Finnek főszerepben: Bottas az élen, Räikkönen a falban

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2017.03.08. 08:54
null
Kimi Räikkönen szerdai kicsúszása az első nagy probléma a Ferrari tesztszezonjában
Két finn pilóta volt a főszereplő a barcelonai F1-es tesztelés hatodik napján. Valtteri Bottas a Mercedesszel megjavította múlt heti csúcsidejét, és 1:19.310-zel vezeti a 2017-es rangsort. Kimi Räikkönen az eddig kiváló felkészülést produkáló Ferrarival délután a 3-as kanyarban kicsúszott, és a gumifalnak koccant. Max Verstappen alatt lerobbant a Red Bull, amely így is 100 kör fölé jutott. Felipe Massa a keddi 168 köre után délelőtt 63-at ment, míg Fernando Alonso 46 körrel zárta a McLaren napját.

A 2017-es F1-es idényt megelőző kollektív teszt 6. napjának délelőttjén a Mercedesben ülő Valtteri Bottas megfutotta a tesztidőszak eddigi leggyorsabb körét. A finn pilóta után némi meglepetésre a Williamsszel Felipe Massa következett, majd a holland Max Verstappen a Red Bull-lal.

Bottas a teszt legelején ultralágy gumikat rakatott fel és futott egy 1:21-es időt, amivel sokáig az élen állt. Az első órában Räikkönen és Grosjean főleg aeroteszteket futottak, majd a Ferrari hosszú időre eltűnt a garázs mélyén.

Nemcsak az olaszok vonultak a háttérbe olykor huzamosabb ideig, a spanyolok sem nagyon szolgálták ki a közönségüket sokáig: a teszt elején Carlos Sainz a Toro Rossóval csak egy óra bujkálás után talált ki a pályára, és Fernando Alonso sem volt túl gyakori vendég a McLarennel a barcelonai aszfaltcsíkon jó két és fél órán keresztül.

A teszt utolsó két órája egyébként az egyre kedvezőbb időjárási körülményeknek köszönhetően sokkal izgalmasabbra sikerült, Bottas korai alapidejét Verstappen döntötte meg.

Az idő javulásával aztán előbb a tegnapi nap hőse, Felipe Massa állt az élre, de alig egy perccel később tavalyi csapattársa, Valtteri Bottas az idei tesztidény abszolút legjobb idejével lehagyta.

A „soha vissza nem vonuló” brazil a hátralévő időben mindent megtett ugyan, hogy megnyerje a délelőttöt, ám mindössze megközelíteni tudta – egy tizedre – tavalyi csapattársa 1:19.310-es idejét.

A hajrára amúgy magához tért a Ferrari, amelynél a hivatalos megfogalmazás szerint „folyadékrendszer-ellenőrzést” végeztek a délelőtt során, és Räikkönen végül nagy nehezen megelőzte a harmadik helyért Verstappent.

A délutáni folytatást nem különösebben kapkodták el a csapatok, bő negyedórát kellett várni, mire Sergio Pérez kigurult a katalán aszfaltcsíkra. A következő órában sem volt túl gyakori, hogy két autónál több lett volna egyszerre a pályán - főleg a délelőttöt kihagyó Hamilton és Stroll voltak aktívak.

Lassan a teszt fele eltelt már, amikor Fernando Alonso is kimerészkedett a pályára, ám pechjére, alig néhány kör után Kimi Räikkönen kicsúszott Ferrarijával a hármas kanyarban, így piros zászlóval félbeszakították az edzést.



A finn autójának felfüggesztése olyan mértékben sérült, hogy a Ferrari nem is tudta folytatni a gyakorlást a későbbiekben. Az utolsó órára fordulva aztán az egész délután megbízható és stabil teljesítményt nyújtó Lance Stroll vonta magára a figyelmet, amikor az utlralágy gumikat tesztelő Lewis Hamiltonnál jobb időeredményt futva feljött az ötödik helyre.

Alig negyedórával a teszt zárása előtt aztán jött a nap második piros zászlója: az elsőként 100 kör fölé jutó Max Verstappen alatt lerobbant az a Red Bull, amelyben ebédszünetben motort kellett cserélni.

A versenyigazgatóság ekkor még öt perc ráadásról határozott, ám, amikor az újraindítás után röviddel Marcus Ericsson alatt megállt a Sauber úgy döntöttek, nem folytatják. Így tehát a Mercedes nyerte a második teszthét második napját köszönhetően Valtteri Bottas délelőtti abszolút legjobb idejének.

F1-ES TESZT, BARCELONA
6. NAP

1. Bottas (finn, Mercedes) 1:19.310 (70 kör) – szuperlágy gumikon
2. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:19.420 (63) – ultralágy
3. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:20.406 (53) – lágy
4. Verstappen (holland, Red Bull-TAG Heuer) 1:20.432 (102) – lágy
5. Stroll (kanadai, Williams-Mercedes) 1:20.579 (59) – szuperlágy
6. Hamilton (brit, Mercedes) 1:20.702 (79) – lágy
7. Hülkenberg (német, Renault) 1:21.213 (61) – szuperlágy
8. Pérez (mexikói, Force India-Mercedes) 1:21.297 (100) – szuperlágy
9. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:21.872 (92) – lágy
10. Grosjean (francia, Haas-Ferrari) 1:21.887 (96) – ultralágy
11. Wehrlein (német, Sauber-Ferrari) 1:23.000 (59) – lágy
12. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:23.041 (46) – lágy
13. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:23.384 (47) – lágy
14. Palmer (brit, Renault) 1:24.774 (29) – szuperlágy

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik