Nem történt meglepetés az Osztrák Nagydíj első napján, a Mercedes kezdte a legjobban a versenyhétvégét. A német csapatnak még amiatt sem kell aggódnia, hogy rájöttek egy apró turpisságára, és elvették ezt a játékszerét.
Az FIA újra megváltoztatta a verseny előtti keréknyomás mérésének módját, mert kiderült, hogy a Mercedes trükkel használ az előírtnál alacsonyabb nyomású kerekeket. Az Európai Nagydíjig az FIA a felvezető kör előtt a kerekekre tett gumikon ellenőrizte, hogy a Pirelli által meghatározott minimális érték felett vannak-e.
JÚLIUS 1., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Rosberg 1:07.373 |
2. szabadedzés: 1. Rosberg 1:07.967 |
JÚLIUS 2., SZOMBAT |
11.00–12.00: 3. szabadedzés |
14.00–15.00: időmérő edzés |
JÚLIUS 3., VASÁRNAP |
14.00: a verseny (71 kör, 307.020 km) rajtja |
A KÖVETKEZŐ VERSENYEK |
Július 10., 14.00: Brit Nagydíj |
Július 24., 14.00: Magyar Nagydíj |
Július 31., 14.00: Német Nagydíj |
A német Auto Motor und Sport rájött, hogy a Mercedes a kerekek felrakása előtt felhevíti a tartószerkezetet, így forróbb levegő esetében a keréknyomás értéke is magasabb. Aztán mire a rajtig visszahűl az abroncsban a gáz, a nyomás is csökken, így kedvezőbb tapadást és hatékonyságot biztosít.
Az FIA mostantól még az előtt megméri a kerekek nyomását, hogy feltennék a gumikat az autóra, így elejét vennék a trükközésnek. ha beválik a módszer, a Pirelli is csökkentheti az idén több csapat által is túl magasnak talált nyomásértékeket.
Senki se higgye, hogy ettől egy csapásra eltűnik a Mercedes fölénye, de egy apró trükkel kevesebbet alkalmazhat.
A Ferrari nagyon igyekszik utolérni a világbajnok csapatot, a Scuderia az Osztrák Nagydíj előtt is elhasznált egy fejlesztési zsetont, hogy még erősebbé tegye motorját. Emellett a Shell új üzemanyagától is pluszlóerőket remél. Ám nem minden a motorerő, Sebastian Vettel öt rajthelyes büntetést kap váltócseréért, a második pénteki szabadedzésen pedig kicsúszott a fékek rossz beállítása miatt.
„A fékerőelosztás nem volt tökéletes, meglepett az eset, de szerencsére nem sérült meg az autó a kicsúszástól, úgyhogy nincs nagy baj. Az edzés legvégén történt, nem sokat vesztettünk – mondta Vettel. – Az eső miatt nem sokat köröztünk, nem igazán tudjuk, hol állunk a többiekhez képest, de nincs nagy gond."
A négyszeres világbajnok elárulta, Ausztriában szombat este mindenképpen együtt nézi a labdarúgó Eb német–olasz negyeddöntőjét a Ferrari szerelőivel és mérnökeivel.
„Ki nem hagynám! Az lesz a legjobb pillanat, amikor a németek gólt szereznek, és egyedül én örülök” – mondta a rajtbüntetése ellenére nagyon jókedvű Vettel.
Vettelt megkérdezték arról is, mit szól az új, sárga rázókövekhez, amelyekről mérgesen beszélt Max Verstappen, miután Red Bullja kétszer is megsérült az első szabadedzésen, amikor rájuk hajtott.
„A Red Bullnak erősebb első légterelőre lesz szüksége, akkor abbahagynák a panaszkodást – viccelődött Vettel, aki azokkal ért egyet, hogy jobb távol maradni az extrém rázókövektől, hiszen épp erre találták ki azokat. – Nem tudom, milyenek azok a rázókövek, nem próbáltam ki, mennyire kemények."
Verstappent persze nem győzték meg, a holland szerint nem ez a legjobb módja annak, hogy elérjék, a pilóták tiszteljék a pálya határait.
„Azt akarják elérni, hogy ne hagyjuk el négy kerékkel a pályát? Tegyenek oda falat – fogalmazott kissé indulatosan Verstappen. – Két első légterelőm és egy felfüggesztésem tört el rajta. Persze, el kellene kerülni, de néha nem sikerül. Nem hittem, hogy ilyen kemények. Az egyes kanyarban a ritka elemek helyett egy összefüggőt lehetne alkalmazni."
Verstappen és csapattársa, Daniel Ricciardo is elégedett volt, és abban reménykednek, hogy meg lehet szorongatni a Mercedest az időmérőn, amely már csak a rövid köridők miatt is az idény legszorosabb kvalifikációja lehet. A Mercedes persze így is simán kisajátíthatja az első rajtsort.
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:07.967 | átlag: 229.134 km/ó | 25 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:07.986 | 0.019 mp h. | 19 |
3. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:08.580 | 0.613 | 28 |
4. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:08.589 | 0.622 | 25 |
5. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:08.649 | 0.682 | 30 |
6. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:08.713 | 0.746 | 32 |
7. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:08.761 | 0.794 | 20 |
8. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:08.820 | 0.853 | 23 |
9. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:08.941 | 0.974 | 24 |
10. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:08.994 | 1.027 | 30 |
11. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:09.075 | 1.108 | 26 |
12. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:09.184 | 1.217 | 17 |
13. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Ferrari | 1:09.207 | 1.240 | 26 |
14. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:09.226 | 1.259 | 32 |
15. | Kevin Magnussen | dán | Renault | 1:09.525 | 1.558 | 19 |
16. | Jolyon Palmer | brit | Renault | 1:10.020 | 2.053 | 23 |
17. | Pascal Wehrlein | német | Manor-Mercedes | 1:10.034 | 2.067 | 20 |
18. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Haas-Ferrari | 1:10.138 | 2.171 | 16 |
19. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:10.140 | 2.173 | 19 |
20. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:10.400 | 2.433 | 31 |
21. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1:10.444 | 2.477 | 22 |
22. | Rio Haryanto | indonéziai | Manor-Mercedes | 1:11.328 | 3.361 | 25 |
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:07.373 | átlag: 231.154 km/ó | 37 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:07.730 | 0.357 mp h. | 34 |
3. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:08.022 | 0.649 | 28 |
4. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:08.222 | 0.849 | 31 |
5. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:08.528 | 1.155 | 34 |
6. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:08.803 | 1.430 | 34 |
7. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:08.824 | 1.451 | 39 |
8. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:08.962 | 1.589 | 21 |
9. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Ferrari | 1:08.990 | 1.617 | 32 |
10. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:08.998 | 1.625 | 40 |
11. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:09.078 | 1.705 | 34 |
12. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:09.280 | 1.907 | 43 |
13. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:09.365 | 1.992 | 31 |
14. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:09.567 | 2.194 | 30 |
15. | Kevin Magnussen | dán | Renault | 1:09.707 | 2.334 | 24 |
16. | Pascal Wehrlein | német | Manor-Mercedes | 1:09.775 | 2.402 | 34 |
17. | Jolyon Palmer | brit | Renault | 1:09.851 | 2.478 | 28 |
18. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:09.929 | 2.556 | 35 |
19. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Haas-Ferrari | 1:10.110 | 2.737 | 20 |
20. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1:10.314 | 2.941 | 26 |
21. | Rio Haryanto | indonéziai | Manor-Mercedes | 1:10.493 | 3.120 | 21 |
22. | Alfonso Celis | mexikói | Force India-Mercedes | 1:10.860 | 3.487 | 37 |