A Mercedesnek a Német Nagydíjon is leginkább saját magától kell tartania, mintsem riválisaitól. Nico Rosberg és Lewis Hamilton kényelmesen megelőzte a többi istálló versenyzőjét a két szabadedzésen, bár Rosberg rámutatott, hogy az ellenfelek Magyarországon is szombatra jöttek fel.
Normál időjárási körülmények között nyilván a két Mercedes lesz a leggyorsabb a szombati időmérőn, de a csapatnak már minden apróságra vigyáznia kell. Erre utalt a második szabadedzésen a Hamiltonnak rádión küldött üzenet is, amely szerint nagyon figyeljen az egyes kanyarnál a pálya határára, ne szélesítse ki.
JÚLIUS 29., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Rosberg 1:15.517 |
2. szabadedzés: 1. Rosberg 1:15.614 |
JÚLIUS 30., SZOMBAT |
11.00–12.00: 3. szabadedzés |
14.00–15.00: időmérő edzés |
JÚLIUS 31., VASÁRNAP |
14.00: a verseny (67 kör, 306.458 km) rajtja |
A KÖVETKEZŐ VERSENYEK |
Augusztus 28., 14.00: Belga Nagydíj |
Szeptember 4., 14.00: Olasz Nagydíj |
Szeptember 18., 14.00: Szingapúri Nagydíj |
Furcsa volt, hogy egy szabadedzésen ennyire foglalkozik ezzel a Mercedes, hiszen mi történhetne? Például az, hogy aki túl sokszor kiszélesíti a kanyar kijáratát, és ezzel többször egymás után jogosulatlanul szerez előnyt, azt megrovással sújthatják. Hamiltonnak ebből az idén már van kettő, és ha egy harmadikat is kap, az tíz rajthelyes büntetést jelent. Máris van ok arra, hogy figyeljen a szabadedzésen.
Az egész pályakiszélesítősdi téma volt a héten, a csapatok csütörtökön megpróbálták meggyőzni az FIA-t arról, hogy szálljon le a témáról, és engedje a pilótáknak, hogy úgy használják az íveket, ahogy nekik tetszik – még ha ehhez négy kerékkel el is kell hagyni a pályát. Még péntek reggel is azt hirdették a csapatok, hogy az FIA ezt a túlszabályozottság elleni küzdelem jegyében elfogadta, de Charlie Whiting pénteken jelezte, erről szó sincs.
„Azt erőltették, hogy hagyjuk abba a pálya határának tiszteletben tartását, de ebben nem engedek, folytatni kell azt, amit ezen a téren elkezdtünk – mondta Whiting, aki szerint a jövőben minden pályán meglesz az a megoldás, ami Ausztriában az extra kerékvető, amelyre hajtva a pilóták autójuk károsítását kockáztatják. – A célunk, hogy minden egyes pályán kialakítsunk egy-egy olyan rendszert, amely riasztó hatású. Néhány pályán egyes kanyaroknál ez nehezebben megy, de szépen egyesével rá fogunk jönni a megoldásra. Ami Magyarországon a négyes és a tizenegyes kanyar, az itt az egyes. Az első szabadedzésen majdnem száz eset történt. Nem engedhetjük, hogy mindenki kimenjen a bukótér közepére padlógázzal, mert az úgy gyorsabb. Akkor fele akkora maradna a bukótér."
Azaz lehetnek büntetések, az időmérőn köridőket vehetnek el, a versenyen áthajtásos büntetéseket osztogathatnak. A Red Bullnak és a Ferrarinak a rajt mellett ez lehet az esélye arra, hogy a Mercedes közelébe kerüljön, egyébként fel kell készülnie a Magyar Nagydíjhoz hasonló egymás elleni csatára.
„Nagyon közel vagyunk egymáshoz a Ferrarikkal egykörös tempóban. A pénteki csatát Seb nyerte meg, de az időmérőn nagy csata várható – mondta Daniel Ricciardo. – Teli tankkal, hosszú menetben közelebb voltunk a Mercedeshez, ami biztató, de meglátjuk, mi lesz vasárnap."
Kimi Räikkönen amondó, minél melegebb lesz vasárnap, a Ferrarinak annál nagyobb esélye lesz a Red Bull és akár a Mercedes elleni csatában. Sebastian Vettel hallani sem akar Red Bull elleni csatáról, őt csak a Mercedes utolérése érdekli.
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:15.614 | átlag: 217.769 km/ó | 43 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:16.008 | 0.394 mp h. | 36 |
3. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:16.208 | 0.594 | 39 |
4. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:16.456 | 0.842 | 40 |
5. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:16.490 | 0.876 | 38 |
6. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:16.512 | 0.898 | 45 |
7. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:16.781 | 1.167 | 43 |
8. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:17.087 | 1.473 | 16 |
9. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:17.148 | 1.534 | 44 |
10. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:17.225 | 1.611 | 21 |
11. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:17.342 | 1.728 | 32 |
12. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Ferrari | 1:17.367 | 1.753 | 38 |
13. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:17.425 | 1.811 | 44 |
14. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:17.602 | 1.988 | 13 |
15. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:17.686 | 2.072 | 40 |
16. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Haas-Ferrari | 1:18.005 | 2.391 | 42 |
17. | Kevin Magnussen | dán | Renault | 1:18.056 | 2.442 | 46 |
18. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:18.130 | 2.516 | 28 |
19. | Pascal Wehrlein | német | Manor-Mercedes | 1:18.193 | 2.579 | 42 |
20. | Jolyon Palmer | brit | Renault | 1:18.313 | 2.699 | 47 |
21. | Rio Haryanto | indonéziai | Manor-Mercedes | 1:18.591 | 2.977 | 47 |
22. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1:19.295 | 3.681 | 41 |
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:15.517 | átlag: 218.048 km/ó | 32 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:15.843 | 0.326 mp h. | 30 |
3. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:16.667 | 1.150 | 29 |
4. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:16.852 | 1.335 | 23 |
5. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:16.927 | 1.410 | 29 |
6. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:17.089 | 1.572 | 30 |
7. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:17.183 | 1.666 | 18 |
8. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:17.612 | 2.095 | 15 |
9. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Ferrari | 1:18.008 | 2.491 | 25 |
10. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:18.044 | 2.527 | 22 |
11. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:18.198 | 2.681 | 28 |
12. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:18.210 | 2.693 | 37 |
13. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:18.322 | 2.805 | 33 |
14. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:18.589 | 3.072 | 20 |
15. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:18.591 | 3.074 | 35 |
16. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:18.628 | 3.111 | 29 |
17. | Charles Leclerc* | monacói | Haas-Ferrari | 1:18.882 | 3.365 | 32 |
18. | Kevin Magnussen | dán | Renault | 1:18.933 | 3.416 | 35 |
19. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1:18.961 | 3.444 | 22 |
20. | Esteban Ocon* | francia | Renault | 1:18.981 | 3.464 | 30 |
21. | Rio Haryanto | indonéziai | Manor-Mercedes | 1:19.167 | 3.650 | 34 |
22. | Pascal Wehrlein | német | Manor-Mercedes | 1:19.975 | 4.458 | 33 |
*tesztpilóta, csak ezen az edzésen vett részt. |