Eddig az idei szezon sem alakul fényesen a McLaren-Honda számára, így hamar szárnyra kaptak olyan pletykák, melyek szerint a brit istálló motorszállítót válthat, a legújabb híresztelések pedig arról számolnak be, hogy a McLaren akár saját motort építhet. Zak Brown, a csapat ügyvezető igazgatója azonban ezt hamar cáfolta.
„A McLaren Automotive egy más jellegű üzletág, külön részvényesekkel, akikkel szorosan dolgozunk együtt – szögezte le Brown. – Mondhatjuk, hogy a motor McLaren-motor, de az F1-es csapatunknak más gazdasági prioritásai vannak, és kijelenthetjük, hogy jelenleg nem tárgyalunk a saját motorról. Ki tudja, mi lesz tíz év múlva, de most nem gondolkodunk erről. Mi nem motorgyártók vagyunk, hanem egy versenycsapat és autógyártó.”
Zak Brown ennek ellenére leszögezte, hogy jelenleg nem tervezi az istálló, hogy felbontja az együttműködést a Hondával.
„Az egyetlen, amivel kapcsolatban tárgyalunk velük az, hogyan lábaljunk ki a jelenlegi helyzetből."
Van is mire figyelnie a csapatnak egy esetleges motorszállító-váltás helyett, ugyanis Éric Boullier, a csapat versenyigazgatója szerint a szörnyen alakuló idénynyitó után még nehezebb verseny várhat rájuk a hétvégi Kínai Nagydíjon, ugyanis a sanghaji pálya azoknak a csapatoknak kedvez, akiknek az autójában gyors és megbízható motor van.
„A sanghaji pálya nagyon eltérő a melbourne-itől – nyilatkozta Boullier. – A gyors, hosszú egyenesekben jobban megmutatkoznak a gyengeségeink, mint Ausztráliában. Ennek ellenére természetesen ugyanolyan versenyszellemmel küzdünk majd, mint eddig, de jelenleg az a legfontosabb, hogy gondoskodjunk mindkét autónk megbízhatóságáról, utána koncentrálhatunk a teljesítményre.”