Barcelonában a Ferrari és a Red Bull kapcsán is felvetődött, hogy bár a szabályoknak megfelelve, de trükköznek szárnyuk rugalmasságával. A Ferrarikon például bizonyos sebesség felett a szárny hátrahajlik, s ennek következtében megnőhet a végsebesség. A Red Bullokon bizonyos aerodinamikai elemek az első szárnyon terhelés hatására jobban mozognak, amitől hatékonyabban terelik el a légáramlatokat az első kerekek mellett.
Ebből kiindulva a Nemzetközi Automobil-szövetség a megszokottnál több vizsgálatnak vetette alá az autókat a kanadai hétvégén, de Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója elmondta, egyik autón sem találtak szabálytalan elemet, pedig kimondottan nagy terhelésnél vizsgálták a szárnyakat.
„Szombaton leteszteltük a konstruktőri bajnokság első öt helyezettjének szárnyait, de mindegyik megfelelt a szabályoknak – nyilatkozta a szakember. – Még meg is emeltük ötven százalékkal a terhelést, hogy lássuk, történik-e valami, de minden a vártnak megfelelően alakult."