A Ferrari tavaly megújult, első idényét kezdte el Maurizio Arrivabene irányítása alatt, s a Red Bulltól érkező Sebastian Vettellel már a második versenyén megszerezte első győzelmét. Ezt újabb két siker követte Magyarországon, illetve Szingapúrban, Vettel az ázsiai városállam szeptemberi futama után még versenyben volt a vb-címért – legalábbis papíron.
A csapat a 2014-es vb-4. helyről előre ugrott a második pozícióba, de arra, hogy versenyről versenyre igazán megszorongassa a Mercedest, nem volt valós esélye. Az egy évvel ezelőtti nagy ugrás reményében vágtak neki a holt szezonnak, amelynek fontos napja a mai, de még fontosabb lesz az a kétszer négy nap, amelyet Barcelonában a kollektív teszten tölt el a csapat február 22. és 25., majd március 1. és 4. között.
Az autóról napokkal ezelőtt azt pletykálták, hogy a teteje fehér lesz az olasz zöld-fehér-piros csíkokkal, felidézve a Scuderia 1975-ös szezonját. A bemutatón láthattuk, hogy igaznak bizonyultak a pletykák: a kocsi motorfedelének teteje fehér.
A bemutatón Vettel és Räikkönen is elmondta, bíznak benne, hogy az új autó nagy előrelépést jelent, és még közelebb kerülnek vele a Mercedeshez. Arrivabene viszont leszögezte, ígérgetés helyett a munkában hisznek, ezért inkább nem fogalmaznak meg nagy célokat.
Simone Resta főtervező az autóról kivetített rajzon magyarázta, mi változott a kocsin a 2015-öshöz képest: rövidebb orr, átvariált első felfüggesztés, átalakított oldaldobozok, keskenyebb far rész. Mind azt szolgálja, hogy gyorsabbá váljon az autó, és ez a cél az átalakított motorral is.