Bár a Mercedes Brit Nagydíjon aratott kettős győzelme és a Ferrari Monacói GP óta tartó nyeretlensége miatt egyre többen gondolják úgy, hogy a német istálló javára látszik eldőlni a világbajnokság, Sebastian Vettel szerint nem szabad kétségbeesni.
„A Brit Nagydíj a Mercedes futama volt, számunkra nem sikerült jól, ezt mindenki tudja – mondta Vettel. – Nem minden versenyen vagyunk sikeresek, a legutóbbi kettő nem a mi pályánk volt. Most sokan arról beszélnek, hogy bajban vagyunk, de nem szabad túlreagálnunk, nem is estünk kétségbe. Monaco után a Mercedest féltették sokan, ám gyorsan változhat a felállás. Ilyen az F1, jó hétvégét várunk, a pályát szeretem, ezen nem fog múlni."
CSÜTÖRTÖK 16.00–18.00: bokszlátogatás |
PÉNTEK 10.00–11.30: F1, 1. szabadedzés 11.55–12.40: F2, szabadedzés 13.10–13.25: kétüléses F1-es bemutató 14.00–15.30: F1, 2. szabadedzés 15.55–16.25: F2, időmérő 16.45–17.30: Porsche-szuperkupa, szabadedzés 17.50–18.35: GP3, szabadedzés |
SZOMBAT 9.45–10.15: GP3, időmérő 11.00–12.00: F1, 3. szabadedzés 12.20–12.50: Porsche-szuperkupa, időmérő 13.00–13.20: F2, versenyzői parádé 14.00–15.00: F1, időmérő 15.15–15.35: kétüléses F1-es bemutató 16.00–17.05: F2, 1. futam 17.35–18.20: GP3, 1. futam |
VASÁRNAP 9.10– 9.45: GP3, 2. futam 10.20–11.10: F2, 2. futam 11.30–12.05: Porsche-szuperkupa, futam 12.15–12.20: kétüléses F1-es bemutató 12.30: F1, versenyzői parádé 13.00–13.15: F1, rajtrácsünnepség 14.00: F1, verseny |
A Ferrari a Hungaroringen térne vissza a győzelmi útra, míg a McLarennél sokkal kevesebbel megelégednének. A csapat gyakorlatilag feláldozta a Brit GP-t a sok új motorelem miatt kapott rajtbüntetéssel azért, hogy Fernando Alonso itt jól szerepeljen, és ne legyen műszaki gondja.
„Ez a legjobb pálya számunkra a pontszerzéshez. Monaco is jó volt, de az Indy 500 miatt ott nem versenyeztem. Persze minden relatív, más helyeken a hetedik-nyolcadik helyről álmodunk, itt talán a negyedik-ötödikről is ábrándozhatunk" – fogalmazott a spanyol.
Alonso talán Nico Hülkenberggel fog csatázni, persze ehhez az is kell, hogy a Renault hozza azt a formát, amit két hete kimondottan az új padlólemeznek köszönhetett, és hatodik helyezést jelentett a német pilótának.
„Silverstone jó volt számunkra, de a Hungaroringen derül ki, hogy valójában hol állunk" – ismerte el Hülkenberg, majd udvariasan elmondta, örülne neki, ha Robert Kubica lenne jövőre a csapattársa, főleg azok után, amin a lengyel átment a 2011-es balesete után, ám valójában mindegy neki, ki ül a másik autóban.
A versenyzők sajtótájékoztatója előtt Charlie Whiting FIA-versenyigazgató, valamint Laurent Mekies, az FIA biztonsági vezetője beszélt az újságírókkal. Részletes beszámolót tartottak arról, miért határoztak a halo, azaz a fejvédő keret 2018-as bevezetése mellett, és hogy miért nem a szélvédő mellett döntöttek.
Bár a csapatok többsége elutasította a 8-9 kilogrammos eszköz bevezetését, a pilóták többsége elfogadja, hogy bár nem nyújt tökéletes védelmet, bizonyos esetekben növeli a túlélés esélyét.
„Butaság lenne elutasítanunk egy olyan eszközt, amely megmentheti az életünket. Sajnos a néhány éve elhunyt Justin Wilsonon nem tudunk segíteni, de minket megmenthet ez az eszköz, így akárhogy is néz ki, elfogadjuk, hogy felkerül az autóra" – mondta Vettel.
A Ferrari pilótájával egyetértett Alonso, aki tavaly Ausztráliában nagyot bukott, és azt mondta, a legnagyobb félelme az volt a földtől elemelkedő autóban repülve, hogy a fejével valaminek nekicsapódik. Ezt a félelmét csökkentené a fejvédő keret bevezetése.
„Nagyon sokat változott az F1 azóta, hogy 2001-ben először versenyeztem, teljesen másak az autók. Nem véletlenül alakultak át, a biztonság növelése volt a cél. Nem kérdés, jó döntés a halo bevezetése, és az sem, hogy gőzerővel kell fejleszteni ezt az eszközt a jövőben, hogy minél biztonságosabb, és amennyire lehet, esztétikusabb legyen" – fogalmazott Alonso.
Charlie Whiting leszögezte, a csapatok bármilyen színűre festhetik a glóriakeretet, valamint kis légterelő szárnyakat is elhelyezhetnek rajtuk, így enyhítve a sokakat rémisztő rossz külsőt.
Miközben Sergio Pérez és Marcus Ericsson szintén a jót emelte ki a keret kapcsán, akadtak ellenzők is. Nico Hülkenberg mindig is nagy kritikusa volt a glóriakeretnek, és most sem kendőzte a véleményét.
„Az F1 biztonságának növelése mindig is fontos volt, a kerekek rögzítésébe rengeteg energiát fektettek, már közel sem annyi a repülő kerék a pálya mellett, ezért szerintem felesleges ez a keret, amely elsősorban a repülő kerekek miatt van" – fogalmazott a Renault pilótája.
Max Verstappen azt mondta, nem örül a bevezetésének, a tavalyi tesztek alapján utálja, hogy előtte lesz az eszköz, de ha kell, érti, miért van rá szükség. Kevin Magnussen kevésbé volt megértő.
„Ellenzem, mert egy ponton túl a nagy biztonság már csökkenti az izgalmat. Van egy határ, amelyet nem volna szabad átlépni, de szerintem most megteszi az F1. Mehetnénk nyolcvannal is, az biztonságos lenne, viszont tök unalmas is. Ami sz.rul néz ki, az sz.r is” – mondta a Haas dán pilótája, mire az FIA kommunikációs igazgatója bezáratta a sajtótájékoztatót.