Sebastian Vettel a Ferrari számára balul elsült csütörtöki szabadedzések után azt ígérte, szombatra a Scuderia is odaér a Mercedes és új kihívója, a Red Bull mellé, és akár a pole pozícióért is versenybe szállhat. Sokszor hallottunk már ilyet, de Monacóban ezt a harmadik tréning legjobb időeredményével is alá tudta támasztani a német.
Lewis Hamiltont 18 ezreddel előzte meg, s mivel a Mercedes az időmérőkön valahogy mindig képes felgyorsulni, az angolnak még mindig több esélyt adunk a pole-ra, mint Vettelnek. A legutóbbi három Monacói Nagydíjat megnyerő, vb-éllovas Nico Rosberg is veszélyes, akárcsak a csütörtöki első helye után szombat délelőtt csak negyedik Daniel Ricciardo.
Az ausztrál az első menetek után az élen állt, a másodikban viszont sárga zászlók miatt nem volt zavartalan köre (az elsőnél csapattársa, Max Verstappen koccant a falnak, de autója nem sérült meg nagyon). Ez az időmérőn bárkivel előfordulhat, de ha tiszta pályán megy, Ricciardónak még Vettelnél is nagyobb esélye van a Mercedesek ellen az időmérőn – amelyet az idény legfontosabb kvalifikációjának tartanak az előzés lehetetlensége miatt, és amely a legizgalmasabb is lehet egyben.
A Mercedes, Red Bull, Ferrari hármas mögött szorosan ott van a Toro Rosso és a Force India, míg a hét elején nagyon bizakodó McLaren egyelőre csak hatodik erőnek számít.
Az időmérő 14 órakor kezdődik Monacóban.
1. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:14.650 | átlag: 160.926 km/ó | 25 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:14.668 | 0.018 mp h. | 24 |
3. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:14.772 | 0.122 | 29 |
4. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:14.807 | 0.157 | 22 |
5. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:15.081 | 0.431 | 17 |
6. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Ferrari | 1:15.259 | 0.609 | 23 |
7. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:15.324 | 0.674 | 26 |
8. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:15.368 | 0.718 | 21 |
9. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:15.555 | 0.905 | 22 |
10. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:15.666 | 1.016 | 20 |
11. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:16.068 | 1.418 | 29 |
12. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:16.257 | 1.607 | 24 |
13. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:16.298 | 1.648 | 23 |
14. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:16.347 | 1.697 | 21 |
15. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Haas-Ferrari | 1:16.406 | 1.756 | 23 |
16. | Kevin Magnussen | dán | Renault | 1:16.412 | 1.762 | 13 |
17. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:16.527 | 1.877 | 27 |
18. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1:16.867 | 2.217 | 23 |
19. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:17.038 | 2.388 | 32 |
20. | Jolyon Palmer | brit | Renault | 1:17.482 | 2.832 | 17 |
21. | Pascal Wehrlein | német | Manor-Mercedes | 1:17.595 | 2.945 | 32 |
22. | Rio Haryanto | indonéziai | Manor-Mercedes | 1:18.180 | 3.530 | 34 |
AZ EDZÉS PERCRŐL PERCRE
12.00 Vége az edzésnek, amelyen némi meglepetésre Ferrari volt a leggyorsabb.
11.59 Verstappen még visszajött kipróbálni az autót, úgy tűnik, semmi baja a Red Bullnak. Ez nagy megkönnyebbülés lehet a fontos időmérő előtt.
11.58 A Renault már nem tért vissza a pályára, a dán pilóta kiszállt belőle. Nem törte össze.
11.57 Magnussen is így járt, a végére azért sűrűsödnek a bakik.
11.56 Kevesebb a hiba, mint csütörtökön, de azért még akad egy-kettő. Most Wehrlein csúszott a célegyenes végi bukótérbe.
11.54 Egyelőre úgy tűnik, hiába reménykedett a McLaren erős hétvégében, Alonso és Button az élen álló öt csapattól jócskán (a 10. Hülkenbergtől 6 tizeddel) lemaradva 11. és 12.
11.52 Hamilton végre odatette magát, de hiába a kiváló első két szektor, 18 ezreddel kikapott Vetteltől. Rosberg lemaradása egy tized csapattársához képest az új gumikon.
11.51 Ricciardo gyors körét meghiúsította a Verstappen-koccanás miatt lengetett sárga zászló.
11.49 Visszatért a Red Bull garázsába. A jobb első felfüggesztés sérülhetett meg a Red Bullon. Befolyásolja-e ez a pillanat, hogy mennyire nyomja itt az időmérőn? Az első szektorban ő a mezőny legjobbja.
11.48 Verstappen a Massenet-ben, ahol eddig a legjobb részideje volt, a szalagkorlátnak sodródott.
11.46 Vettel 1:14.650-nel feljött az élre. Räikkönen 1:15.5-tel a hetedik. Verstappen és Ricciardo is a pályán friss gumikon.
11.43 Wehrlein Haryanto mögött köröz, és arra panaszkodik, hogy csapattársa lassú. A Manor németje jól kihasználta a szünnapot, sokkal gyorsabb, mint csütörtökön.
11.42 Räikkönen és Vettel érkezik a friss ultralágy gumikon.
11.41 A hajrá nagy rohama előtt csak a két Manor és a két Force India van a pályán.
11.38 Az első készlet abroncsok elkoptak annyira, hogy a köridőkön már ne lehessen javítani velük. A második készletet a hajrában teszik fel egy-két gyors körre. A Red Bull egy lassú kör után a második igazán gyors körében tudta kihozni a maximumot az ultralágy gumikból.
11.35 Az első kilenc (két-két Red Bull, Mercedes, Toro Rosso és Force India, valamint Vettel) egy másodpercen belül áll egymáshoz képest.
11.33 Massa megkapta az ultralágy gumikat, de csak a 12. helyig jött fel velük. A Williams tavalyi is nagyon szenvedett Monacóban.
11.31 Sainz utolérte Kvjatot, mindkét Toro Rosso 1:15.618-cal áll. Még mindig szuperlágy gumikon.
11.29 Hamilton Kvjatot megelőzve feljött a 6. helyre az ultralágy gumikon.
11.28 A Ricciardo és Magnussen autójába betett új, gyorsabb Renault-motor fejlesztéséhez három zsetont használt fel a francia gyár, még 21-gyel gazdálkodhat a szezon hátralévő részében.
11.26 Alonso a szuperlágy gumikon 11. a McLarennel. Az előtte lévők közül a 6. Kvjat és a 8. Sainz használta még ezt a keveréket, a többiek a gyorsabb ultralágyat.
11.25 Verstappen a második, az első szektorban (St-Devote, Massenet, Casino) nincs nála gyorsabb.
11.24 Ricciardo második gyors köre 1:14.807, 374 ezreddel Rosberg előtt. Úgy tűnik, továbbra is az ausztrál a legjobb.
11.23 Verstappen javított, 197 ezredre feljött Rosbergre, de ezzel csak ötödik.
11.21 A csütörtöki leggyorsabb Ricciardo a második, 11 ezreddel Rosberg mögött. Alonso, Bottas és Button még mért kör nélkül áll.
11.20 Verstappen a hatodik helyre jött fel, Rosberg, Vettel, Pérez, Kvjat és Hülkenberg mögé.
11.19 Verstappen lassú körrel kezdett, utána húzott bele. Ricciardo is a pályán, ő még az első, lassú körén van.
11.16 Verstappen a pályán. Szintén ultralágy gumikon, itt kevesen vesztegetik az időt más keveréken.
11.15 Vettel 27 ezredre van Rosbergtől, már csak a két Red Bull nem jött ki.
11.12 Rosberg 1:15.181-gyel visszaállt az élre. Mindenki gyors köröket fut, Monacóban nagyon fontos a jó rajthely, hiszen nagyon nehéz előzni, okosan autózva sokkal gyorsabb autót is végig maga mögött tarthat valaki. A Mercedes nem engedheti meg magának, hogy elveszítse az időmérőt.
11.11 Vettel 1:15.433-mal az élre lőtte a Ferrarit. Tényleg összeáll a kocsi?
11.10 Palmer az uszodánál a korlátnak csúszott, megpördült, de tovább tudott menni. A Renault-kra visszatették a korábbi felfüggesztéseket, mert a pilóták csütörtökön elégedetlenek voltak a fejlesztéssel.
11.09 Az uszoda utáni kerékvetők alacsonyabbak lettek, de Rosberg rá tudott úgy futni, hogy csúnyán megdobta az autóját.
11.07 Rosberg 1:15.909 perces körrel az élre ugrott. Aztán jött Hamilton, és 1:15.808-at ment.
11.06 A Red Bull, a Toro Rosso és a Force India párosa még nem indult el a bokszból.
11.05 Ultralágy gumikon készülnek az időmérőre, Räikkönen 1:16.220 perces kört ment. Magnussen 1:17.2-vel második.
11.03 Palmer 1:18.700-zal az élen, mögötte Massa, Räikkönen, Wehrlein és Magnussen sorakozik a korai időlistán.
11.02 A két Haas-Ferrari egyből visszatért a bokszba, a többség viszont folytatta még egy körrel a száguldást.
11.00 Zöld a lámpa, s akárcsak a két csütörtöki edzésen, most is Gutiérrez az első a pályán.
10.59 Csütörtökön Ricciardo 6 tizedet vert a Mercedesre, amelynek az egész péntek rendelkezésére állt ahhoz, hogy kitalálja, hogy kerülhet vissza az élre. A Ferrari csupán közelebb kerülne riválisaihoz.
10.58 Szép idő van, kék az ég, esőtől nem kell tartani a következő 60 percben.
10.55 Délelőtt bejelentették, hogy a Ferrarin bemutatott glóriakeret lesz a 2017-es fejvédő megoldás az F1-ben, illetve bemutatták a 2017-es kerekeket, amelyek sokkal szélesebbek a mostaniaknál, az 1980-as évekre emlékeztetnek.
10.53 Köszöntjük olvasóinkat, hamarosan kezdődik a Monacói Nagydíj 3. szabadedzése.