Hamilton már szombaton elmondta, hogy az FIA-nak tisztáznia kellene, mit kell tenniük a pilótáknak dupla sárga zászlónál, mert ha ezt most Rosberg megúszta, a jövőben mindenki figyelmetlenebb lesz ilyen esetben, mert azt hiszi majd, ugyanúgy megússza büntetés nélkül. Ez pedig rossz üzenet, veszélyt teremthet a jövőben. Egyes német lapok szerint Hamilton nyilatkozata után döntött úgy szombat este 19 óra után Charlie Whiting FIA-versenyigazgató, hogy megvizsgáltatja az esetet, amely nem járt büntetéssel.
Hamilton a futam után erre reagált.
„A szabályalkotóknak ki kell találniuk valamit, mert ez nem oké – mondta Hamilton. – Huszonhárom éve versenyzem, huszonhárom éve tudom, hogy sárga zászlónál lassítani kell, dupla sárgánál pedig fel kell készülni arra, hogy megálljak. Nico ugyanakkora sebességgel hajtott át a kilences kanyaron, mint én az előző körömben. Ha ott lett volna egy autó vagy egy versenybíró, nehezen állt volna meg. Nem büntették meg, ami rossz üzenet, azt sugallja nekünk és az alacsonyabb kategóriákban versenyzőknek, hogy elég egy tizeddel lassabban menni, mint máskor. Mindezt dupla sárga zászlónál, ami a lehető legveszélyesebb helyzet a pályán.”
Hamilton rámutatott, hogy régen úgy szólt a szabály, hogy szimpla sárga zászlónál két tizedet kellett minimum veszíteni, duplánál fél másodpercet.
„Most nem ez a helyzet, egy hét múlva Hockenheimben dupla sárga zászlónál elég lesz picit elvenni a gázt, aztán lila szektort futni, és nem lesz büntetés? Ezt sürgősen meg kell beszélni, ennek a szabálynak tisztának kell lennie” – szögezte le Hamilton.
Daniel Ricciardo egyetértett Hamiltonnal abban, hogy tisztázni kell a dupla sárga zászlós helyzeteket, mert az ördög nem alszik. Rosberg szerint minden tiszta volt szombaton.
„Reagálhatok? Köszönöm. Köszönöm ezt a nyilatkozatot, most elmondanám az én verziómat – mondta Rosberg, miközben megveregette Hamilton vállát. – Dupla sárga zászlónál jelentősen csökkenteni kell a sebességed, hogy biztos legyél benne, biztonságban érzed magad. Húsz kilométer per órával lassabb voltam abban a kanyarban az ideálisnál. Húsz kilométer per óra az F1-es autó esetében óriási jelentőségű. Ha ennyivel lassabban mész, lassan mész. Teljesen biztonságos volt. Tutira mentem, harminc méterrel a fékezési pont előtt vettem el a gázt, lassan gurultam be a kanyarba, és amikor láttam, hogy minden oké, máris gázt adtam. Ezt a magyarázatot adtam a sportfelügyelőknek szombaton, és elfogadták.”
Rosberg rámutatott, hogy a száradó pálya percről percre gyorsult, így lehetett az, hogy egy kanyar lassú bevétele ellenére a második szektorban is megfuthatta az időmérő legjobb részidejét.
„A szektor hatalmas, bőven volt hely visszahozni ezt az időveszteséget. Tiszta eset volt a sportfelügyelők számára, ezért nem büntettek meg” – zárta magyarázatát Rosberg.
Valamennyire igaza lehet, hiszen mást jelent az alacsony sebesség az F1-es pilótáknak. Elég csak Max Verstappen versenyen adott üzenetére gondolni, amikor Ricciardo mögött autózott, és úgy érezte, néhány tizeddel gyorsabb lehetne körönként: „Úgy vezetek, mint egy nagymama.”