F1: egyelőre nem téma a váltócsere Rosbergnél

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2016.07.21. 12:20
null
Nem is apró örömhír kezdésnek: Nico Rosberg autójával minden rendben (Fotó: Földi Imre)
Bár Nico Rosberg két hete a Brit Nagydíjon majdnem kiesett váltóhiba miatt, és csak csapata rádiós utasításának köszönhetően ért célba, a Mercedesnél bíznak benne, hogy a németnek nem lesz szüksége új váltóra a Hungaroringen, így megússza a Magyar GP-t öt rajthelyes büntetés nélkül.

Rosberg a Brit Nagydíj hajrájában hetes fokozatban ragadt, és mérnöke arra utasította, hogy miután új üzemmódba kapcsolta autóját, ne használja azt a fokozatot.

Mindez azt sugallta, hogy bár a német eljutott a célig, Magyarországon új váltóval kell versenyeznie, amiért öt rajthelyes büntetést is kap.

A csapat a Hungaroringen vizsgálhatta meg a váltót az FIA felügyelete mellett, és az első „diagnózis” szerint nincs olyan sérülés rajta, amely miatt cserélni kellene. A Mercedes a szokásoktól eltérően a pénteki szabadedzésen is beveti a versenyen használt váltót, hogy kiderítse, élesben is rendben van-e az eszköz. Ha igen, Rosberg tényleg megússza rajtbüntetés nélkül.

MÓDOSÍTOTTÁK A RÁDIÓS SZABÁLYT

Az FIA módosította az F1-es rádiózásra vonatkozó szabályt. Többé senki sem úszhat meg olyan olcsón vezetéstechnikai utasítást, mint Nico Rosberg a Brit Nagydíjon.

A német pilóta tíz másodperces időbüntetést kapott, miután csapata nemcsak azt közölte vele, hogy milyen üzemmódba tegye a meghibásodott váltóját, hanem azt is, hogyan kerülheti el az újabb problémát. Utóbbi üzenet minősült vezetéstechnikai utasításnak.

Bár Rosberg elvesztette a második helyezését, és hivatalosan harmadik lett, többen felháborodtak. Egyrészt, mert Ausztriában a Force India nem szólhatott Sergio Péreznek a fékhibájáról, és a mexikói kiesett az utolsó körben. Másfelől, mert ha 10 másodperc ezért a büntetés, a csapatok jelezték, a jövőben bárki bevállalhat ennyiért egy olyan vezetéstechnikai tanácsot, amellyel a tíz másodpercnél sokkal többet nyerhet a pilóta versenytávon.

Az FIA erre azt találta ki, hogy ha valakinek vezetéstechnikai tanácsot adnak, vagy műszaki hibáról érkezik tájékoztatás, a rádióüzenetben a bokszba is kell rendelni a pilótát az autó kivizsgálására vagy megjavítására. Ez sokkal nagyobb időveszteség, mint a 10 másodperces büntetés.

Az alapbeállításokról továbbra is lehet üzenni, de csak akkor, ha a módosítás következtében nem javul az autó teljesítménye.

Sőt, mostantól a bokszutcában lévő autóval is meg lehet osztani bármilyen információt, nem csak a garázsban állóval. Azaz egy jobb beállításért elég lehet áthajtani a bokszutcán.

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik