„Motorokért könyörgünk, de nem kapunk olyat, amilyet szeretnénk – mondta Mateschitz a Red Bull autós magazinjának, a Speedweeknek. –Október végénél tovább nem várhatunk a döntéssel.”
A tulajdonos elmondta, évi 54 millió eurót fizetett a Red Bull a két csapatának szállított motorokért, de jövőre biztosan nem maradnak a Renault partnerei.
OKTÓBER 9., PÉNTEK |
9.00–10.30: 1. szabadedzés |
13.00–14.30: 2. szabadedzés |
OKTÓBER 10., SZOMBAT |
11.00–12.00: 3. szabadedzés |
14.00–15.00: időmérő edzés |
OKTÓBER 11., VASÁRNAP |
13.00: a verseny (53 kör, 309.745 km) rajtja |
Az időpontok magyar idő szerint értendőek. |
A Mercedes és a Honda is jelezte már, hogy nem ad motort a Red Bullnak, míg a Ferrari egyelőre csak 2015-ös erőforrást biztosítana 2016-ban a két istállónak – úgy, hogy a Sauber és a Haas megkapná a 2016-ost.
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke elmondta, a Red Bull és a Toro Rosso kiszállása nem lenne olyan súlyos hatással a Formula–1-re, mint sokan gondolnák.
„A Red Bull nagyon fontos márka az F1 számára, fontos, hogy ott legyen a rajtrácson jövőre. Remélem, meg tudnak egyezni valakivel a motorokról – mondta Wolff. – Jó lenne, ha megmaradnának ezek az alakulatok, de az F1 már csak ilyen, jönnek-mennek a szereplők. Néhány éve másfél éven belül kiszállt a Toyota, a Honda és a BMW, három jeles márka, az F1 mégis túlélte.”
Ám amíg a Wolff által emlegetett három csapatból csak a Toyota szállt ki jogutód nélkül (a BMW visszavedlett Sauberré, a Hondából Brawn GP lett), ezúttal a Toro Rosso és a Red Bull is egy az egyben megszűnne, Mateschitz ugyanis más területeken hasznosítaná a gyárakat és a szakembereit.