Hamilton már a rajtnál átvette a vezetést Rosbergtől, s meg is nyerte a futamot. A német többször felzárkózott rá, a brit pedig feltartotta. Felvetődtek olyan összeesküvés-elméletek, miszerint Hamilton direkt lassult vissza, mert reménykedett abban, hogy Ricciardo így néhány körön belül támadni tudja Rosberget.
„Tudta, hogy Nico mögötte van, de azt nem, hogy a mezőny közeledik rájuk, ráadásul más stratégián vannak – védte meg a címvédőt Wolff. – Nem látott rá a teljes helyzetre, és számára ez tűnt jónak. Sokan elfelejtik, hogy a versenyzők a saját autójukban ülnek, menedzselik a tempójukat, de nem látják, mi folyik körülöttük. Meg kell bízniuk az emberekben."
Toto Wolff szerint Hamilton a kicsúszása miatt kihagyott második szabadedzésen nem mehetett a hosszú etapit a lágy gumikon, ezért volt talán a kelleténél is óvatosabb, és veszített a tempójából egy időre.
„Egész hétvégén mondtuk nekik, hogy óvatosnak kell lenniük a gumikkal – magyarázta a Mercedes csapatfőnöke. – Nem voltunk benne biztosak, hogy két vagy három kiállással csináljuk végig a futamot. Ha folyamatosan olyan üzeneteket kapsz, hogy az abroncsaid talán nem fogják kibírni, jól akarsz bánni velük. Az első etapon nagyon jó munkát végeztek a szuperlágyakon, de aztán lágyra váltottunk, és azokról egyáltalán nem volt tapasztalatunk korábbról. Lewis aztán egyszerűen túlmenedzselte a versenyt az élen."
Wolff azt is elmondta, hogy gondolkoztak azon, hogy amennyiben Hamilton nem képes elég gyorsan menni, a közeledő fenyegetés miatt csapatutasítást alkalmaznak, és megcserélik a két autót, ahogy azt tették Monacóban.
„Megmondtuk neki, hogy ha nem emeli a tempót, Nicót hívjuk ki hamarabb kerékcserére. Ebből az üzenetből megértette, hogy gyorsítania kell" – fogalmazott Wolff.