Nem feltétlenül indult rosszul, de a végére kiderült, hogy rémes az F1 új időmérő rendszere.
Azzal, hogy a szakaszokon belül egyesével hullanak ki a pilóták, elérték, hogy az első pár percet követően kiürüljön a pálya, és a csapatok ölbe tett kézzel várják, mi történik. Egyedül Jolyon Palmer és Carlos Sainz Jr. tett sikeres próbát arra, hogy a kieső helyről előrébb verekedje magát, egyébként mindenki időszűkében volt, és a gumikkal spórolt ahelyett, hogy a jobb rajtpozíciókért küzdjön.
A harmadik szakaszban a ferrarisok széttárt karokkal figyelték, ahogy a végén a két Mercedes még egy menetre a pályára hajt. Inkább spóroltak a gumikkal, és örültek a második rajtsornak.
A végén Hamilton már a mérlegelésnél örült a pole pozíciójának, pedig még másfél-két perc hátravolt az időmérőből. Ilyenre száraz körülmények között talán még sohasem volt példa. A szakaszok utolsó perceiben üres volt a pálya, Sebastian Vettel már farmernadrágban ment interjút adni – nem ezt szerették volna a (kapkodva) szabályt alkotók.
Bár az új időmérő célja nem az időmérő izgalmasabbá tétele volt, hanem a versenyé, a kvalifikációt jól elszúrták, a rajtrácsot pedig nem igazán forgatták fel, talán egyedül Danyiil Kvjat 18. rajthelye számít negatív meglepetésnek.
A verseny vasárnap magyar idő szerint 6 órakor kezdődik.1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:23.837 | átlag: 227.713 km/ó |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:24.197 | 0.360 mp h. |
3. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:24.675 | 0.838 |
4. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:25.033 | 1.196 |
5. | Max Verstappen | holland | Toro Rosso-Ferrari | 1:25.434 | 1.597 |
6. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:25.458 | 1.621 |
7. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:25.582 | 1.745 |
8. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:25.589 | 1.752 |
9. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:25.753 | 1.148 |
10. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:25.865 | 1.260 |
11. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:25.961 | 1.356 |
12. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:26.125 | 1.520 |
13. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:26.304 | 1.699 |
14. | Jolyon Palmer | brit | Renault | 1:27.601 | 2.996 |
15. | Kevin Magnussen | dán | Renault | 1:27.742 | 3.137 |
16. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:27.435 | 2.084 |
17. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1:27.958 | 2.607 |
18. | Danyiil Kvjat | orosz | Red Bull-TAG Heuer | 1:28.006 | 2.655 |
19. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:28.322 | 2.971 |
20. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Haas-Ferrari | 1:29.606 | 4.255 |
21. | Rio Haryanto | indonéziai | Manor-Mercedes | 1:29.627 | 4.276 |
22. | Pascal Wehrlein | német | Manor-Mercedes | 1:29.642 | 4.291 |
AZ IDŐMÉRŐ PERCRŐL PERCRE
3. SZAKASZ
KIESŐK: 3. Vettel, 4. Räikkönen, 5. Verstappen, 6. Massa, 7. Sainz, 8. Ricciardo
7.58 Van még hátra két perc, Hamilton viszont már a pole-ját ünnepli. A kiemelt helyre parkolt, akárcsak Rosberg. Elkezdődik a sajtótájékoztató, mielőtt lejár az óra?
7.56 Beírjuk Vettelt harmadiknak, pedig még lenne idő. Ezzel vége is, vagy Rosberg még egyszer próbálkozik?
7.55 Rosberg feljött a második helyre (miközben a közvetítésben a karrjaikat széttáró ferrarisokat mutatták), Hamilton 1:23.837-re javított.
7.54 Csak Hamilton és Rosberg ment vissza a pályára. A többiek a bokszban várnak. Passzív ellenállás?
7.53 Az új rendszer Rosberg számára nagy kihívást jelent, a német az első után a harmadik szakaszban is belehibázott az első mért körébe.
7.52 A két Toro Rosso megverte a két Red Bullt, tényleg sokat számít a Ferrari-motor. Még a tavalyi is.
7.50 Ricciardo az első kieső. Sainz és Massa veszélyben, a spanyolnak nem lesz ideje még egy körre.
7.49 Vettel 1:24.675-tel kezdett, Rosberg 1:25.2-vel. Hamilton 1:24.133-mal első.
7.48 A legjobb pole-kör Vettelé 2011-ből: 1:23.529.
7.47 Verstappen várt a legtovább, de már ő is kint van.
7.46 Elkezdődött a 14 perces harmadik etap.
7.44 A második szakaszban nem láttuk azt, amit valószínűleg a szabályalkotók látni akartak. Egyedül Sainz ment jó időben gyors kört, hiányzott a folyamatos körözés. Talán a kiesők éppen itt rontották el, de vigyázniuk kellett a gumikra.
7.43 A két-két Mercedes, Ferrari, Toro Rosso, valamint Massa és Ricciardo maradt versenyben.
2. SZAKASZ
KIESŐK: 9. Pérez, 10. Hülkenberg, 11. Bottas, 12. Alonso, 13. Button, 14. Palmer, 15. Magnussen
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Hamilton | 1:25.351 | 1. | Hamilton | 1:24.605 |
2. | Massa | 1:25.918 | 2. | Rosberg | 1:24.796 |
3. | Alonso | 1:26.537 | 3. | Vettel | 1:25.257 |
4. | Hülkenberg | 1:26.550 | 4. | Sainz | 1:25.384 |
5. | Räikkönen | 1:26.579 | 5. | Ricciardo | 1:25.599 |
6. | Pérez | 1:26.607 | 6. | Räikkönen | 1:25.615 |
7. | Button | 1:26.740 | 7. | Verstappen | 1:25.615 |
8. | Verstappen | 1:26.934 | 8. | Massa | 1:25.644 |
9. | Rosberg | 1:26.934 | 9. | Pérez | 1:25.753 |
10. | Vettel | 1:26.945 | 10. | Hülkenberg | 1:25.865 |
11. | Ricciardo | 1:26.945 | 11. | Bottas | 1:25.961 |
12. | Sainz | 1:27.057 | 12. | Alonso | 1:26.125 |
13. | Bottas | 1:27.135 | 13. | Button | 1:26.304 |
14. | Palmer | 1:27.241 | 14. | Palmer | 1:27.601 |
15. | Magnussen | 1:27.297 | 15. | Magnussen | 1:27.742 |
16. | Ericsson | 1:27.435 | |||
17. | Nasr | 1:27.958 | |||
18. | Kvjat | 1:28.006 | |||
19. | Grosjean | 1:28.322 | |||
20. | Gutiérrez | 1:29.606 | |||
21. | Haryanto | 1:29.627 | |||
22. | Wehrlein | 1:29.642 |
7.39 Hülkenberg is kiesett, az övé a 10. rajtkocka. Senki sincs a pályán, az új szabályoktól nem feltétlenül ezt várták.
7.38 Fb-játékunk helyes tippsora: Ricciardo, Button, Palmer.
7.37 A Williams-pilóta kiesett, előtte a két Force India áll, ők sem erőltetik.
7.35 Sainz megelőzte Alonsót, a spanyol a bokszban várt, kiesett. Most Bottas az utolsó a még versenyben lévők között.
7.34 Facebook-játékunkon eddig azok állnak nyerésre, akik szerint Palmer legyőzi Ericssont, Button pedig Grosjeant. Az utolsó kérdés: Ricciardo vagy Bottas?
7.33 Button a harmadik kieső. Sainz lehet a következő, de a spanyol gyors körön van.
7.32 Palmer kiesett. Megverte Magnussent, a csapat a dántól várja, hogy a csapat vezére legyen, ehhez képest szép eredmény a brit apró sikere.
7.31 Az élen Hamilton, Rosberg, Massa, Pérez, Vettel, Verstappen a sorrend.
7.30 Palmer megverte Magnussent, de mindketten kikaptak Buttontól. A dán lesz az első kieső.
7.29 Button az utolsó, a két Renault-nak őt kell megelőznie.
7.28 Pérez bejött a harmadik helyre a Force Indiával.
7.27 Rosberg 1:24.796-tal, Hamilton 1:24.605-tel kezdett, Vettel 1.2 másodpercet kapott az angoltól.
7.25 Már csak a két Renault nem jött ki. A többiek megkezdték mért köreiket.
7.24 Lassabb a kirajzás a második szakaszban, mintha tanultak volna a csapatok az első szakaszból.
7.23 A csapatokon az első szakaszban azért kifogott az új rendszer, nem igazán találták el, mikor kell elkezdeni az utolsó kört, hogy elkerüljék a kiesést. A közvetítés grafikáján is csak az etap felénél jelent meg az óra, amely jelzi, mennyi ideje van a javításra a kieső helyen álló pilótának.Van még mit tanulni itt is, ott is.
7.20 A második etap 15 perces lesz, újabb hét pilóta esik ki.
7.18 Kvjat az első szakasz meglepetés-kiesője.
1. SZAKASZ
KIESŐK: 16. Ericsson, 17. Nasr, 18. Kvjat, 19. Grosjean, 20. Gutiérrez, 21. Haryanto, 22. Wehrlein
7.16 A Renault brit pilótája megelőzte a svédet, továbbjutott, Ericsson esett ki. Az első szakasz vége kifejezetten izgalmas volt.
7.15 Palmer még elkezdhette mért körét. Ha sikerül javítania, Ericsson esik ki.
7.13 Még két kieső lesz, Palmer a 16., Nasr a 17. helyezett. A brazil sem tud mért kört menni.
7.12 Kvjat a 18., Grosjean a 19. helyen, az orosz is kiszállt a Red Bullból. Ők is kiestek.
7.11 Alonso a második helyen, 1:16.5-tel. Jó idő, de Gutiérrez hasonlót ment. Gyorsan javul a pálya. Most Grosjean van veszélyben.
7.10 Gutiérrez 1:26.6-ot ment, de hiába, már lejárt az idő, így harmadikként kiesett.
7.09 Button jött fel a harmadik helyre! Ez már valós jó eredmény a McLaren-Hondától.
7.08 Elöl Hamilton, Räikkönen, Verstappen, Rosberg, Vettel, Sainz, Bottas a sorrend.
7:07 Wehrlein kiesett, Haryanto nyerte meg az első csatát a Manoron belül. Az indonéziai sem tért vissza a pályára, másokat nemigen előzhet meg, neki már az is hatalmas siker, hogy csapattársát legyőzte.
7.06 Wehrlein visszatért a depóba, Räikkönen az élen. Aztán Hamilton 1:25.351-gyel visszavette a vezetést.
7.05 Rosberg a második kísérletével negyedik, Vettel és Grosjean is javított, most Wehrlein az utolsó.
7.04 Räikkönen két tizedre megközelítette Hamiltont. Grosjean az utolsó egyelőre, előte Vettel és Rosberg.
7.03 Hamilton 1:26.6-tal kezdett, Roisberg 1:33-at ment, akárcsak Vettel.
7.02 Rosberg az első a pályán, és máris elrontotta az egyes kanyart. A Mercedes németjének esete mutatja, mekkora a nyomás most a pilótákon.
7.01 Csak Bottas nem jött még ki, illetve már ő is. Mindenki a pályán, szuperlágy gumikon.
7.00 Zöld a lámpa, kezdődik a száguldás. Hét perc múlva kiesik az utolsó, ezért nem szabad várni.
6.59 Máris alakul az Arrivabene által emlegetett sor a bokszutca kijáratánál.
6.58 A hivatalos előrejelzés szerint 20 százalék az esély az esőre az időmérő alatt.
6.56 Az első etap 16 percig tart, s a végére a 22 pilótából 15 marad.
ELŐZMÉNYEK
6.54 Apró szabályváltozás, hogy egy órával meghosszabbították azt az éjszakai holt időszakot, amely során egyetlen csapat szerelői sem tartózkodhatnak a bokszutcában. Ez alól két kivétel van. A Force India ma véletlenül elhasználta az elsőt, mert az egyik szerelője megfeledkezett arról, hogy egy órával kitolták az időszakot, és a tavaly megszokott időben, a megengedettnél egy órával korábban érkezett. A Force India méltányosságot kért, amit az FIA elutasított.
6.50 A felhőréteg teljesen elvékonyodott a pálya felett, nem fúj már olyan erős szél, mint pénteken, az időjárás nemigen szól bele a kvalifikáció alakulásába.
6.48 Rio Haryanto máris megkapta első rajtbüntetését, a Manor indonéziai pilótáját három rajthellyel sorolják hátrébb, és két büntetőpontot is kapott.
A versenyzők a 2014-es idény eleje óta büntetőpontokat kapnak, amelyek egy év után elévülnek. Ha valakinek 12 hónapon belül 12 összegyűlik, egy versenyt ki kell hagynia.
6.46 Köszöntjük olvasóinkat az Ausztrál Nagydíj időmérőjét végigkövető cikkünkben. Ez lesz az új rendszer első bevetése.
„Nem lenne sportszerű, ha már az előtt kritizálnám az új időmérőt, hogy kipróbáljuk. Csupán annyi gondom van vele, hogy nagyon kapkodva döntöttek róla, nem volt idő átgondolni. Kicsit tartok tőle, hogy a szakaszok elején sorban állnak majd az autók a depó kijáratánál, és olyan lesz a bokszutca, mint egy szupermarket parkolója” – mondta Maurizio Arrivabene, a Ferrari csapatfőnöke.
AZ IDŐMÉRŐ MENETE
1. szakasz: 16 perc
A 7. perc végén kiesik, aki az utolsó helyen áll. Ugyanez történik 8.30, 10, 11.30, 13 és 14.30 percnél. Ezt követően kiesik az is, akinek a szakasz leintése után a legrosszabb az időeredménye. Heten esnek ki, 15-en folytatják.
2. szakasz: 15 perc
A 6. perc végén kiesik, aki az utolsó helyen áll. Ugyanez történik 7.30, 9, 10.30, 12 és 13.30 percnél. Ezt követően kiesik az is, akinek a szakasz leintése után a legrosszabb az időeredménye. Heten esnek ki, nyolcan folytatják.
Akárcsak az előző szezonban, az első nyolcnak azokon a gumikon kell rajtolnia, amelyeken a legjobb köridejét futotta a 2. szakaszban. A legjobb nyolc a harmadik szakaszra kap egy-egy készletet a leglágyabb gumikból, a többiek ezt a versenyen használhatják.
3. szakasz: 14 perc
Az 5. perc végén kiesik, aki az utolsó helyen áll. Ugyanez történik 6.30, 8, 9.30, 11 és 12.30 percnél. Az utolsó másfél percben ketten maradnak versenyben a pole pozícióért, amelyet a leggyorsabb kört futó kap meg.