Räikkönen próbál megszabadulni rossz szokásától

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2015.04.11. 13:23
null
A Mercedes pilótái a nagy időmérős fölény ellenére is tartanak a Ferraritól (Fotók: AFP)
Nico Rosberg minimális különbséggel kapott ki Lewis Hamiltontól a Kínai Nagydíj időmérő edzésén, de ha a Ferrari erős lesz a versenyen, ez a 42 ezred még sokba kerülhet neki. A Mercedes ugyanis felvetette annak lehetőségét, hogy a jövőben megosztott stratégiát alkalmazzon a Scuderia legyőzése érdekében, aminek mellékhatásaként a kedvezőtlenebb taktikát kapó pilóta leszorulhat a második helyről. A Ferrarinál bizakodnak, Kimi Räikkönen igyekszik megszabadulni az időmérőkön kialakult rossz szokásától.

A Mercedes talán a vártnál könnyebben legyőzte riválisait a Kínai Nagydíj időmérő edzésén, de Lewis Hamilton és Nico Rosberg így is nehéz versenyre számít a Ferrari ellen.

„A Ferrarinak fekszik ez a pálya. Fernando Alonso nyert itt két évvel ezelőtt, s a szabadedzéseken is láthattuk, hogy gyorsak a mostani autóik is. Szoros versenyt várunk” – mondta Hamilton, aki a Malajziai Nagydíjhoz hasonlóan Kínában is a harmadik szakasz első mért körében érte el pole pozíciós időeredményét, második próbálkozására nem tudott javítani.

Ez adott esélyt Rosbergnek arra, hogy elcsípje a pole pozíciót, de 42 ezreddel elmaradt az angoltól, s az időmérő után láthatóan csalódott volt a hajszálnyi különbség miatt.

„Nem intézhetjük el a Ferrarit egy legyintéssel, hiszen sok lehetősége lesz arra, hogy meglepjen minket. Ott lesz a rajt, a kerékcserék, és a gumik kopásának mértékét sem ismerjük pontosan. Ez ad lehetőséget a Ferrarinak, s ez ad lehetőséget nekem arra, hogy legyőzzem Lewist – mondta Rosberg, akinek két irányba is tekingetnie kell. – A lágy gumik túl gyorsan kopnak, nemigen fogjuk használni, ám figyelnünk kell a Ferrarira, mert gyors a versenyen. Remélhetőleg elöl maradunk, de szoros lesz.”

Jacques Villeneuve szerint Rosbergnek azért kell imádkoznia, hogy a Mercedes versenytávon is megtartsa jelentős fölényét a Ferrarival szemben.

„Ha valóban felzárkózik a Ferrari, az nagyon rossz hír lesz Rosbergnek. Akkor a Mercedes nem fogja többé engedni, hogy a pilótái egymás ellen csatázzanak, a rivális csapat legyőzése lesz az első számú cél, és ehhez arra is szükség lesz, hogy Hamiltont nevezzék ki első számú pilótának. Mondanom sem kell, ez nekünk, nézőknek sem feltétlenül kedvezne" – mondta Villeneuve, aki azért hozzátette, tetszik neki a Ferrarinál Maurizio Arrivabene által megteremtett barátságosabb légkör.

Hozzátette azonban, szerinte a Mercedes nem fog többé olyan döntéseket hozni, mint Malajziában, amikor a két pilótáját egyszerre hívta a boxba, és Rosbergnek várnia kellett. Még Toto Wolff is elismerte, hogy az esetleges Ferrari-nyomás miatt a Mercedes megváltoztathatja eddigi stratégiai nézeteit, a két pilótájának a biztos győzelem érdekében különböző taktikát dolgozhat ki a versenyekre, aminek az lehet a vége, hogy egyikük nyer, a másik viszont lemarad a második helyről. Ez azonban könnyen csapaton belüli feszültségekhez vezethet.

PIRELLI: HÁROM KIÁLLÁSSAL A LEGGYORSABB A VERSENY, DE…

A Pirelli szombaton megerősítette, hogy a két Mercedes-pilóta mellett a Ferrari párosának is maradt egy-egy készlet friss lágy abroncsa a vasárnapi 56 körös Kínai Nagydíjra. Az olasz gumiszállító számításai szerint a leggyorsabb stratégia három kerékcserét foglalna magába, lágyon végrehajtott rajt után a 10. körben váltás lágyra, a 25.-ben szintén lágyra, majd a 43. körben közepesen keményre. Ám ez csak egy másodperccel gyorsabb a két kerékcserés változatnál, amely annyiból előnyösebb, hogy kisebb az esély forgalomba kerülni – még úgy is, hogy a kínai pályán nagyon könnyű előzni. A csapatoktól várható stratégia a két boxkiállás lesz, rajt lágy gumikon, a 12. körben újabb készlet lágy gumi, majd a 27. körtől a célig a keményebb keveréken. A Pirelli nem tartja lehetetlennek az egy kiállást sem, ehhez az első 19 kört kellene lágy gumikon megtenni, a hátralévő 37-et közepesen keményen.

Sebastian Vettel is abban bízik, hogy a Ferrari versenytávon versenyképesebb.

„Kicsit nagyobb a különbség, mint amire számítottam, de a harmadik hely megvan, ami már bizonyítja, hogy erősek vagyunk, nem csak szerencsével kerültünk a legközelebb a Mercedesekhez. A versenyen a Mercedes a favorit, de van egy készlet friss lágy gumink, ez esélyt adhat. A rajtnál meg kell tartanom a harmadik helyet, aztán meglátjuk, mire megyünk” – mondta Vettel.

James Allison, a Ferrari technikai igazgatója amiatt bánkódott, hogy Kimi Räikkönen a két Williams mögé, a hatodik rajtkockába csúszott vissza.

„Csalódottak vagyunk, az autó elég gyors ahhoz, hogy a második sor a mienk legyen. Kicsit túlkormányozottabbak voltak az autók, mint pénteken, de a versenyen nem lehet gond. A versenytempó terén közelebb vagyunk a Mercedeshez, de a stratégiával ezúttal nem nagyon lehet variálni, nyilvánvaló kétkiállásos futam lesz mindenki számára. Azért mindent megteszünk, amit lehet” – mondta Allison, akinek határozott célja, hogy a két Mercedes mögött a két Ferrari érjen célba a harmadik és a negyedik helyen.

Kimi Räikkönen nem tudja, hogyan csúszhatott vissza a hatodik helyre.

„Rémes volt az utolsó mért köröm, az autó valamitől túlkormányozottá vált, a hátulja instabil volt, főleg az első szektorban éreztem ezt, a hármas kanyar rémes volt. A jó eredmény már ezen a ponton elúszott, próbáltam menteni a menthetőt – mondta a finn. – Talán én hibáztam, talán más oka volt, de nagyon csalódott vagyok. Nem tragédia, de attól tartok, ez valami rossz szokásommá vált. Jó lenne megszabadulni tőle.”

Kimi Räikkönennek elege van abból, hogy valami mindig közbejön az időmérőkön
Kimi Räikkönennek elege van abból, hogy valami mindig közbejön az időmérőkön

Az ötödik helyezést Daniel Ricciardo szemelte ki magának, azaz a Red Bullnál is úgy érzik, hogy a Williams versenytávon verhető.

„A Williams egy körön erősebb, mint a versenyeken. Nem sokkal kaptunk ki, ezt a futamon ellensúlyozni tudjuk. A Mercedes számunkra elérhetetlen, és úgy tűnik, a Ferrari is az, de a Williamsszel versenyben lehetünk, és csatázhatunk az ötödik helyért” – mondta Ricciardo.

TOVÁBBI NYILATKOZATOK

Felipe Massa (4.): – Csodálatos köröm volt, mindent kihoztam belőle. Bebizonyítottuk, hogy a Ferrarival is tudunk versenyezni, és erre törekszünk vasárnap is.
Valtteri Bottas (5.): – Nehezebb lesz a verseny, mint az időmérő, a Ferrarival vasárnap nemigen szállhatunk versenybe. Megtesszük, amit tudunk, talán a Red Bull ellen lesz esélyünk.
Romain Grosjean (8.): – Izgalmas időmérő volt, nagyon élveztem. A versenyen döntő lesz, hogyan kíméljük a bal első kereket. Az alap beállításunk nagyon jó, ezért bizakodom.
Felipe Nasr (9.): – A rosszul sikerült malajziai hétvége után újra ott vagyunk, ahová vártuk magunkat. A pontszerzés tenné teljes sikerré a hétvégét.
Marcus Ericsson (10.): – Óriási, hogy mindkét autóval a harmadik szakaszba jutottunk. Nagyon szoros a mezőny, ezért fontos volt, hogy Felipével együtt jól vezessünk. A verseny is szoros lesz, de jók az esélyeink.
Pastor Maldonado (11.): – Nehezebb ez a hétvége, mint az előző kettő, valahogy nem bízom annyira az autóban, így az időmérős tempóm sem az igazi. A verseny jobb lehet.
Danyiil Kvjat (12.): – Valamiért nem volt elég erő az autóban, a csapat vizsgálja, mi lehet ennek az oka. Az egyenesekben nem tudunk versenyre kelni a riválisokkal, de nem adjuk fel.

Megjelent a Nemzeti Sport Magazin, fókuszban a 2015-ös idény!
Megjelent a Nemzeti Sport Magazin, fókuszban a 2015-ös idény!

Max Verstappen (13.): – Pénteken még nem volt jó az autó, sikerült szombatra kijavítanunk, az időmérőn úgy éreztem, elérhető a harmadik szakasz, de a hatos kanyarban hibáztam, és csak a 13. lettem.
Carlos Sainz Jr. (14.): – Két-három tized hiányzott a harmadik szakaszba jutáshoz, sűrű a középmezőny, a 14. rajthelyről pedig már nem könnyű előrekerülni a rajtnál. A versenytempónk jó, továbbra is a pontszerzés a célunk.
Sergio Pérez (15.): – Két tiszta köröm volt, ez elégnek is bizonyult a továbbjutáshoz. A második szakaszban már a versenyre készítettük fel az autót.
Nico Hülkenberg (16.): – Bosszantó, hogy az első szakaszban kiestem, de hibáztam az utolsó körömben. Ami az autó teljesítményét illeti, a helyzetünkben nem könnyű előrelépni.
Jenson Button (17.): – Nem éreztem rossznak az autót, ezért is érdekes, hogy itt végeztünk. Az időmérő egyelőre túl sok nekünk, remélem, a versenyen tartjuk a lépést azokkal, akik előlünk indulnak.
Fernando Alonso (18.): – Azt a rajthelyet szereztük meg, amelyet most megérdemlünk. De közeledünk a mezőnyhöz, látható a fejlődés. A következő nagy lépés a verseny befejezése lenne.
Will Stevens (19.): – Rendben volt a nap, nem volt gond a kocsival, minden a tervek szerint ment. Az időmérős köröm is jól sikerült, várom az idei első versenyemet.
Roberto Merhi (20.): – Kicsit csalódott vagyok, de a csapat büszke lehet, nem kérdés, hogy sokat fejlődtünk. A szabadedzésen elektronikai hiba miatt alig mentem, ami befolyásolta az időmérőmet is.

KÍNAI NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:35.782 átlag: 204.877 km/ó
2. Nico Rosberg német Mercedes 1:35.824 0.042 mp h.
3. Sebastian Vettel német Ferrari 1:36.687 0.905
4. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1:36.954 1.172
5. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 1:37.143 1.361
6. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:37.232 1.450
7. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault 1:37.540 1.758
8. Romain Grosjean francia Lotus-Mercedes 1:37.905 2.123
9. Felipe Nasr brazil Sauber-Ferrari 1:38.067 2.285
10. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari 1:38.158 2.376
11. Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Mercedes 1:38.134
12. Danyiil Kvjat orosz Red Bull-Renault 1:38.209
13. Max Verstappen holland Toro Rosso-Renault 1:38.393
14. Carlos Sainz Jr. spanyol Toro Rosso-Renault 1:38.538
15. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:39.290
16. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:39.216
17. Jenson Button brit McLaren-Honda 1:39.276
18. Fernando Alonso spanyol McLaren-Honda 1:39.280
19. Will Stevens brit Marussia-Ferrari 1:42.091
20. Roberto Merhi spanyol Marussia-Ferrari 1:42.842

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik