Az idei szezon talán eddigi legizgalmasabb versenyét láthattuk a múlt hétvégén Spanyolországban. A mezőny tagjai tizennyolc előzést mutattak be, közülük a legizgalmasabb valószínűleg a Lewis Hamilton és Sebastian Vettel közötti csata volt, amely végül a futamgyőzelemről is döntött. A sok pozíciócsere egyik oka az lehetett, hogy a hétvége elején száz méterrel meghosszabbították a célegyenesben található DRS-zónát.
Felipe Massa, a Williams brazil pilótája utólag elárulta, hogy ő maga is javaslatot tett a pénteki versenyzői eligazításon a DRS-zóna meghosszabbítására, az ötletet pedig a többi pilóta is támogatta.
Az FIA már korábban is utalt arra, hogy ha szükséges, ilyen változtatásokkal próbálják elérni, hogy több előzést láthassanak a nézők, és miután Barcelonában jól működött a módosítás, más helyszíneken is bevetnék a módszert. Ilyen lenne Silverstone, Szuzuka, Abu-dzabi és a Magyar Nagydíjnak otthont adó Hungaroring is.
Monaco is felvetődött ezzel kapcsolatban, ott azonban nehéz lenne megoldani a DRS-zónák kiterjesztését, és a pálya bizonyos pontjain – például az alagútból kijövet – a szakértők szerint túl veszélyes is lenne.