Az egészről a kínai időjárás tehet...
Amikor a sanghaji nagydíjhétvége első napját ugyanis elmosta az eső, a pályára kilátogató szurkolók pedig semmit nem kaptak a pénzükért, csak egész nap áztak-fáztak, Ross Brawn az asztalra csapott, és már tárcsázta is Paul Stoddart telefonszámát. Az F1 sportszakmai irányítójának már Melbourne-ben is nagyon tetszett Stoddart kétüléses minardis eseménye, akkor azonban még csak hosszú távú tervként vázolták fel, hogy talán Mexikóban vagy Amerikában majd szintén bevetik a különleges járgányokat.
A negatív kínai tapasztalatok azonban felpörgették az eseményeket, Stoddart pedig összehozta a lehetetlent: alig egy hónap alatt megszervezte kis csapatát a hivatalos F1-es élményautózáshoz. Az ausztrálnak óriási nehézséget okozott, hogy ilyen hamar kellett a szükséges embereket és alkatrészeket megszereznie, abban viszont egy pillanatig sem kételkedett, hogy a melbourne-i demófutamokhoz hasonlóan ezúttal is Baumgartner Zsoltot kéri fel pilótának.
„Nagyon örültem, amikor Paul megkeresett a lehetőséggel, ezért azonnal igent mondtam – mondta az F1-ben 2003-ban és 2004-ben versenyző magyar pilóta. – Mindig nagy élmény ilyen autókat vezetni, és ezekben még a klasszikus V10-es Cosworth szívómotor dolgozik, vagyis hanghatás tekintetében is lenyűgöző. Melbourne-ben többen is mondták, hogy az egész hétvégén az én autóm hangja volt a legjobb. Egyelőre nem tudom, hány további nagydíjra megyünk el, de már várom, hogy kihajthassak a pályára."
Baumgartner pénteken, szombaton és vasárnap dupla etapokban szórakoztatja majd a közönséget – és persze azon szerencséseket, akik beülhetnek mögé. Ez egyébként bárki lehet, aki a barcelonai pályán a szurkolók számára megrendezett vetélkedőkön jól szerepel.