Niki Lauda szerint a világon egyedül Lewis Hamilton képes arra, hogy olyan kört autózzon, amilyet a háromszoros világbajnok tett meg Azerbajdzsánban az időmérő utolsó pillanataiban. Az angol ezzel a körrel előzte meg Valtteri Bottast a pole pozícióért folyó csatában.
„Le a kalappal a csapat előtt, hiszen a pénteki problémák után sikerült úgy összerakni az autót, hogy mindenki mást legyőzzünk. Ami pedig Lewist illeti, még sohasem láttam ilyen kört. Erre jelenleg senki sem képes, csak Lewis. Fantasztikus a srác" – mondta Lauda.
Lewis Hamilton elismerte, mindent egy lapra feltéve indult a pole-ért az utolsó körében.
„Mindent vagy semmit kör volt. Ha valaha tökéletes körre volt szükségem, az most volt – mondta Hamilton, aki csak a második szektorban 321 ezredet vert mindenkire. – Az első köröm a harmadik szakaszban szintén jó volt, de amikor az utolsó nehéz kanyarban arra gondoltam, ne legyek túl mohó, azonnal elszúrtam. A második körömre akkor is büszke lennék, ha második lettem volna vele."
JÚNIUS 23., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:44.410 |
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:43.362 |
JÚNIUS 24., SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Bottas 1:42.742 |
pole: Hamilton 1:40.593, 2. Bottas 1:41.027 |
JÚNIUS 25., VASÁRNAP |
15.00: a verseny (51 kör, 306.049 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Július 9., 14.00: Osztrák Nagydíj |
Július 16., 14.00: Brit Nagydíj |
Július 30., 14.00: Magyar Nagydíj |
Valtteri Bottas elismerte, nem volt tökéletes a köre.
„A piros zászlós szünet előtt nagyon jól mentem, sajnálom, hogy így alakult, a pole megszerzése volt a célom. Pénteken nagyon rosszul álltunk, de sikerült helyrehozni a beállításokat, és most tökéletes helyzetben vagyunk ahhoz, hogy vasárnap újabb kettős győzelmet arassunk" – fogalmazott Bottas.
A Ferrari nagyon lemaradt a Mercedestől az időmérőn. Kimi Räikkönen szerint ennek az az oka, hogy az abroncsprobléma, amely kapcsán mindenki arra számított, hogy a Mercedest hátráltatja majd, az olasz csapatnál lett érzékeny pont.
„Nagyon nehéz ezeket a gumikat ideális állapotba hozni. Az utolsó készleten már jobb volt menni, jobban melegedett, de még mindig nem volt tökéletes. Ha sikerül »bekapcsolni« a gumikat, sokkal gyorsabb leszel" – mondta Räikkönen, aki így is megelőzte csapattársát.
Sebastian Vettel a 3. szabadedzésen motorhiba miatt csak hét kört ment, az időmérőre visszakapta azt a motort, amellyel az idény elején szerepelt, s így, sokat szenvedve lett negyedik.
„Ez az eredmény rendben van, azonban nem vagyok elégedett. A reggeli hiba nem segített, ám ez nem lehet kifogás, pénteken elég sok kört futottam. A végén egyedül mentem, nem volt előttem senki, aki szélárnyékot biztosított volna, de persze nem csak ezen múlt. Egyébként sem hiszem, hogy a harmadik helynél előrébb végezhettem volna" – mondta a német.
Max Verstappen is bajlódott a 3. szabadedzésen, és ez hatással volt az időmérős eredményére.
„Természetesen nem volt ideális, hogy elromlott az autó, és az időmérőn is előjöttek azok a gondok, amelyek a leállást megelőzték. A legutolsó körömben pedig a váltóáttétellel adódott baj, rengeteg időt veszítettem az egyenesben. Ilyennek nem lenne szabad történnie" – mondta a két hete Kanadában a 2. helyről műszaki hiba miatt kieső Verstappen.
A holland szerint az erősebb Renault-motornak köszönhetően simán harmadik lett volna, ám a bosszantó hibák meggátolták ebben.
A Red Bull-lal Fernando Alonsónak is meggyűlt a baja, a spanyolt pénteken Verstappen, az időmérőn Ricciardo tartotta fel, de Alonso szerint egyik eset sem volt szándékos.
„Szerintem a célegyenesben azt hiszik, hogy a bokszba tartunk, mert olyan lassú az autó. De nem, ez a mi sebességünk. Gondolom, meglepődnek, és azzal, hogy az egyes kanyar előtt megelőznek, én pedig a kettesben visszaelőzöm őket, mindkettőnknek rossz, időt veszítünk" – mondta Alonso, aki az idén először esett ki az időmérő első szakaszában.
„Sajnálom, hogy mindenkit megzavar a sebességünk, de ez van" – mondta a spanyol, aki már a Kanadai Nagydíj után is beszélt arról, hogy a McLaren-Honda többiekéhez képesti végsebessége veszélyes is lehet.
A Pirelli szerint a versenyen egy kiállás várható, a szuperlágyról a lágyra váltanak majd a pilóták, de hogy melyik körben kerül sor erre az 51-ből, az majd menet közben elválik.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:40.593 | átlag: 214.834 km/ó |
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:41.027 | 0.434 mp h. |
3. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:41.693 | 1.100 |
4. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:41.841 | 1.248 |
5. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:41.879 | 1.286 |
6. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:42.111 | 1.518 |
7. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 1:42.186 | 1.593 |
8. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:42.753 | 2.160 |
9. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:42.798 | 2.205 |
10. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:43.414 | 2.821 |
11. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:43.186 | 1.911 |
12. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:43.796 | 2.521 |
13. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:44.267 | 2.992 |
14. | Pascal Wehrlein | német | Sauber-Ferrari | 1:44.603 | 3.328 |
15. | Carlos Sainz Jr.* | spanyol | Toro Rosso-Renault | 1:43.347 | 2.072 |
16. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:44.468 | 2.485 |
17. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:44.795 | 2.812 |
18. | Fernando Alonso** | spanyol | McLaren-Honda | 1:44.334 | 2.351 |
19. | Stoffel Vandoorne*** | belga | McLaren-Honda | 1:45.030 | 3.047 |
Jolyon Palmer | brit | Renault | nem vett részt az időmérőn | ||
*baleset okozásáért 3 rajthelyes büntetés | |||||
**a motorkvóta átlépéséért 40 rajthelyes büntetés | |||||
***a motorkvóta átlépéséért 35 rajthelyes büntetés |