A McLaren spanyol pilótája hatalmasat bukfencezett Esteban Gutiérrezzel történt ütközését követően, és autója a padlólemezével felfelé állt meg. A spanyol gyorsan kimászott belőle, de sokan kétlik, hogy ugyanilyen esetben is így tett volna, ha már a pilótafülkét körülveszi a glóriakeret.
„Ezt meg kell vizsgálni, elég kis helyem volt arra, hogy kimásszam. Viszonylag könnyen sikerült, de lehet, hogy ha keret is lett volna az autón, más a helyzet. Ez érdekes kérdés” – mondta Alonso.
Jenson Button szerint hiba lenne Alonso balesetét elrettentő példának tekinteni, sőt, az angol szerint Alonso esélyeit növelte volna a védőkeret.
„Az autó fejre állt, a keret segített volna neki. A kiszállás nem olyan fontos, semmi sem sürgette Fernandót. Az autók ma már nem lobbannak lángra, nagyon jó védőrendszert fejlesztettek ki ennek elkerülésére. Sokkal fontosabb, hogy a repülő tárgyaktól megvédjük a pilótákat, mint hogy gyorsan kiszálljanak egy balesetes autóból. Szükség van a védőkeretre” – mondta Button.
Pat Symonds, a Williams műszaki vezetője amondó, Alonso balesete jó vizsgálati anyag lesz.
„Vannak már szuperlassításra képes kameráink, amelyek megmutatják, mi történik baleset során a pilóta fejével. Kíváncsi vagyok a felvételekre, már csak azért is, hogy kiderüljön, beleütné-e a fejét a versenyző a keretbe. A raliban láthatjuk, hogy néha bizony beütik a fejüket a versenyzők a merevítő vázba. Ha az F1-ben is ez történne, lehet, hogy jobb, ha nincs ott semmi” – mondta Symonds.