„Láttam a tévében, de le kell szögeznem, hogy már az első naptól fogva nem voltam oda ezért a rendszerért – mondta Ecclestone az autosport.com-nak. –Elég sz.r volt. Ez van, és ha nem változtatjuk meg, ez is marad. Itt az lenne a lényeg, hogy ha a nagy sietségben valamelyik élpilóta hibázik, könnyebben a rajtrács hátsó felébe kerülhet. Ám a Mercedes még mindig nagyon jó.”
Ecclestone szerint nem megoldás, ha egyszerűen visszatérnek a korábbi rendszerre.
„Ha ezt tesszük, biztosan a Mercedesé lesz az első sor Bahreinben. A leginkább attól irtózom, hogy előre tudjam, ki indul az első sorból, illetve ki végez a dobogón. A teljes vagyonunkat feltehetnénk Hamiltonra, mert biztosan ő nyer. A közönségnek viszont nem ez kell. Ma csak azon morfondírozunk egy-egy futam előtt, hogy Lewisnak meg kell erőltetnie magát a győzelemhez, vagy nem. Ez a legnagyobb baj” – mondta Ecclestone.
Sokan azt hitték, a mostani rendszer az ő ötlete, de elmondta, hogy neki más volt a terve, amit nem fogadtak el a csapatok.
„Ha csak rajtam múlna, az előző futam győztesének és a közvetlen élmezőny tagjainak bizonyos mennyiségű másodpercet vagy tizedmásodpercet hozzáadnánk az időmérős köridejéhez. Így hiába szerzi meg valaki a pole pozíciót, a versenyt a hatodik vagy hetedik helyről kellene kezdenie, és legalább a verseny első fele izgalmas lenne. Így továbbra is az a fő esélyes, aki a pole-ból indul.”