Az F1-es Stratégiai Csoport csütörtökön ülésezett Genfben, ahol egy 90 perces előadást hallgathattak meg a résztvevők a fejvédő keret hasznosságáról, majd két órán keresztül tárgyaltak a jövő évi bevezetéséről. Végül egyhangúlag úgy döntöttek, hogy mivel egyelőre sok a kérdőjel az elem körül, eltolják annak használatát egy évvel.Végül egyhangúlag úgy döntöttek, hogy mivel egyelőre sok a kérdőjel az elem körül, eltolják annak használatát egy évvel.
Az FIA azonban addig sem dől hátra, hiszen újabb ötletekkel állt elő ezzel kapcsolatban.
Az egyik megoldás szerint a keret normál körülmények között nem volna látható az autón, azonban ha az e célból felszerelt szenzorok veszélyt – vagyis a pilótafülke felé közeledő tárgyat – érzékelnének, egy erre szolgáló elem automatikusan felemelkedne a kasztniból a versenyző feje elé. Ennek kifejlesztése nyilván időigényes lenne, de állítólag a Mercedesnek, a Ferrarinak, a Renault-nak és a Hondának máris felkeltette az érdeklődését.
Az ötletek között szerepel továbbá a zárt pilótafülke is.