Az FIA versenyigazgatósága a pálya bejárása közben megállapította, hogy bár a teljesen újraaszfaltozott pályán mindkét gyors kanyarbadupla szélességű rázókövek kerültek, ezek külső széléről eltűnt a műfű, és a bukótér magassága azonos a rázókövekével. Ez az FIA szerint nem olyan riasztó a versenyzők számára, mint az Ausztriában látott sárga extra rázókövek, ezért a pálya határainak tiszteletben tartását új módszerrel igyekeznek elérni: elektronikus érzékelőket helyeznek el a pályától 1.6 méterre.
Aki ezekre az érzékelőkre ráhajt, arról a versenyigazgatóság jelzést kap. A kényes eseteket továbbküldik kivizsgálásra a sportfelügyelő testületnek, amelynek ezen a hét végén az ausztrál Alan Jones lesz a korábbi versenyző tagja.
Az 1980-as világbajnok mellett a mauritániai terepralis, Baham Lekhal és a német Gerd Ennser alkotja a sportfelügyelő testületet a Hungaroringen.