MERCEDES
44 Lewis Hamilton (brit, 30)
6 Nico Rosberg (német, 29)
PÉNTEK |
2.30–4.00: 1. szabadedzés |
6.30–8.00: 2. szabadedzés |
SZOMBAT |
4.00–5.00: 3. szabadedzés |
7.00–8.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
6.00: a verseny rajtja |
Az időpontok magyar idő szerint értendők, az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be. |
A Mercedes tavaly átvette a Red Bull szerepét, autói megközelíthetetlenek voltak az időmérőkön és a versenyeken egyaránt, a riválisok csak a Mercedes műszaki hibái vagy ütközése után kerültek olyan helyzetbe, hogy a győzelmekért csatázhattak. A világbajnoki küzdelem mégis éles volt, a csapat ugyanis olyan nagy előnyt szerzett a többiekkel szemben, hogy megengedhette Lewis Hamiltonnak és Nico Rosbergnek a szabad csatározást egymással.
Az idei szezon előtt nem történtek fontos szabálymódosítások, így a többi teamnek nem volt mibe kapaszkodnia hátránya ledolgozása érdekében. A téli teszteken kiderült, a Mercedes előnye nemhogy csökkent volna, tovább nőtt, hiszen Rosberg és Hamilton lágy gumikon futott olyan köridőket, amelyeket a többiek az annál jóval gyorsabb szuperlágyakon sem tudtak elérni. Arról nem beszélve, hogy a közepesen keményeken is hatalmas előnye volt a csapatnak.
Egyes vélemények szerint jót is tesz a világbajnokságnak, hogy a Mercedes előnye megmaradt, hiszen így ebben az esztendőben is nyugodtan engedhetik a szabad, kerék kerék elleni csatát a két pilóta között, és láthatunk további olyan ütközeteket, mint tavaly Bahreinben.
A technika ördöge idén is megtréfálhatja a Mercedest, de vészjósló a többiek számára, hogy az alakulat az egész tesztszezon több mint 6000 kilométerét egyetlen motorral teljesítette. Így a vetélytársak abban bízhatnak, hogy találnak valamit, amivel fel tudják gyorsítani az autójukat, és idővel utolérik a Mercedest, amelynek előnye az idény első szakasza után eltűnhet.
Vettel nyár végén ráncingálhatja meg a finn oroszlán bajszát
Toto Wolff csapatfőnök: „Mindketten ismerik a másik képességeit, tisztelik egymást, ugyanakkor tisztában vagyok vele, hogy újabb kőkemény csata áll előttünk. Tanultak a tavalyi szezonból, a gyengéiken erősítenek, ami csak jó a csapatnak, mert ez biztosítja a fejlődésünket."
MANOR (Ferrari 2014)
28 Will Stevens (brit, 23)
98 Roberto Merhi (spanyol, 23)
A helyszín: Melbourne, Albert Park A pálya hossza: 5303 méter Kanyarok száma: 16 (6 bal és 10 jobb) A verseny hossza: 58 kör (307.574 km) Gumitípusok: közepesen kemény, lágy |
Körrekord: 1:24.125 (Michael Schumacher, Ferrari, 2004) Eddigi versenyek Melbourne-ben: 19 Győzelmek a pole-ból: 8 Győzelem a legrosszabb rajthelyről: David Coulthard (2003) 11. A legjobb helyezés ausztrál pilótától: 4. (Mark Webber, 2012) |
A TAVALYI FUTAM Pole pozíció: 1:44.231 (Lewis Hamilton, Mercedes) Leggyorsabb kör: 1:32.478 (Nico Rosberg, Mercedes) Dobogó: 1. Nico Rosberg (Mercedes), 2. Kevin Magnussen (McLaren), 3. Jenson Button (McLaren) A második helyről rajtoló, másodikként célba érő Daniel Ricciardót a verseny után szabálytalan autója miatt kizárták. A győztes előnye: 26.777 másodperc A versenyben vezetett: Rosberg Biztonsági autós időszak: 1 (4 körön át) Boxkiállások: 34 Előzések: 29 Rajtoltak/célba értek: 22/13 |
A Marussia Jules Bianchi szuzukai balesete óta négy futamból csupán egyen vett részt, azon is egy autót állított rajthoz. Csődeljárást indítottak ellene a vele együttműködő, neki hitelező csapatok követelései miatt, és már kiírták azt az árverést is, amelyen az összes ingóságát értékesítik, így törlesztve a hitelezőknek.
Ám február elején jött a hír, hogy befektetőket találtak, a munkatársakat visszahívták a főhadiszállásra, a csapat pedig beadta nevezését a 2015-ös idényre, és véget vetnek a csődeljárásnak. Megmentőként Stephen Fitzpatrick energiamágnás érkezett, aki biztosította az újjászületés anyagi feltételeit. Szintén beszállt Justin King, a Sainsbury üzlethálózat korábbi elnöke, akit olyan vádak értek, hogy olcsó utat keres a paddockba, hogy bekerüljön az F1 bizalmi körébe, mert valójában ő akar lenni a Formula–1 új vezetője Bernie Ecclestone után.
A 2014-es gép bevetése volt az első terv, de ezt a Force India leszavazta. Így elkészült egy kezdetleges, 2015-ös szabályoknak megfelelő négykerekű, illetve a Ferrarival motorszállítási szerződést kötött a gárda, amely az olaszok tavalyi motorjait kapja meg.
Az autók elkészültek, bár a hírek szerint csak annyira sikerült összerakni őket, hogy a csütörtöki gépátvételen megfeleljenek a követelményeknek – a tavalyi pontszerzésért járó pénzjutalom átvételéhez már ez is elég. Az teljesen más kérdés, hogy elindulnak-e egyáltalán. Egyes hírek szerint a motort most rakták először az autóba, azaz minimális esély van rá, hogy ezen a hétvégén saját erejéből kigurul valamelyik piros-fehér gép a garázsból (nem is csoda, hogy a 107 százalékos szabály egyelőre nem foglalkoztatja a csapatot). De láttunk már csodát...
Ami a pilótákat illeti, a tavalyi idényzárón a Caterham színeiben rajthoz álló Will Stevens mellett a szintén excaterhames Roberto Merhi ülhet az autóba. A spanyolnak azonban szponzorokat kell szereznie, ha az első néhány verseny után is meg akarja tartani az állását.
John Booth csapatfőnök: „Nagyon fontos volt számunkra, hogy visszatérjünk. Szinte mindenki leírt minket, ezért el kellett érnünk, hogy higgyenek bennünk, és lehetővé tegyék mindezt. Így is nagyon rövid idő alatt kellett elkészítenünk a két autót, ez önmagában óriási eredmény. Magas hegyet kell megmásznunk, de megéri a szenvedés."
ESŐS LEHET AZ IDŐMÉRŐ, HŰVÖS A VERSENY
Péntekre változóan felhős időt jósolnak, csapadék nem várható Melbourne-ben, a hőmérséklet legfeljebb 21 fok körül lesz. Szombaton zavartalan napsütésben kezdődik a nap, a meleg (28 fokos maximum várható) kora délutánt követően azonban a késő délutáni órákban esőre kell számítani. Az időmérőt helyi idő szerint 17 és 18 óra között tartják meg, ezt már akár megzavarhatja a csapadék. Vasárnapra a szombat este érkező csapadékzóna lehűti a levegőt, eső akár délelőtt is várható, de a 16 órakor rajtoló versenyre kitisztulhat az ég. A futam alatt azonban várhatóan 20 fok alatt lesz a hőmérséklet.
2015-ÖS VERSENYZŐK | 2015-ÖS AUTÓK | |||||||||||||||||||||||||||||||||
kör | km |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||
Nico Rosberg | 759 | 3463 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Felipe Nasr | 649 | 2976 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Max Verstappen | 617 | 2834 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebastian Vettel | 602 | 2768 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Marcus Ericsson | 596 | 2732 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Carlos Sainz Jr. | 589 | 2700 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Kimi Räikkönen | 580 | 2655 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Lewis Hamilton | 533 | 2434 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Felipe Massa | 492 | 2258 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Valtteri Bottas | 491 | 2255 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Daniel Ricciardo | 486 | 2243 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Pastor Maldonado | 486 | 2231 |
| |||||||||||||||||||||||||||||||
Danyiil Kvyat | 457 | 2109 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Romain Grosjean | 355 | 1640 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Sergio Pérez | 285 | 1327 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Nico Hülkenberg | 271 | 1262 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Jenson Button | 224 | 1033 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Fernando Alonso | 117 | 536 |
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:22.792 | 2. | lágy |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:23.022 | 3. | lágy |
3. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:23.063 | 4. | szuperlágy |
4. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:23.262 | 3. | szuperlágy |
5. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:23.276 | 3. | szuperlágy |
6. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:23.469 | 4. | szuperlágy |
7. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1:24.023 | 4. | szuperlágy |
8. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 1:24.191 | 3. | szuperlágy |
9. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Mercedes | 1:24.200* | 3. | szuperlágy |
10. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:24.276 | 1. | szuperlágy |
11. | Max Verstappen | holland | Toro Rosso-Renault | 1:24.527 | 4. | szuperlágy |
12. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:24.638* | 4. | lágy |
13. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:24.939 | 3. | szuperlágy |
14. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:25.113 | 4. | szuperlágy |
15. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Honda | 1:25.225 | 3. | lágy |
16. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:25.327 | 4. | szuperlágy |
17. | Daniil Kvyat | orosz | Red Bull-Renault | 1:25.947* | 1. | közepes |
18. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Mercedes | 1:26.705* | 2. | lágy |
*Az első teszten gyorsabb volt. |