F1: csak álom marad a Mercedes–Red Bull csata

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2016.07.22. 18:41
null
Úgy tűnik, az előzetes várakozásokkal ellentétben a Red Bull nem száll versenybe a Mercedesszel (Fotó: Hegedüs Gábor)
Különösebb szenzáció nélkül zajlott le az F1-es Magyar Nagydíj pénteki két szabadedzése, egyedül Lewis Hamilton délutáni kicsúszása borzolhatta a kedélyeket, de hát akkor is a saját kerekein gurult vissza a bokszba a 44-es rajtszámú Mercedes. Amikor mindkét ezüstnyíl a pályán maradt, a legyőzhetetlen volt a világbajnok istálló duója, és a remek formát délután Nico Rosberg tartotta. Az első edzésnapból messzemenő következtetéseket nem szabad levonni, de sejtéseink már vannak. Nem is akármilyenek, a tavalyi győztes Ferrarit például előre sajnáljuk. Nézzük, mire lehet számítani a folytatásban a csapatoktól!

 

MERCEDES
Bár Lewis Hamilton a délutáni edzésen a negyedik körében a falnak csapta az autóját, az első tréningen ő is elég meggyőző formát mutatott ahhoz, hogy a világbajnok csapat nyugodtan várhassa a folytatást. A Mercedesszel új, kétéves szerződést kötő Nico Rosberg mindkét edzésen teljes értékű munkát végzett, és hosszú távon biztatóbb formát mutatott, mint egy körön. Egyedül ő volt képes huzamosan 1:25 perc alatti köröket futni, a versenyszimulációban elért köridői alapján száraz időben, sima rajttal, safety car nélküli versenyen a Mercedes sima kettős győzelmet arat, s a belső párharc dönt a győztesről.

RED BULL
Ahogy sejteni lehetett, a Red Bull a második erő a Hungaroringen. Talán kicsit többet is vártunk az osztrák csapattól, talán azt, hogy közelebb lesz a Mercedeshez, de a Hungaroring nem Monte-Carlo. Még csak péntek van, változhat a helyzet, és ha az időmérőn nem is, a versenyen megszorongathatja a csapat a Mercedest. Főleg, ha az időjárás is segít neki. Viszont azt is belátják a Red Bullnál, hogy nem a stuttgartiakkal, hanem a Ferrarival fognak csatázni. Egyelőre a Scuderia előtt vannak, és bizakodhatnak benne, hogy előtte is maradnak. Hosszú távon a lágy gumikon erősebb a Red Bull, szuperlágyon viszont a Ferrari tűnt jobbnak.

SZAVAZÁS

Ki nyeri meg az F1-es Magyar Nagydíjat?

KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!

FERRARI
Délelőtt Kimi Räikkönen, délután Sebastian Vettel vesztegelt a kelleténél többet a bokszban. A német autójánál megint a váltóval kellett bíbelődni, nem javult meg a probléma egyik hétről a másikra. A turbó fedelét is meg kellett erősíteni, miután a múlt heti silverstone-i teszten felrobbant az egység. Ez az ára annak, hogy a maranellóiak alaposan szűkre szabták a kocsi farát. A Ferrari javulhat szombatra, erre minden versenyhétvégén képes, de a tavalyi győzelem megismétléséhez hatalmas mázlira is szükség lenne. A pénteki versenyszimulációk alapján az is előfordulhat, hogy a Ferrari a versenyen kört kap a Mercedestől, de ehhez nagyon sima verseny kellene.

McLAREN
Ezúttal is kijutott a műszaki hibákból, de amikor Fernando Alonso és Jenson Button a pályán volt, és gond nélkül száguldott, a McLaren-Honda a negyedik leggyorsabb autó volt a pályán. A McLarenre jellemző, hogy riválisaihoz képest kevesebbet lép előre szombaton a pénteki teljesítményéhez képest, ugyanakkor Monacóban már sikerült a Force India és a Williams előtt maradnia. Ám ahogy a Red Bullnál már írtuk, a Hungaroringre nem feltétlenül igazak a monte-carlói tételek.

FORCE INDIA

31. MAGYAR NAGYDÍJ
JÚLIUS 22., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:21.347
2. szabadedzés: 1. Rosberg 1:20.435
JÚLIUS 23., SZOMBAT
11.00–12.00: 3. szabadedzés
14.00–15.00: időmérő
JÚLIUS 24., VASÁRNAP
14.00: a verseny (70 kör, 306.630 km) rajtja
A KÖVETKEZŐ VERSENYEK
Július 31., 14.00: Német Nagydíj
Augusztus 28., 14.00: Belga Nagydíj
Szeptember 4., 14.00: Olasz Nagydíj

A csapat célja, hogy a júliusi trendet folytatva hosszú távon is a Williams előtt maradjon, azaz bebiztosítsa helyét a második legerősebb Mercedes-motoros istállóként. Úgy tűnik, ez a Hungaroringen sikerül. Ugyanakkor Azerbajdzsánnal, Ausztriával és Angliával szemben a magyar nem erőpálya, így a Force India nehezebben kerül dobogóközelbe. Meg a Hungaroringen nem is annyira szokott menni a csapatnak, csak 2011-ben szerzett pontot hazánkban. Ha ez meg is törik, túl jó eredményre nem lehet számítani.

HAAS
Az első szabadedzésen Romain Grosjean a szuperlágy gumik segítségével előzte meg a csak lágy abroncsokat használó Williams-párost, a másodikon Esteban Gutiérrez viszont azonos gumikkal zárt Valtteri Bottas és Felipe Massa előtt. Az első Magyar Nagydíján szereplő Haas egyre jobban bánik a gumikkal, és úgy tűnik, versenybe szállhat egy kósza Q3-as helyért vagy pontszerzésért. Ám ehhez a csapat számára ideális időjárási körülményekre is szükség lesz, mert még mindig túlságosan érzékenyek az aszfalt hőmérsékletének változására.

WILLIAMS
Monacóban az időmérőn 10. és 14. helyezés, a versenyen 10. és 12. pozíció jutott a Williams párosának. Most sem túl jók a csapat kilátásai, a motorerő itt nem számít, aero szempontból sajnos elmarad a riválisoktól az előző években biztatóan szereplő csapat. Bottas azt is elismerte, hogy a szuperlágy gumin minden egyes kör rémálom. Tavaly Massa a 12., Bottas pedig a 13. lett itt, de ebben az eső is szerepet játszott. Sokkal jobbra szárazon sem számíthatnak.

TORO ROSSO
Max Verstappen tavaly negyedik lett a Hungaroringen a Toro Rosso volánjánál, de ehhez kaotikus verseny kellett. Kvjat egy éve második lett, de még Red Bull-Renault-t vezetett. A Toro Rosso a McLaren, a Force India, a Haas és a Williams ellen vívhat a középmezőnyben, de talán a legkevesebb eséllyel áll majd rajthoz. Carlos Sainz Jr. pénteken Valtteri Bottashoz hasonlóan megrovást kapott, mert szabálytalanul közlekedett a bokszutca bejáratánál. A spanyolnak ez volt az idei második figyelmeztetése (Bottasnak az első), a harmadiknál 10 másodperces büntetést kap.

Romain Grosjean és a Haas szereplése nagyban függ az időjárástól (Fotó: Földi Imre)
Romain Grosjean és a Haas szereplése nagyban függ az időjárástól (Fotó: Földi Imre)

RENAULT
Kevin Magnussen az első edzést kihagyta, mert Esteban Ocon ült az autójában. Így is több mint kétszer annyi kört tett meg, mint Jolyon Palmer, aki délelőtt hat, délután 12 kört teljesített rakoncátlankodó autójával. A Renault teljesen leállt idei autója fejlesztésével, így legfeljebb a Sauber és a Manor legyőzésében bízhat. Hatalmas szerencsével a pontszerzésben is.

SAUBER
A svájci csapat egyelőre még annak örül, hogy megmenekült a csődtől. Az új tulajdonosok köszöntésére új légterelővel érkezett a csapat, de a világ nem változik meg egy csapásra. Óriási meglepetés lenne, ha az idény egyetlen pont nélküli csapata itt törné meg rossz sorozatát, de láttunk már példát erre (a Williams esetében 2013-ban).

MANOR
A Sauber elérhető, más nem. Ez így kevés lesz a Manortól, amelynél Rio Haryanto legfeljebb annak örülhet, hogy az év végéig kitart a szponzori háttere. A Hungaroring nem az a pálya, amelyen a hitét a Mercedes-motorba vető kiscsapat nagyot durranthat.

MAGYAR NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS
1. Nico Rosberg német Mercedes 1:20.435 átlag: 196.078 km/ó 45 kör
2. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-TAG Heuer 1:21.030 0.595 mp h. 36
3. Sebastian Vettel német Ferrari 1:21.348 0.913 31
4. Max Verstappen holland Red Bull-TAG Heuer 1:21.770 1.335 35
5. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:21.960 1.525 4
6. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:22.058 1.623 46
7. Fernando Alonso spanyol McLaren-Honda 1:22.328 1.893 21
8. Jenson Button brit McLaren-Honda 1:22.387 1.952 34
9. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:22.449 2.014 41
10. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:22.653 2.218 38
11. Esteban Gutiérrez mexikói Haas-Ferrari 1:22.673 2.238 38
12. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1:22.681 2.246 39
13. Carlos Sainz Jr. spanyol Toro Rosso-Ferrari 1:22.689 2.254 24
14. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 1:22.773 2.338 38
15. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1:22.864 2.429 28
16. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Ferrari 1:22.948 2.513 43
17. Kevin Magnussen dán Renault 1:23.347 2.912 41
18. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari 1:23.437 3.002 36
19. Jolyon Palmer brit Renault 1:23.528 3.093 12
20. Felipe Nasr brazil Sauber-Ferrari 1:23.986 3.551 31
21. Pascal Wehrlein német Manor-Mercedes 1:23.992 3.557 22
22. Rio Haryanto indonéziai Manor-Mercedes 1:24.265 3.830 36
1. SZABADEDZÉS
1. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:21.347 átlag: 193.880 km/ó 34 kör
2. Nico Rosberg német Mercedes 1:21.584 0.237 mp h. 34
3. Sebastian Vettel német Ferrari 1:22.991 1.644 22
4. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:23.082 1.735 19
5. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-TAG Heuer 1:23.174 1.827 28
6. Max Verstappen holland Red Bull-TAG Heuer 1:23.457 2.110 27
7. Fernando Alonso spanyol McLaren-Honda 1:23.935 2.588 28
8. Jenson Button brit McLaren-Honda 1:23.961 2.614 18
9. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1:24.013 2.666 22
10. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:24.073 2.726 29
11. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:24.120 2.773 29
12. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1:24.154 2.807 27
13. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 1:24.370 3.023 33
14. Carlos Sainz Jr. spanyol Toro Rosso-Ferrari 1:24.579 3.232 27
15. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari 1:24.981 3.634 19
16. Charles Leclerc* monacói Haas-Ferrari 1:25.181 3.834 22
17. Felipe Nasr brazil Sauber-Ferrari 1:25.256 3.909 18
18. Esteban Ocon* francia Renault 1:25.260 3.913 28
19. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Ferrari 1:25.324 3.977 16
20. Rio Haryanto indonéziai Manor-Mercedes 1:27.012 5.665 23
21. Pascal Wehrlein német Manor-Mercedes 1:27.249 5.902 9
22. Jolyon Palmer brit Renault 1:28.560 7.213 6
*tesztpilóta, csak az első szabadedzésen vett részt
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik