei

11.33 Bottas bekeményített: lágy gumikon 1:23.859-re javított. A Mercedes mögötti csapatok számára különösen fontos, hogy jók legyenek az időmérőn, ugyanis nagy tolongás várható a maradék dobogós helyért a futamokon. A Williams fel is készül erre a jelek szerint.

11.25 Pérez 1:26.4-gyel a negyedik helyen. A mexikói napja nem indult simán, de már 25 körnél tart. Hülkenberg tegnap a Force Indiával 158 kört tett meg, eggyel többet, mint Rosberg a tesztelés legelső napján Jerezben a Mercedesszel, amely így már nem „szezoncsúcs”.

11.23 Nasr az első 40 körös pilóta. Rosberg, Verstappen és Vettel szintén túl a 30-on.

11.20 Bottas minimális javítás után 1:25.076-tal az élen.

11.19 A nap ki-kibukkan a felhők mögül, a levegő már 13 fokos, az aszfalt 19.

Főnöke szerint Vettel felszabadult a Ferrarinál
Főnöke szerint Vettel felszabadult a Ferrarinál
Arrivabene és társai a lelátón
Arrivabene és társai a lelátón

11.15 Arrivabene elárulta, azért ment ki a lelátóra szombaton, hogy tüntessen Bernie Ecclestone terve ellen, miszerint csökkentenék a csapatok paddockbelépőinek számát a nagydíjakon. Az akció jól sült el, a szurkolók nagyon élvezték. „Azt hiszem, Bernie hamarosan hívni fog" – mondta Arrivabene.

11.13 Vettel 1:26.5-re javított, ezzel a 4. helyen áll a Ferrarival.

11.09 Bottas jelöletlen közepesen kemény gumikon az élen 1:25.099-cel.

11.05 Arrivabene ma reggel a pilótákról is beszélt. Elmondta, Vettel lenyűgözte. „Hihetetlen, mennyire kiterjed a figyelme minden részletre, nem csoda, hogy négyszeres világbajnok" – mondta a csapatfőnök. Elárulta, a keddi Juventus–Dortmund BL-meccs (2–1) után ugratni akarta a németet, akiről azt hitte, a BVB szurkolója, de Vettel lerázta magáról, mondván, ő az Eintracht Frankfurtért szorít.

Arrivabene azt is elmondta, „Vettel felszabadultnak érzi magát a Ferrarinál, ahol végre kimondhatja, amit gondol."

10.59 „Jó kezdés után hiba történt az energia-visszanyerő rendszerben. A csapat vizsgálja" – írta a Red Bull Ricciardo korábban meghibásodó gépéről.

10.52 Maurizio Arrivabene, a Ferrari csapatfőnöke a Mercedes formáját látva sem változtatott célkitűzésén, a két futamgyőzelmen 2015-ben.

„Bátor, de nem megvalósíthatatlan ez a cél. Nem kívánok balszerencsét a Mercedesnek, de az a feladatunk, hogy ha mégis megtörténik, ott legyünk, és mi csapjunk le a kínálkozó lehetőségre" – mondta a jó kedélyű csapatfőnök, aki szombaton a nézőkkel együtt a lelátóról figyelte Räikkönen versenyszimulációját.

10.48 Csak Verstappen köröz, lágy gumik vannak a Toro Rossón. Lassan eltelik két óra, és a McLarent még nem láttuk a pályán.

A McLaren-Hondából eddig csak ennyit láttunk
A McLaren-Hondából eddig csak ennyit láttunk

10.39 AZ ÁLLÁS

1. Rosberg (német, Mercedes) 1:25.186 (34 kör)
2. Verstappen (holland, Toro Rosso-Renault) 1:26.267 (19)
3. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:26.440 (22)
4. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:26.587 (10)
5. Vettel (német, Ferrari) 1:26.639 (24)
6. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari) 1:27.353 (26)
7. Pérez (mexikói, Force India-Mercedes) 1:28.016 (16)
8. Maldonado (venezuelai, Lotus-Mercedes) 1:29.185 (16)
Button (brit, McLaren-Honda) idő nélkül (0)

10.36 Verstappen lágy gumikon feljött a 2. helyre (1:26.2).

10.35 A Pirelli azt is elárulta, hogy teljesítmény terén nincs különbség a kísérleti és az „éles” közepesen kemény gumikon, csak más alapanyagokat is használtak hozzá.

10.30 Bottas 1:26.4-re javított közepesen kemény abroncsain – a fehér feliratúakon.

10.29 A Pirelli tiszta vizet öntött a pohárba a jelöletlen gumik ügyében. „A téli keményeket már elhasználták a csapatok, már csak a közepesen kemény kísérleti verziója van Barcelonában, azokat teszik az autókra" – írta az olasz vállalat a Twitteren.

10.26 Vettel közepesen kemény gumikon 1:26.6-ot ment, Maldonaldo első mért köre 1:29.1

10.23 Újra szabad a pálya. Az aszfalt 15, a levegő 11 fokos. Maldonado, Rosberg és Vettel a pályán.

Biztató a Red Bull tesztszezonja, de nem először látunk ilyen jelenetet
Biztató a Red Bull tesztszezonja, de nem először látunk ilyen jelenetet

10.19 A hidraulikus rendszer szenzora jelzett hibát, Ricciardo azonnal leállította az autót. A platós kocsira nincs szükség, a szerelők visszatolják a fekete-fehér autót a boxba.

10.16 Piros zászló, Ricciardo Red Bullja a boxutca kijárata után állt le.

10.15 Rosberg 1:25.186-ra javított, jelöletlen gumikon megy. Ez lehet közepesen kemény és kemény is, mindkettőből különleges keveréket készített a téli tesztekre a Pirelli.

10.13 Verstappen az időlistán: 1:28.4 az első mért köre.

10.08 Hamilton már korábban jelezte, hogy 44-es rajtszámmal indul ebben az évben is, az FIA hivatalos versenynaptárában szereplő rajtszámot látva mégis sokan meglepődtek.

„2009-ben már volt egyes rajtszámom, nem nézett ki olyan jól, mint a 44-es. Ez az én számom, ragaszkodom hozzá. Egyessel ment már szinte mindegyik bajnok, 44-essel egyik sem. Ez tényleg az enyém, csak az enyém" – magyarázta Hamilton.

10.05 A McLaren jelezte, rendszerellenőrzések zajlanak, hamarosan a pályára gurulhat Button, akivel ma versenyszimulációt terveznek. A remény hal meg utoljára…

Ilyen látványosak lesznek az idén már kötelezően szikrázó autók
Ilyen látványosak lesznek az idén már kötelezően szikrázó autók

9.59 Rosberg és Bottas közepesen kemény, Ricciardo jelöletlen gumikon futotta eddigi leggyorsabb körét.

9.58 AZ ÁLLÁS

1. Rosberg (német, Mercedes) 1:25.277 (21 kör)
2. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:26.587 (7)
3. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:26.718 (13)
4. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari) 1:27.963 (10)
5. Pérez (mexikói, Force India-Mercedes) 1:28.016 (15)
6. Vettel (német, Ferrari) 1:28.247 (11)
Verstappen (holland, Toro Rosso-Renault) idő nélkül (7)
Maldonado (venezuelai, Lotus-Mercedes) idő nélkül (6)
Button (brit, McLaren-Honda) idő nélkül (0)

9.49 Rosberg közepesen kemény gumikon 1:25.277-re javított.

9.46 Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke szombaton mérgesen reagált a Times ama cikkére, amely szerint Hamilton következő szerződése három évre 150 millió fontos fizetést tartalmazhat. Ez nagyjából heti egymillió fontos bérnek felel meg.

„Honnan veszi a narkót, aki ezt leírta? Még csak kommentálni sem akarom ezeket az értékeket, hihetetlen!” – mondta Wolff a Sky Sportsnak. Hozzátette: jól haladnak a tárgyalások, de részleteket nem árult el.

Az utolsó tesztnap Vettelé a Ferrarinál
Az utolsó tesztnap Vettelé a Ferrarinál

9.40 A Hamilton mögött a 2. és 3. helyen záró Felipe Massa és Kimi Räikkönen este elégedett volt.

„Újabb jó napot zártunk. Idejében fejeztük be a programunkat, és az autó végig megbízható volt. Stabilan viselkedett a hosszabb etapokon is. Nagy csatára számítok a Mercedes mögött" – mondta Massa.

„Nem volt rossz nap, teljesítettünk egy versenytávot. Már várom, hogy Melbourne-be érve kiderüljön, hol állunk az erősorrendben" – fogalmazott Räikkönen.

9.39 A szombati tesztnap eredménysora emlékeztetőül:

1. Hamilton (brit, Mercedes) 1:23.022 (76 kör)
2. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:23.262 (102)
3. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:23.276 (136)
4. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:24.191 (132)
5. Grosjean (francia, Lotus-Mercedes) 1:24.200 (116)
6. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:24.477 (123)
7. Hülkenberg (német, Force India-Mercedes) 1:24.939 (158)
8. Magnussen (dán, McLaren-Honda) 1:25.225 (39)
9. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:25.742 (128)

9.33 Rosberg 11 körös menete után újra a boxban. Nasr és Ricciardo a pályán.

9.31 Kisütött a nap, az aszfalt hőmérséklete el is kezdett felfelé kúszni, már 15 fok.

9.30 Nasr 1:27.9-cel a második. Nagy a reggeli mozgás, de a McLaren-Hondát továbbra sem láttuk.

Rosberg jelöletlen gumikon kezdte a körözést
Rosberg jelöletlen gumikon kezdte a körözést

9.25 Rosberg következő köre 1:25.492.

9.24 Rosberg jelöletlen Pirelliken 1:25.678-at ment. Pérez 1:28.7-tel a táblán.

9.23 A szombati napot az időlista élén záró Lewis Hamilton elmondta, Rosberghez hasonlóan nem érezte magát a legjobban a gyors körében.

„Nem volt valami jó nap. Próbáljuk megérteni, mi történt, úgy éreztük, lassult a pálya szombaton csütörtökhöz és péntekhez képest. Nemcsak délután, délelőtt is lassabb volt" – mondta Hamilton, aki már jobban van múlt heti influenzája óta, de elmondta, a családján és szerelőin is végigment a kór.

9.18 Vettel 1:31.501-gyel nyitott.

9.12 A Force India első két napja Nico Hülkenbergé volt. „Nem gondoltuk volna, hogy ilyen gördülékenyen megy minden, de épp erre van most szükségünk. Az első benyomásaim jók, nincsenek bosszantó hibák, szilárd alapra építkezhetünk" – mondta a német.

9.10 Pérez is a pályán, így ma is a McLarené az autó, amelyre a legtovább kell várni.

9.08 Nasr a boxban, Verstappen indult útnak. A 17 éves Toro Rosso-pilóta pénteki versenyszimulációjától el volt ragadtatva a csapata.

9.05 Nasré az első mért kör: 1:36.530.

Felipe Nasré az utolsó tesztnap első mért köre
Felipe Nasré az utolsó tesztnap első mért köre

9.04 Ricciardo a pályán a Red Bull-Renault-val, amelyet valószínűleg ma láthatunk utoljára fekete-fehér festésében..

9.03 Maldonado is kijött a Lotusszal. A pálya elég száraz ahhoz, hogy slick gumikkal tegyék meg próbaköreiket a pilóták. A korábbi szemerkélés csak riogatás volt.

9.00 Zöld a lámpa a boxutca végén. Rosberg, Vettel, Felipe Nasr és Bottas máris elindult.

8.58 Az időjósok szerint hamarosan kisüt a nap, és a hőmérséklet 20 fok fölé emelkedik.

8.54 Pat Symonds, a Williams technikai igazgatója is megerősítette, hogy az üldözőboly tagjai nem a címvédő csapatra, sokkal inkább egymásra koncentrálnak. „A Mercedes előnyét nehéz számszerűsíteni, de mindenképp előttünk van – ismerte el Symonds. – Köztünk, a Red Bull és a Ferrari között pedig elég szoros a helyzet."

8.52 A Mercedes riválisai felkészültek rá, hogy az idény elején nem lesznek versenyben a győzelemért. Ricciardo biztos benne, hogy Melbourne-ben a Mercedesé lesz az első rajtsor, főnöke, Christian Horner pedig arra hívta fel a figyelmet, hogy „biztosan nem ültek ölbe tett kézzel a télen. Ha ötven lóerővel erősebbé tették a motorjukat, végünk."

8.49 A felhős idő előnye, hogy máris 8 fokos a levegő. A hátránya, hogy az aszfalt enyhén nedves, s csak 9 fokos.

8.46 A McLaren szombaton 39 körig jutott Kevin Magnussennel, aki a teljesítménnyel elégedett volt. Ma Jenson Button zárja a gyakorlást a wokingiaknál.

„A megbízhatóságunk továbbra is problémás, és nem tudom, meddig tart, míg mindent megoldunk – mondta a csapatot irányító Éric Boullier. – Már eddig is sokat fejlődtünk, de minden bizonnyal kell néhány verseny, míg minden a helyére kerül. Európába érve azonban már késznek kell lennünk, és versenyképesebbé kell válnunk. Tudjuk, hogy az autónk alapvetően jó, csak időre van szükségünk. Szerintem még a Mercedesnek is okozhatunk fejfájást."

8.43 A szombaton is autóba ülők közül egyedül Daniel Ricciardo maradt vasárnapra, az ausztrál egész szombaton hosszú távú etapokat futott a közepes keverékű abroncsokon.

„Rengeteg pozitívuma volt a napnak, megtettünk egy csomó kört, és végeztünk az előre eltervezett programunkkal – mondta az ausztrál. – A legtöbb csapat a teljesítményre koncentrált, mi viszont csak magunkkal törődtünk, és a százharminc megtett kör azt jelenti, hogy megbízhatóságban ott tartunk, ahol szeretnénk."

A teszt utolsó napja előtt az a nagy kérdés, ki nézheti legközelebbről a Mercedesek hátulját
A teszt utolsó napja előtt az a nagy kérdés, ki nézheti legközelebbről a Mercedesek hátulját

8.41 Felhős a reggel Barcelonában, szemerkél az eső.

8.40 Köszöntjük olvasóinkat a 2015-ös téli tesztidény utolsó napjának eseményeit követő tudósításunkban!

A tesztelés záró napján Nico Rosberg, Daniel Ricciardo, Valtteri Bottas, Sebastian Vettel és Jenson Button is autóba ül.

A MÁSODIK BARCELONAI TESZT BEOSZTÁSA
Csütörtök Péntek Szombat Vasárnap
MERCEDES Hamilton Rosberg Hamilton Rosberg
RED BULL Kvjat Kvjat Ricciardo Ricciardo
WILLIAMS Massa Bottas Massa Bottas
FERRARI Räikkönen Vettel Räikkönen Vettel
McLAREN Button Button Magnussen* Button
TORO ROSSO Sainz Verstappen Sainz Verstappen
LOTUS Grosjean Maldonado Grosjean Maldonado
SAUBER Ericsson Nasr Ericsson Nasr
FORCE INDIA nem tesztel
Hülkenberg Hülkenberg
Pérez
*tesztpilóta

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik