Hogyan mentheti meg a Mercedes a miatta egyhangú idényt?

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2015.03.12. 15:17
null
Lewis Hamiltonhoz így kerülhetnek legközelebb a riválisok, a pályán egyelőre csak Nico Rosberg lesz a riválisa (Fotó: Action Images)
Pénteken magyar idő szerint hajnali fél háromkor felzúgnak a motorok Melbourne-ben, és megkezdődik az idénynyitó Ausztrál Nagydíj első szabadedzése. A szezont felvezető sorozatunk utolsó részében a két végletről írunk: a tavalyi vb-t uraló, s várhatóan az ideiben is domináló Mercedesről, illetve az autóit a kezdőfutamra éppen csak összedobó Manorról.

MERCEDES
44 Lewis Hamilton (brit, 30)
6 Nico Rosberg (német, 29)

A 31. AUSZTRÁL NAGYDÍJ PROGRAMJA
PÉNTEK
2.30–4.00: 1. szabadedzés
6.30–8.00: 2. szabadedzés
SZOMBAT
4.00–5.00: 3. szabadedzés
7.00–8.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
6.00: a verseny rajtja
Az időpontok magyar idő szerint értendők, az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be.

A Mercedes tavaly átvette a Red Bull szerepét, autói megközelíthetetlenek voltak az időmérőkön és a versenyeken egyaránt, a riválisok csak a Mercedes műszaki hibái vagy ütközése után kerültek olyan helyzetbe, hogy a győzelmekért csatázhattak. A világbajnoki küzdelem mégis éles volt, a csapat ugyanis olyan nagy előnyt szerzett a többiekkel szemben, hogy megengedhette Lewis Hamiltonnak és Nico Rosbergnek a szabad csatározást egymással.

Az idei szezon előtt nem történtek fontos szabálymódosítások, így a többi teamnek nem volt mibe kapaszkodnia hátránya ledolgozása érdekében. A téli teszteken kiderült, a Mercedes előnye nemhogy csökkent volna, tovább nőtt, hiszen Rosberg és Hamilton lágy gumikon futott olyan köridőket, amelyeket a többiek az annál jóval gyorsabb szuperlágyakon sem tudtak elérni. Arról nem beszélve, hogy a közepesen keményeken is hatalmas előnye volt a csapatnak.

Megjelent a Nemzeti Sport Magazin, fókuszban a 2015-ös idény!
Megjelent a Nemzeti Sport Magazin, fókuszban a 2015-ös idény!

Egyes vélemények szerint jót is tesz a világbajnokságnak, hogy a Mercedes előnye megmaradt, hiszen így ebben az esztendőben is nyugodtan engedhetik a szabad, kerék kerék elleni csatát a két pilóta között, és láthatunk további olyan ütközeteket, mint tavaly Bahreinben.

A technika ördöge idén is megtréfálhatja a Mercedest, de vészjósló a többiek számára, hogy az alakulat az egész tesztszezon több mint 6000 kilométerét egyetlen motorral teljesítette. Így a vetélytársak abban bízhatnak, hogy találnak valamit, amivel fel tudják gyorsítani az autójukat, és idővel utolérik a Mercedest, amelynek előnye az idény első szakasza után eltűnhet.

Vettel nyár végén ráncingálhatja meg a finn oroszlán bajszát

Toto Wolff csapatfőnök: „Mindketten ismerik a másik képességeit, tisztelik egymást, ugyanakkor tisztában vagyok vele, hogy újabb kőkemény csata áll előttünk. Tanultak a tavalyi szezonból, a gyengéiken erősítenek, ami csak jó a csapatnak, mert ez biztosítja a fejlődésünket."

A Manor a csütörtöki gépátvételen
A Manor a csütörtöki gépátvételen

MANOR (Ferrari 2014)
28 Will Stevens (brit, 23)
98 Roberto Merhi (spanyol, 23)

31. AUSZTRÁL NAGYDÍJ
A helyszín: Melbourne, Albert Park
A pálya hossza: 5303 méter
Kanyarok száma: 16 (6 bal és 10 jobb)
A verseny hossza: 58 kör (307.574 km)
Gumitípusok: közepesen kemény, lágy
Körrekord: 1:24.125 (Michael Schumacher, Ferrari, 2004)
Eddigi versenyek Melbourne-ben: 19
Győzelmek a pole-ból: 8
Győzelem a legrosszabb rajthelyről: David Coulthard (2003) 11.
A legjobb helyezés ausztrál pilótától: 4. (Mark Webber, 2012)
A TAVALYI FUTAM
Pole pozíció: 1:44.231 (Lewis Hamilton, Mercedes)
Leggyorsabb kör: 1:32.478 (Nico Rosberg, Mercedes)
Dobogó: 1. Nico Rosberg (Mercedes), 2. Kevin Magnussen (McLaren), 3. Jenson Button (McLaren)
A második helyről rajtoló, másodikként célba érő Daniel Ricciardót a verseny után szabálytalan autója miatt kizárták.
A győztes előnye: 26.777 másodperc
A versenyben vezetett: Rosberg
Biztonsági autós időszak: 1 (4 körön át)
Boxkiállások: 34
Előzések: 29
Rajtoltak/célba értek: 22/13

A Marussia Jules Bianchi szuzukai balesete óta négy futamból csupán egyen vett részt, azon is egy autót állított rajthoz. Csődeljárást indítottak ellene a vele együttműködő, neki hitelező csapatok követelései miatt, és már kiírták azt az árverést is, amelyen az összes ingóságát értékesítik, így törlesztve a hitelezőknek.

Ám február elején jött a hír, hogy befektetőket találtak, a munkatársakat visszahívták a főhadiszállásra, a csapat pedig beadta nevezését a 2015-ös idényre, és véget vetnek a csődeljárásnak. Megmentőként Stephen Fitzpatrick energiamágnás érkezett, aki biztosította az újjászületés anyagi feltételeit. Szintén beszállt Justin King, a Sainsbury üzlethálózat korábbi elnöke, akit olyan vádak értek, hogy olcsó utat keres a paddockba, hogy bekerüljön az F1 bizalmi körébe, mert valójában ő akar lenni a Formula–1 új vezetője Bernie Ecclestone után.

A 2014-es gép bevetése volt az első terv, de ezt a Force India leszavazta. Így elkészült egy kezdetleges, 2015-ös szabályoknak megfelelő négykerekű, illetve a Ferrarival motorszállítási szerződést kötött a gárda, amely az olaszok tavalyi motorjait kapja meg.

Az autók elkészültek, bár a hírek szerint csak annyira sikerült összerakni őket, hogy a csütörtöki gépátvételen megfeleljenek a követelményeknek – a tavalyi pontszerzésért járó pénzjutalom átvételéhez már ez is elég. Az teljesen más kérdés, hogy elindulnak-e egyáltalán. Egyes hírek szerint a motort most rakták először az autóba, azaz minimális esély van rá, hogy ezen a hétvégén saját erejéből kigurul valamelyik piros-fehér gép a garázsból (nem is csoda, hogy a 107 százalékos szabály egyelőre nem foglalkoztatja a csapatot). De láttunk már csodát...

A piros-fehér Manor-Ferrarit már összerakták, kérdés, elindul-e
A piros-fehér Manor-Ferrarit már összerakták, kérdés, elindul-e

Ami a pilótákat illeti, a tavalyi idényzárón a Caterham színeiben rajthoz álló Will Stevens mellett a szintén excaterhames Roberto Merhi ülhet az autóba. A spanyolnak azonban szponzorokat kell szereznie, ha az első néhány verseny után is meg akarja tartani az állását.

John Booth csapatfőnök: „Nagyon fontos volt számunkra, hogy visszatérjünk. Szinte mindenki leírt minket, ezért el kellett érnünk, hogy higgyenek bennünk, és lehetővé tegyék mindezt. Így is nagyon rövid idő alatt kellett elkészítenünk a két autót, ez önmagában óriási eredmény. Magas hegyet kell megmásznunk, de megéri a szenvedés."

ESŐS LEHET AZ IDŐMÉRŐ, HŰVÖS A VERSENY

Péntekre változóan felhős időt jósolnak, csapadék nem várható Melbourne-ben, a hőmérséklet legfeljebb 21 fok körül lesz. Szombaton zavartalan napsütésben kezdődik a nap, a meleg (28 fokos maximum várható) kora délutánt követően azonban a késő délutáni órákban esőre kell számítani. Az időmérőt helyi idő szerint 17 és 18 óra között tartják meg, ezt már akár megzavarhatja a csapadék. Vasárnapra a szombat este érkező csapadékzóna lehűti a levegőt, eső akár délelőtt is várható, de a 16 órakor rajtoló versenyre kitisztulhat az ég. A futam alatt azonban várhatóan 20 fok alatt lesz a hőmérséklet.

KÖRÖK, KILOMÉTEREK A TÉLI TESZTSZEZONBAN
2015-ÖS VERSENYZŐK2015-ÖS AUTÓK
körkm
kör km
Mercedes
1340
6121
Sauber-Ferrari
1245
5709
Toro Rosso-Renault
1206 5534
Ferrari 1182 5423
Williams-Mercedes 1069 4913
Red Bull-Renault 943 4352
Lotus-Mercedes 918 4230
McLaren-Honda 380 1751
Force India-Mercedes365
1699
Nico Rosberg
7593463
Felipe Nasr
6492976
Max Verstappen
6172834
Sebastian Vettel
6022768
Marcus Ericsson
5962732
Carlos Sainz Jr.
5892700
Kimi Räikkönen580
2655
Lewis Hamilton5332434
Felipe Massa 492 2258
Valtteri Bottas 491 2255
Daniel Ricciardo 486 2243
Pastor Maldonado 486 2231
MOTOROK
kör km
Mercedes 3996
18378
Ferrari 2427 11132
Renault 2149 9886
Honda 380 1751
Danyiil Kvyat
4572109
Romain Grosjean355
1640
Sergio Pérez
2851327
Nico Hülkenberg271
1262
Jenson Button 224
1033
Fernando Alonso
117
536
A MÁSODIK BARCELONAI TESZT LEGGYORSABB KÖREI
1. Nico Rosberg német Mercedes 1:22.792 2. lágy
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:23.022 3. lágy
3. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 1:23.063 4. szuperlágy
4. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1:23.262 3. szuperlágy
5. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:23.276 3. szuperlágy
6. Sebastian Vettel német Ferrari 1:23.469 4. szuperlágy
7. Felipe Nasr brazil Sauber-Ferrari 1:24.023 4. szuperlágy
8. Carlos Sainz Jr. spanyol Toro Rosso-Renault 1:24.191 3. szuperlágy
9. Romain Grosjean francia Lotus-Mercedes 1:24.200* 3. szuperlágy
10. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari 1:24.276 1. szuperlágy
11. Max Verstappen holland Toro Rosso-Renault 1:24.527 4. szuperlágy
12. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault 1:24.638* 4. lágy
13. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:24.939 3. szuperlágy
14. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:25.113 4. szuperlágy
15. Kevin Magnussen dán McLaren-Honda 1:25.225 3. lágy
16. Jenson Button brit McLaren-Honda 1:25.327 4. szuperlágy
17. Daniil Kvyat orosz Red Bull-Renault 1:25.947* 1. közepes
18. Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Mercedes 1:26.705* 2. lágy

*Az első teszten gyorsabb volt.
Grosjean: 1:24.067, Ricciardo: 1:24.574, Kvjat: 1:24.941, Maldonado: 1:24.348

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik