Az avatást megelőző sajtótájékoztatón Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója azt mondta, a felújításhoz több mint 500 millió forint saját forrást használt fel a cég, s 5500 tonna aszfaltot fektettek le 57 ezer négyzetméteren.
„A munkálatokon százan dolgoztak, lekerült 7500 darab vízelvezető szegély, 2500 rázókődarab, a szegélykövet pedig 3962 méteren cserélték le” – részletezte az elvégzett munkát Gyulay, hozzátéve, hogy az elmúlt években többször tettek már ígéretet a felújításra.
Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója azt mondta, a felújításhoz több mint 500 millió forint saját forrást használt fel a cég, s 5500 tonna aszfaltot fektettek le 57 ezer négyzetméteren.
„A munkálatokon százan dolgoztak, lekerült 7500 darab vízelvezető szegély, 2500 rázókődarab, a szegélykövet pedig 3962 méteren cserélték le” – részletezte az elvégzett munkát Gyulay, hozzátéve, hogy az elmúlt években többször tettek már ígéretet a felújításra.
„A Hungaroringet 2010-ben vette át az új menedzsment, s bár sok nehézséggel kellett szembenézni, az elmúlt öt évben négyszer nyereséges évet zárt a pálya üzemeltetője” – mondta Gyulay, s kiemelte, hogy az idén szeptemberre minden tartozását letudja majd a cég.
Az elnök-vezérigazgató azt is elmondta, hogy az újraaszfaltozás csak egy része volt a felújításnak, a továbbiakat már állami segítséggel valósítják meg.
Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter hangsúlyozta, hogy a Hungaroringnek a Formula–1-es futam megrendezésére immár 2026-ig érvényes szerződés van, s ennek a pénzügyi feltételei a korábbiaknál sokkal jobbak. Hozzátette, a 2017-es állami költségvetési tervezetben „jelentős forrás került elkülönítésre” a Hungaroring további fejlesztésére.
Az állam évről évre állja a 2017-től az eddigi 7.5 százalék helyett öt százalékkal emelkedő versenyrendezési jogdíjat (ami egyes számítások szerint 2016-ban majdnem 35 millió dollár lesz), emellett nagyjából 20-25 milliárd forint kell arra, hogy a lelátókat és a kiszolgáló épületeket (bokszok, versenyvezérlő központ, sajtóterem) teljesen felújítsák, de ez a pálya zsúfolt programja miatt csak több lépcsőben lehetséges, nem egyik évről a másikra, mint az újraaszfaltozás.
A Hungaroring csütörtökön azt is bejelentette, hogy meghosszabbította és szorosabbra fűzte a Porsche Hungáriával kötött szerződését, amelynek keretében két Audi A6-ost kapott a pálya, biztonsági autónak és orvosi autónak.
A mogyoródi pályán a jövő héten a túraautó-világbajnokság (WTCC) magyarországi futamán hajtanak először versenyautók az új pályacsíkra.