Az FIAközleménye szerint az idén is három szakaszból áll a kvalifikáció, az elsőben és a másodikban is hét-hét pilóta esik ki, az utolsó szakaszra nyolcan maradnak.kvalifikáció, az elsőben és a másodikban is hét-hét pilóta esik ki, az utolsó szakaszra nyolcan maradnak.
A 16 perces első szakaszban a 7. perc leteltekor kiesik az, akinek a legrosszabb az időeredménye. Ezt követően 90 másodpercenként kiesik az utolsó.
A 15 perces második etapra 15 versenyző marad. A 6. perc után kiesik az utolsó, és 90 másodpercenként újabb versenyzőtől búcsúzunk.
A 14 perces utolsó szakaszban nyolcan maradnak, az 5. perc végén kiesik az utolsó, majd 90 másodpercenként további öt pilóta. Az utolsó másfél percre ketten maradnak.
A szakasz végén nem az esik ki, aki az idő lejártakor az utolsó, hanem aki az összes mért kör befejezése után az utolsó helyen áll.
A versenyeken a közönséggel az interneten megszavaztatják a verseny legjobbját, aki nem sokkal a leintés után megkapja az érte járó díjat.
A 2017-es szabályok véglegesítésének határidejét április 30-ig kitolták, de az autókról már közöltek részleteket. Az első kerekek szélessége 245 milliméterről 305-re, a hátsóké 325-ről 405-re nő. Az autók 180 centiméter helyett 200 centi szélesek lesznek, az első légterelő szélessége 165 centiről 180-ra nő
Az autó váza is szélesebbé válik, a minimális tömege 702 kilogrammról 722 kilogrammra nő, és ehhez jön még a szélesebb gumik miatt azok tömegének növekedése, amit összesen öt kilogrammra becsülnek. Az autók várhatóan legalább három másodperccel gyorsabbak lesznek körönként.
A motorokról és az autók befedéséről is eset szó, mindkettőről április 30-ig tárgyalnak.