Alonso számára nem alakult rosszul a futam, akár pontot is szerezhetett volna, de aztán több pilótához hasonlóan megpördült az egyes kanyarban, és a tizedikről a 13. helyre esett vissza. A kétszeres világbajnok szerint azonban nem emiatt végeztek a mezőny második felében.
„Kitalálhattunk volna valamit – nyilatkozta Alonso. – Mi nem harcolunk a bajnoki címért, szóval megtehettük volna, hogy hamarabb vagy később jövünk ki kereket cserélni, hogy ezzel javítsunk pár pozíciót, de sajnos túl lassan reagáltunk."
Alonso természetesen azzal is tisztában van, hogy rosszul is elsülhetett volna a dolog, ettől függetlenül kockáztatott volna.
„Ha egy körrel korábban jössz ki, akár már azt a kört sem tudod befejezni, mert a falnak csapódsz. Minden tőled telhetőt meg kell tenned, de a nyilván a kiállásokkor buktunk néhány pozíciót, amit meg kell vizsgálnunk" – összegezte gondolatait a spanyol versenyző, aki szerint egyébként nem volt rossz a McLaren-Honda, kifejezetten elégedett volt az autójával, amellyel a Williamseket támadhatta a verseny alatt. Ami a gumistratégiát illeti, nem Alonsóék voltak az egyetlenek, akik nem akartak kockáztatni, ugyanis a csapatok egységes stratégiát követtek. A szakadó esőben – és mellesleg a safety car mögött – rajtoló futamot mindenki extrém esőgumin kezdte, majd az ötödik és a hetedik kör között váltottak átmeneti esőgumira, végül a 15. és a 18. kör között felkerültek a slick, vagyis a száraz pályára való abroncsok az autókra.