– Mit szeret a legjobban Magyarországon?
– Nos, lássuk csak! – mondta Daniel Ricciardo magyar újságírók egy szűk csoportjának a Hungaroringen. – Á, megvan már! Itt árulják a pálya mellett is, olyan mint egy magas fánk, megszórva cukorral.
– Kürtőskalácsnak hívják.
–Igen, az lesz az! Cukorral és fahéjjal! Nagyon szeretem.
– Tudta, hogy félbevágva fagyival megtöltve is árulják?
– Na jó, ne fokozzuk!
– De egyáltalán ehet ön ilyesmit?
– A verseny után igen! A verseny előtt nem igazán, bár ha az időmérő nem sikerül jól, akkor bármit megeszek. Úgy, mint Silverstone-ban, ahol az utolsó helyről indultam. Na, akkor nem érdekelt, mennyit és mit eszem!
– És mi a helyzet a Jägermeisterrel? A májusi budapesti parádé óta sem szerette meg?
– Hát nem! Nagyon rossz emlékeim vannak a mai napig. Talán Rio Clubnak hívták a helyet, ahol anno sikerült kiütnünk magunkat a Jägermeister miatt – szóval soha többé!
– Mire számít a Magyar Nagydíjon?
– Dobogóra! Szerintem szórakoztató verseny lesz, bár lehet, hogy csak egy kiállásos, ennek ellenére úgy érzem, hogy jó kis versenyt futunk majd. Remélhetőleg előzök néhányat az egyes kanyarban, egy-két kamikaze-akció jól jönne.
– De mi van, ha ön indul a pole pozícióból?
– Na, akkor remélem, egy előzés sem lesz!
– Amikor 2014-ben részt vett a májusi utcai parádén Budapesten, megnyerte a Magyar Nagydíjat. Jó előjel, hogy idén májusban is itt volt a Nagy Futamon?
– Bár nem vagyok babonás, ez az összefüggés tetszik. Igen, hiszek benne, hogy ez nekem kedvezhet.
– Májusban volt ideje felfedezni a várost?
– Nem sokat láttam, mert tényleg csak az utcai eseményre érkeztem, ám a korábbi években volt lehetőségem némi időt tölteni Budapesten. Nagyon király város, s bár nekem nem volt rá lehetőségem, de néhány barátom kipróbálta a híres budapesti fürdőket. Rengeteg a jó étterem, az egyik különösen tetszett, a Sir Lancelot, ahol kézzel lehet enni. Az jó buli volt.
– A Hungaroringen elvileg nem annyira számít a motorerő, mint máshol. Ez kedvezhet a Red Bullnak?
– Így kellene lennie. Mindig erősek voltunk ezen a pályán, és bár a motort nem fejlesztették erre a versenyre, aerodinamikai fronton jó néhány újdonságunk van. Ezek a fejlesztések néhány tizedmásodpercet jelenthetnek körönként. Csak annyit mondhatok, hogy ezen a pályán elvileg jobbnak kellene lennünk, mint máshol. Még ha ugyanolyan autóval is jöttünk volna ide, mint Silverstone-ba, a Hungaroringen akkor is jobbak lennének az esélyeink. Ráadásul szeretem ezt a pályát, és amikor valaki magabiztosnak érzi magát egy aszfaltcsíkon, az is jelenthet néhány extra tizedet.
– Meglepődött, hogy Silverstone-ban milyen nagy volt a Mercedes előnye?
– Azon a pályán sok a gyors kanyar, és míg a korábbi években ott aerodinamikai előnyöket élveztünk, most több kanyar is padlógázos lett. Márpedig a padlógázos kanyarokban mi csak veszítünk a Mercedeshez képest, amelynek jóval erősebb a motorja. Összességében is a Mercedes a legerősebb, mi pedig olykor-olykor elkaphatjuk a Ferrarit. Kicsit olyan a helyzet, mint tavaly: bár a Ferrarival néha felvesszük a versenyt, a Mercedes gyorsabb nálunk. Szerintem a folyamatos fejlesztésekkel teljesen felzárkózunk majd a Ferrarira.
– Mennyire aggasztja a Renault-motor megbízhatósága?
– Amikor jó eredményeket érek el és több futamon is dobogóra állhatok, akkor nagyon hálás vagyok mindenkinek, a motorgyártónak is. De tudom, hogy hamarosan eljön az idő, amikor rajtbüntetést kapok a főbb motorkomponensek maximális számának túllépése miatt. Viszont beszéltem a renault-s srácokkal, és az megnyugtató, hogy minden eddigi hibának megtalálták az okát, ezért kevéssé valószínű, hogy újra előfordul.
– A nap egyik kiemelt témája a glória fejvédő 2018-as bevezetése volt. Ön támogatja az eszköz használatát?
– A fejvédelmet támogatom, de talán találhattunk volna jobb megoldást is a glóriánál. Jelenleg úgy tűnik, hogy ez a legjobb rendelkezésre álló eszköz. A szurkolóknak nem tetszik, és nem is néz ki jól, de mint már mondtam, támogatom a fej védelmét. Nehéz pontosan megítélni a helyzetet.
– Akkor igen vagy nem?
– Na jó, igen. Már a kezdetektől az igen felé hajlottam, ezért most nem lenne fair változtatni a véleményemen.
– Sokak szerint a veszély az, ami leginkább hozzátesz az izgalmakhoz...
– Igen, de nem mindegy, hogy milyen veszély. Ha kerekek röpködnek a fejemnek, az nem annyira élvezetes, viszont ha csak annyiról van szó, hogy rosszul veszek be egy kanyart és összetöröm az autót, az még belefér. Szerintem attól még, hogy szóba kerül a fejvédelem, nem tűnünk kevésbé bátornak. Ennyi erővel azt is felvethetnénk, hogy miért viselünk sisakot. Nyilván azért, hogy megvédje a fejünket. Kell némi kockázat, ám nincs értelme visszavágyódni a hetvenes évekbe, amikor gyakoriak voltak a halálesetek.