F1: Az lesz a legjobb, amikor egyedül én örülök – Vettel

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2016.07.01. 18:11
null
Sebastian Vettel nem a saját autójával tért vissza a bokszba pénteken, de ez nem szegte kedvét (Fotó: AFP)
Sebastian Vettel nagyon jókedvűen beszélt az Osztrák Nagydíj első edzésnapja után: viccelődött a Red Bull-lal és saját csapatával is. A némethez hasonlóan a Red Bullnál is bíznak benne, hogy szoros lesz a verseny Ausztriában, ahol nem csak a rövid kör miatt lehet az idény legszorosabb időmérője a szombati. Az FIA közben lépett egy Mercedes-trükk kiiktatásának ügyében, de önmagában ettől nem válik sebezhetővé a német csapat.

Nem történt meglepetés az Osztrák Nagydíj első napján, a Mercedes kezdte a legjobban a versenyhétvégét. A német csapatnak még amiatt sem kell aggódnia, hogy rájöttek egy apró turpisságára, és elvették ezt a játékszerét.

Az FIA újra megváltoztatta a verseny előtti keréknyomás mérésének módját, mert kiderült, hogy a Mercedes trükkel használ az előírtnál alacsonyabb nyomású kerekeket. Az Európai Nagydíjig az FIA a felvezető kör előtt a kerekekre tett gumikon ellenőrizte, hogy a Pirelli által meghatározott minimális érték felett vannak-e.

29. OSZTRÁK NAGYDÍJ

JÚLIUS 1., PÉNTEK

1. szabadedzés: 1. Rosberg 1:07.373
2. szabadedzés: 1. Rosberg 1:07.967
JÚLIUS 2., SZOMBAT
11.00–12.00: 3. szabadedzés
14.00–15.00: időmérő edzés
JÚLIUS 3., VASÁRNAP
14.00: a verseny (71 kör, 307.020 km) rajtja
A KÖVETKEZŐ VERSENYEK
Július 10., 14.00: Brit Nagydíj
Július 24., 14.00: Magyar Nagydíj
Július 31., 14.00: Német Nagydíj

A német Auto Motor und Sport rájött, hogy a Mercedes a kerekek felrakása előtt felhevíti a tartószerkezetet, így forróbb levegő esetében a keréknyomás értéke is magasabb. Aztán mire a rajtig visszahűl az abroncsban a gáz, a nyomás is csökken, így kedvezőbb tapadást és hatékonyságot biztosít.

Az FIA mostantól még az előtt megméri a kerekek nyomását, hogy feltennék a gumikat az autóra, így elejét vennék a trükközésnek. ha beválik a módszer, a Pirelli is csökkentheti az idén több csapat által is túl magasnak talált nyomásértékeket.

Senki se higgye, hogy ettől egy csapásra eltűnik a Mercedes fölénye, de egy apró trükkel kevesebbet alkalmazhat.

A Ferrari nagyon igyekszik utolérni a világbajnok csapatot, a Scuderia az Osztrák Nagydíj előtt is elhasznált egy fejlesztési zsetont, hogy még erősebbé tegye motorját. Emellett a Shell új üzemanyagától is pluszlóerőket remél. Ám nem minden a motorerő, Sebastian Vettel öt rajthelyes büntetést kap váltócseréért, a második pénteki szabadedzésen pedig kicsúszott a fékek rossz beállítása miatt.

„A fékerőelosztás nem volt tökéletes, meglepett az eset, de szerencsére nem sérült meg az autó a kicsúszástól, úgyhogy nincs nagy baj. Az edzés legvégén történt, nem sokat vesztettünk – mondta Vettel. – Az eső miatt nem sokat köröztünk, nem igazán tudjuk, hol állunk a többiekhez képest, de nincs nagy gond."

A négyszeres világbajnok elárulta, Ausztriában szombat este mindenképpen együtt nézi a labdarúgó Eb német–olasz negyeddöntőjét a Ferrari szerelőivel és mérnökeivel.

„Ki nem hagynám! Az lesz a legjobb pillanat, amikor a németek gólt szereznek, és egyedül én örülök” – mondta a rajtbüntetése ellenére nagyon jókedvű Vettel.

Vettelt megkérdezték arról is, mit szól az új, sárga rázókövekhez, amelyekről mérgesen beszélt Max Verstappen, miután Red Bullja kétszer is megsérült az első szabadedzésen, amikor rájuk hajtott.

„A Red Bullnak erősebb első légterelőre lesz szüksége, akkor abbahagynák a panaszkodást – viccelődött Vettel, aki azokkal ért egyet, hogy jobb távol maradni az extrém rázókövektől, hiszen épp erre találták ki azokat. – Nem tudom, milyenek azok a rázókövek, nem próbáltam ki, mennyire kemények."

Verstappent persze nem győzték meg, a holland szerint nem ez a legjobb módja annak, hogy elérjék, a pilóták tiszteljék a pálya határait.

„Azt akarják elérni, hogy ne hagyjuk el négy kerékkel a pályát? Tegyenek oda falat – fogalmazott kissé indulatosan Verstappen. – Két első légterelőm és egy felfüggesztésem tört el rajta. Persze, el kellene kerülni, de néha nem sikerül. Nem hittem, hogy ilyen kemények. Az egyes kanyarban a ritka elemek helyett egy összefüggőt lehetne alkalmazni."

Verstappen és csapattársa, Daniel Ricciardo is elégedett volt, és abban reménykednek, hogy meg lehet szorongatni a Mercedest az időmérőn, amely már csak a rövid köridők miatt is az idény legszorosabb kvalifikációja lehet. A Mercedes persze így is simán kisajátíthatja az első rajtsort.

2. SZABADEDZÉS
1. Nico Rosberg német Mercedes 1:07.967 átlag: 229.134 km/ó 25 kör
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:07.986 0.019 mp h. 19
3. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:08.580 0.613 28
4. Sebastian Vettel német Ferrari 1:08.589 0.622 25
5. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-TAG Heuer 1:08.649 0.682 30
6. Carlos Sainz Jr. spanyol Toro Rosso-Ferrari 1:08.713 0.746 32
7. Max Verstappen holland Red Bull-TAG Heuer 1:08.761 0.794 20
8. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:08.820 0.853 23
9. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 1:08.941 0.974 24
10. Jenson Button brit McLaren-Honda 1:08.994 1.027 30
11. Fernando Alonso spanyol McLaren-Honda 1:09.075 1.108 26
12. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1:09.184 1.217 17
13. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Ferrari 1:09.207 1.240 26
14. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:09.226 1.259 32
15. Kevin Magnussen dán Renault 1:09.525 1.558 19
16. Jolyon Palmer brit Renault 1:10.020 2.053 23
17. Pascal Wehrlein német Manor-Mercedes 1:10.034 2.067 20
18. Esteban Gutiérrez mexikói Haas-Ferrari 1:10.138 2.171 16
19. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari 1:10.140 2.173 19
20. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1:10.400 2.433 31
21. Felipe Nasr brazil Sauber-Ferrari 1:10.444 2.477 22
22. Rio Haryanto indonéziai Manor-Mercedes 1:11.328 3.361 25
1. SZABADEDZÉS
1. Nico Rosberg német Mercedes 1:07.373 átlag: 231.154 km/ó 37 kör
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:07.730 0.357 mp h. 34
3. Sebastian Vettel német Ferrari 1:08.022 0.649 28
4. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:08.222 0.849 31
5. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-TAG Heuer 1:08.528 1.155 34
6. Carlos Sainz Jr. spanyol Toro Rosso-Ferrari 1:08.803 1.430 34
7. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1:08.824 1.451 39
8. Max Verstappen holland Red Bull-TAG Heuer 1:08.962 1.589 21
9. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Ferrari 1:08.990 1.617 32
10. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 1:08.998 1.625 40
11. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1:09.078 1.705 34
12. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:09.280 1.907 43
13. Jenson Button brit McLaren-Honda 1:09.365 1.992 31
14. Fernando Alonso spanyol McLaren-Honda 1:09.567 2.194 30
15. Kevin Magnussen dán Renault 1:09.707 2.334 24
16. Pascal Wehrlein német Manor-Mercedes 1:09.775 2.402 34
17. Jolyon Palmer brit Renault 1:09.851 2.478 28
18. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari 1:09.929 2.556 35
19. Esteban Gutiérrez mexikói Haas-Ferrari 1:10.110 2.737 20
20. Felipe Nasr brazil Sauber-Ferrari 1:10.314 2.941 26
21. Rio Haryanto indonéziai Manor-Mercedes 1:10.493 3.120 21
22. Alfonso Celis mexikói Force India-Mercedes 1:10.860 3.487 37
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik