A Formula–1-ben Jules Bianchi tragikus balesete után erősödtek fel azok a hangok, amelyek a pilóta feje mechanikai védelmének a jelenleginél hatékonyabb megoldását szorgalmazták. Az FIA több megoldás bevezetését is mérlegelte, s úgy tűnik, a halónak elnevezett verzió futott be. Tavaly néhány nagydíjhétvége szabadedzésein tesztelték is a pilóták a védőeszközt.
Az elmúlt hónapok glóriakeret körüli csendjét aztán most Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója törte meg, aki elárulta: más megoldásra is nyitottak, korántsem biztos, hogy ez az eszköz lesz a befutó.
„Abszolút napirenden van a halo bevezetésének kérdése. A Stratégiai Csoport és az F1-es bizottság úgy állapodott meg, hogy 2018-ban további, frontális ütközések és mechanikai hatások elleni védőeszköz használata lesz kötelező az autókon. Eddig a halo az egyetlen olyan jelölt a feladat megoldására, amely megfelel az általunk kidolgozott feltételeknek.”
„Dolgozunk azon, hogy más megoldásokat is megvizsgálhassunk az április harmincadikai határidőig. Ha addig jobb, hatékonyabb előkerül, akkor megnézzük, hogyan tudjuk beilleszteni a jövő évi szabályok közé a használatát” – fogalmazott Charlie Whiting.
Az FIA tisztségviselője azt is elárulta, miért nem fogjuk látni az eszközt az idei szezon során egyetlen versenyhétvégén sem.
„Annak, hogy a tavalyi szabadedzéseken használták a csapatok ezt az eszközt, az volt a célja, hogy minden csapatnak és lehetőség szerint minden pilótának legyen lehetősége hozzászokni, kipróbálni. Ez, azt hiszem, egyetlen versenyzőt leszámítva megtörtént, ezért az idén nem tervezzük ennek a további próbálgatását” – magyarázta Whiting.
Az április 30. egyébként azért kiemelten fontos dátum, mert aznap véglegesíti az FIA a jövő évi Formula–1-es szabálykönyv technikai előírásokra vonatkozó részét, tehát azt is, hogy pontosan milyen védőeszköz alkalmazására kötelezik 2018-tól a csapatokat.