Lewis Hamilton idén többször került már hátrányba technikai probléma miatt, ezért csapattársához képest jóval többet használt el bizonyos megengedett technikai egységekből. Az Osztrák Nagydíj előtt például motort kellett cserélni a brit versenyző autójában, és mivel az utolsó motort használta fel a Mercedes, a következő ilyen csere már büntetést von maga után.
KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!
A 2015-ös szabálymódosítás szerint, ha egy versenyző egyszerre több büntetést kap, rögtön a rajtrács végére kerül, így a Mercedes akár azt is megteheti, hogy egyszerre kér két új motort Hamilton számára. A brit versenyző ezért azt javasolta csapatának, hogy olyan pályákon, ahol nem annyira nehéz a felzárkózás, tegyék meg ezt a lépést.
„Én erre a megoldásra jutottam – javasolta a háromszoros világbajnok. – Mindenképp szükségem lesz még egy motorra, a kérdés csak az, hogy mikor. A stratégák megvizsgálják az összes versenyt és megmondják, melyik az a pálya, ahol könnyebb előzni. Végül én fogok dönteni, mert én tudom, hogy hol lehetek a legjobb eredmény elérésére képes az utolsó helyről indulva."
Azzal viszont nem teljesen ért egyet, hogy Spa vagy Monza lehet az erre alkalmas helyszín:
„Nekem nem ezek jutottak az eszembe, de ezek is jók."
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke tisztában van azzal, hogy a technika ördöge előbb-utóbb újra utoléri Hamiltont, de reménykedik abban, hogy egy dupla büntetés bevállalása mégsem lesz szükséges.
„Több lehetséges módja lehet a dolgok alakulásának – mondta Wolff. – Egyelőre nem adott a büntetés, de a lehetősége igen magas. Eleinte az volt a tervünk, hogy négy motorral csináljuk végig a szezont, de már ötnél tartunk. Ha szükségünk lesz a hatodikra is, az azért lesz, mert balszerencsések voltunk az elmúlt néhány versenyen, de azt hiszem, hogy annál többre már nem lesz szükségünk."