A rajt után az elöl haladó Hamilton csúnyán elfékezte magát, átvágott a füvön az egyes kanyar előtt, s csak a harmadikban tért vissza a pályára, az első helyen maradt. Az FIA nem vizsgálta meg az esetet. A motorsport.com megkérdezte Charlie Whitingot, aki azt mondta, Hamilton nem szerzett tartós előnyt a pálya elhagyásával, hiszen Marcus Ericsson és Pascal Wehrlein karambolja után a virtuális biztonsági autós időszakban felzárkózott rá a mezőny.
„Nem szereztem előnyt, elfékeztem a jobb első gumimat, ami inkább hátrányos volt – mondta Hamilton. – A felvezető körben szinte megsült a jobb első fékem, 500 fokos volt, miközben a bal első 200-250. Kész csoda, hogy nem mentem a falnak, de így is nagyon vibrált a kocsi, alig láttam valamit.”
„Lewis elsőként ért az első kanyarba, és elsőként is jött ki onnan. Ez így rendben van” – mondta Rosberg.
Whiting Rosberg és Verstappen esetéről azt mondta, hogy bár a német azt követően maradt a holland előtt, hogy az egyes után kisodródva levágta a kettest, mivel Verstappen szorította le az útról, nem lehet hibáztatni a németet.