Mint az az alábbi táblázatból kiderül, a tavaly is az F1-ben szereplő tíz F1-es istálló között körülbelül 965 millió dollárt osztanak szét a FOM javára tavaly befolyt televíziós közvetítési jogokból, a versenyhelyszínek által kifizetett jogdíjakból, valamint a szponzorációból származó, illetve egyéb bevételekből.
A csapatok 2016 áprilisától kilenc részletben kapják meg a pénzeket – igaz, volt istálló (Force India, Sauber), amely előleget kért.
Az első oszlop (COL 1) az adott csapat előző két-hároméves besorolását mutatja (egyenlően osztják el azok között, akik pontot szereztek az elmúlt három szezonban), míg a második csak az előző, 2015-ös szezonban kapott besorolást, ezt az eredmények alapján határozták meg (COL 2). A táblázat alapján a Ferrari a teljes bevételek körülbelül húsz százalékát kapja majd, durván 33 millió dollárral többet, mint amennyit az előző idény után.
A Ferrari a sportágban való tradíciói miatt további másik bónuszt is kap – ez ráadásul 70 millióra rúg –, de a Mercedes, a Red Bull és a Williams is részesül hasonló juttatásban (LST, OTHER). A konstruktőr- bajnoki bónusz (CCB) miatt szintén is négy istálló részesült jutalomban: a Ferrari, a McLaren, a Red Bull és a Mercedes. A Renault azért nem, mert időközben Lotussá változott, majd vissza.
Míg idén körülbelül 965 milliós jutalomban részesülnek a csapatok, addig tavaly 883 milliót kaptak ugyanennyi futam (19) után, ez kilenc százalékos emelkedés.
Kíváncsi a Formula–1 gazdasági hátterére? Ide kattintva bővebben olvashat róla!